1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600197 inlägg · 6212 ämnen

Agera Nubben?

Sv: Agera Nubben?
Mappe: Timrå går nu sakta ner i ett Das boot läge och sköter om skadorna, dyker uppåt i slutspelet och kniper guldet.... Regin vilket lirare
tänk OM han satt 2-2 i boxplay.

iggy: Ja du... Han har verkligen gått framåt, vilket är väldigt kul. Han tillhör ju stöttepelarna i dagens skadeskjutna Timrå.

Inga "jättenamn" skall värvas enligt Nubben.
Jag hoppas då på ett par tuffingar, det behövs...

Baker: Som det nu gäller det att få hit några friska killar som kan kliva in och hålla skeppet flytande. Vi får nog se fram mot en tid där poängen kommer trilla ner i lite spridda skurar. Gäller att hålla positionen som ett topplag iaf och inte rasa ihop alldeles. Vad gäller spetskompetens tror jag vi kan glömma det i form av nuförvärv. Sådan har vi redan, bara det att dessa är skadade. Är nog bara att invänta dessa herrars tillfrisknande och under tiden gneta ihop så många poäng som möjligt.

iggy: Gillar din "Das boot"-metafor...:-) Japp, det tror jag på, så blir det!

Det här liknar ju ingenting! Hur mycket oflyt o otur ska vi ha 9-10 man på skadelistan!
Saknar motstycke i TIK:s historia el? I allafall i ES, finns det något lag i ES som varit ett topplag o fått så mycket skador?

Hoppas vi fixar att klara slutspelsplatsen, så att alla hinner bli friska till det verkliga spelet börjar.
Men nu får vi bereda oss på ett par hårda o tuffa tider framöver, men vi timråiter är ju vana vi det.

Det var bara FÖR bra för att vara sant för oss Röd-Vita, I knew it! :((

Åke the Myth: Å löständerna sitter på plats så här på söndagsmorgonen?
:-)

mikenomad: Dom for ut i går kväll efter alla besked! Hittade dom ju inte i mörkret, ska ut nu om inte räven snott dom!
Fattas ju bara det! O jag som ska till Birsta! :((

Åke the Myth: Har sagt det förr och säger det igen; Vi är inte glidar-FBK utan Timrå IK! Varför skulle nåt nånsin gå lätt för oss?? Han däruppe har insett sitt misstag och håller som bäst på att försöka rätta till det. Bara det att det är försent, INGENTING ska stoppa oss i år!!

Åke the Myth: Äh, det är bara att försöka rida ut de närmaste två, tre veckorna. Förslagsvis genom att slänga in juniorer på väl valda ställen. Skit samma om dom inte håller måttet, skit samma om det blir en fet förluststreak. Det gäller att stoppa blödningen. Ju längre tid vi går så här kort med folk, desto större skaderisk för de som spelar.
Serieledningen var vacker, men nu handlar det om att få så mycket tid som möjligt mellan skadeproblem och slutspel.

In med juniorer!

Åke the Myth: Har du ett par x-tra över så hör av dig till Nubben...tror Lotvonen skulle behöva låna...

mikenomad: Ha ha, jaaa! Dom kostar inget, free of charge! Det är ju nog med motgångar nu, man får väl ställa upp o hjälpa med det man kan. :)

Åke the Myth: Det är ju så poppis med olika påskrivningslistor (för miljön tex) och insamlingsgalor nuförtiden. Tycker vi startar en organinsamling till förmån för TIK. Alla som har nån onödig kroppsdel hemma som ligger och skräpar, hör av er! Allt av intresse, ingen gåva är för liten!

mikenomad: Ootroligt bra idé! Jag hakar på, jag skänker löständera, en defekt hörapparat ( en gammal antjärnare:are busvisslade rakt i örat en gång)o en gammal höftled från-78!

Nu har timrå tre nya skador. Vladimir Machulda, Kimmo Lotvonen och Peter Nylander. Någon som har ett bra förslag vad dom kan göra. Det ser helt kört ut. Nu kommer vi rasa som F*N i tabellen. Har vi pengar så vi kan värva nya spelare? Detta ser mörkt ut. mycket

nixXz: Saxat från länken till höger " Vår budget är begränsad, och det kommer inte att bli några jättenamn, säger Kent Norberg."

Ja med andra ord ser det mörkt ut för timrås del ett tag framöver! 10 matcher 9 förluster! spelarna kan omöjligt orka spela sånt här spelchema
med så många skador!

Spelare verkar ska värvas, men nu finns inte längre någon budget för spets utan nu blir det bara bredd. Men ändå lär man stå där med 15-16 forwards då alla är tillbaka i januari. Istället för det scenariot så känns det som att man ska möblera om i femmorna och försöka skapa en riktig förstafemma, sen fyller man ut med juniorer i övriga. Det kan ju knappast gå sämre än igår och det är nog ett måste om vi inte ska dra på oss fler skador pga den enorma mängd istid som spelarna får i match efter match. Ser man till matchen igår så känns det som att det aldrig kommer hända tyvärr, Kenta kommer matcha sönder spelarna framför att fylla ut med som i vårat fall små juniorer.

Igår bänkades Moe efter nåt misstag till förmån för en osäker och halvskadad Koskinen. Vidare valde man att spela en Nylander med brutet finger, som också rätt naturligt gjorde en av sina sämsta matcher i TIK-tröjan, såg lite feg ut. Samtdigt satt Österholm på bänken hela matchen, förutom de två byten han fick göra innan Machulda klev av. Vågar man inte spela juniorerna då hela laget gå på knäna så kommer man nog aldrig att våga. Kokko och Strålman är helt ur form efter tufft matchande, igår när Moe bänkades gick man ner på fem backar. Och dessa två fick spela ännu mer.

Även om våra juniorer inte är tillräckligt välväxta och bra så skapar de iaf andrum för de spelare som ska producera om de tillåts vara med. Är man trött gör man misstag, något som var väldigt påtagligt igår och jag tror inte man kommer vara sådär överjävligt mycket fräschare på måndag mot Brynäs. På bortaplan dessutom.

Frella: Det bästa vore väl att riva kontrakten med tjeck nissen och skicka hem honom... Tenkrat är i farmarligan igen så han vill säkert komma hit nu. sen så finns pierre hedin tillgänglig, och i jokerit där det är lite tumult hittar vi ex-tikaren aki berg

danne80: Berg huserar väl ändå i TPS?

danne80: Tenkrat är inte alls nere i farmarligan igen. Han spelade i nattens match mot Capitals.

Paddan: enligt aftonbladet så blev han tillbaka skickad inatt

danne80: Boumedienne finns ju alltid... tills nästa år bör lägga värvarkrafter på stefan öhman... dominerar borta i finland, så han kan hjälpa oss försvara guldet nästad år :)

danne80: Aftonbladet? Vart fan har dom fått sådana uppgifter ifrån?
Han spelade inatt och lär knappast ha skickats tillbaks direkt efter matchen, sedan står det inget om detta på t.ex. ESPN.com´s transaktionssida.
Och den brukar vara uppdaterad med att transaktioner som görs mellan klubbarna och mellan NHL och farmarlagen...

Kevin O Shea: fråga dom läste det där innan... han Tomas ros som skrev det tror jag

danne80: Tenkrat? länk?

Kevin O Shea: ska kolla vänta...

danne80: Jaha jag förstår!
Han spelade med Boston inatt och du hänvisar till en blogg som Tomas Ros skrev den 11:e som säger att han harvar i farmarlaget - solklart :)

Kevin O Shea: nej... det stod nåt om han nätade i sin första match och efter att gått poänglös inatt så blev hemskickad mot nån powerforward.. var en kommenter med att timrå kanske skulle slå en signal igen... letar fortfarande. läste det imorse på nån sida när jag surfade runt

danne80: länka gärna om du hitter den igen...men vad jag kan se än så länge så har han inte officiellt skickats ner till farmen.

Kevin O Shea: ok ska leta.. kan ju varit snack bara.. men lägger in länk om jag hittar

Kevin O Shea:

Han spelade i 6:31 minuter i de två första perioderna gjorde 9 byten satt utvisad en gång.

Oj oj oj...livet måste ju gå vidare trots allt elände med skador i TIK just nu. Har familj och arbete men har svårt att fokusera på detta. All tid och tankemöda går åt att försöka hitta lösningen på Timrås problem. Hur ska det gå? Vem ska ta den senast skadade spelarens plats? Vilka tänkbara nyförvärv finns tillgängliga på marknaden? Barnen kräver irriterande nog min uppmärksamhet mellan varven, likaså frugan. Chefen förväntar sig resultat i utbyte mot det där hånet som dimper ner 1 ggr/mån. (Lönen kallar dom det visst). Fan, fattar dom inte att man måste prioritera??

Det är då det slår mig. JAG har inte huvudansvaret här! Det finns folk med bättre insyn, som dessutom har betalt (bra betalt!), och som jobbar nästintill dygnet runt för att ordna detta! Jag lutar mig tillbaka, tror bestämt att jag för omväxlings skull ska sätta lite tilltro till dessa personer....:-)

Fredrik Eriksson är tydligen ett namn som nämns till Timrå...hellre det, en spelare som är scoutad och vi vet vad han går för än någon chansvärvning som har ett "namn".
Eriksson nämndes ju även under Silly-season, som ett eventuellt nyförvärv inför denna säsong.

Kevin O Shea: Tja, känns väl hetare än någon chansvärvning. Men om jag inte minns helt fel fick han ju duktigt med slantar i Mif, vad är det som säger att han inte begär sådanna summor återigen. Många klubbar, svenska och finska, var ute efter honom vilket torde göra så att han kan trissa upp priset en aning.

Intressant, men inte till vilket pris som helst.

Vilket nummer spelar Machulda med?

Laken: Han hade #22.

Laken: 22

Kerstin_k: har det varit någonting gott med Machulda? vad?

Kom han hit på eventuellt bekostnad av Tenkrat så är det ju bara än värre.

RocknRolf2: Det är ju det vi inte vet ännu. Än så länge har han ju inte haft någon större chans att visa upp sig. Det kan mycket väl finnas något gott med honom. Den som lever får se.

Enligt dagens Dagbladet så kommer Nubben presentera en spelare, förmodligen idag..

Dock så är det en spelare utan elitserierutin

Kerstin_k: Möjligtvis. Men till det han togs hit för, snabb avlösning, har han inte varit till mkt nytta. eller ingen nytta alls. Det skulle vara om han får nått knäpp när han är tillbaka, men varför skulle han ens få speltid när skadeläget ljusnar? Blir han kvar efter säsongen ska jag gå brottningsmatch med Borat

actionleif: Enl ST går Österholm in i tredjeformationen, Oskar Johansson och Moe går som extra. Hade ju varit trevligt med en spelare till så att man kunde avlasta med en fjärde kedja iaf någon gång under matchen.

Kan alltså vara allt från en allsvensk spelare till en ungersk? =)

actionleif: Stod det i pappersdagbladet?

Ann: Ja, i en liten liten ruta ..

Intressant att Moe hamnar på bänken.

actionleif: Allright då missade ja den lilla lilla rutan...
Blir ju spännande att se vem det blir....

actionleif: hehe.. vilken rolig rubrik.

www.st.nu/index.php?avd=Sport&aid=600428

RocknRolf2: Är ju rätt säker på att det sket sig med Tenkrat som var nubbens förstaval. Machulda var säkert inte ens fjärdecal men man valde honom ändå på grund av att man kanske måste in med ännu fler spelare nu då skadorna hopar sig. Fler spelare = kostar mer pengar. Måste hålla budgeten.

actionleif: Mer underligheter i samma artikel: ... Boorken har hållt höll räfs och rättarting efter den svaga instasen hemma mot Djurgården senast, då Brynäs tappade 3–0 till 3–3 under matchens sex sista minuter.

Mikko Laine till TIK. se TIKs hemsida

« · 788088 · »