Red Rocker: Jag tror att en centerförstärkning är mer prioriterad av Peo & co än en målvaktsdito. Dessutom vad det ju någon som sett De Rouville i Timrå, därför är jag tveksam till detta rykte.
Swordster: Tyvärr måste jag göra dig besviken, Philippe visade sig rent fysiskt idag, och platsen var inte Kanada utan Timrå. Sen får vi väl hoppas på ryktena, att det ändå är något spännande på gång.
Okey om han åkt hem, rätt naturligt då man jobbar borta och är ledig, skulle ja med åka hem och ladda batterierna, för att komma tillbaka inspirerad på arbetsupgiften,,,,,
Ännu en gång visas klychan vara san, Gör du inte mål eller sitter i utvisnings båset då syns du inte som själv ser jag Simons som en ettrig spelare ingen som sett att han är ju på och stör motspelarna, dom får ju inte vila för fem öre då han är inne,,,,
Halvardsson?? har jag sett för lite kan bero på att han fått för lite speltid,,
Swordster: hmm låter intressant trots att jag gillar Phillipe... 4 namn känns aktuella så här direkt i huvet... Myllys, Algotsson, Hadelöv o Ola Nilsson... Hur de ska lyckas få nån av dessa vet jag ej men som sagt det är bara rykten... Dessutom läste jag för nån dag sen att Nubben sa att de inte hade nån ny målis på g...
Men blir det så att DeRouville åker så kommer ju Igor att spela så då blir det nog nån allsvensk klubb för Halvard eftersom Viktor tränar igen... Simons känns given för utlåning bara vi får tillbaka en del skadade...
Jag hörde i går kväll att Phillipe redan har åkt hem, sedan så tittar man efter och har nästan klart med en av elitseriens bästa målvakter förra året!
Vidare medelade killen att man kommer att låna ut en del spelare och ta hit nya, vilka som lånas ut kan jag bara spekulera om men, Simons och Halvardsson är nog ett bra tipps!
HH: Morsors betydelse i såna här sammanhang ska inte underskattas. Farsor och morsor på plan kanske är ännu bättre. Ett annat alternativ är att Lindholm sätter på sig peruk och läppstift innan han åker in på planen, då jävlar är det ingen som törs gå i närkamp med den mannen. Så Kom ut ur garderoben Lindholm...;)
Polly: "Tror Lindholm var det dummaste förslag jag läst i den här gästboken" Snarare det mest realistiska...
Du föreslog Witehall o Juhlin bla... Visst det kan väl inte vara någe problem att få hit dem, för det första: Spelare som har en klubb kan man i princip glömma om man inte är en riktig rik klubb eller att spelaren gått dåligt eller laget han spelar inte har råd med honom... O eftersom dessa namn spelar i A-landslaget så lär det väl gått rätt bra för dem...
Jag tycker att det är bra att du försöker komma med namn o så men de får gärna vara realistiska...
Kongo: Jag kan möjligtvis hålla med om att han VAR en spelartyp Timrå behövde. Killen har ju för böveln lagt av med hockey!! 3 gånger till och med. En pensionerad gamling är inte vad Timrå behöver. Därför kan det inte vara svårt, utan oerhört lätt att hitta en lämplig ersättare jmf med honom.
Bulla var en kämpe, tuff, målskytt och en ledare på isen. JAAAAA vi tar tillbaka Bulla!!! Tror Lindholm var det dummaste förslag som jag läst i den här gästboken. Tillsammans med Starostenko idén kanske.
"Men det dröjer - i bästa fall. I alla fall i min verklighet, Patrick " Visst lär det dröja men man måste ju iallafall ha visoner och en plan för att komma dit! Som TIK agerar nu är det ju stick i stäv. Men TIK är ju som sagt inte den rikaste klubben...
HH:Idén är inte dum :) Om jag bara av en händelse skulle råka få tag i pucken, så skulle antagligen motståndarlaget vika sej dubbel av skratt, och under tiden kanske jag får iväg puckuschlingen till nån medspelare som kan göra en pyts.
Tror hellre på smokeys ide, om "Morsor" på plan, Som kille så vet man ju att det är alltid lättare att ty sig till Mor, om man har problem, låna pengar eller något, eller gjort grannens jänta på smällen, sådana djupa saker är Mor bättre än Far,,,för mor visar förståelse och är så rar, vad man än gjort,,,,,,
Så jag tycker Friskan ska remma på sig sina dubbel medade skridskor och göra några byten, även det kan vara strategiskt smart drag,,,,kan tänka mej en situation i en sargduell med Sergei Foukin,, är ju vunnen redan bara säga att det är fegt att slå flickor,,,,,,
Och icke att förglömma är Malmö som också många här inne säkerligen skiter i fullständigt, men där har vi också ett lag som måste ta tillvara på situationen men dom har säkert också en svagare trupp än Linköping!! Vad vet väl jag....
Patrick Polly: Micke Lindholm är en spelartyp som Timrå behöver. Att värva honom är oerhört genomtänkt och även fantasifullt. TIK har centerbrist och behöver en ledare på isen. Är nog svårt att hitta en bättre lämpad EU-medborgare till rimligt pris, som dessutom känner laget.
"Vilken verklighet??? Din verkar vara tämligen begränsad! Begränsad till gamla Timrå föredettingar." Ovanstående anser du pga att jag föreslår en värvning av Lindholm. Du är blåst, jätteblåst.
Visst vore det fint om TIK kunde bygga sitt lag runt duktiga svenskar av landslagsklass. Säg den sportsupporter som inte skulle vilja att ens lag skulle göra det. Men det dröjer - i bästa fall. I alla fall i min verklighet, Patrick P.
(Jag tycker att Timrå ska bli bäst och bygga laget kring landslagsmässiga medelpadingar och ha en jättrebra hall med jättemycket publik.)
LHC och Luleå skiter dom flesta härinne i på så sett att man inte sett deras utsatta läge.. Galna kossor i panik på de brända slätterna flyr halsöverhuvud från skräcken att dras ned i ett arton år djupt hål när vi äntligen vädrat morgonluft. Perspektiv på tillvaron gynnar hälsan har någon sagt så inte är loppet kört ännu om man ska lyssna till en coolare erfarenhet. Varför skulle LHC t.ex vara bättre än Timrå på att ta tillvara på situationen, har de en så mycket starkare trupp? Zäta ja, hans uppvisning igår visar bara att man kan vara lycklig över att förstå vilken fantastisk lirare vi har tur att ha i vår trupp.
dr Dängroth: Både LHC och Luleå har legat precis lika taskigt till som Timrå. LHC hade efter 8 omgångar 7 poäng upp till slutspels strecket likaså Luleå!!!!
Så nu när Timrå bara har 6 poäng upp till strecket så har det rådit full panik härinne. Faktiskt en av de lugnare dagarna på GB:n på länge idag, kanske har att göra med Z:as fantastiska kväll igår då han satte många krokben för en del kossor på de brända slätterna.
dr- nix: Jag är väl medveten om att vi inte kan plocka hit Jagr eller Hasek. Det är inte det jag snackar om. Men vi måste ju inte ta hit gamla TIK-spelare för det. Det finns faktiskt andra! Som både kan vara billigare och bättre.
Som ordspråket säger "Man ska inte rota i gamla sopor".
Kongo: Vilken verklighet??? Din verkar vara tämligen begränsad! Begränsad till gamla Timrå föredettingar. Hur många gånger har inte karln lagt skridskorna på hyllan 2 gånger?? 3 gånger?? Det du säger är alltså att vi ska ta hit en kille som lagt av ett flertal gånger. Snacka om fantasilöst och ogenomtänkt. Kontraktlös?? javisst han spelar ju inte längre hockey!!
Jag anser inte att det är naivt att tycka att man ska bygga upp ett lag runt duktiga svenskar. Snarare vettigt! Att bygga laget runt utlänningar som inte stannar är väl ingen bra idé.
Nostalgi och gamla beprövade favoriter är klart underskattade framgångsrecept i mångas ögon eftersom man har erfarenheter som är förhållandevis goda av dem. Det är inget konstigt i sig, men visst ser jag din poäng Patrick.. Micke Lindholm klev in under fjolåret och gav energi och djävlaranamma i form av ett mindre kärnkraftverk, trots sin ålder. Han hade erfarenheten och hjälpte till att visa vägen enligt många, när han kom konstaterade han hur många poäng det var till slutspel istället för att få nedflyttningsfrossa.
mm det är bra att fler än jag är irriterad på folk som tror att timrå ik har extremt mycket pengar att röra sig med...timrå ik är än så länge inte en stor klubb. om vi ger den ett par år så växer den säkerligen men just nu har vi som kongo säger inte råd att välja och vraka mellan alla världens spelare.. t.ex jag skulle inte tro att timrå skulle ha råd med en klass målvakt som myllys ...
Patrick Polly: Välkommen till verkligheten. Om du inte har fattat det så är det inte bara att välja och vraka på spelarmarknaden. Särskilt inte för en liten förening som Timrå IK, som rör sig med små ekonomiska medel. Mitt förslag, Micke Lindholm, visade ifjol att han hade mycket att tillföra TIK, ledarskap, lugn, rutin - en spelare som står upp och visar vägen när det blåser snålt. Samma egenskaper som han skulle kunna tillföra i år. Att han dessutom mig veterligen är kontraktslös gör honom till en potentiell klockren värvning.
"jag skulle föredra att TIK byggde upp sin verksamhet runt duktiga svenskar, helst landslagsklass ... " Kan man kalla dig naiv, eller rentav jävligt naiv, Patrick Polly?
Kongo: Hur kan du kalla Micke Lindholm en klockren värvning?? Ibland undrar jag om majoriteten på den här sidan inte känner till fler spelare än de som spelat i Timrå. Om man går igenom inläggen så är det samma namn som återkommer, igen och igen och igen... Huss, Lindholm, Ahl, Pasi, Schnabel, Starostenko, Sjöberg. Löjlig att läsa! Ahl: Håller inte elitserieklass, gammal. Lindholm: Håller inte elitserieklass, gammal. Starostenko: Undrar just hur många på den här sidan som är gamla nog att komma ihåg honom. Huss: Kämpe, men har för mkt skavanker i kroppen för att orka. Schnabel: Stor och långsam, ingen kvalitets spelare. Pasi: den ende som platsar i TIK. Sjöberg: Höll inte elitserie kvalitet, men om man jämför med Simons är det förstås ett nedköp att slopa honom....
Det finns andra spelare!! Att dra hit gamla föredettingar är väl inget att sträva efter. De har gjort sitt i Timrå, glöm dem! Titta istället på andra intressanta spelare som vi skulle kunna dra hit. Juhlin, Witehall eller andra svenkar ute i europa. Tjeckiska ligan har mkt bra folk.
Fast jag skulle föredra att TIK byggde upp sin verksamhet runt duktiga svenskar, helst landslagsklass för att få upp nån långsiktighet i det hela. FBK har ju en drömsits med spelare som Jönsson, Johansson & Rhodin som stannar år efter år. Det är en liknande stomme som TIK oxå skulle behöva. Jag tror det är svårt att bygga upp ett slagkfraftig lag av en kärna av utländska stjärnor som är här på 1-2 års kontrakt.
det tyckte jag var väldigt konstigt...för mig verkar renberg som den solklare ledaren...om man går efter vm så kan man lungt säga att han ger 150% varje match ...jag diggar honom och på det sättet är han bättre än någon annan svensk "stjärna" jag tror att han skulle bli en väldigt lyckad lagkapten i tre kronor....skulle inte vara helt fel i ledar positionen i timrå...en position som han med enkelhet skulle fylla
Ok ok visst har "Phlipo" gjort många missar!!! Men det är värkligen inte hans fel att det går dåligt för timrå!!! Han har gjort många bra matcher men han har en spel stil som karnske passar där han spelade föru men inte här!!! Han borde inte släppa alla reture och borde hålla sej mer i målet!!! Men jag tycker inte att backarna gör sit jobb riktig heller!!!! Men jag älskar timrå hur dåligt dom en spelar!!
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer