Jag blir förbannad på fucking Thomas Malmquist på Expressen. Jag har mailat honom ett vad på hundra spänn på att TIK kommer att återfinnas i slutspel. Samtliga som tror på det gör nu så här: Mailbomba Thomas Malmquist och låt honom anta ett vad om hundra spänn. Maila till: [email protected] Läs lusen av honom i mailet och låt honom anta vadet och gör han inte det så är han en fegis...... Risken är uppenbar att herr Malmquist kommer att bli fattig så där fram i mars......... FORZA TIK.............alltid, alltid, alltid..........
Papa Maco: Jo dessa två eminenta herrar känner man. Visste jag hur betydelselös skräpet var så hade jag gjort så! Man inser nu så här i efterhand att man kunde vara utan tidningen... Det var som en dam sa när vi råkade ha slut på hennes toapapper: Äh det gör inget... Jag köper Expressen, det duger att torka sig med.. Men jag visste ju inte det?
Smokey: Skithuspapper med Tiktryck lär väl inte vara nåt- eller?
Smokey: Jag har en gammal Scanback som det med röd text stod SCAN på..... Men med lite finess och en jävla vilja komponerade jag om texten och satte dit ett par tallar också!
Nu står det Timrå IK på ena sidan och ett par tallar på den andra sidan! Vill/kan inte marknad finna lösningar på små problem får man jobba på det själv! Om det går ska jag försöka scanna backen men jag tror att det kan föreleda vissa problem, scannern är för liten. Men men: Jag testar!
Håller med dig Knylan! Har du också lägenheten fylld med kortlekar, muggar, strumpor, kalsonger, stickade luvor och allt jävelskap med TIK-logo?
Själv saknar jag hundkoppel, älgslaktplådor (plastbackar) och kastrullunderlag med TIK-logo på.
Men mest av allt vill jag ha en röd T-shirt med en tecknad dödskalleinspereradhockeyspelare iklädd Spappshjälm som håller upp två korslagda tallar i en "djävulsutdrivarepose" med texten_ FRÄLS MOVERARE FRÅN ONDO!
Kanske en cykelpump också...
Jag håller med dig Knylan! Leksand och Linköping är överlägsna... Hade dom inte sin fruktansvärda dialekt släpande som ett förnedrande mantra... Så skulle dom nog vara föredömmen i vårt universum.
Knylan: Jag har också flera ggr kollat andra lags "prylar" och de har sån otrolig bredd på sina prylar, men samtidigt fattar jag ju också att hålla ett lager av så mycket kostar. Men iaf lite förnyelse borde väl ha kommit fram i webbshopen.
Expreesen är SÄMST! Inte minst fick man det klarlagt när man som nytt aktiebolag fick en inbetalningsavi på 11000:- för att överhuvudtaget få sälja skiten! Aftonbladet hade inte en krona i ett s.k garantibelopp?! Tala om fel sätt att vända en negativ trend till en positiv. 11000:- är ungefär 1 veckas försäljning av tidningen om man räknar med alla bilagor och annat tillbehör som man får betala för.
Att läsa det som skrivs i getingboet är en sak, att tro på det är en annan. Expressen känns mer så "En ding ding värld" för mig.
Så att Tik blir elva har man läst, men med detta har jag redan glömt det- jag tror ju inte på ett skit som står i Expressen. Hur Zätas intervju hamnade där, måste bero på att reportern var utklädd och maskerad till Robban Aschberg!!!
Ifjol tippade expressen oss på sista plats så de tycker åtminstone att vi är bättre än ifjol... Expressen har väl inte haft ett rätt nånsin så detta är väl inte så mkt att bry sig om...
Zäta är en oerhört stor del av Timrås lag och visst, det skulle kanske gå knackigt om han blev skadad eftersom han är ruskigt bra spelare men inte fan skulle TIK falla ihop om han blev skadad. Det tror jag inte. Eftersom Zäta är TIK:s i särklass mest kända spelare så blir det väl lätt hänt att folk tror att han är allt och mer där till. Sen om Expressen är okunnig kan man ju fan inte säga, vem fan kan tippa en tabell rätt? Tänker då på förra säsongens tabell dom gjorde. Fast okej, dom hade väl inte sett Pasis kvaliter då och då kanske det är lite fel att sätta ett kryss eller hur det nu var dom betygsätte våra backar förra säsongen. Men att Robban Carlsson vann TIK:s interna skytteliga verkar det flesta tidningar ha missat och då i synnerhet Expressen.
Men ett lag är sällan helt beroende av en enskild spelare och så är inte heller fallet med Timrå IK.
Jag tror inte att Frölunda kommer rasa ihop i år heller bara för att Huselius packade och åkte till staterna. Han var en stor del av Frölunda med sin teknik osv men han var absolut inte hela laget.
Jag undrar jag, varför tror dom alltid att Zäta är spelaren som bygger vårt lag? vi skulle säkert klara oss minst lika bra utan Zäta (hmm där tog ja kanske i mycket) men vaddå, en spelare gör inget lag, som sagt!
Knylan: håller med dig fullständigt när det gäller souvenirerna, vi ligger hästlängder efter övriga klubbar när det gäller att få fram dessa. jag tror att det bästa vore att supporterklubben hade en representant med när man bestämde vilka nya souvenirer som ska tas fram. det är ju ändå vi supportrar som köper prylarna.
Om ni läser expressens papperstidning idag så tippar dom även i år att vi ska få kvala. "Vad händer om "Z" blir skadad, då faller Timrå ihop som ett korthus", skriver Thomas Malmqvist bl.a. Vi får väl visa dom än en gång att dom är totalt okunnig när det gäller hockey. TIMRÅ mot slutspel säs: 2001/02.
250kg kärlek: Men det är ju oligt att du tycker att vi försöker=) kanske blir bättre när ES börjar och det finns nånting att skriva om... hmmm även om jag är 14, vill jag faktist inte bli behandlad som en liten unge *ler*
Sitter och kollar in Linköpings webshop nu och det är hemskt vad långt vi ligger efter både Linköping och Leksand. Säkerligen fler lag också. Finns otroligt mycket att välja mellan!
Nån som har något förslag på hur vi ska lyckas uppliva liken på marknadsavdelningen? Bara dom inte spikat ihop kistorna för då kan vi ju inte komma med våra åsikter.
Tror din oro för att nivån är låg på G-B kommer att ordna sig, de flessta Skribenter har väl som HH lacktsig i en tung träningsperiod för tillfället, så resultatet blir väl därefter.
Men växterna är snart mogna, och bakvärken klara, och taggtråden inhandlad, vad som fattas för en lyckad sässong är nya Batterier till dilldon, och flera liter av något konstigt nervlugnande som man blir skit ducktig på,,,,
Men en sak slår vi inte 250kg på Bo i Mora och ha levern i Timrå, det är du nog ensam om, vart har du lilla hjärtat då? i en ICA kasse på Domus?? då slår du alla med hästlängder,,,
prosten: NOPE!! Vad jag vill minnas har vi aldrig förlorat mot löven. Men jag vet inte.... Kanske har jag drömt en del- men jag tror inte det! Löven har ALLTID varit en drömmotståndare.
Så här stort har vi väl aldrig vunnit över Löven på hur länge som helst!??? Är inte nykter just nu, men kan inte komma på någon enklare seger.
Ös på som fasen nu i derbyt då jag är borta. Krossa bobcats-klacken med ett leende. Själv så befinner man sig längst fram i Globen för att ta del av ännu en fantastisk konsert av Radiohead.
Friskan; Jag försöker att inte röra SSK;s gästbok.
Länge sedan jag såg en match där så många slag utdelades. Det var en höger, en vänster, en vänster till och så fortsatte det tills matchstraffen kom... Usel första period, bättre andra och den tredje var nästan bra. 3 riktiga slagsmål. Första var intressant... Verkade som om "Poppe" startade det, sedan helt plötsligt var hela lagen ute på isen och ville slåss... det gjorde de också. Tänk även på att Sundsvalls mål gjordes på straff.
Sammanfattning; Slagvillig usel match!
Morgondagens derby blir däremot riktigt intressant. Väl mött på läktaren!
Vad nu då 250kg? Jag hatar ingen. Inte dig eller någon annan. Inte ens Moverare, IFSH eller IFK-ICA Köpeborg. Du får inte tro något tråkigt. Hör av dig via medd så kan vi reda ut det i så fall. Jag är ju en mysputte.
Småroligt från SCA-cupen: I början på andra kör ett 10-tal tillresta Löven-fans igång Timråå, Timrååå, Timråå-Timrååå-Timråååå. Varför? Med största sannolikhet uppfattade dom Timråklackens "Grislöven" som Björklöven. Men så snälla är vi inte...
Kongo hatar mig- det gör han verkligen!!! Men vad gör man?
Jag har känslig hud- massor av finnar, är illa omtyckt?!
Tur man inte bryr sig särskilt mycket... Jag ska ju köpa Timrå IK före Kongo och tjäna en massa pengar på det! Jag har så många ideér att Kongo skulle verka meningslös i sammanhanget.
Va fan, jag bor i Mora, lever i Timrå- vem överträffar det?? Inte Kongo i alla fall.
Jag älskar Kongo..... Synd att det inte är ömsesidigt!! Men men..
Jag blir rörd av dessa ord... Jag skriver bara vad jag tycker, utan omskrivningar... Märkligt nog blir man hatad som fan p g a detta, särskilt i andra forum... Men jag tackar för dina sympatier! Hoppas på mer 250 kg i gästboken när säsongen drar igång, trots Mora... Nu säger jag hej för ikväll med ett sista gott minne från denna gästbok...!
Äääääsch då, Kongo hatar ingen. Han är en mysputte.
Dagens happening 1: TGO svarar i en mobiltelefon.
Dagens happening 2: Väntad seger mot reserv-löven.
Dagens happening 3: Såg den där "Shrec" på sjubion. Riktigt kul vilket var en total överraskning för mig som inte hade bestämt att vi skulle se den. Huvudrollsinnehavaren var också cirka 250 kg tung.
Dagens happening 4: 140 utvisningsminuter mellan brägårn och bilverkstan. Intressant att Wiklund och Popovic var i samma slagsmål... Skulle inte förvåna mig om 50% mindre Wiklund var den som startade det. Min och Habbas gamle brother-in-arms...
Morgondagens happening: Bellmanfuckingstafetten. Har ätit spagetti till middag.
Och jag har inte kommit igång men jag har börjat värma upp.
Jag vidhåller: DJ Hemp skapar debatt, HH försöker och lyckas ibland, El Maco har inte kommit igång, Friskan finns där, Gone är en sann profet, men en svikare i sammanhanget, Selina, Hassebo, Jag, Hoppzan försöker....
Kongo hatar mig, Dr Dängroth lever sin egna värld, Knylan kan mycket för sin ringa ålder!
Bärra Littmar är det ingen som förstår sig på av de yngre- förmodar att de ser ut som frågetecken när han skriver.....
Papa Maco skriver alldeles för lite- men eftersom han är lite blyg köper jag läget!
Trots allas åsikter är det mkt låg nivå på Tiks gb just nu, men jag tror att de som verkligen kan,lägger krutet när säongen kommer igång!
Halleluja DJ Hemp, du leder överlägset min sypmpati- trots få ord! Dessbättre är dina inlägg skapat för debatt!
Årets rookie vad gäller inlägg som handlar om Tik och laget och kunskapen om detta ger jag till Jimmy- han kan så mycket om laget att man kan utnämna honom till: Nästa generationens mästare! Forza Hempen och Jimmy!
Jaså? Okej...Ja, centrum är fint, finns många olika affärer att kika in i där. Nu ska jag gå och sussa, tänker drömma om 10-0 seger mot IFSHC imorgon *ler* vi syns imorgon Dj Hemp!
Var faktiskt i Örebro i början av juli! Bortaresa med Giffarna... Fan, värsta värmeböljan på hela sommaren! En närmast outhärdlig värme i solen på bortaläktaren... riktigt stekhett! Men centrum är fint... Minns miljonkedjan från början av 80-talet! Med Martin, Hardy och "Krobbe"!? Men det räckte inte riktigt...
Dj hemp: ja, min käre far har berättat om ÖIKs bedrifter när han var i min ålder. Hehe, nej jag och namnet Red Eagles var int4e född 1978 *ler*...Så man känner en viss stolthet ändå att bo i Örebro. Våran lagkapten är ju fostrad i ÖIK (Markus Karlsson)
Friskan känns lite oberäknelig. Rätt som det är kan hon dyka upp bakom ryggen på en, oftast kramas hon (trevligt)... men ibland får man ta emot klagomål för att man varit stroppig (orättvist)!
Där ser man! ÖIK är ju ett mycket bekant lag för en "gamling"... En och annan kvalserie och playoff har de lirat! Minns den grymma kvalserien 1978 som inleddes med 3-4 i Örebro (men då var inte Red Eagles född), minns också hur ÖIK var favoriter i kvalet 1987 men missade till förmån för Väsby... Med mycket mera!
att återfinnas i slutspel.
Samtliga som tror på det gör nu så här:
Mailbomba Thomas Malmquist och låt honom anta ett vad om
hundra spänn. Maila till: [email protected]
Läs lusen av honom i mailet och låt honom anta vadet och gör han inte det så är han en fegis......
Risken är uppenbar att herr Malmquist kommer att bli fattig så
där fram i mars.........
FORZA TIK.............alltid, alltid, alltid..........