1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597327 inlägg · 6213 ämnen
« · 2571201 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
...och då gör Modo naturligtvis mål. Jag ska vara tyst...

Rip Kirby: Bara HV i början och ett antal felpass och dåliga beslut i defensiv zon av Modo. Ser inte så bra ut än så länge, trots hemmaplan.

Olli Nomadinen : Okej, då har man bänkat sig. Modo vs HV. Upp till bevis!

Jag tror tyvärr inte att det går att träna bort skador. Gnället härinne är gränslöst.

{297}: Jo så är det. Dock tror jag det är betydligt lättare att locka till sig lite extra sponsorpengar när det gäller hemvändare etc.

Sputnik:

” Det som är mest tråkigt är väl att vi inte lyckats få fram nån stor backtalang som vi kunde haft nytta av som hemvändare. "Bara" idel forwards”

Vi betalat väl i och för sig dyra pengar för Dahlén, Hållander, EP osv. även om dom är hemvändare. Vi hade säkert kunna köpa in en riktigt bra back för den slanten utan att det behöver vara en hemvändare?

Rip Kirby: Stavningen! "har" 🤭😆

Dubbeld: Papier maché haft jag hört!! Jävla glaslag man håller på. BAAAHHH!!

Dubbeld: Börjar likna säsongen med Pärssinen, Hahl mfl. Ett jävla lag på papperet men det var ju precis vad de var. Papperslirare

Olli Nomadinen : Du kan hockey! Sant. Dags att vakna där. Jag och Modano hade gjort 2p i första bytet.

Erixon med en överkropps skada… Äre papper gubbarna är gjorda av eller vad sker?

Rip Kirby: Eller hur! Modo har dock bara ett!!! #någotmankanskehelstärutan 🤭😉

Costanza: En hunka på er ikväll, nu jävlar vill jag se leverans från Wådds, Vignå och Bernie!

Costanza: Dubbla guldmedaljer i HA! Modo oxå för faen!

Costanza: Vi har Mängder med SCA guld och Finskt mästerskap etc. Prisskåpet är överfullt!!

Sputnik: Är det nån Timråit som vet vad underhållning är? Ingen har ju någonsin vunnit nåt.

Costanza: Sen kan jag ju förstå Modoitsupportrarna nu. Det börjar bli lite uttjatat att spana in prisskåpet, underhållning på isen säljer alltid bäst. 😉

Olli Hahl: Sitter på kontrakt två säsonger till. Fortsätter skadorna komma blir det inget nytt kontrakt nej.

{7043}: Nu menade jag väl också back med bra SHL klass dom hade kunnat vända hem i hyffsad ålder. Lill Strimma var ju en världsback som i dagens hockey hade avslutat sin karriär i NHL.

Vilket inte några av våra hemvändare är i närheten av i talang.

Rico01: Nä men inte mycket att skryta med heller :)

Olli Hahl: Man börjar bli lite trött! En del människor har bara mer otur än andra, det är inte så mycket att göra åt!

{7043}: Nåja, Sebbe Erixon var inte helt urkass =P

Tom Topp: Strömberg i all ära men han ska inte få nån förlängning på sitt kontrakt.
Vi kan inte binda upp oss på en sån skadebenägen spelare. Det är min bestämda åsikt!

Tom Topp: ja Ahnelöv får komma in och göra en Pierre Hedin

Sputnik: Tomma stolar i Skellefteå är också åskådare som Sven i Luleå brukar säga.

{7043}: Nu får dom yngre bekänna färg, kan bli bra också! Men visst känns det som en try out på Ahnelöv skulle sitta fint!

Costanza: ZAIK har dock haft riktigt dålig uppslutning senaste åren. De är mätta däruppe.

Rip Kirby: Dubbel så stor kommun. TIK svansar runt med Sundsvall och snackar storstad.

Costanza: Skillnaden är väl att SAIK inte varit borta från SHL i sju år. #mättnadskänsla

Puckat: 4000 hade SAIK mot TIK. Borde väl ha varit ett toppmöte eller?.. din mupp! Beep! Beep!

Sputnik: Ja den senaste riktigt stora backtalang vi fick fram var väl Strimma, typ.

Sputnik: ja blir nog till att köra en jävla massa "goosfraba" på torsdag och lördag

4000 sålda i Övik ikväll, andra matchen på hemmaplan sedan återkomsten och löning igår🤔

Olli Nomadinen : Hahahaha!

Olli Nomadinen : Det som är mest tråkigt är väl att vi inte lyckats få fram nån stor backtalang som vi kunde haft nytta av som hemvändare. "Bara" idel forwards.
Vi får lita till att Kapanen inte ligger på latsidan.
Han var ju rätt aktiv förra säsongen om man säger så!

Olli Nomadinen : Vart skriver jag på avskedsansökan?

Olli Nomadinen : 😂😂

Sputnik: DET SKITER JAG I, AVGÅ ALLA!!!!!!!!!!!!!!!!

Olli Nomadinen : Även om jag inte skulle bytt ut nån ur den förstafemman så var det väl iofs Nubben som är ansvarig för att alla hemvändare sitter på långa och rätt dyra kontrakt?

Costanza: Ja har man plöjt ner hela spargrisen på SvERigEs VAssAStE föRStaFEmMa kan det lätt bli så

Rip Kirby: Strömbergs benstomme måste vara gjord av rismjöl. Fraktur igen!?

Cobbel:
Tror att Kapanen sitter där och har SLUUUT PÅ KONTOT!

Cobbel: Nä men lite jävla framförhållning kanske man kunnat önska, inte så att man som utomstående INTE har förutspått det här scenariot sedan i april ungefär. Men nu får Kapanen sitta där med Sveriges största dumstrut

Olli Nomadinen : Tror att Kapanen sitter och väljer och vrakar bland alla klassbackar som kan kliva rakt in i vårat lagbygge och funka perfekt. Framförallt de här klassbackarna som vill spela för lite och ingenting, som alla andra klubbar har missat;)

Sputnik: Jaha. 0-5 mot Oink då i bästa fall och 0-11 mot lejkers. Värva för FAAAN! Vad håller handlingsförlamade klubben på med, AGERA!!!!!

Sputnik: Jag tror att de är vad vi skulle behöva just nu för de är liiite tunt därbak nu 😇🇺🇿

« · 2571201 · »