1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601366 inlägg · 6212 ämnen
« · 24711 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Minst gjorda och mest insläppta MÅL.
Smokey; i en del länder är kossor heliga djur..
Annars har man upptäckt att kossor mjölkar bättre till musik... kanske även till filosofi??

Sv: SHG
Både Peo och Z:a sa juh det också... men man kanske skulle lätta på det defensiva arbetet på Z:a och ha han lite som pointer...
SKRIV PÅ LINDHOLM!!

Jag bara njuter av Zätas spel i SHG, vilken lirare!

Tycho: Svar på fråga 1: Nämligen att Zäta får ta på sig lite för mycket och det man inte riktigt förväntar sig av honom i Tik- dressen. När han får en "roll" i Sverige är han att känna igen! (Även om Zäta varit den bästa spelaren i Timrå så här långt.)
En ledare på isen till Timrå tack!

Z:a show skulle jag kalla det...
Kanske skulle beordra Z:a att köra bara offensivt ett tag så kanske målen kommer...

Tips: Jag har lite resultat och liknande från SHG på min hemsida(länken)...

Z gjorde en fin passning.

Sv: Hemsida
En hemsk tanke for genom skallbenet "tänk om den blir sämre än den vi har" !!!!! ;)

hoppas bara "Z" spelar så här i timrå efter uppehållet! då lossnar poängen också!

SHG
Svenskarna har lilla Julafton för tillfället Z:a gör en kanon period. Dom ser lite blek ut Kanadensarna. Rolig match iaf....

Sv: mEN FÖR FAN
nej han gjorde nog inte det

En fråga. Kom aldrig Ed Ward med i Team Canada till SHG.

det tyckte han med .. om man lyssnar på intervjun efter matchen

För två år sedan, då han förde upp Timrå till Elitserien, det var nog hans bästa säsong tycker jag.

Red Eagles:Han är ju inte så bra men han var JÄVLIGT bra på den tiden när han tog hv till guld.

följ länken... där finns en intervju att lyssna på med Bosse om Oskarshamn äventyret....

Nej.Det är klart att han är dåligare nu än vad han var för några år sen.

Nike89: Säg inte sådär. Han är faktisk en legend i hockey-sverige. Han förde HV71 till SM-guld, och han förde upp Timrå IK till elitserien...

mmm nja han är inte så het denna säsong iaf...det vore inte en värvning....han är tydligen kass i oskarshamn också...tänker på en viss 1-9 match

mEN FÖR FAN
sälj De Rovile
Ta hem bosse

Sv: Supportermatch
atctionleif: Tackar =)...

Sv: De Rouvillde
Har hittat en lösning till fenomenet Phillipe RoDeville (gillar Patrick Edwalls uttalande på TV4 sporten): Sätt på mannen två plockhandskar! Risken att han använder stöten är ju den att han slår ut pucken mitt i banan så om han har två plockhandskar är risken ganska minimal. Sen så blir det ju ganska svårt att hålla i en klubba med två plockhandskar men jag tror inte att han behöver klubba, för det första så är han ingen höjdare med klubban sen så är det ju bara att ta upp pucken och kasta iväg den exempelvis. Vet inte vad ni andra tycker men jag gillar idén. Kan Hasek köra utan klubba ska väl RoDeville också kunna göra det? Bara leka fotbollsmålis.

Anmäl mig då, hoppas på att "knäcka lite nötter" på S-vall fans...

Okej .. men sen är nog truppen spikad .. på bristningsgränsen ..

Dream Team : kolla din brevlåda ..

250 kg Kärlek:
Ja, det är inget att hymla om, han är inte stabil med klubban, har dock ännu inte gjort bort sig märkvärt där men det ser inte stabilt ut... Det o mängden returer är väl hans svagheter... Styrkan är framförallt att höjer sig i avgörande skeden på matchen, det gjorde Bosse oxå... Freddan är mer jämn o lika bra hela tiden...

Bosse o DeRouville är oxå lika att de kan ibland vara helt omöjliga i vissa matcher för att vissa matcher vara väldigt släpphänta... Freddan är mer jämn o alltid ungefär lika bra jämnt men aldrig så där omöjlig som Bosse o Phillipe är emellanåt... Jag föredrar faktiskt Bosse o DeRous sätt...

actionleif: Du kan passa på att anmäla mig oxå! Är sugen på att lira lite hockey =)

du anmäler dig till mig eller HH ...

Mer info om Supportermatchen kommer på hemsidan inom kort !

Jimmy: du och jag verkar vara överens om mycket. en fråga: Visst får man intryck av att de Roo är osäker i spelet runt kassen. Jag har inget mot De Roo men får för mig att hans spel runt kassen inte håller märkvärdigt hög klass.
Det tyckte jag inte från första början för dn delen.
Sedan att det gått dåligt" som många uttrycker sig den senare tiden vill jag hellre skylla på kollektivet än De Roo. En målvakt är viktig- viktigast för ett lag, men karln måste få bättre hjälp!!
Halleluja!

Jag lirade pojkhockey med TIK i mitten på 80... Har dock slipat formen i rinkbandykorpen de sista åren. Hur anmäler man sej????

Första matchen kommer att hålla hus i Gärde den 30 december på efterrmiddagen .. man får inte ha spelat hockey på ett par år ... men de är mååånga anmälda nu

Supportermatch
Läste nåt om en match mellan TIK-supportrar och Gärdekatterna. Får vem som helst vara med? Tid? Plats?

HH:Vi vill fan inte ha han i Sundsvall!

det där med att han är förlättläst och släpper alla returer mitt framförsig kan inte stämma......jag menar bäckström gör det hela tiden men killen släpper inte in så mycket mera mål än derou!! kan kanske bro på backarna är bättre i aik vad vet jag???

jag diggar derou starkt men måsta skärpa till sig!!!

lagen har också sett att han är dålig på höga skott ...tänker på dif matchen ...han simmade på isen halva matchen tror jag

Shadar Logoth: Här är mina svar:)

1. Solklart Bosse... men Freddan var bra på våren men endå inte bättre...
2. Solklart Manne...
3. Solklart Sohlin...

Du får väl godkänt hehe...

Betr. De Rouville. Han är en mycket duktig målis, men alltför lätt-läst. Alla lag vet numera att det är viktigt att att ta returerna som han olyckligtvis till 90% släpper rakt fram. Därför skjuter motståndarna i hopp om en retur o tre man störtar på dessa returer.
Innan detta visstes om av ES-lagen gick han jättebra, men nu skjuter man första skottet för att han ska släppa returen o de kan raka in returen. Om han lyckades att få dessa returer ut mot kanterna skulle han få en avsevärt bättre räddningsprocent

Jimmy: :-D

OK! du skall få mitt svar.....

Bosse för jul, Freddan var klart bästa målvakt på våren.
Minns bla hans enorma spel borta mot Färjestad som TIK vann på straffar.

Dyrken, solklart.....Manne var dålig.

Sohlin tycker jag var den bättre målvakten av dessa två även om jag tycker mycket om Toresson.

Klarade jag testen......? ;-)

Mvh

Sv: Minst gjorda och mest insläppta MÅL.
dr Dängroth: Du är så klok. Frågan är om kossorna på dom brända slätterna förstår potensialen i ditt högoktaniga inlägg?

Shadar Logoth: Du o jag verkar titta helt olika på hockey, jag gillar DeRouville o tyckte även att Manne var bra när han var här...

Jag måste fråga: Bosse eller Freddan? Manne eller Dyrken? Sohlin eller Toresson? Bara för att se om vi inte tycker samma här heller...

Sv: Oh Uppehåll - fräls oss från ondo !
En sak som bör ställas utom allt tvivel - för att nyansera debatten en del - är att alla spelare av viss kvalité står under kontrakt med någon klubb vid det här laget. De som är lediga är sådana som inte platsar, sådana som gjort sig ovän med tränaren, slutat eller på annat sätt känns överflödiga för någon annan klubb. Därför kan det bli marigt att finna en ny Pasi. Man får i så fall hoppas på nytändning.

Sv: Hemsida
Äntligen....

Sv: Oh Uppehåll - fräls oss från ondo !
Lindholm känns som att han ev. gör comeback i år igen. Vilket skulle hjälpa laget oerhört tror jag. Däremot Huss kan vi nog glömma, han var skadad halva säsongen och har haft stora problem med ryggen, ska till mycket om han ställer sig på isen igen på ES nivå...

Men med Lindholm i laget skulle vi få den ledare som saknas nu, dyker han upp lagom till annandagsderbyt kanske??

Nej, det är inte i pengar jag räknar.....då hade jag inte satt en prislapp på 18 år utan jag avser vad det kan kosta att inte reagera.

Har dock fullt fortroende för TIK´s styrelse.

Oh Uppehåll - fräls oss från ondo !
Aaah, nu är det äntligen här! Uppehållet med stort U, den välbehövliga paus som (åtminstonde i min hjärna) gavs närmast mytiska, helbrägdagörande egenskaper. Bara man fick en tiodagars paus från elitserien skulle allt ordna upp sig; spelare skulle återhämta sig från skador, självförtroenden stiga och trötta ben få krafterna åter.

Och nu är vi här, 3 dagar har gått och 7 återstår tills pucken ånyo är i spel. Ändå känns det inte riktigt, riktigt bra. Jag upptäcker att jag är oerhört rastlös. Kan inte koncentrera mig. Jag söker efter information med en frenesi som får en knarksugen Christer Petterson att framstå som apatisk.
Minsta uttalande nagelfars, rykten förstoras…och jag ser att jag inte är ensam. Gästboken sjuder av liv, inläggen präntas ner med en glöd som inte står fjortonde-fucking-april-tvåtusen långt efter.
En tröst i all bedrövelse och ytterligare ett bevis på den sannaste av sanningar: en TIK:are står aldrig ensam.

Men, vad krävs då av detta uppehåll för att man ska återfå tron på livet? Sparka Peo? DeRouville? Borsta bort chipssmulorna från Lindholms/Huss nätbrynjor?

Det förstnämnda känns lite för desperat. Peo är, bevisligen, en av landets absolut bästa hockeytränare. Hans betydelse för Timrås framgångar de senaste åren kan inte nog understrykas och för mig personligen är han en levande legend. Att ha vistats i samma ishall som denne man är det närmaste Gud jag någonsin kommit.
Trots detta SKULLE jag kunna acceptera en sådan lösning, förutsatt att det på något sätt är frikopplat från Peo som person. Dvs att det inte handlade om att 'Peo måste bort', utan snarare om att 'något nytt behövs in'.
Men, så länge inte något anonymt brev trillar in på TV4-sporten utgår jag från att både spelare och ledare litar till Peos förmåga att vända TIK-skutan på rätt köl. Vilket även jag gör.

DeRouville då?
Om det beror på försvaret eller inte kan diskuteras, klart är i a f att Timrå släpper in en jävla massa mål. Och att DeRoo släpper en väldig massa returer. Bra första halvan av serien, mindre lyckad andra halvan. Flyt i början, otur på slutet eller helt enkelt ojämn?
Fan vet, alla verkar ha olika åsikter. Kanske stirrar man sig blind på målvakten när man ser alla baklängesmål i tabellen, en bra värvning på denna position skulle dock lugna mig betydligt. Och backlinjen, månne?

Vad gäller gamla 'ledarrävar', såsom Huss/Lindholm beror väl allt på dessa herrars fysiska status. Samt om dom ens har lust förstås. Ledarkvaliteterna ör oomstridda, däremot tvivlar jag på att någon av dom är i sådan form att grillorna kan knytas på med kort varsel. Har jag fel i detta antagande skulle jag bli väldigt lugnad av att ngn av dom skrev på igen.

Övriga drömvärvningar, såsom en notorisk målspruta alternativt en Pasi-back skulle naturligtvis göra underverk för nerverna. Men…hur många kontraktslösa spelare med dessa kvaliteter finns det 'där ute' egentligen? Har Peo/Nubben några intressanta namn under behandling?

Giv mig ett svar, ett halmstrå att hänga upp min vilsna tro på...

250Kg: Den frågan har jag ställt mig många gånger....
Kan inte förstå att någon kan titta på De Rouville och se en bra målvakt.

Själv har jag samma förtroende för honom som jag hade för Manne.

Som sagt, det är något som är underligt här.......

nej jag tror att timrå inte har några planer på att släppa derouville...kanske sätta honom i publiken tills det blir ordnat så han är en registrerad eu-spelare men inte mer

hmm du har rätt men ändrar det helt plötsligt på timrå's ekonomi ...får dom en massa extra pengar bara för att det blir dyrt att åka ur ....jag tycker naturligtvis att om dom hittar en bra målis till ett vettigt pris så ska dom värva honom men jag vill inte att dom ska värva hejkomochhjälpmig svensson från svängboda bara för en målis behövs..

Om nu De Roo kommer att försvinna är frågan om det är Peos vilja eller om man lyssnat på nästan alla i Gb:n?
Konstigt är det att De Roo har fått förtroendet att stå i de flesta matcher men ändå ska bort. Något är det som inte stämmer.

dr-nix: Vad kostar det att åka ur......18 år är kanske en trolig prislapp.

shadar hade timrå haft en rejälare ekonomi så hade jag hållit med men derouville kan bli en värdefull spelare...han har visat att han har klass men är för ojämn bland annat iaf

Jag ser inte Timrå IK som någon målvaktsskola.....

Han saknar enligt mig, talang och borde bytas ut omgående.

Mvh

« · 24711 · »