1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601834 inlägg · 6213 ämnen
« · 27822 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Trender och formkurvor...
Det som känns mest konstig är att vi ligger sist, poängmässigt en bra bit efter, men ändå inte forlorat flest matcher... Det finns/fanns trelag som förlorat mer matcher än oss. Och Brynäs som förlorat/hade förlorat lika många.

Vi är fem poäng efter AIK, trots 2 färre förluster. Problemet att vi inte hänger med, poängmässigt, är nog mer att vi inte kniper de viktiga "bonuspoängen!"

De tre lagen i topp är nog inget att göra åt, men sedan är det som sagt hårfint mellan antalet förlorade matcher ( Modo före kvällens matcher hade förlorat 8 matcher, Tik 10. Modo ligger/låg fyra, timrå sist!?) En riktig "matchavgörare" kanske skulle vara på sin plats?

Sv: En tråd bara för riktiga hårdingar
Lil z:a som var kungen i sca kupen tycker jag borde få en chans...

Mike66: Såg du nån som skulle platsa i A-laget?

Om vi ska vinna så måste så måste vi ge 100% i 60 minuter framåt annars går det inte, vi har allt för många gånger backat hem och tappat in mål på slutet.......

Här var det positivt värre..va härligt..Själv har man varit i ladan och tittat på Nolby och Timrås Team-89:or när dom så broderligt delade på poängen.

F-n va kallt det är i strimmahallen,,skönt att det sitter infravärmare på läktaren..

Tittade också på J 20 lagets träning och det såg ju bra ut?

Kul med all denna positivism i alla fall så att man kan tro och hoppas på ett liv efter jul...

FORZA TIMRÅ & NOLBY..........

För tydlighets skull: Jag pratar bara om hemmamatcherna eftersom de är de enda jag sett.

Pallekuling: Jag tror inte de andra lagen är så mycke bättre. Tyvärr är det TIK's formkurva som pekar nedåt. De första matcherna var riktigt bra med topp mot DIF. Undan för undan försvann det frejdiga spelet (ursäkta att jag tjatar) där AIK-matchen så här efteråt var nån slags vändpunkt. Då kanske TIK insåg att grisspel lönar sig och blev betänksamma(?), kanske skall vi inte ligga på så in i helvete då grislagen ändå vinner på straffar.

Det enda lag som varit riktigt bra i ishallen iår är Färjestad, då var TIK riktigt över, de andra förlusterna har kommit mot grisspel.

Men vid alla gudar får inte TIK hemfalla åt grisspel själva, då är det bättre att hamna i kvalserien.

Trender och formkurvor...
Det ser ut som om Malmoe sopar banan med Frölunda. Luleå slog Linköping borta i senaste omgången, men ligger f.n. knappt under mot HV hemma. Matchen i morgon mot (formsvaga?) AIK borde ge en fingervisning om förhållandet mellan Timrås svaghet och motståndets styrka. D.v.s. är det bara att Timrå är dåligt eller är det så att motståndet varit bra (bättre än vad man kanske tror av tabelläget att döma, om än inte extremt bra) ?

Smokey: Kram/Friskan

Sv: Allt skulle lösa sig om...
DJ Hemp; Du har återuppstått här....Tack iaf! Jag tar det på rätt sätt...Det värmer det ledsna hjärtat...

Shadar; Tack!

Engagemanget och stödet är det inte fel på från supportrarna. Det som skrivits i GB'n de senaste dagarna är förmodligen ett uttryck för frustration och vanmakt. Många inlägg försöker lindra misären genom att ge konstruktiva förslag. Dessa bör vi ta fasta på och diskutera.

Det bästa förslaget hittills är att ta hjälp av idrottsspykolog.

Mitt förslag är att gå tillbaka till adelsmärket igen, speed framåt och offensiv. Kan mycket väl gå åt helvete men med dagens spel är allt utom kvalserien en utopi så varför inte pröva? Och för den delen satsa på två speciell PP femmor.

Mitt bidrag till lindring av smärtan.

Visst är det tufft att hålla på Timrå i motgång och samtidigt bombarderas med den provinsiella chauvinism som råder, när det går bättre för laget på orten. Det är tur att det finns annat än hockey i livet (jo det är så, trots allt) . Jag har kört med föträngningsmetoden ibland och den funkar så länge det går riktigt dåligt, men sen smyger det in sig nåt litet hopp och då är det kört igen . Det också tur att GB finns . När man ser engagemanget och stödet, så inser man att det finns hopp.

Smokey..
jag blir rörd..det var nästan det vackraste jag läst..

Snyft. Strålande Smokey!!!

Kan ingen skriva ut den här tråden och överlämmna den till Peo och Nubben för lite högläsning i omklädningsrummet?
Då kanske Timrå IK dessutom sparar in en förmögenhet i psykologarvoden.

When the going gets tough...

Smokey: Det var det finaste jag hört sedan jag konfirmerades.

Survivalkit, överlevnadsläger, ta fram vildmannen i dig. Här pratar vi om kamp där den starkaste överlever. Under år av motgångar så kämpar vi ändå. De må håna och spotta på oss men vi vet alltid vart vi har hjärtat. Legenderna lever vidare.
Jag ska aldrig vända klubben ryggen. Endast riktiga hårdingar skriver på denna tråd.

En tråd bara för riktiga hårdingar
Ni som bor i och runt Timrå är ett gäng veklingar som inte har en aning om hur det är att lida.

Som exilsupporter så står man inte bara med elitserietabellen som en förbannad davidstjärna på bröstet. Man saknar dessutom möjligheten till kollektivt sorgearbete. Här kan man inte gömma sig i flockar av ångestfyllda grågubbar som i sin digerdödsundergångsprofetsia likt Monty Pytongänget försöker överträffa varandra i elende.

Näää... Vi står som jävla ohuggda furor på ett gigantiskt kalhygge bland Djurgårdare, SSK:are, Leksingar, Färjestadsäckel och alla upptänkta elakingar som inte missar ett jävla tillfälle till brutalpåhopp på en hårt prövad rödvit.

Visst kan vi fly i sprit, måla över våra färger, komvertera till basket eller dra oss tillbaka till grottorna och bergen...

No way!
Jag tänker inte vända några spelare eller ledare ryggen bara för att vi förlorat några matcher... Aldrig! Jag buade inte ens när Timrå IK plötsligt bara tynade bort och försvann någon gång på åttiotalet... Jag berättade historierna om Strimma, Bulla, Pekka mfl. om och om igen för mina barn. Jag läste högt ur böcker och matchprogram som hyllade Timrå IK och mina hjältar.

Varenda kväll bad jag till högre makter. Och till slut så hörde någon min bön.

Det vänder. Jag lovar. Mycket vatten kan flyta i Indalsälven... Men en dag så ska det åter vara glädje och guldkant i tillvaron.

Ibland så måste man svälta för att känna smaken av god mat.

Älska Timrå IK

Madde:

Ledsen att se dig så ledsen, inte van vid det...

Men du är i alla fall ung utan pung...

Actionleif; Jag håller med dig. Det finns viktigare saker nu än hockey...som att hålla tårarna inne och tankarna i styr.
Mer säger jag inte...

"Tåget har gått" osv känns inte relevant just nu. Timrå håller sig kvar, slutpspel eller inte, huvudsaken är att de håller sig kvar!

Optimismen är helt slut, så nu deppar jag *snyft* :´(

HH; Din teori om mig, klacken och 3 poäng får du inte se på ett bra tag! Hoppas du har fel denna gång. Förmodligen har det endast varit en slump de i matchen mot Modo, och flytten från skaran mot Vfhc...

Sv: Likamedtecken
Dr dängroth: Det tog mig nästan in på nästa dag att känna igen dig igen.

"Det ligger en hel del i det du säger!"

Hoppas denna HH har ett bra liv på Grand Canaria. Han bakar säkert sockerkakor just i detta nu.

Sv: Problemlösning
Har ni tänkt på att Peltomaa inte varit sig lik......?
Det beror på att han inte varit utvisad så mycket..... ;-)
I fjol gjorde tidningen ett repotage om Peltomaa och att hans andra hem var utvisningsbåset.

Mar Peltomaa i båset tack!

Mvh

äääääh sparka peo .. köp in ett helt nytt lag .. ny styrelse ... nya avbytarbänkar ..

det helt nya laget är säkert samspelta nu såhär mitt på säsongen

Helge: Allt i timrå ik sitter i huvudet. Det är därför man känner sig lite besviken. Om vi inte hade spelare som kunde prestera bättre vore det en helt annan sak.
Men vi har ett lag som är mkt duktig- om än orutinerat.

Så vad som behövs är rutin, eller ledare. Verkar som att Peo jobbar stenhårt på det nu. (Peo ska vara kvar!!)

Nej, nu blir jag förbannad. Jag har aldrig talat om att man ska "köpa läget". Något mjäkigt accepterande och lallande ligger inte för mig. Däremot tror jag styrelsen kan sin sak. Det kommer så många olika enkla lösningar på gb som är de enda rätta så det kan inte falla alla på läppen vad styrelsen gör och inte gör. Det är en omöjlighet.
Hade det funnits en enkel lösning som lika lätt kunde identifieras så hade den varit åtgärdad nu. Det är jag övertygad om. Vi måste börja se de förmågor som finns samt på ett förståndigt sätt identifiera de problem som finns. Problemet idag är att ingen verkar se de resurser som finns och kan byggas på, alla letar fel.
Den enda förklaringen till att man skulle välja att se på hur skeppet sjunker är väl att man upptäckt at de ekonomiska förutsättningarna inte håller för elitspel.
Även om man har de bästa råvaror till en sockerkaka så kan man väl misslyckas HH? Hur räddar man kakan då?
Obehagliga beslut, vem definerar dem? Kanske kommer de, kanske inte. Jag vet var jag står i ur och skur iallafall.

eller jag har det, en spelare som aldrig skulle gå till timrå, alexander beliavski, håll med om det att den gubben håller fortfarande , har också 29 poäng i allsvenskan det är inte dåligt det

Kanske blir Ålund en förstärkning (hoppas, hoppas) men än mer behövs en förändring. Framför allt nån slags mental förändring.

Varför är t.ex. Peltoma hittills en blek kopia av förra årets gigant? Varför får Robban ut så lite av sitt slit i år?

Tror det är mycket mentalt, kanske andra års syndrom? Borde inte PEO förutom att stärka laget mentalt även ge hjälp och sätta mål för de spelare som haft det tungt iår. Kanske gör han det, jag har inte den insynen i laget.

kn: Jag tycker att du ska fortsätta din cykeltur på vinden.

El Harfaoui, Nordin är kanske en man för timrå har 29 poäng redan nu i nyköping, kanske slå en signal

Betr. besvikna Örebro-fans. Finns väl ingen anledning att vara besviken om karln är så himla dålig!
Betr. tabell-läget. Farsan sa alltid att när nöden är som värst är hjälpen som närmast. Detta skulle i det här fallet alltså betyda att Åhlund kan lyfta laget. Tyvärr tror jag inte heller att han hjälper, men han kan tillföra lite nytt o krytt. Även om han inte längre är en målgörare så har han i alla fall lite av den rutin som saknas.
Sedan ett litet tips till Peo o Nubben. Kör med tre fasta femmor. Sedan en avlastningsfemma som körs enbart när någon femma är för trött. Sära på Z o Crippe. Båda är som bäst i varsinn femma när de får ligga på topp. Ingen av dem skall ha något större ansvar för backcheckingen.

Och så börjar det igen, en spelare räknas ut innan han klivit ut på plan. Av andra lags supportrar.. Kan man inte fatta att de är förbannat besvikna att Ålund inte valde Örebro och därför misstänkliggör hans förmåga så är det kört. Örebro vet inte heller något om hans förmåga i dagsläget så det så. Han har mycket stor rutin, PeO känner till honom, han borde bli den förstärkning bl.a farbror Hasse och 250kg talat om. Se möjligheterna.

Doktorn: Ska vi "köpa läget" och bara köra på med inställningen att "det ordnar sig nog?"
Jag instämmer i det mesta du säger, men jag tror inte på en "enkel" lösning längre. Det är mer den dramatiska, oväntade lösningen som är den förgörande faktorn i dagsläget.

Härligt Doktorn......Hel äkta Hockeysnacks positivism....Och jag tror jag har på känn vad Boorken menar men ber att få återkomma en annan kväll när hjärnan är lite mer på hugget.

vad jag har fattat av tabelläget så kan också jag bara se att det kan gå uppåt och inte nått mer neråt...Men Railo eller nån annan idrottspsykolog skulle nog inte sitta helt fel så att den mentala biten stärktes i laget.

Så här står det i örebros gästbok
:Fattar inte hur dumma TIMRÅ kan vara..
Betala 160000:- Månaden för en spelare som _INTE_ platsar..
Knepigt köp..
TIMRÅ TÄNK FÖR FAEN!

tänk om detta stämmer in.
ännu en idiot som inte platsar och är bara här för att håva in pengar.
TÄNK TÄNK om timrå gjort detta igen att dom tar in en spelare som dom knappt tittat på.
fy fan då vet jag inte vad jag tar mig till

någon som ska ner och kika på åhlund på träningen. meddela detta i gästboken och berätta hur han funkar på isen

Icke omtyckta beslut eller icke beslut fattas ju varje dag enligt gästbokens verklighet.... Tänk på det.
En storpappa som vet bäst och talar om vart skåpet ska stå behövs alltså i klubbledningen, det är inte jag så säker på...
Vi har iallafall gud på vår sida. På vår hemsida;)
Vad som behövs är kyla, distans, blod,svett och glädje.
Ingen har ännu förklarat för mig vad de tror Boorken menade med sitt uttalande om den "tunga filt av provinsiell hockeykultur som tidigare varit en av klubbens motståndare".
Och om vi skulle trilla ur, så är 18år ingen automatik, LHC kom tillbaka fortare än det. Våga kika på känslan och logiken i det som ligger bakom paniken! Då kanske paniken minskas och spöket försvinner.

För det är ett spöke nu, -nedflyttningsspöket ,och vi måste våga tala om det. Enkla lösningar kanske inte finns i form av kanonvärvningar etc. Men har man bestämt sig att man åker ut redan nu, så kan man väl gå och hämta en kölapp till aktiv dödshjälp eller något. För mig finns en väg och det är upp.

Doktorn: Eller ngn som verkligen analyserat läget, och som vågar ta icke omtyckta beslut.
En järnhand i Timrå Ik skulle säkert göra susen.

Friman Sr: Du beskriver ALLT det jag vill säga....

Ni som ännu inte läst hans inlägg GÖR DET NU på nästa sida.
Vem han är vet jag inte men klok är han.

Mvh

Sv: Någon som känner likadant?
Förmodligen kommer många lag att komma till ishallen och spela grishockey. MIF är tyvärr inte enda exemplet denna säsong, AIK var om möjligt ännu värre. SSK var heller inte roliga att skåda.

Enda sättet att komma till rätta med detta problem är att hockeyförbundet inser att detta är förödande för hockeyns framtid och kräver av fjanten Dag Ohlsson att börja döma efter regelboken. Idag verkar det finns nåt jävla kompensationskomplex hos vissa domare, har ena laget fått några utvisningar måste andra laget också få några.

Kanske för att de letar för mycket!

jampa61:
Ser att du är en Indian, men jag menade matchen mellan TIK-MIF igår.....men det fattade du nog ändå....

jampa61:
Helt rätt och får vi se en sådan grishockey som presterades igår så kommer vi att tappa mycket publik....

Tycker att vi mailbombar Bolibompa Ohlsson och tycker till...en spark i arslet skulle han ha...

Sen så är det tragiskt att behöva läsa om en pajas som Henrik Rhenberg...Han ångrar ingenting utan skulle göra om samma sak igen om det krävdes...!!! Snacka om att domarförbundet måste börja att agera och sluta upp med att försöka vara filmstjärnor...

Dag Ohlsson, Du är en pajas som borde ta tag i detta problem och inse att det till och med var hårdare bedömningar i SHG än vad det är i ES idag.

Med tanke på riskerna spelarna utsätter sig för så skulle inte jag heller spela med en lägre lön än Åhlunds...

.Tragisk olycka i Zurich i går..Witehalls skridsko träffade och skar halspulsådern av en spelare..men han verkar ha överlevt men ligger nedsövd....Detta var dock en olycklig situation som kanske kunde undvikits med ett halsskydd och har ingenting med domarnas insats att göra..

Likamedtecken
Supportrarnas oro för spel i en lägre division är nog lika påtaglig som spelarnas.
Det jag saknar är den som har svaret på gåtan. Skicka hit psykologer, nya tränare, bättre spelare eller vad som helst. Jag talar just nu för en hel nation (känns det som!)

Varför finner ingen svaret?????

Sv: Några enkla självklarheter
Skarin: Själv utnämner jag Farbror Hasse till dagens skribent. Jag läser hans inlägg om och om igen.

Laken:Det är bara att vänja sig,får spelarna haka, interfera, slasha,hålla i klubbor för motspelaren och dra i tröjor ( som hör till fotbollen mer) utan att dommarna börja stävja detta otyg så kommer hockyn inte att vara ngn publiksport länge till. Ta bara för några år sen när Bo Bulla Berggren med sina underbara soloåkningar i slowmotion kunde lura ett helt lag upp på läktaren, i dag finns ju inte en chans till det .

1/4 ton: Nä, vi är inte bättre JUST NU. Men det kan bli bättre. Kan faktiskt bara bli bättre för just nu är det nog sämst.

jampa61: Då skulle vi åtminstone ha en bra straffskytt:)

Sv: Några enkla självklarheter
Efter att ha läst Mr Octagon´s alla inlägg i dag, utnämner jag honom till dagens skribent.
Jag är beredd att hålla med honom på många punkter.

Laken: Precis vad jag nyss försökte ge uttryck för. Om vi fortsätter med det spel som nu presteras blir det kvalserien. Så varför inte återgå till TIK-spelet som det skall spelas - speed, offensiv, lust, glädje.

Våga och vinn tänkande, kan ge en vändning och ingjuta mod. Bort all kramp och ångest. Framåt grabbar, framåt.

DEN BISTRA SANNINGEN Laken: Vi är inte bättre än så här.

Varför skämma ut sig och fråga Challe Berglund, när vi har mr 100% Peter Smedberg och han åker ju skridskor varje dag,nästan. Han behöver bara ett pass i gymet så är han ikapp:)

« · 27822 · »