steveroper: Inte för att jag går igång så hårt på försäsong som sagt, men ni vet ju vad jag sagt och tänker om lagbygget på förhand.
Med det sagt så tycker jag att det var lite mycket tombola över kedjorna idag också. Ingen riktig röd tråd bland forwards. Dahlén och Lander skall inte spela ihop för det första. Det trodde jag Samuelsson i allafall gjort läxan på..
Men så brukar det ju kastas om friskt mellan varje försongmatch och kedje formationer. Men är det dessa kedjor när säsongen startar så blir man ju lite mörkrädd. 😅
steveroper: Svårt att bedöma egen 2,5 period i första försäsongsmatchen mot Brynäs, men jag har nog samma vibbar som du. Känns lite blekt och svajigt. Det vill nog till att vi blir en maskin om det här ska ordna upp sig.
Stridhsyxa: Vårat PP var inte bra förra säsongen. Eller snarare så blev det sämre och sämre och vi blev sönderlästa.
Allt skulle gå via Dahlén,(inget fel i sig) Men till skillnad mot Bäckström som också åker och letar pass, så har han en rightare med sig på direktskott. Som Silfverberg innan till exempel.
Ingen har väl glömt malandet om att Jokinen skulle ta tummen ur och flytta Kapanen på en kant för direktskott istället för att böka framför mål?
Stridhsyxa: Tror också på Dahlén denna säsong. Han brukar trivas när han är "största stjärnan" i laget. Menar Inte pga ego alltså, utan att han brukar steppa fram då.
Trevligt med lite hockey igen! Drar inga växlar whatsoever på det här, allt handlar om att komma in i matchsituationer igen och lagen/spelarna befinner sig på olika platser rent tränings-/fysmässigt.
En grej jag gillar dock och som förhoppningsvis är något man vill göra är att gå upp på back snabbare i defensiv zon. Den delen släppte Ollonet på helt efter typ 10 omgångar ifjol. Bara sett andraperren, men där såg just det trevligt ut.
erathoo: 2-1 till Brynäs hade varit rättvist. Visst förtjänar dom alla tre målen men det är extremt dåligt på 2 av dom från timråförsvaret. Sen hade jag önskat lite mer energi från Dahlén, EP, Hartmann, Wedin osv. Dom har semester fortfarande. Brynäs stjärnor tar det hela på betydligt större allvar.
Erre92: Jag är ju en av dem som ifrågasatt värvningen av Westfeldt. Men om vi skall få ut det Nubben antagligen ser i han. Så skulle jag köra han med typ Dahlén och Heikkinen. Som ett defensivt komplement, och hoppats på att han blir en ny "Lundin" fast på SHL nivå istället.
På tal om Lander så ser han helt lost ut än så länge. Tur det är försäsong..
Erre92: Heikkinen och Dahlen tillsammans är en.no brainer. Och Dahlen ska inte spela med Lander modell 2025 som center. Hellre EP då. Tycker också man borde testa Dahlen EP Heikkinen
Jag hoppas faktiskt lite extra på Levinsson i år. Vet inte varför. Bara att hoppas att han inte blir årets Eisenmenger. Bra på försäsongen, osynlig under säsongen.
Blake Slåhan: Träna på uppspel och omställningar får man göra iaf. Nu försöker vara backar passa igenom 5 svarta spelare, där vita spelare står still på blålinjen.
Så, då har jag äntligen fått tummen ur och beställt lite matchtröjor. Som guldmedlem beställde jag den signerade av årets och passade på att beställa en signerad av fjolårets (barn). Kan rekommendera framförallt fjolårets då de säljs ... | Läs mer
Med det sagt så tycker jag att det var lite mycket tombola över kedjorna idag också. Ingen riktig röd tråd bland forwards.
Dahlén och Lander skall inte spela ihop för det första. Det trodde jag Samuelsson i allafall gjort läxan på..
Men så brukar det ju kastas om friskt mellan varje försongmatch och kedje formationer. Men är det dessa kedjor när säsongen startar så blir man ju lite mörkrädd. 😅