Jag håller med Friskan. Jag saknar också sökningsfunktionen. Nu tror jag att Marcus kommer att leta fram den och återinföra den igen. Om den inte redan finns vill säga.... Det är en del nytt. Fick hålla på ett bra tag för att hitta "bli vän medfunktionen.."
Friskan - Det måste väl vara mera spännande att kommentera aktuella Hockeysnackspörsmål än att jaha fram gamla inlägg. Ta´t lungt Markus. Du har säkert mera utvecklande avsnitt att presentera
Hur än opartiskt jag försöker titta på det så måste TIK vara intressantare än AIK... Vi spelar roligare än dem o vi är dessutom ett mer folkkärt lag som oxå innehar seriens bäste spelare o största affischnamn...
Detta kan oxå ha o göra med kameror i hállen... I globen, LLA, KA, och Skandinavium är det väl enklare för dem...
Jag skickade ett mail till Com Hem,och frågade varför de inte visade nån Timrå match.De sa att de visade matcherna som var intressanta.Men hur mycket mer intressant är AIK nu...,då tycker jag att våra matcher är mer spännande.......de vill inte att Svenska folket ska se när TIK reser sig och stannar kvar i ES..Heja TIK!!!!!
Fick preliminära programmet för Com Hems ES sändningar för ett tag sen för Januari månad, de visar AIK alla helger de visar matcher...Var det inte så att nån hade fått svar att dom inte visade Timrå för de låg sist å det inte fanns intresse för att visa dom, hur fan kan man då visa AIK hela tiden som ligger näst sist å har 2000 på matcherna i en arena som tar 13850 å en stad med 1 miljon invånare...
Jimmy: Okej, du har nog en poäng där. Men än har inte AIK lyckats få tillbaka stoltheten och fansen trots derbyvinsterna. Man måste nog göra helt om i AIK- leden om man ska vinna fotfäste i Stockholm. AIK känns dött.
250kg kärlek: Det är ju inte bara nu utan under hela säsongen har de haft sällsynt svårt mot AIK... de kan väl inte få en formsvacka varje gång de möter gnaget... Läggmatch är det nog ej men däremot så verkar derbyna betyda betydligt mer för AIK än DIF...
Själv har jag mycket svårt att se matcher mellan Dif och AIK som läggmatcher. Vad är inte mer tändvätska än att möta ärkerivalerna. Även om man inte kan jämföra Timrå och Sundsvalls tidigare drabbningar mot Dif och gnaget så finns det ändå rätt många likheter.
Jag tycker hellre att Djurgårdens mycket klena start på det nya året bevittnar deras kapacitet. Det tar nog inte så lång tid innan de finner sitt spel igen och börjar vinna. Men Difs dåliga form gör att vem som helst av Es- lagen vinner mot dem.
Jag tror att det handlar mkt om att det enda AIK kan göra för att få tillbaka fans o stolthet är att slå Djurgården... de tänder alltid till lite extra mot dem... lite som Finland mot Sverige förr om åren... tittar man på de AIK presterade i Torsdags så ska DIF köra över dem 9 ggr av 10 i normala fall... FBK leder med 5-1 i andra just nu tex...
Även om det kan kännas som det luktar lite läggning från DIFs sida så tror jag inte det... vill helt enkelt inte tro det...
Daniel Kungsör: Dåliga förlorare som försöker att skylla i från sig. Inget annat än det!
Ta detta exempel från Lhc:s gb:
Sen j*ävla dryga Timrå h*elvete j*ävla *****, dem ska fan inte kaxa sig efter matchen när dem vunnit, de ligger för fan sist och spelar som jävla sopor så dem ska inte visa upp sig ett skit, deras gamling kapten som är överviktig är värdelös, kan inte åka. att hålla på sådär är bara att skämma ut sig, att bli skrattad åt när dem ligger sist med 9 poäng till säker mark, då borde de hålla käft, får se om dem blir lika dryga när dem stötet på SSK nästa match, nej då kommer dem nog inte vara lik glada.
Hehehe, nästan lite komiskt.... Lhc har aldrig hört hemma i elitserien. Bäst att de återvänder till avgrunden igen.
Daniel Kungsör: Ingen engångsföreteelse och tillfällena när man från LHC-leden har gjort bort sig vid sidan om rinken är många och inte endast riktade mot Timråsupporters. Minns en drabbning mot Hammarby som jag såg på Hovet förra året.
Som yrkesverksam sjuksköterska förstår jag ordinationen. Fråga är bara om behandlingen är tillfyllest. Funderade ett tag på en typ av "social träning" som vi har inom psykiatrin, men insåg snabbt att de inte skulle klara av att tillgodogöra sig den. Derbyn mot Vita Hästen ?! Kanske kan vara något för dem i alla fal.
Daniel Kungsör: För mycket nitrogenavgaser från tiden bland dragsterbilarna på Mantorp Park lyder doktorns diagnos. Ordination? Fler derbyn mot Vita hästen hockey.
verkar som att timrå börjar lita mer på försvaret och kimmo, kanske kanske håller detta i sig och dom vågar spela ut igen. det är fan inte långt kvar till strecket med lite tur är vi nästan ikapp efter 3 vinster och några av strecklagen torskar. fan jag garanterar er att jag kommer att gå in i ladan med stringkalsonger under periodvilan på en hemmamatch om dom klarar sig av
Cluben LHC: Det kanske är så att den otrevliga STASI-stämning som råder i Stångebrohallen smittade av sig. Jag har besökt många, många ishallar runt om i landet både under div.1-tiden, under allsvenskan, kvalspel och elitserie. Men ingenstans har jag stött på så fullständigt inkompetenta ordningsvakter och funktionärer. Dessa guljackor som istället för hjärna verkar ha en cancersvulst fullproppad med anabola steroider är bland det värsta jag stött på. Vi minns alla flaggpinnebeslaget och flyttandet av klacken och de fula tillmälen vi möttes av under kvalserien 2000. I går visade sig dessa herrar än en gång på styva linan. En 11-åring som står på "fel"sida om grindöppningen klarar de inte av att flytta på utan att vara ovänlig och skrämma honom näst intill till tårar. När jag, en 41-årig nykter trebarnsfar, frågar vad som händer får jag till svar av en guljackka att "passa dig jävligt noga" . Jag frågar då vad jag har gjort. Får då svaret " Du skall passa dig jävligt noga, annars skall jag släpa dig ut härifrån". Jag blir också beskylld av denna guljacka för att bete mig "som ett nazistsvin" (de som känner mig vet att jag sedan sju år tillbaka är förtroendevald på olika kommunala och landstingspolitiska uppdrag för Vänsterpartiet). Det är tyvärr den här typen av bemötande vi får i Stångebrohallen. Vore det inte för att jag älskar mitt Timrå IK och lever efter mottot, en TIK-are går aldrig ensam, skulle jag och sannolikt inte någon annan TIK-supporter heller aldrig sätta sin fot mer i den arenan.
na na na na, na na na na hey hey hey timrå, na na na na, na na na na hey hey hey timrå, en ramsa man kan dra i matcherna. jag fick den från remember the titans.
clubensupporter: Ed Ward är känd för att prata, jävlas, grisa, gräva fram puckarna runt sargerna. Han har den spelstilen. I Timrå är han älskad, men i övriga lag är han hatad. Det är det som är meningen kära vän. Ward är långtifrån en målskytt. Han har andra kvaliteter. Så enkelt är det.
Det räcker med tre femmor för att slå AIK och LHC.........även om lille Ward och Pelle kom in någon gång under andra perioden igår.
Det är ungefär som en radiobil pågrönan fast det är en lång sladdvida som hänger i taket i Björkängshallen, fast dom flesta har batteridrift som är uppladdningsbara som Timrå Isstadion t ex
Minns inte detaljerna men Nicke-hallen eller vad nu juniorrinken heter i Huddinge fick väl utrymmas för något år sedan efter gasutsläpp eller något liknande så det är möjligt att samma spolmaskin användes och att dessa kablar agerade avgasrör eller något liknande.
Friskan: Vet du föresten om de har kvar den elektriska spolmaskinen i Björkängshallen i Huddinge? Har aldrig varit med om att det hänger en kabel i taket när spolmaskinen gör entre i periodvilan... För att inte prata om Dalénhallen ute på Lidingö. Snacka om klassisk bandymark...
Friskan: Arlanda får plus för närheten till flygplatsen, snygg infart till Pinnbäckshallen, professionella biljetter och inte minst numrerade ståplatser. :-)
Rip Kirby: Vet att endel hatar Karlstad och Färjestadsupporters här så jag skriver inte så ofta
Men idag hör jag undantag. Tänkte först berömma Timrå och Tommy för att fått ihop laget så bra och prestationen igår är det starkaste jag ... | Läs mer