1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601831 inlägg · 6213 ämnen
« · 27934 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Äntligen vinst!
swaida: Vinner TIK,så tycker jag att dom gjort sig förtjänt av det..
Vinner AIK,så är det (o)förtjänt..

Sv: FÖRSTÄRKNINGAR
Soton:
Jomen Klockare har ju vi oxå sparkat...:) men trots allt en stabil back... Från BIF tiden så var det enda jag kom ihäg honom för tyvärr det faktum att det var han som tappade pucken till Lindbom i sudden i femte finalen 95...

Jimmy:
Rafalski var kanon året i BIF hjärnsläpp kallas det.
Ryktas att han var för dyr dock. Casselståhl var inte så hävlig i BIF. Lind gillade jag i BIF. Glöm inte Klockare en favorit på BIF tiden.

Soton: Brynäs brukar sparka bra spelare dem... I TIK går det väl hyggligt för Lind o Casselståhl... o för att inte tala om Brian Rafalski i New Jersey... en av NHLs bästa backar ifjol...

En seger ska man vara sig förtjänt av, vi får väl se hur det blir med det imorgon!!

Draget:
Du tänker på Johan. Han stack och sökte lyckan i USA där han spelar i nån liten farmarklubb när BIF kickade honom. Skandal enligt min mening han platsar lätt i dom flesta elitlag.

Hälge: Jo, Mif hade ju också för vana att göra två mål och släppa in tre. För att vinna fick de bara släppa till ett mål, vilka de har lärt sig nu. Får kontra ditt tips med att förutspå 1-2 eller 2-3.

Jo iochförsig men dom ställde upp med 3 killar på rad i defensiven.

Soton: Knepigt det där. Men det är klart, en torped ska ju vara i mitten av banans bredd. Ute i sarghörnen blir det ju inga mål gjorda. ;-)

Fanns en spelare i Brynäs som bara försvann tills den här säsongen,tror han heter Mohlin.(inte Ove)Han var mycket duktig vart tog han iväg nånstanns någon som vet!Vad jag kom ihåg så sänkte han oss fullständigt här uppe i Timrå ifjol..om det nu var på straffar kanske!Men han var otroligt duktig i hela matchen mot oss,,han spelar ju inte i år med Brynäs vad jag har hört!

swen: Måste ha missat något för jag vet inte vad du menar!?

Hälge: Det var en kul kommentar Bäckman hade, efter att laget gjort två mål i snitt. Du tror att även Peo lärt grabbarna att räkna?

swen:
Nej en torped, 3 på mitten och en back. Mot BIF idag spelade dom så.

Äntligen vinst!
Imorgon kommer den efterlängtade vinsten och slutresultatet blir 0-3...varför den kommer imorgon?
Det är helt enkelt dags nu!!

Soton: 3:an innebär alltså halvback och två torpeder?

DIF spelar mer 1-3-1 iallafall på bortaplan.

Shadar Logoth: Bjarne spelar i LHC och har lyckats rätt bra, för att komma från div 1. Nykomlingarna LHC och SSK har även lyckats bättre med sina utlandsvärvningar. Ja mycket kan bevisas med statistik - men resultaten i återstående matcher är väl inte statisktiskt säkerställda ännu? ;-)

Ni kan få Jeff Williams gratis. Han är JÄTTEBRA...

swen: Visst ser jag luckor i mitt resonemang med håll med om att det var väl många oprövade kort.

Bjarne Hurtig har jag tyvärr ingen åsikt om.....
Vet faktiskt inte var han spelar.... :-(

Mvh

Draget: Svårt också att jämföra en säsong med en annan. Dif spelar lite annorlunda i år än i fjol, beror säkert på att de bytt tränare och även bytt så mycket manskap. Vi får kanske ställa frågan till Gone, som bättre känner till Dif:s spelsystem.

Förra säsongen fick ju Zäta spela halvback i landslaget, så visst finns det alternativa placeringar för honom. Icke desto mindre är han högintressant för spelaragenterna.

Sv: Zäta gjorde succe i landslaget
mike66 the man..
julklappen kommer tidigt för dig
i år...med början i morgon :)..

gud:
Det bästa av allt är att Tomten är Röd och Vit ;) Själv så vet jag ganska säkert vad min önskning inför Jul blir och det finns det inga julklappar som slår.....Röd & Vit Timrå Dynamit........

mike66..
här är det både TIMRÅ IK o BAJEN som gäller..
och så fort det kommer något nytt så blir barnen
så snälla..o samma problem med frugan
har jag också..fatta nada..

Doktorn:
Kan ju säga att det var lilla julafton idag när jag och mina två grabbar var ut till Ladan. Butiken var självklart öppen.

Man skulle ha haft ett koppel på dom...Men det kommer att bli en dyr Jul var så säker...Vad dom önskade sig????

Tröjor # 20, 450:- x 2 Hmmm Lilltjejen min blir nog utan...En halsduk kanske hon får 160 :-...Vad jag själv ska få råd att köpa veti f-n....Och frugan hon fattar ingenting....Mycket saker blire..........Ja e skeptisk.....

Sv: Vändningen?
Det är nästan nåt religöst över det här med att det ska vända i nästa match. Det bottnar väl i en tro/övertygelse att laget ändå är såpass bra, att det är mest oflyt att det går dåligt just nu. Det är mer än så, det inser alla som kan se det som det är, men jag har svårt att begripa att det finns 11 lag som är så mycket bättre än Timrå i det långa loppet. Det kanske är så, men i så fall är det hårfint och om inställningen är den rätta ska det väl gå att undvika kvalspel i år också.

Har en känsla av att Zäta blivit en mer komplett spelare hos oss än som torped i Dif. >>>>>>>sven!Skulle väl inte tro att Zäta skulle användas som Torped i Djurgården om han nu spelade där.
Och skulle han nu ha spelat där så vore han nog i topp av skytteligan ganska så säkert!

Kom att tänka på kinaschack, när jag kollar i tabellen. En trepoängare mot AIK och spelbordet ligger öppet för en klättring de kommande matcherna, en förlust - ja, det har ju alla skrivit om redan.

Mif har visat att det går att klättra snabbt. Har vi manskap (och supportrar) med visioner nog, för att göra något liknande?

Jag tycker souveniransvarig gjort ett bra jobb med alla Zäta- souvenirer som finns att köpa nu efter hans succe i Sweden Hockey Games. Det var ju timing.

Bara ketchupeffekten lossnar i Timråtröjan också. Över 60 skott på mål från Zäta och två ikassen. Simons har skjutit 7 och satt en. Visst är det kul med statistik.. Med Zäta tillbaka i Globen så kanske han får tillbaka flytet från förra gången han var där.
Man kan ju alltid hoppas.

...Tellan...

Shadar Logoth: Svårt att ge rättvisa i sådana jämförelser. Många div 1-spelare blir klasser bättre i de bästa elitserielagen. Trellan är ett lysande exempel. Men det finns ju de som lyckas i lag som Frölunda, LHC och TIK, även om lagen når måttliga framgångar. Har en känsla av att Zäta blivit en mer komplett spelare hos oss än som torped i Dif. Vad tror du t ex om Bjarne Hurtig, är han månne en framtida storback?

Det är ju konstaterat att det inte är en formsvacka av timrå.
alltså måste det vara så att laget inte är bättre.
då är det inte mycket att göra .
kanske så att man måste toppa laget när det är en period kvar

Nej det är påtaland svaga arbetgivarintyg de har.... :-(

De hade säkert hoppats på att hitta en Pelle Prästberg.
Om tex De Rouville är så bra som många gör gälland hade han kanppast spelat i Engelska ligan.

Tror dock att det går vägen.....

Mvh

FÖRSTÄRKNINGAR
De Rouville England
Halvardsson Div 1
Wallin Skadad 00-01
Simons Div 1
Ward Klubblös
Åhlund Klubblös

Är det konstigt att man längtar bort nån gång ?

Jag tror fan att du har 10 poäng där ... näää vi ändrar
ingenting, det är nog bäst som det är ?

TIK till sista blodsdroppen.

Oden: Du kan ha en poäng där... Men för mig har Zäta alltid varit mer av en speluppläggare än nån som bara åker längst upp o fiskar som nån Ove Molin...

Har svårt att se att han ska kunna ändra sig helt... han är en lagspelare som alltid ger allt... tror mer på att sätta ihop han med nån som hjälper honom med det defensiva... som Jonas Johnsson i SHG... Kanske med Micke Lind i TIK... men då är har vi väl inte så mkt kvar till andra kedjor...

Inte är det någon fara om Z inte jobbar hem. Då måste
ju moståndarna hålla minst 1 gubbe kvar , tack vare Z.
Och Z ensam med en motståndar back är ju ingen match
eller ??

Oden..Allfadern.

Undra hur det gått för TIK om Zäta hade struntat i att ta defensivt ansvar...? Min Gissning: Sämre... om det nu är möjligt...

I Tre Kronor, spelar Zäta Torped, det gör han
inte i Timrå. I Timrå jobbar "z" hemmåt också
vilket jag tycker är dumt... men så äe det, och
det visste du nog också.

Oden.. Allfadern.

Zäta gjorde succe i landslaget
En av timrås hockeyspelare heter Henrik Zetterberg.Han kallas för Zäta.Zäta har gjort succe i det svenska landslaget som kallas för tre kronor.Tre kronor spelade en ishockeyturnering som heter Sweden hockey games.Tre kronor var jätteduktiga.Dom vann hela turneringen.Och bäst i tre kronor var Zäta från timrå.I den sista matchen som var final gjorde han fyra mål.Men i timrå går det sämre för Zäta.I det laget har han bara gjort två mål.Och timrå ligger sist i elitserien.

Zäta är bra!

Må åskan slå ner i en del andras datorer. Nu lägger jag ner denna sida för i afton, med tron att Timrå spelar "bara" hälften så bra som vissa här inne skriver. Då blir det jordskredsseger i morgon.

Jag ser att bobcatsfansen gottar sig åt våran situation. Nu har dom
dessutom chansen att göra som dom gjorde i kvalserien säsongen
när vi gick upp. Det vill säga komma och stödja Linköping för dom
kommer ju snart på besök. Men å andra sidan det är ju det närmaste IFSH kommer elitserien. Nu tar vi gnaget i morgon och
Linköping på torsdag med eller utan bobcats medverkan.

Nicke 89: Timrå är och kommer alltid att finnas
på hockey kartan. Det spelar ingen roll vilken
division vi ligger i, hela Sverige vet vilka Timrå
är... frågan är om Sverige vet vilka IFSH är ?!?!

Oden.. Allfadern.

Vi får hoppas att du har rätt! Väldigt mycket negativt som skrivs just nu i gästboken, jag också en utav de. Är helt övertygad om att många med mig känner en enorm besvikelse så här långt. Försöka att komma med en vettig analys är svårt, men kan det inte vara så att det gick bra i början var då våran målis var bra. Sedan började han att göra några dåliga matcher och våra backar blev ändå mer osäkra. Finns det ingen trygghet där bak då blir det sämre över hela banan. Vet inte om jag har helt fel, men känslan är den.

Timrå IK spelar fortfarande i Elitserien, F.n va bra !.
Hoppas det vänder och vi fär se Elitserien nästa säsong igen.
Kom igen Timrå och däng Gnaget borta !.
Timrå IK är dom bästa.

Sv: En tråd bara för riktiga hårdingar
mike66:

# Grisspel av Timrå klarar vi inte av- precis som du sa ang. AIK:s försök.

# Vi ska inte skylla på domaren. Vi har väl det lag som ( i och för sig) har den största stjärnan, men minst med profiler. Domarna intrnationellt är inte mkt bättre. Trots det hävdade sig Zäta rätt bra i senaste SHG.
Publiken blir färre i takt med Timrås oflyt. LHC lär känna på detta också nu när de tappar mark och förlorar allt mer. Förvånad om ett lag som "bara" förlorar kan behålla såväl publik och positivt tänkande.
Domarnas insats är enligt mig under all kritik, men lika för alla. De flesta lag i dagens hockey har förstått att det alltid slutar oavgjort i kampen om utvisningar. Det utnyttjar en del lag också.

# Tro gör man i kyrkan (inget ont menat), men jag har svårt att se hur Åhlund ska ta tag i det här trots sina meriter och bedrifter. Ed Ward i all ära, men han verkar också ha "dött" lite i laget.
Peltomaa har redan, verkar det, "kastat in handduken."

Peltomaa är lagets absolut största besvikelse, trots skador och sjukdomar. Årets lag var uppbyggt runt omkring honom. Och när det inte stämmer där faller laget som en fura.

Vill bara säga att det gamla Lövenspöket ska vi inte bry oss om på flera år eftersom vi behagar vara kvar i ES men, samma grisspel som dessa praktiserat under lång tid, återfinns hos flera av de s.k. etablerade ES-lagen av idag - MIF är ett utmärkt exempel på detta.

Vändningen?
Imorgon kommer en efterlängtad seger - 4 - 7 till Timrå!
Grundat på resonemanget att nere hos gnaget finns inget "räddförattmisslyclashemma-syndrom" utan man kan spela ut med hela den härliga optimistiska och vägvinnande stil som symboliserar Timrå IK. Vi kan inte, och har heller aldrig kunnat, grisspela och där finns en del förklaringar till det gamla spöket mot Löven.

Helge:
Peo själv uttalade sig väl om att vi måste börja att grisspela på bortaplan om det skulle komma några segrar. Tror att som hockeyn nu har utvecklat sig med alla fasthållningar och annat skit som tillåts så försvinner spelare som Z:a och Crippe.

Är precis som jag uttryckte mig igår att domarkåren måste börja att döma som Grundström en gång i tiden dömde, för det skulle helt klart gynna ett lag som Timrå.

Dom får inte det utrymmet nu med alla hakningar och fasthållningar och jag tror nog att det måste till krafttag från vår egen Bolibomba Dag...Vad inte jag fattar är väl att ingen reagerar, men ska vi utstå det vi har sett den senaste tiden så kommer hockeyn att tappa väldigt mycket publik....

Och helt klart så har MIF en helt annan spelartrupp som är mer gjorda för att spela denna typ av destuktiv hockey,,inte bara MIF har ju tuggat denna hockey och det märks nu också på AIK som vi säkerligen snart har oss bakom..AIK väger lite för lätt för att klara utav denna sorts hockey...

Tror nog att Timrå borde kunna klara av den lite bättre framöver med tanke på värvningarna den senaste tiden,,Ed och Åhlund tror jag stenhårt på och dom har tillsammans med Peltoo tyngden som krävs....

Mera hjärnskrynkling och större blåställ sen vänder det....

mike66: Tror för min egen del att grisspel inte ligger för Z, crippe, cassel, linus m.fl. Tror på det du säger om att våga vinna i.s.f. vara rädd att förlora, dock utan grisspel.

Att MIF kunde gisa sig ur en svacka beror på deras spelarmaterial.

Tycker fortfarande att TIK är ett talangfyllt lag (låt vara med några speloskickliga backar) med ES bästa hockeyspelare, alla vet vem. Grabbarna borde kunna vända på det här. Bara hjärnspöken försvinner...

Helge
Svårt att svara på men visst finns det en och annan som måste börja att slussas in men det är ett stort steg att ta och för tillfället så kan jag inte hitta någon som har i ett A-Lag att göra.

Men det måste nog jobbas på att slussa in de egna förmågorna och vi hade väl med ett par stycken i SCA-cupen och dom skötte sig ju utmärkt där...

Men i dagens utsatta situation så tror jag nog inte på att prova några yngre, det skulle vara orättvist gentemot dom.

Vad vi måste ha in i laget nu är en hjärnskrynklare som får grabbarna att fatta att hockey är roligt och få dom att sluta vara rädd för att förlora, först då kommer segrarna. Ut och ha roligt på med blåstället lära sig det destruktiva grisspelandet så att man som publik nästan börjar att gråta.Snyftande men sant.....

Se på MIF..Ett typexempel på att det går att grisa sig upp ur en svacka, men huvvet är nog det viktigaste av allt och där krävs det krafttag..In med Railo och rör om i hjärnorna på grabbarna så ska vi nog få se en grisvändning utan dess like, Imorgon går Åhlund in i laget och det ska bli mycket skoj att se om han kan lyfta laget det där lilla extra....Tippning inför morgondagen avsäger jag mig vänligt men bestämt.....

FORZA TIMRÅ om man skriver mot slutspel det bär, så retar man väl gallfeber på några här snart, men it´s a long way to the top if you wanna rock´n roll.....................................

« · 27934 · »