1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601767 inlägg · 6213 ämnen
« · 35105 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: För mig är Peltomaa jätteviktig!
Draget: Den frågan kan jag svara på!!!

......... därför att de spelar i Brynäs!
Vad vann jag?

250kg kärlek:
Sådana siffror är aldrig en slump... detta får mig att tänka på Anders Huss TIK-karriär...

94/95 säsongen innan Huss, TIK går inte ens till PO, Huss spelar i BIF som går till SM-final...

95/96 Huss första år i TIK... TIK gör en bra säsonge missar dock Allsvenskan men når PO, där man först slår ut Bajen o slår så när ut dåvarnade ES-laget Rögle i PO 2... BIF utan Huss hamnar sist i Elitserien men klarar sig kvar via kvalserien...

96/97 Huss gick tillbaka till BIF... de gick då från en sista plats till att i sista omgången missa slutspel... TIK värvade Karjalainen, Starostenko, Lind, Casselståhl, Nänsén, Matthiasson mfl... men gjorde endå en sämre säsong, ut redan i PO 1...

98/99 TIK storsatsar med namn som Bosse Ahl, Robert Nordberg, Mattias Bosson, Klockare, Bemström mfl... men ingen ES, inte ens kvalserien bara PO3... Huss spelar i det BIF som vinner SM-Guld...

99/00 Huss tillbaka i TIK... TIK går upp i ES... BIF åkte ut redan i semifinal...

00/01 TIK får med Huss i laget en flygande start på säsongen... Huss blir sedan långtidsskadad... TIK får en djup svacka o ligger näst sist i serien... sedan kommer Huss tillbaka o TIK spelar upp sig till en slutlig 9:e plats...

01/02 Huss lägger av med Hockeyn... TIK får stora problem o är för tillfället sist med 10 poäng upp till nästa lag...

Allt detta kan aldrig vara en slump... Hade en stor förhoppning på att Peltomaa skulle bli en som skulle ha samma effekt på laget... tyvärr har inte varit sig lik denna säsong men han verkar komma mer o mer det skulle kunna bli guldvärt för TIK om han kom i stor form...

Sv: TIK
Mitt nyss inlagda inlägg angående Tim Thomas var menat till mVee

Draget: Kanske ska tillägga att jag har riktat in mig på kvalserie ( Som jag fått mkt skit för.) Har kanske ändrat mig sedan försäsongen då jag tyckte allt såg mkt bra ut.

Men faktum kvarstår att vi måste hitta igen det spel och den moral som fanns i laget om vi överhuvudtaget ska besegra lag som Leksand och Nyköping med flera. Leksand har ju som sagt gett sig f....n på att komma tillbaka, vilket det finns goda utsikter att göra om de lag som kommer från ES inte visar upp bättre spel än vad åtminstone Timrå stundtals visar upp.

Men än är vägen lång, det är ju som sagt 60 poäng kvar att spela om. Jag för min del tycker att vi ska se dessa 60 som ett sätt att hitta tillbaka till vårt spel, finna känslan igen och få igång lagdelar som inte alla fungerat tilfredsställande under säsongen. Så en Peltoma i fjolårsform skulle starkt bidra till att vi via kvalserien "etablerar" oss i landets högsta serie.

Det andra året är svårast!? Hoppas det inte var Challe som myntade detta uttryck.

Du har helt rätt. Var tvungen att kolla upp det hela igen. För det första så var det inte Boston Bruins han skulle ha spelat för utan deras farmarlag Providence Bruins. Sedan har man av någon anledning med honom bland deras spelare trots att han inte spelar med laget denna säsong. Märkligt men sant.

250kg kärlek>>>Varför har inte Timrå IK en Ove Molin eller Janne Larsson eller Tom Bisset eller Tommy Sjödin eller Crister Olsson eller Pär Djoos..Svara på det du om du kan?

Man slutar aldrig att hoppas på ett stort under....(Hur det nu ska gå till!)

För mig är Peltomaa jätteviktig!
Satt och läste igenom matchreferaten från gårdagens matcher, det fick mig att osökt tänka på Ove Molin. Siffror och fakta ljuger inte heter det och det tror jag på!

Sedan Ove Molin kommit tillbaka i laget har han vänt en negativ trend i Brynäs till en för dem mycket ljusare tillvaro. En spelare betyder inte allt, men kan betyda oerhört mycket för sitt lag!

Brynäs MED Molin i laget
Matcher: 17
Segrar: 10
Oavgjorda: 2
Förluster: 5
Poäng: 33

Brynäs UTAN Molin i laget
Matcher: 12
Segrar: 2
Oavgjorda: 1
Förluster: 9
Poäng: 8

Peltomaa är den spelare som jag tror skulle kunna göra likadant med Timrå Ik.

Timrå Ik alltid alltid alltid!

Tim Thomas spelar inte med Boston iaf...
Så sent som i lördags 8/12 så stod han i mål för sitt Kärpät i finskaligan.

Sv: Spelar kritik:
Jimmy: Det stämmer! OCH den enda anledningen till att denna hysteri näst intill urartat!

ja för tusan grabbar.. har han 100K så är det helt fel, då hade han behövt vara som för 6-7 år sedan i Malmö.

250kg kärlek: Helt riktigt!! Skulle han ha 100 kkr i månaden så skulle mitt påstående vara helt fel... då är det en knepig värvning... man betalar väl inte såna summor åt en utfyllnadsspelare... men nu lär han väl knappast ha denna månadslön, var väl en besviken Örebroare som påstod detta har jag för mig...

Jimmy: I så fall kan man ju konstatera ett faktum: Om Åhlund får 100 000 i månadslön har många anledning att klaga! Men några 100 laxar är inte aktuellt. Hela upprinnelsen till detta hysteriska snack om denna s.k frälsare handlar om dessa 100 000.
Att man grundar denna spelares skicklighet på ett antagande som man "bara hört" känns orättvist mot denna person.

250kg:
Har oxå tänkt på det... min egna uppfattning var att han värvades som uppfyllnad vid skador, dvs att bredda laget, med tanke på att han är en allround spelare som kan spela på de flesta positioner. Dessutom har han rutin o erfarenhet...

Så här långt har han inte gjort bort sig... är väl varken passningsgeni, tekningskung, speddkula eller matchvinnare men han gör ett gott jobb o är nyttig för laget, är bra med i egen zon o är bra vän med pucken...

Jimmy: Helt rätt, Nordgren slet och spelade på ett mycket förtjänstfullt sätt.

Qwerty: Att jämföra Hautomaa med någon alls känns inte rätt. I hans skada sitter mer än man tror till Timrås skrala insats. Just en bra center var så oerhört viktigt inför säsongen och med ett par matcher till utan denna olyckliga skada hade det varit roligt att se hans framfart.

Övrigt: Nu låter jag kanske som nån idiot i min optimism här men det är jag inte, inser mycket väl många spelares brister (nämnde ju Ed Wards stora brist, och han är ändå en spelare som jag gillar.. dock för vårdslös ibland, straffade sig i Färjestad).

Jimmy: Frågan är bara om dessa personer som verkligen SPYR galla över Åhlund vet på vilket sätt det var tänkt att använda honom?!
Jag visste nada om honom, mer än mina egna förhoppningar... dvs bra som målvakt, måltjuv, grymt duktig defensivt, passningsgeni, pappa osv.....

Svårt för en enda spelare att göra underverk i ett helt lag som inte fungerar.

jokklas: Att deras kedja checkade sig fast mot DIF berodde även hel del på Niklas Nordgrens hårda arbete oxå... men håller med om att Åhlund är bättre än vad många här tycker...

Sv: Träning inför supp.match
kn & gud: Kunde inte ni ha löst er dispyt på sidan om gästboken istället för att använda denna viktiga tråd?!!!!!

Åter till ämnet. Det krävs mycket hårt arbete för att få laget att fungera. Det gäller supporterlaget lika mycket som det gäller A-laget! Det har varit en träning..mest för att kolla läget. Lugn nu med allt, vi löser alla problem som dyker upp efter vägen...

Jag; Jag tackar och känner mig djupt hedrad att vara din första förebild! Jag hoppas jag kan leva upp till dina förväntningar..

RedEagleJkp: Hehe... njae, det var nog bara en lyckogissning att han skulle hamna i leksand... Finns nog många som har bättre koll än jag vilken målis som hamnar i TIK, det mesta talar väl ändå för att det blir Kimmo Kapanen...

Visste faktiskt inte om att Thomas var andremålis i Boston nu, däremot att han tillhör deras organisation...

Kevin Hodson har lagt av o tränar ett kanadensiskt juniorlag...

Är det inte också så att när vi jämför våra forwardsförvärv med till exempel Linköpings Pelle Eklund eller SSK:s Juha Lind (om vi jämför oss med nykomlingarna) så står vi oss ganska slätt, eller hur? Inget ont om Micke Simmons, eller om skadade Hautamma, men ändå!

Spelar kritik:
..kan ju vara både positiv å negativ. Men måste säga att de som klagar på Åhlund som fan bara gör det lätt för sig då han lätt kan misstas för en föredetting som glider runt och inte krigar.

1)Hans intelligens i spelet är det bara Z å Lind som kan matcha, han åker smart i anfalls zon.

2)Defensivt jobbar han inte så tokigt som vissa vill tro, han var till exempel inte inne på ett enda baklängesmål mot den tunga förslusten hemma mot DIF.

3)Han passar utmärkt med Ward (som definivt saknar ovan nämnda intelligens men kompenserar utomordentligt med annat!). Den femman checkade fast DIF:arna ett antal ggr på ett sätt som inte är lätt mot just DIF.

Over and out!

FORZA TIMRÅ IK!!!

Jimmy: Jag bugar djupt för din insikt i vart Gauthier skulle hamna. Lite skämmigt att jag själv inte noterat att HV lånat tillbaks Fransson... jag menar... jag prenumererar ju i alla fall på JP och skulle ha kunnat hålla koll på att Leksand skulle sakna målvakt. Men det må så vara. Jag bugar likväl i djup vördnad :-).

Någon aning om vilken/vilka målvakter det pratats om för Timrås del? Bor ju lite för långt ifrån Timrå nuförtiden för att hänga med riktigt i ryktesspridningen. Tim Thomas bör väl vara ute ur bilden då jag nyligen läste att han varit back up till Byron Dafoe i Boston Bruins (tillfälligt?). Är det så att John Grahame är skadad så verkar det som att Thomas kan vara den logiske andremålvakten för tillfället.

Vad gör Hodson nuförtiden? Är det ett alternativ eller?

Sv: Bannerreklam
Friskan: Alltför många dagar tar det nog inte

Bannerreklam är ett kul ämne att ta upp IGEN.........heja på.
Och på tal om det. När kommer nya www.timraik igång igen?

Möjligen klickar det bättre om man stavar rätt till Den Stora Finska IT-konsulten...

Sv: Spelare
Jag är imponerad av din koll på läget Jimmy!

Ny bannerreklam. Det såg jag direkt, och så säger folk att bannerreklam inte lönar sig för företagen. Men jag måste säga att om jag står inför en valsituation mellan ett företag som stöttar mitt lag och ett annat så är valet enkelt. Har någon sagt att jag är idealist? Idealister är en bra målgrupp marknadsmässigt..
Bra jobbat, mer annonser till folket, men jag får inte länken att funka..!

Knylan: du är en duktig pojke... Erik Tägtström spelade några byten mot BIF hemma i 3:e omgången när Tomi fått matchstraff o vi bara hade 4 backar kvar den matchen...

Zetterström gjorde helt riktigt succé i SCA-Cupen... men ES är nåt helt annat... tror han kan väga lite lätt... men man har väl inte så mkt att förlora på att slänga in han i ett 4:e forwpar tex... Tror mer på Tägtström faktiskt... spelar tufft o respektlöst...

Saker och ting börja klarna mer och mer nu, matchen Tägtström var med i var någon match innan man värvade Igor. Känner mig rätt så säker.

Zetterström vore ju intressant att testa i A-laget faktiskt med tanke på vad han presterade i SCA-cupen men det var ju ett tag sen. Annars brukar ju oftast juniorer göra bra från sig då dom får chansen, dom har oftast en vilja som är bra mycket större än vad de andra spelarna i A-lagen.

Fick inte Tägtström testa nån match i höstas? Har fått för mig det nämligen, men vet inte om det var i någon av de sista träningsmatcherna eller om det var i elitserien. Hur det nu än var så gjorde han bra ifrån sig den matchen om jag inte minns fel.

Liten miss där, Inte med ska det vara,,,

gud:
Göra det enkelt för dig men varken HH eller Frella var med iaf, det vet jag säkert, Och en sak till ska det inte vara bindestreck mellan på sca-cuppen,,,,Blir så irriterad på sådana missar,,

tack Knylan o Jimmy
för att ni bringar ordning
för en gammal gubbe...

gud: Knylan har helt rätt!!

Mannström var inte med i SCA-cupen däremot var Nylund, Tägtström och Zetterström det.

Jimmy..
var inte Mannström med i sca cuppen
innan han blev utlånad??

...eller Tägtström...

Zetterström o Nylund kanske... de var med då...

Jimmy:
Ja undrar vem jag tänkte på då? Hade ju för mig att han var med i SCA-Cupen ja.....Hmmm

Ny rättelse: Det ska stå: Mannström spelar i Arboga och var inte med i SCA-Cupen...

kn..
Hehe..det verkar allafall finnas hopp
för dig..lite humor skönjas i texten..
fortsätt med det..kul att du tror på en
vinst emot luleå...

Oj .. ska den målisen vara med på supportermatchen då ? eftersom det är de denna tråd handlar om

Prusek, Martin GRA 15 802:01 2.39 11 2 0 1 2 32 353 0.917
en ännu bättre keeper

mike66:
Först en rättelse... Mannström spelar i Arboga och var inte med i J20-laget... du kanske tänkte på nån annan...

Härligt o höra om Japanen... följer dennes karriär med spänning...

Men att flytta upp Mannström nu efter jul kanske inte vore sån dum idé... tyvärr är han svår att följa när han spelar i Arboga... ni som bor runt därikring o har sätt han några matcher hur går det för han... Tony har spelat i Gärde idag med Almtuna, förlust 3-7, tyvärr missade jag det... sov ända till 3 idag... det tog på krafterna att kliva upp o spela igår:)

håller med försöker förklara lite. målisen som verkar bäst här är den som vunnit 9 torskat 2 noll oavgjorda, kanske kan vara nåt. ska iväg och fylla på mitt kontantkort för att ringa lite.

vinst mot luleå,klockrent alla gånger

tjena gud läget där nere i rövhålet.
kolla denna back från ahl du.
Slaney, John PHL 27 12 21 33 33 poäng på 27 matcher
och här har jag 2 målisar som verkar vara heta för tillfället
XLittle, Neil PHL 10 607:57 1.48 6 3 1 2 0 15 266 0.947
Lamothe, Marc HAM 13 781:17 1.77 9 2 2 1 3 23 330 0.935

kn:
Vad tror du man använder trådar här för...?

Sedan finns en grej som heter länktips, då räcker det att man klipper in hemsidans adress bara där... istället som i detta fallet klippa in hela karriärstatistiken, nu är den inte så lätt att läsa...

Jimmy:
Jag dömmer inte ut dem utan konstaterar bara fakta att dom för tillfället väger alldeles för lätt för att ha nått i ES att göra.

Och helt klart borde modellen med att slussa in dom via en allsvensk klubb vara bra mycket bättre. Och precis som du skriver är steget mellan ES och J-20 ett alltför stort kliv och kräver sin tid för att slussa in dom. Håller med dig om att både Tägtström och Mannström inte gjorde bort sig i SCA-Cupen och dom har ju fått en början iaf att känna på hetluften. Men det tar nog sin tid......

Han hade en ruskig skridskoåkning Rögles Japan och en bra speluppfattning, Sato hette han i efternamn, fråga mig inte vad han hette i förnamn ;) Han spelade mycket och var en positiv överraskning måste jag säga, honom ser vi inom en snar framtid i Elitserien.......

kn..
hur fan orkar du??
undrar hur ditt liv ser ut??
klagar klagar klagar..
kan inte vara lätt att leva...

senaste matcxhen han spelade var 11 vinster 8 torskar 2 oavgj..

« · 35105 · »