1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599804 inlägg · 6212 ämnen

AIK - Timrå IK 2011-09-15

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Edb: Första kanske är hans, men Oscar Hedman står ju mitt i banan, andra inte hans fel, tredje inte hans fel.

pefr: Med en sämre motståndarmålvakt så hade vi gjort minst ett par mål.

RocknRolf2: Jag tycker Högström är helt ok. Han skjuter och han tar initiativ. Hedman däremot, killen är ju en katastrof.

RocknRolf2: darrig målvakt

Tar tillbaka att Högström skulle ha varit bra. Han var ok i första. Värdelös i andra.

15-34 i skott...

RocknRolf2: ingen kommer göra första målet idag idag.. spelet är bra men avsluten för tama, 7-0 blir det

RocknRolf2: Jag blir så trött!

Dags att ändra kedjeformationer.

Simmalugnt: Har slutat gå på hockey i Stockholm för flera år sedan. Orkar inte med de ständiga slakterna...

Är rätt glad att jag inte åkte dit som jag hade tänkt göra. Jag bedömde dock risken för att bli besviken som överhängande.

Matchen avgjord.

men fan! vi har ju varit bättre än aik den här perioden.

Gonatt..blir inte roligare än så här..

Berglund: Men vafan e det för speeeel?

Berglund: Och Bagarn behöver förmodligen ca 50 klara lägen

plöstligt fick jag bildkvalitet motsvarande arkivbilder från hockey-vm 86 på csports.se. Bara jag?

pefr: Äntligen funkar streamen. Ja jag såg precis bagarns miss helt ren. Det e som vanligt vi behöver 5 klara lägen för att göra 1 mål som andra behöver 2 för.

pefr: Förhoppningsvis kan den känslan svetsa ihop oss supportrar också.

RocknRolf2: chanser saknas inte. avsluten saknar dock skärpa skulle man kunna säga, om man vill vara onödigt mild...

Kom igen

Olle: Ja väldigt många avslut har varit såna man skjuter på värmning.

pefr: Haha sant.

Simmalugnt: bara vi börjar med "slå"-endet snart så :)

RocknRolf2: Om det blir någon öht. Fasth börjar se ganska "inskjuten" ut i den här matchen.

Jag måste erkänna att jag har saknat den här "Vi mot världen" känslan lite som vi hade i början på 2000-talet. Det känns skönt att slå ur underläge.

Skarin: Robinson läser spelet utmärkt än så länge.

Men gah, vem gör första målet?!

RocknRolf2: Han kommer tillhöra en av våra viktigaste spelare i detta okända lag.

Rätt bra första perre, men underläge 2-0. Haha. Det känns ju sisådär. Det saknas lite kvalitet ;)

I Robinson kan vi ha hittat en "klassback" faktiskt.

RocknRolf2 & pefr: Ja naturligtvis har ni rätt, det blev ett litet minnesfel för mig där.

Om man fortsätter att checka smart så finns det ju helt klart möjlighet att komma ikapp i den här matchen. AIK ser överraskande bleka ut och dom drar iväg puckar på chans hela tiden. Det är nu vi behöver lite kyla i avsluten!

Skarin: Ett snabbt pp-mål i början av andra så har vi häng!

RocknRolf2:

Du är väl inte lika negativ som Boorken, han har aldrig nåt gott att säga om Timrå.

Skarin: Ja det var en fin pass. Han har ändå ingenting där att göra. Med Vampola.

Lite jobbigt att  AIK varit så tokeffektiva i PP, tycker dock Timrå varit helt ok även om jag tycker att dom borde försöka komma närmare mål...

Lite halvirriterande att kommentatorn blandar ihop Gnagarn med Bagarn.. (Bagarn har nr17, Gnagarn nr 24). De har helt annorlunda spelstilar, ganska svårt att blanda ihop egentligen.

Ska vara positiv och tro på vinst i en period till. Det kaaaaan gå!

It aint over 'til the fat defensman sings!

RocknRolf2: "Vampola har redan serverat Hedström några gånger. Resultat? Noll, nada, ingenting."

Hmmmmmm?????

Jonte har spelat smart och bra. Spelade bl a fram till Fribergs friläge. Ett friläge har Jonte haft. Bara det att det var 3 cm från målvakten.

pefr: Ja, Robinson och Högström tycker jag har varit klart bäst av backarna.

andra intryck efter första perioden är att:
- Boyce måste ha spelat en hel del bänkpress i sommar, ser större ut
- Murley ser rappare ut än i fjol, med murranmått
- Jonte ser inte så rapp ut, med några mått
- Bagarn måste skärpa sig
- Larsson ser lättare ut i kroppen, vilket är en bra sak
- Vampola behöver Pikken, eller någon annan som kan nypa till snabbt
- Hedman ser för lätt ut i närkamperna
- Robinson ser riktigt bra ut på att positionera sig rätt

Rent allmänt ser det bättre ut än en majoritet av AIK-perioderna förra sässen.

RocknRolf2: håller med, hedström ska inte ens få vara kvar i laget, avdankad sopa

Bergius:
Skön kontring av timråklacken när AIK sjunger "sämre klack än Sundsvall"

Ja ni har sämre klack än Bajen :-D

Spelmässigt ser det bättre ut än jag trode, kan det vara för att man inte har några förväntningar på denna säsong?

Olle: På första målet var Thorp utvisad, Hedman skymde Jocke. Ja utvisningen på Bagarn var billig men samtidigt känns det typiskt att det drabbar just honom också.

Vampola har redan serverat Hedström några gånger. Resultat? Noll, nada, ingenting. Bort med Hedström från Vampola pronto.

Redigerad kommentar

Bergius: HAHA innan det är klart står det 7-0 på tavlan, timrå kommer kvala iår tyvvär

Olle: första målet kom väl när torp var utvisad?

i övrigt håller jag med om allt.

pefr: Timrå spelar över förväntningarna. Matchen är inte körd ännu.

RocknRolf2: Vi är ju bättre än AIK i den här matchen, det är ju just därför det är så jävla äckligt att dom får två billiga mål. Torp skulle behöva nöta lite bänk, hans ingripande på andra målet är smånätt, jag kan ha sett fel men var det inte han som fick assisten på AIK's första mål också genom att ensam stå och skymma ett backskott som går förbi Lundström?

Zebraäcklet Sören ska ju definitivt inte plocka ut bagarn för slashing där framför målet heller, hur många slag på benskydden får inte målvakterna när forwards hugger på retur? Det hade varit en annan sak om det hade tagit på plocken eller någonstans på kroppen.

Synd att det var Hedström som blev ren med målvakten där, annars hade vi haft häng i den här matchen.

Edit: ja Hedman kanske det var ja. Klar assist till Hedman på det målet, han ska inte stå och skymma egen målvakt när skottet kommer från blålinjen och han är ensam spelare framför målet.

Redigerad kommentar

Vi håller upp spelet bra och borde väl egentligen haft oavgjort om inte ledning efter den här perioden, men vi faller på egna grepp.

Thorp kan tacklas men han måste visa lite kyla också. Bagarn kan vi skeppa iväg... Tveksamt av Jocke på första målet men eventuellt blir han skymd av Hedman.

Modano: känns som en fantastisk jämförelse. relevant i så hög grad att det nästan gör ont :)

aningens billig utvisning på bång

hubbenorlen: Hur såg det ut i första matchen förra året ja just det vakna !

hubbenorlen: Jaa om jag ändå kunde se så skulle jag kanske va det jag ocå :P

« · 1400542 · »