Ikväll blir årets första livematch. Jag har åkt från Örebro till Sollefteå och för att hälsa på föräldrarna och ska passa på att se matchen ikväll. Nu får dom fanimej ta och vinna !!
JanneH: Mina tankar om nästa säsong och tränare samt spelare att ersätta Dahlen kommer här.
Jag hoppas verkligen inte att det blir Karlin som tar över. Det tror jag inte alls på. Inte att Karlunden tar över som tränare heller. Han håller kanske i Allsvenskan, inte högre än så.
Jag skulle vilja se någon med ett rejält timråhjärta i båset. Spelar mindre roll då om han varit tränare tidigare eller har stor erfarenhet av det.
Jag skulle vilja se några av följande som tränare för Timrå även om det säkert skulle chocka en del. En tidigare Timråspelare med stort timråhjärta.
Zäta (får kliva av som scout), Pelle Hallin, Jonte Hedström. 2 av dessa vore drömmen att ha samtidigt i båset.
Gällande Dahlens ersättare MÅSTE vi få in en målgörare av rang. Vi saknar målskyttar ännu mer när Dahlen försvinner. Gärna en transatlant yngre Rattietyå sniper som verkligen vill vinna till vilket pris som helst så det smittar av sig. Det bör vara slut med bara svenska spelare nu. Ta in en till Nordamerikan på en gång som kan smälla på och spela småfult samt stå framför mål och griuffas och styra. Det är något vi verkligen behöver förutom en sniper då med näsa för mål.
JanneH: Jag tänker att matchen mot Leksand är den som avgör allt. En förlust där så är vi utan tvekan seriens sämsta lag och att gå in i kvalet efter det tror jag inte vi fixar. Men så dåliga kan vi väl inte vara?
Tom Topp: vår enda chans är det kanske inte, hemmaplan är nog rätt viktigt i denna match. Hade detta varit en bortamatch hade jag nog faan åkt till akuten och bett läkarna opera mitt nya magsår
Andersson: ha, you wish... 357 möten av 358 möjliga (jag kan inte den exakta siffran utan dessa är känslosiffor) har coacherna valt att ställa JJ mot LHC. Ett LHC som vi värvade JJ ifrån och i just de matcherna känns det ju faan som de placerat en trojansk häst hos oss. Snacket om att Juel är så bra och JJ så dåligt är ju såklart helt överdrivet här inne MEN just mot LHC så kan jag inte påminna mig att JJ har gjort en enda bra match och ändå envisas coach på coach på coach att ställa honom mot LHC. Spelar faan ingen roll om headcoach hetat Ante K, Olli J eller Tommy S.
Vill man starta nån konspirationsteori så skrev nån form av tillägg i JJs kontrakt att han ska stå alla matcher mot LHC.
Zäta75: problemet med måstematcter är väl att när det står mycket på spel kan nerver göra att spelet kommer bli lite krampaktigt. Tror det blir extremt viktigt att göra första målet ikväll.... helst tidigt för att pressen ska släppa.
Knylan: Jag och säkert alla ni andra orkar inte ta en förlust igen mot detta pissgäng LHC. Offra allt för vinst ikväll stå upp för klubbmärket och ta ett steg mot att undvika kval och skicka LHC närmare kval där de hör hemma. SNÄLLA!
Det är lite oväntat att ingen nämnt det senaste medlemsklippet på YouTube. Tommys brandtal kan bli en klassiker om det visar sig att vi får säsongen att ta en positiv vändning nu. Rekommenderas varmt.
Förhoppningsvis får vi se ett extremt påslaget Timrå ikväll. Vi ska inte alls glömma att vi med Molinder som assisterande slutade på plats 5 säsongen 22-23. Det påverkar dock inte kvällens resultat nämnvärt men man kan ju alltid hoppas. Sedan har vi Pelle tillbaka i A-laget igen.13 säsonger av glöd och rödvit passion.
Vinner vi närkamper framför båda målen idag, så vinner vi matchen också!
Alla till Ladan i morgon! Nu sluter vi upp oavsett hur besviken man är på vissa individer och på Nubben och hans tvivelaktiga ”livstidskontrakt” strösslade med guld och diamanter. Oavsett hur besviken vi är på Backlund, styrelse eller ... | Läs mer
Tränare ska värvas på kompetens, inget annat.