1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

AIK - Timrå IK 2011-09-15

1401302 · » Till forumet


Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Mysigt det är med folk utifrån som spekulerar, tokneggar och tror sig veta så mkt. Dock brukar jag inte vara så mycket bättre själv. Däremot kommer jag härifrån. Det är bara då man får kasta skit ;)

Skämt å sido! TIK berör. Är det inte det ena så är det det andra. Att folk engagerar sig är ju i mångt och mycket bara positivt, men ibland blir det för mkt helt enkelt.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Smokey: Du var inte ensam! Jag var i samma situation, man kände sig rätt ensam på plats. Jobbig resa hem...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Vilket depp efter gårdagens magplask i f***ing Hovet. Reste mig och drog direkt efter straffhelvetet. Att sitta ensam i rött och vitt mitt i en svartgul hånande massa blev bara för mycket.

Åker hem i natten med miljoner frågetecken. Mår illa. Var vi dåliga? Hade vi otur? Vart står laget? Skador? Ekonomi? Ledning? Styrning?

Giv oss frid. Ge oss svar... VINN!!!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
RocknRolf2: Det jag minns var att Aftonbladet först hade en profilbild på förövaren, och han hade utstående öron. Jag tror att Nubben klädde/täckte skott den gången, klart Kentigt ansikte, blev möjligen utbytt.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Frella: Det har du nog rätt i, tack för att du påpekade detta. Vad jag reagerade på i artikeln var att man skrev (ungefär) "dom här pengarna kan eventuellt läggas på en spelare senare om det behövs". Utan att fördjupa tankarna kring detta så tyckte jag att det var uppfriskande att höra en sportchef vara tydlig med en sån sak.

För övrigt måste jag säga att linkan förtjänar lite beröm idag. Han har grejat två helt godtagbara värvningar i jerofejevs och Hedin, utefter vår plånbok, på kort tid. Fortfarande väldigt tråkigt att läsa om Halonen men utefter vad som verkar finnas på marknaden så känns Hedin som en helt ok värvning.
Kommentera


Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
RocknRolf2: Du skrev tjänsteresorna så det var därför jag undrade vad han gjort mer , men skit i det , nu ser vi framåt istället för det som varit,
Ha en trevlig fredag.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Bragd-Birger: Jag kan tänka mig en rad andra trevliga nyheter som vi också behöver just nu. Lipa över varje positiv sak som händer andra lag? Jösses...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
TIK55: Jag syftade på den gången han blev omhändertagen ja. Något annat känner jag inte till.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Bragd-Birger: Jag tar inte åt mig.
Jag sitter o stirrar i taket, vaggandes fram o tillbaka o med en haklapp runt halsen.

Jag har inte tid att lipa.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Olle: Dom enda trevliga nyheterna vi behöver just nu är väl ett antal poäng i kommande matcher.
Tills dess kan det vara klokt för sinnesron att inte börja lipa för varje positiv sak som händer något annat lag. Och nej: det var inte riktat enbart till dig.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Patrick Polly: Förutsatt att Hedin är frisk så är det väl en bra lösning? Killen spelar 55 matcher med laget som åker ur Elitserien och slutar på plusstatistik. Året innan så presterar han ändå 20 poäng. Det ska bli spännande att se honom mot SAIK!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Olle: Det skrevs väl inför säsongen att vi ökat sponsorintäkterna men minskat säsongskortsintäkterna så antagligen har väl något nytt avtal skrivits även hos oss.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
RocknRolf2: Jag vet att han " pissade " i en trappuppgång men vad har han gjort på de andra tjänsteresorna då som du skrev om ?
När det gäller det här med att knyta till sig spelare till en förening så vet jag att alla agenter sätter ett så jävla högt pris på " sin " spelare på försäsongen och där kan de stora drakarna öppna sin plånbok och "lilla " TIK blir till övers.
Kanske är det så att TIK inväntar på någon back ?? Vad vet jag , men jag tror att så är fallet.
Att det finns pengar till en toppback beroende på vilken det är så finns det nog en plan för det också ....
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Knylan: Om vi har skrivit några nya sponsoravtal den senaste månaden så vore det ju trevligt om någon belyste detta. Vi skulle behöva några trevliga nyheter just nu.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Frella: Med en skicklig sportchef så vaskar man fram en Tom Wandell för ca 25K i månaden.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Olle: Tänk om Sportbladet skulle skriva om precis varenda sponsoravtal som skrivs. 
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Berglund: Tänk vilka sponsoravtal vi skulle kunna skriva om vi har Bandidos i ryggen! Vilka sponsorer skulle våga säga nej då liksom?!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Timrå Icon: "slangrengöring" eller STD-kliniken på Sundsvalls sjukhus. Alla sponsorer är bra sponsorer i det läget vi befinner oss i nu :)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Patrick Polly: Nej det är det inte. Att däremot säga att vi har ett sämre pp än i fjol baserat på en match är däremot att vara ute på hal is.
Dessutom har jag inte sagt nånting positivt om att vi inte göra mål.
Jag hävdade bara att ser bättre ut rent spelmässigt.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Frella: Det är pengar in. Vad har vi? Jag har inte lusläst artikeln, jag tycker bara att det var ett bra initiativ. Pengar in är bra. Pengar ut på skadade spelare och underpresterande jokelas är dåligt. Jag skulle inte tacka nej till "minst" en miljon om året om jag vore linkan. Det kan aldrig vara dåligt att signa ett sponsoravtal med en så stor aktör som ICA.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Johnny Bravo: Bravos slangrengörning som Olle skulle sagt hehe
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Burkmat: Ledningen i AIK kanske misstolkade då han sa; "Jag vill ha någon fast"
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Av nån konstig anledning så tycker jag att detta är en bra lösning med Hedin, jag får positiva vibbar. Såg honom flera gånger med SSK ifjol och tycker han var en av de bättre backarna.

Om ögat håller och om han kan presetera på samma nivå som ifjol så får han gärna vara kvar resteradande del av säsongen för min del!

Fan, det känns konstigt men bra på nått sätt att inte vara neggo!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Timrå Icon: Jo jo avundsjukan skiner igenom.

Porrkung ha ha
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Olle: Ett avtal som ger minst en miljon per säsong. Alla extracash som väl ungefär täcker kostnaden för en spelare av Hedins kaliber?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
hubbenorlen: Det säger jag inte är rätt. Man att säga att vi har bättre PP i år jmf med ifjol efter att inte ha gjort ett enda mål är att vara på hal is.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Timrå Icon: Mr Milton la väl in nån mille till Gnaget om jag inte minns fel.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Berglund: Var det inte någon porr-kung som sponsrade något lag förut?
Eller blandar jag ihop det med då Bravo köpte lotter i Eon-arena i våras....?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Olle: Haha tänk om vi skulle ha hela ryggen sponsrad av Bandidos, då skulle det bli liv i luckan :-P
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Olle: Jo men vi får väl låna lite pengar av Zäta eller någon. Tror inte Linkan riskerar att hamna i Lyxfällan pga av det.....
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Patrick Polly: Räknar du statistik utifrån ett tillfälle. Lycka till med att få rättvisande siffror i så fall.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
KORITFW: Ja, tillsammans med Modin och Teemu Aalto typ.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Olle: Kolla med Azze på Petras städ också. Sök på Flashback.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Johnny Bravo: Idag ska jag faktiskt erkänna att jag blev lite avundsjuk på modo. Här sitter vi med samma jävla lapptäcke av skadade spelare och korttidslösningar som förra säsongen. Dom sitter också i skiten med nån skada och ett undermåligt lag. Vad gör dom då? Plockar in ICA som storsponsor och sitter nu och funderar vad dom ska göra med all extracash. Och här sitter vi och säger åt Pikkarainen att skjuta lösare slagskott för vi har inte råd att köpa nya klubbor åt honom.

Ut och jaga pengar linkan! Helst redan igår. Jag skiter i om det står "Bandidos", "Pingskyrkan" eller "Bosses slangrengöring" på tröjan för vi måste ha pengar!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Igår saknade jag faktiskt Åkerlund, eller ännu hellre Aleksis Ahlqvist. Sen måste det varit roligt för Pyrret att komma hem till Västernorrland och sätta två mål, honom saknar jag också.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Timrå Icon: Frugan?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Johnny Bravo: Ikväll ska iallafall jag korka upp en 46%ig sak.....
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
The great one: 100% uruselt?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
liston:

öhh, nä. Det blir 0%.

Noll gjorda mål på 7 st pp kan inte bli 100%...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Frella: Men i artikeln verkar det som om att om (oj det där blev konstig svenska) det inte gick över skulle det opereras?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Ska man skratta eller gråta över den uppkomna situationen?

Här har man längtat efter hockey i en hel sommar.

Varför då???

Same shit but different.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Halonen ut på långtidsskada och Hedin in på korttidskontrakt...aj aj aj, det blåser i träa...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Kerstin_k: Mm, men han försätter sig i situationer där han liksom inte har något val.

Så kan det mycket väl bli, eller att han inte håller måttet alls, och i så fall får vi fixa en snabb ersättare. Men nu har vi iaf 8 backar på kontrakt så bara det känns redan bättre än vad det gjorde igår.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Helt sinnes skott.. måste vara en jävligt bra kandidat till bästa slaggat någonsin i Timrå?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
hubbenorlen: Lehtonen satte dem i klykan - det var väl Caslava som sköt efter isen?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
KORITFW: Om Tarvainen är Målvaktstränare, varför kan vi inte anställa Lehtonen som Slagskottslärare? Han borde få börja med A-pojkarna och arbeta med hela föreningen.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
hubbenorlen: Betydligt bättre än ifjol? Nja inte hade vi 0% PP ifjol som vi har hitills iaf så det kan man väl inte säga.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
RocknRolf2: Även om det är tragiskt att dessa korttidslösningar alltid behövs blir jag imponerad över Linkas förmåga att hitta just dessa lösningar.

Ska vi tro att Hedin lirar med oss till november - och gör det lååångt över förväntningarna. Det är liksom en nytänd Hedin vi ser som bidrar med poäng och stabilt spel. När 5:e (?) november närmar sig är det dags att förlänga, men ett ES-lag lite längre norrut läger ett mycket mycket högre bud och Hedin går dit och underpresterar sedemera...

Eller va fan, vänta nu. Det där känns bekant och inte speciellt nytt..?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
hubbenorlen: Kan vi inte ta tillbaka Lehtonen bara för att mellan matcherna lära ut hur man alltid skjuter klyka in?
Kommentera

1401302 · »