ALLA kan gå in på TIK031 hemsida och klicka på nyheter..sedan klickar ni på TIK031 beröm knapp..sedan skriver ni in erat namn så får ni se något positiv ;o)
hallå har du följt timrå över huvudtaget iår. vad hade du tippat för resultat, typ det lossnar nog ikväll timrå vinner med 6-1 z:a 3 mål. skärpning nu. jag har kontakt live med ladan dom spelar uselt. hur ska dom göra då för att vinna? skjuta målisen eller
kn.. även om det är nästan bara du inne så behöver du inte sitta o dissa hela tiden..matchen är inte slut än..tagga ner lite o kanske gör något annat en stund..
I så fall vill jag se någon av dessa forwards i TIK. Mike Millar eller Yvan Corbin. Två riktiga poäng maskiner från canada som står utan klubb. Nedan har ni länkar till deras statistik.
Snaabel: Håller med dig till fullo! Har själv suttit och filat på ett inlägg med samma innehåll men aldrig fått fingrarna ur --- men då är det ju lugnt om du fixade det då...
Grejen är ju den att ett lag som har en otroligt duktig målvakt ofta kan vinna matcher där dom inte har spelet till det minsta. Freddan och RoDevillan är tyvärr inte så bra för tillfället. Men vi ska komma ihåg att våra målvakter inte på något sätt är dåliga om dom verkligen är i form. Det har ju både Philip och Freddan bevisat och då framför allt Freddan i våras då han gjorde en rad stormatcher som också mycket bäddade för att man undvek kvalspel.
Men en ny målvakt skulle kanske kunna vända det hela nu så man kan lyckas kravla sig upp på åtmindstone 11:e platsen. Även om 11:e platsen också resulterat i kvalspel så skulle jag tycka det vore posetivt.
Sitter och läser inläggen som handlar om en ny målvakt. Ok...vi gör lite mål, gör man bara 1-2 mål per match så vinner man inga matcher, helt klart.
Men det många glömmer är att om man har en bra och jämn målvakt som kan göra det lilla extra så smittar det av sig på laget. Laget kan agera stabilare och trycka på framåt och göra det där lilla extra som krävs. Sånt är himla viktigt.
Ett tydligt tecken på att man inte litar på sin målvakt är t.ex. att backarna i Timrå sjunker in för mycket i Timrås zon när motståndarna går till anfall. Man står inte upp på blålinjen. Det hade man garanterat gjort om man vetat att man hade en säker målvakt.
Tror att en ny målvakt skulle lyfta laget, förutsatt att han är bra förstås.
S Arg: "Matchen förlorades i offensiven". Visst, det är sant! Men HV då? Dom vann ju tack vare defensiven bla utav en viss superb målvakt i herr LIV! Var inte det en avgörande orsak?
HH: Nu har du äntligen pumpat upp adrenalin tack vare Björn. Intressant tolkning, jag ska fråga honom nästa gång jag träffar honom. Förresten kan vi inte spela nån av hans låtar som uppepning i pauserna?
qwerty: Antagligen för att det är enklare att skylla på målvakterna och för att deras misstag kommer man ihåg eftersom konsekvenserna blir så tydliga när/om dom tabbar sig, en utespelare som skapar en chans men missar kan man tycka är bra ända, men det kan vara lika ödesdigert för laget. Det verkar som om Freddan får förnyat förtroende ikväll och det visar att man försöker skapa lugn och ro i laget och att man ser att det finns större "brister" i laget än målvaktsspelet. TIK - DIF 3-2
Visst är det viktigt med bra målvakter, givetvis. Men varken Freddan eller DeRouville kan göra särskilt mycket åt att TIK gör 1 eller 2 mål per match. DET är det stora problemet.
Så matchen mot HV förlorades inte i defensiven, utan i offensiven (som vanligt). Lösningen? Tja, visste man det stog man antagligen i båset...
Någon som vet hur många mål Kapanen gjort i Tyskland? Skämt åsido. Blir bara förvånad över att det knappt ens nämns att vi inte gör mål. Man kan väl inte värva en målis och hoppas på 1-0 eller 1-1 i matcherna? Varför snackas det inte målskytte? Det är ju egentligen där det sitter!
Jag skulle gärna se en ny målvakt i Timrå. Jag vet att det är många här som tycker att Andersson är helt okej. Men ska sanningen fram så är båda Timrås målvakter för dåliga.
Målvakter kan vara avgörande om det blir vinst eller förlust. Det är bara att kolla på senaste matchen mot HV alla spelare stred och kämpade hela matchen igenom Andersson gör en tavla och förlorar.
Om Timrå skulle hamna i kvalserien så kommer målvakterna att bli väldigt avgörande. Så ta hit en ny målvakt så att laget blir starkare.
kanske anser man i Timrå att Kapanen håller minst samma klass som De Rouville och genom att kicka De Rouville så har man skapat utrymme för en icke EU spelare till. (gärna en poängkung ifrån någon farmarliga)
varför man är negativ till en ny målvakt, det jag har erfarenhet av är att finska målisar brukar vara hyffsade. denna målvakt platsar inte i ett lag som ligger sist i tyska ligan. tyska ligan impar inte på mig. SÅ JAG VET INTE JA!!!!!
Vad Hallin har pysslat med vet jag inte, men att Nisse ska spela ser jag som självklart. Har hittills inte hört något om det strängare matchstraffet. Det var ju trots allt bara en vanlig handskkastning.
Varför är många så negativ till en ny målvakt? Just nu har vi två såll i målet. Det håller inte. En sak till, lita alltid på TGO när han har information om nyförvärv...
Vi tycker om dig jättemycket, men ibland går topplocket och det skrivs massa tok. Oftast menar vi det kanske inte, men ibland har vi kanske också lite rätt.
och klicka på nyheter..sedan klickar
ni på TIK031 beröm knapp..sedan
skriver ni in erat namn så får ni se
något positiv ;o)