Länge har vi väntat, länge har vi undrat. När kommer den?, hur kommer den att se ut?
Väntan är äntligen över. Nu är den här. Den nya, frächa och EXTREMT snygga supportersidan med resebarometer, information, sovenirer och mycket mycket mer. Tack webmaster för ett otroligt arbete.
Magnus Sjöstedt: Lysande krönika ("Att vakna upp till verkligheten", håller med om precis allting du skriver. Tack!
Till exempel har Simons, De Rouville och Halvardsson har INTE alls infriat de förväntningar som vi hade/har på dom. Hoppas på en uppryckning snarast ifrån dessa herrar.
Mycket fin och stilren sida det har ni gjort kanonbra. Länken ligger redan ute. och behöver ni ha hjälp så hojta till finns hur mycket hjälp som helst att tillgå. om jag har fattat saken rätt så finns det hur mycket dolda talanger som helst här på hockeysnack.
Och angående Z:a igår så trodde jag att jag uttryckte mig så klart att det inte gick att missförstå, det var ett glasklart ironiskt inlägg som jag besvarade Jimmy på.
mike66: Såg du huvudtaget vad som hände? det var ju kanadicken som hoppade på Z helatiden bakom målet, medans lagen var i Sveriges zon. Inte skulle Z ha matchstraff för det, snarare kanadicken.
Det är inte riktigt att utse DeRoo som syndabock för TIKs dåliga försäsong även om han är en del av det,en målvakts misstag märks ju grymt när dom händer,utespelare kan göra många missar utan att dom iaktas lika intesivt,med ett knackigt försvar får målvakten ännu större problem,årets stora problem tror jag beror på att Pasi och en backtyp som Schnabel har försvunnit och ingen jämnförbar spelare har ersatt,på forwardssidan tror jag att det kan lossna om man har ett bra försvar...... och en målvakt som laget har förtroende för.
Snygg hemsida för supporterklubben! Och vad vore bättre, än att börja med en bild på pistvakt-gänget? Benämningen "scoterraggare" behöver inte längre tas som ett skällsord.
pallekuling: Ryktena lär gå, och De Roo har nog fått en indikation på vad människor anser om hans insats. Jag skulle kunna tänka mig att De Roo inte alls är nöjd med sin insats heller.
Men inläggen har ju mer blivit av direkt personlig karaktär än vad det är som han ÄR dålig på. Då faller det lite, då är det inte kul att som se det som skrivs. Även om många kunniga lägger fram vilka brister killen har.
Vi har problem i laget, från första till sista gubbe. Det talar ju inte minst detta om Peos vara eller icke vara. Om laget står och faller med De Roo då är det en sak, men jag har så svårt att tro att vi finner lösningen där. Det är något som saknas i de flesta spelarna, frågan är om man inte löser allas problem med mycket enkla metoder?
Och visst: Det kan ju vara så att De Roo ska lämna truppen, kanske har vi lösningen där. Det är bara jag som har svårt att tänka i de banorna. Däremot anser jag att Freddan ska få förtroendet när serien drar igång igen. Det han presterade i Tikdressen under fjolåret är inget han ska skämmas för.
näe men alla andra lag har en målis som är bra och stabil ..detta saknar timrå...freddan har jag inte sett så mycket så jag vill inte utala mig om hans form denna säsong men just nu så håller helt enkelt inte deroo måttet.
Jag tyckte kommentatorn som du så mkt duktigt kunde namnet på sa att Kanada spelade med i 3 olika tuneringar nu med olika lag... Kanske Ed var med i en av de andra... Annars så har han väl spelat för lite för att komma med redan nu men senare på säsongen kommer han nog vara med...
250 kg: Det kan ju varken vara en hemlighet vad alla anser om Derouvilles insats eller särskilt kul att vara allas spottkopp som han är . Det ingår i jobbet för en målis att stå i skottgluggen när det går dåligt. Att han skulle dra för att det väsnas i GB tror jag knappast, så länge han har Peo:s förtroende och det inte jäser i spelartruppen. Skulle han sparkas så återstår det delikata problemet att skaka fram en ny målis (Freddan måste ju ha en ersättare om han blir skadad). Det har vi inte sett nåt av än och jag tror är tämligen svårt att skaka fram nåt i det här läget. Men man vet ju inte , för gjorde vi det skulle vi inte sitta här och spekulera i det oändliga utan göra som vilken annan förnuftig människa, gå och lägga sig .
Ja man kan ju inte vara 100% i nått man kommer med ;) De va väl fan då.
Ja s..t i samma jag tycker att dom var 15 klasser bättre än Kanada iaf.
Ett riktigt B-Lag som Kanada ställde upp med en avdankad Kattlövare i laget också? Konstigt att inte The big Ed fick chansen det hade både Kanada och Timrå kunnat haft glädje av.
Mike66: Tyvärr så slarvade Jonas Johnsson till det i anfallzon vid 4-7 men det spelade väl mindre roll med tanke på att matchen var avgjord då... Zäta såg ut verkligen trivas i en ganska fri offensiv roll...
Visst han heter Lindeborg, klart du har koll på det:)
Ja vad ska man säga?? Jag satt nästan och grät när jag såg matchen han är ju lysande den pöjken. Ja hela *FRÖLUNDAKEDJAN* skall ha en stor eloge för den fina hockeyuppvisningen. Staffan Lindeborgh heter han va? Bäst att fråga dig först kanske Jimmy ;)
Angående DIF femman så såg dom mycket loj ut i både den andra och den tredje periodens inledningar och får ta på sig många av baklänges målen.
*FRÖLUNDAKEDJAN* var väl inte inne på något av målen va?
Och helt klart skulle Z:a ha minst 3 matchers avstängning för det grova påhoppet han riktigt ville slå ner Kanadicken.
Ja vad säger man om Uffe "Robocop"Samuelsson? en poäng till.
Tycker även att backarna såg bra ut i början av säsongen !. Jag trodde Timrå skulle ta hockeysverige med storm. Peltoma spelade med ett leende på läpparna och Timrå lekte. Allt såg bra ut, vad hände ?.
sedan tycker jag att backarna gör allt för många misstag i egen zon så många av målen görs av igentligen av att timråspelare slarvar med pucken. man får inte tag på pucken i egen zon.
mmm nej jag tycker inte att han behöver kickas men han bör bli bänkvärmare ett tag ...jag tycker att freddan kan få bli första målvakt ...jag tycker han var bra förra säsongen och kan vara den stabila målvakten vi behöver...
Ni Tik fans gör det lätt för er själva genom att utse De Roville till syndabock för Tik;s tabelläge.Jag tycker att ska börja titta till eran backbesättning är sämst i hela elitserien.Tik skulle kunna ha Hasek i mål men med den backuppsättningen skulle t o m Hasek vara rena rama hålet.
Laglös o Shadar Laogoth: Tror nog de flesta vet var ni står i denna fråga nu... Ni behöver inte klanka ner på honom totalt... SHOW THE MAN SOME RESPECT!!!!
Laglös: Med det tugg vi kör och med den FAKTISKA syndabock flera har utsett så lär vi bespara Peo det tunga och otacksamma arbete att "sparka" De Roo. Finns ju ingen anledning för honom att stanna här när man utser honom som syndabock? Han lär dra av egen fri vilja!
Men det är rätt intressant det du skriver. I vilken takt tar vi nu allt?? - Först sparkar vi De Roo... - Sedan då? Blir backarna 3 ggr bättre än de varit? - Går skadorna över, försvinner snuvan? - Hur mkt bättre blir Zäta? - Hur får man igång Peltomaa- eller skickar vi ut honom i mörkret också?
Att De Roo är en av anledningarna att det gått dåligt köper jag, men definitivt inte att han är kanske den mest bidragande orsaken till det enligt väldigt många.
dr-nix: Är det inte så att människor här på gb:n har fått dig att ändra attityd vad gäller De Roo?? Jag har för mig att du inte alls pratade om att fota De Roo när problemen i Timrå började analyseras...
Dessutom tycker jag att Zäta visar att han trots darrigt spel av målvakten höjde sin nivå ca 218,7%. Så att De Roo är "roten" till det onda är jag mycket mycket tveksam till.
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer
Fler idéer på g...