1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609455 inlägg · 6214 ämnen
« · 3013596 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
Gathlopp: Ja precis. Det finns så många frågetecken för att vi skall få ihop det till nästa säsong.

Måtte Nubben and the Sportråd överbevisa mig!

Sv: Silly Season 2026-27
BlackBay: Bra idé!
Finns det några frivilliga här?
Kontakta: [email protected]

Tom Topp: Jag fick tyvärr rätt på alla mina spaningar om nyförvärven förra säsongen. Plus att vi inte skulle kunna göra mål...

Lilja och Westfält= dömde ut deras offensiv rätt friskt

Genborg och Freij= spännande!

Heikkinen, Levinsson och Sundin= helt ok värvningar.

Stadin= Förstod inte den värvningen nånstans.

Ok då 99 procent rätt då, för jag trodde att Hardegård skulle hålla nivån han gick in i säsongen över merparten av serien, men efter skadan så gick han inte att känna igen.

Så dessvärre med korten vi har på handen, så kommer ångesten finnas där.

Måtte man blir överraskad av att vi lyckas bryta kontrakt och få in några riktigt trevliga överraskningar. Gärna en lite spännande tvåvägsback!

Bragd-Birger: kanske är en sådan grej skulle vara rätt lyckad.
Att innanför entréerna står det några personer och värvar nya medlemmar.

mattias - 74: Minns att han fick väldigt mycket beröm av Bibic i höstas också. Gärna för mig!

JanneH: Hugg på Lundqvist, rykten säger att han inte vill vara kvar, han är för bra för Allsvenskan

Hans defensiva spel har imponerat på mig denna säsongen

Montén Python: men Sputnik! Jag vill inte vara taskig, men det är inte första gången du har dömt ut laget på förhand! Bl.a så var vi dödsdömda under jvm! Nä nu får du gaska upp dig lite, det är bara mars, långt till seriestart! 😄😉

Montén Python: jo men hur många ggr är det inte Niklas Erikssons "dödgrävarhockey", som gått in och räddat dem varenda gång de varit i fritt fall.
Ska vi gissa att Filander blir första coach att få kicken 2026? Säg vid novemberuppehållet typ

Montén Python: Örebro får en sjukt stark backsida. Från twitter

”Arnesson (L) - Quenneville (R)
Salo (L) - Berglund (R)
Backström (L) - Martin (R)
Norén (L) - Hallquisth (R)

Fyra leftare och fyra rightare. Bra blandning av offensiv och defensiv spets.”

Jag är orolig. Vi tappar spets under två säsonger och "kanske" ska hitta ny spets, eller bygga ännu bredare.
Just nu är vi självskrivna på plats 13/14.

Gathlopp: Örebro lär väl dessutom få in lite mer trevligt längs vägen. Har för mig man läst att de skall göra en liten satsning till nästa säsong? Det skall väl vara om det inte slår väl ut med Filanders spelsystem som skiljer sig rätt markant mot Erikssons dödgrävarhockey.

Går Björklöven upp så kommer jag inte räkna ut dom heller. Absolut att de lär hamna i botten. Men jag ser helst att vi undviker 13:e och 14:e platsen helt och hållet.

Men Nubben verkar ju självsäker på att kommande trupp kommer undvika kval.

Det kräver dock både att vi får träff på spetsen och frigör nått kontrakt av nuvarande spelare för att ge plats för nytt.

Annars kommer det hjälpa föga, ny tränare eller ej.
För oavsett att Gath kommer in med ny energi så finns det inte mycket mer offensiv att få ut ur spelare som Westfält och Lilja. De har liksom inte visat det innan i andra SHL-lag heller.

Hua. Måtte det komma några riktigt spännande nyförvärv in framöver. Kivenmäki bör vara den enda som inte producerat på SHL, AHL eller i Schweiz innan.
Det får räcka med fler "chansningar" framöver.

Gorkyman: Beror på vad dom hittar. Wallmark är inte fy skam t ex. Kan nog hitta några fina namn. Vi har inte ens hittat spets själva än.

Gathlopp: Ev det laget som går upp från HA - Burkölen ??

RunarUp: Ni som är guldmedlemmar, hur fanken beställer/får man den där halsduken som ingår? 😂 Väntade mig ett mail eller dylikt, men än har det inte kommit något.

Gathlopp: Nej nästa år lär det inte finnas många räddningsplankor.

Ge mig frid. Värva spets!!1

Nytt Göld fixat!!🤩

Bragd-Birger: på Hovet var man tvungen vara medlem i Djurgården för att komma in på puben!

Det blir inga skitlag som man riskerar att möta i kvalet nästa säsong. Örebro med Salo, Larsson (kanske) och Filander. Linköping får hem Högberg. HV är kvalexperter.

Undvik för fan kval till varje pris!

Bragd-Birger: Det skulle krävas några år av tjat från oss supportrar att klubben tog tag i medlemsfrågan. Även om det är sisådär idag så var det bra mycket sämre för x antal år sedan.

Bragd-Birger: Ingå dä en låda Explorer i GuldSkape kan ja tänk mä å svep ett på stört!!
Skäms å sido...
Timrå IK drikk int alkoholic 🙄

Bragd-Birger: Ja eller typ bli medlem i Timrå IK följt av en QR-kod så det är enkelt att bli medlem. Och kanske nån lite kaka för att man blir medlem också :D

Det är uppenbart så att det inte ligger rotat i gemene timråsupporter att vara medlem. Skamligt att en medlemskväll i hallen knappt skulle fylla den till hälften.
Behövs kanske lite rejält nytänk här för att driva upp antalet.
Tänker mig en "Timrå IK behöver DIG" skylt i entrén, och så står Nubben där i dom första hemmamatcherna för säsongen och drar in påskrifter. Resten av säsongen kan Didde och Wedda dela upp utifrån skadeperioderna...;)

Maktankan: jag är vanlig medlem, men då har vi årskort jag och frugan istället. Tröjan och halsduk är alltid på!

Guld-medlemskap känns nästan som en skyldighet eftersom jag extremt sällan är på plats och ser matcher. Jag nöjer mig dessutom med de 5 replica jag redan har, och aldrig använder. :-)

jk: In och rösta på Timrå IK

Montén Python: Som Stockholmsboende ser jag det som en skyldighet att vara medlem!

Tom Topp: Förnyat Guld i Timrå för Lilla farbrorn!!🤣🤣😎🇱🇸🇱🇸

Montén Python: Absolut en självklarhet för oss som är duktigt utomsocknes: Är sedan många år guldmedlem och en flitig gäst i den allt bättre TIK-shopen.

Frun (håller på Lakers) frågade för nån månad sen hur många replikor man kan ha. "Du har 15 i garderoben!".

Hon är faktiskt väldigt snäll, men hur dum fråga var inte det?

JanneH: Köp bara köp! Sen tycker jag vi kan ha samma motkrav om att KÖÖPA spets. Här skall inte snåla!😉😏

jhnd91: Brashear?

;-)

Montén Python: ja men i år vet i fan om jag tänker pröjsa för den där 1500 kronors varianten... men vi vet alla hur det brukar sluta

Montén Python: du är ett föredöme! 👍

BlackBay: Jag har dessvärre oftast inte fördel av att få dessa förturer till hemmamatcher då jag bor så långt ifrån. Men är medlem ändå då jag tycker det är självklart som supporter!

RYGG HANS: 300kr är inget för ett medlemskap.
När det dessutom ofta kommer medlemsutskick med "gå 2 betala för 1" samt övrigt rabatterade biljetter på utvalda matcher, förtur till biljettsläpp, rabatter i souvenirshoppen mm så har man snabbt tjänat igen den där stackars trehundringen.
Nu när klubben dessutom äntligen börjat ta hjälp av oss medlemmar och våra åsikter för att förändra föreningen framåt så är det en självklarhet att vara medlem.

Zäta75: Kan inte minnas en enda nordamerikan senaste åren som kommit och spelat tufft. Kelleher, Lasch, Scott, Hudon, Snively, Gordon, Kristo, Bellows, Kopacka, Brickley, Butler, Kloos, Vesel, Laleggia, Shinnimin osv osv osv. Ingen är en tuffing förutom Shinnimin som snarare är en upprorsmakare.

För mig spelar det mindre roll, Timrå har redan fysik i form av Walli, Barre, Lundmark, Lander etc. Så, det som behövs är ju det uppenbara, poängspelare, samtidigt som andra som stått i skuggan av Dahlén får kliva fram. Men det går ju inte att räkna med några större namn till pangpris.

Tonymontana: Han har ju namnet för att vinna matcher åtminstone….

Jåkkinen: undra om detta är någon spelare Timrå kollar på? Stor i alla fall. Zäta lär väl ha hyfsad koll på han. Är väl inte så känd för den svenska publiken

Zäta75: Jag vill ha ett par spelare som kan göra mål, om det är en norsk eller nordamerikan spelar ingen större roll för mig.

jhnd91: Jag skulle vilja ha en ny Matt Murley, Sonnenberg eller Rattie i Timrå. Vi får hoppas att de hittar en likande typ som kan växa ut till en riktigt viktig spelare för Timrå IK även om lagspelet är det viktigaste. Men snipers och tufft spelande rollspelare behövs enligt mig.

jhnd91: Det är mer en önskan från mig att man bryter med några spelare. Sedan kommer det kanske inte att bli så, vi får se.

Jag anser att vi behöver tuffheten som nordamerikanska spelare har och mer gå rakt på mål och ha sniperegenskaper som t ex Rattie har/hade. Timrå har ju haft en del nordamerikaner tidigare även om de har tagit från Finland etc i många fall och med olika utfall. Tex Manderville, Sonnenberg, Matt Murley, Robinson, Rattie och Laleggia. Hoppas att Zäta med sina kontakter kan hitta någon eller några bra spelare som vill spela för Timrå i NA. Nubben har ju också signalerat att man letar spelare därborta så vore ju inte helt oväntat om vi får in någon därifrån eller vad tycker du?

RYGG HANS: Man borde sälja ut till företag att de anställda kan välja att få medlemskap i Timrå IK som julklapp, tror många hade valt det före presentkort, något onödigt köksredskap eller liknande.

jk: och så är det ju även, som jag har tjatat om förut, synergieffekten! I det här fallet så blir faktiskt 1+1=3

Cobbel: tycker inte den tusenlappen som skiljer i inkomst heller borde avgöra om man är medlem eller inte ..

Patrick Polly: Vad skönt för mig, och för oss.

Karlsson74: Trycker man på fördelarna och värdet av att vara medlem så ska inte 5000 pers vara nån orimlig siffra att uppnå. De flesta har råd med en engångskostnad på 300 kr/år för ett ordinarie medlemsskap. Tycker faktiskt att 10000 medlemmar av den sorten borde vara målet. "Bara" 5000 ger exempelvis 1,5 milj in för klubben. Det är mycket för oss det. En kampanj vore på sin plats. Sen har vi även ungdoms- och guldvarianten.

Tom Topp: För att sätta det i perspektiv så är det 2.8 miljoner extra på kontot om året. Nu exkluderar det såklart Luleås familje-erbjudanden och vårt guldmedlemsskap, men det synliggör att det är stora summor vi snackar om när man jämför 12000 och 2700 medlemmar.

Zäta75: Du får gärna utveckla din obsession med spelare från NA. Är det många därifrån som är ledande i SHL?

Sedan får du det att låta som om att det bara är att bryta kontrakt, huxflux, eller att Timrå skulle ha råd att ha spelare sittandes på läktaren, avlönade. Så är det inte. Jag förstår inte ditt resonemang. 1+1 är inte 4.

Karlsson74: Enligt statistikdatabasen så ser snittlönen ut som följande:

Skellefteå 35.100
Sundsvall 34.300
Timrå 34.200

Ca 116.000 invånare i Sundsvall/timrå
Ca 78.00 invånare i Skellefteå

Så jag vet inte om det är just i de bitarna de sitter heller. Det bör vara andra faktorer som påverkar det.

Vill du källgranska det så har du det på statistikdatabasen.scb.se

Karlsson74: 12000 känns väl som en utopi. Men ett fördubblat antal medlemmar tycker jag inte alls borde vara omöjligt. Pussåmes-grupperna på Facebook ligger väl på det medlemsantalet? Det borde vara en jäkla fördel att säga till ett företag - Vill du synas så ska du göra det hos distriktets största förening.

Tom Topp: allt är större i andra klubbar. Publikt...inkomst och försäljningsmässigt. Dessutom ligger Timrå och Sundsvall i Sveriges fattigbälte.
Skulle nog säga att det är lite svårare att bedriva elitverksamhet här än på många andra ställen. 12000 vs 2700 medlemmar i befolkningsmässigt jämförbara områden talar sitt tydliga språk.

Patrick Polly: Han frågade ju var nånstans han skrivit att de hade täckning, och du skriver som svar "...och du säger att de har täckning?" Goddag yxskaft. Här läser vi inte vad den andre skriver.

« · 3013596 · »