” Det som är mest tråkigt är väl att vi inte lyckats få fram nån stor backtalang som vi kunde haft nytta av som hemvändare. "Bara" idel forwards”
Vi betalat väl i och för sig dyra pengar för Dahlén, Hållander, EP osv. även om dom är hemvändare. Vi hade säkert kunna köpa in en riktigt bra back för den slanten utan att det behöver vara en hemvändare?
Costanza: Sen kan jag ju förstå Modoitsupportrarna nu. Det börjar bli lite uttjatat att spana in prisskåpet, underhållning på isen säljer alltid bäst. 😉
{7043}: Nu menade jag väl också back med bra SHL klass dom hade kunnat vända hem i hyffsad ålder. Lill Strimma var ju en världsback som i dagens hockey hade avslutat sin karriär i NHL.
Vilket inte några av våra hemvändare är i närheten av i talang.
Tom Topp: Strömberg i all ära men han ska inte få nån förlängning på sitt kontrakt. Vi kan inte binda upp oss på en sån skadebenägen spelare. Det är min bestämda åsikt!
Olli Nomadinen : Det som är mest tråkigt är väl att vi inte lyckats få fram nån stor backtalang som vi kunde haft nytta av som hemvändare. "Bara" idel forwards. Vi får lita till att Kapanen inte ligger på latsidan. Han var ju rätt aktiv förra säsongen om man säger så!
Olli Nomadinen : Även om jag inte skulle bytt ut nån ur den förstafemman så var det väl iofs Nubben som är ansvarig för att alla hemvändare sitter på långa och rätt dyra kontrakt?
Cobbel: Nä men lite jävla framförhållning kanske man kunnat önska, inte så att man som utomstående INTE har förutspått det här scenariot sedan i april ungefär. Men nu får Kapanen sitta där med Sveriges största dumstrut
Olli Nomadinen : Tror att Kapanen sitter och väljer och vrakar bland alla klassbackar som kan kliva rakt in i vårat lagbygge och funka perfekt. Framförallt de här klassbackarna som vill spela för lite och ingenting, som alla andra klubbar har missat;)