1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598510 inlägg · 6213 ämnen

AIK - Timrå IK 2011-09-15

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
KORITFW: stämmer

Spelomdömen efter första matchen:
Förenklar poängsystemet och sätter plus eller minus eller mitt emellan, enligt min bedömning utifrån individuella förutsättningar.
+= svagt godkänd eller mer.
/= Mittemellan + och -
-=Skärpning krävs

Lundström -
Njae. Inga jättetabbar, inga jätteräddningar. Släpper helt enkelt in för många mål.

Granath. +
Bra med offensivt, spelar med självförtroende, men ingen blixtrande insats

Robinson. +
Positiv överraskning, för vek framför målet vid 2-0. Bäste back idag.

Boyce. +
Var rivig i första perioden, försvann i andra. Jobbar ikapp en del puckar i anfallszon

Bagarn. -
Försöker spela över sin förmåga, får/hittar dock många lägen, veka avslut

Önerud. /
Bra i första, försvann lite i andra, osynlig i tredje

Hedman. -
Agerar vilset på isen. Agerande vid det bortdömda 4-0 kändes mest som ett rop på
hjälp

Högström. -
Blandar och ger, minst sagt. Bjuder på 3-0, drar på sig offensiv utvisning, men glimtar till offensivt ett par gånger

Röymark. -
Var han med? Hade hoppats på rejäl utveckling från fjolårsrivjärnet

Larsson. /
Jobbar och försöker, funkar ok i defensiven, en stabil spelare som inte stack ut åt något håll. Ryker dock när Hagos är tillbaka

Murley. +
Är på rätt ställen, får dock inte till det. Har gjort rejält mycket sämre matcher i timråstället

Torp. /
Började med en onödig övertänd ryggtackling (patenterad torpare), några bra tacklingar också. Torp och Hedman FÅR INTE bilda backpar i framtiden.

Edlund. +
Gör inte bort sig på något sätt det lilla han syntes, bra juniorback att fylla på med när (om) vi får FULL BACKBESÄTTNING

Hedström. +
Börjar svagt med spelar upp sig, Vampola behöver dock någon annan med sig i första linan och Jonte måste använda kroppen mer. Tar en del defensivt ansvar men blir lite för petig

Vampola. +
Skapar mycket, varje byte, magra avslut dock. Får en utvisning med sig på tjeckiskt manér. Hänger lite för mycket med huvudet i tredje för min smak. Får välförtjänt göra säsongens första mål

Friberg. +
Bra, pigg, aggresiv, går på mål med fart. Får han skjuta in siktet lite mer så kan det bli något. Såg trött ut på slutet

Pärssinen. /
Rätt osynlig, ska spela högre upp i kedjorna, enda spelaren i TIK utan ett skott på mål enligt aftonbladets live-rapportering

Gnagarn. /
Rätt osynlig, några bra sekvenser

Hallin. +
Gör en klassisk Hallinmatch, några lägen, några tacklingar, några råkar-ramla-på-målvakten och några skälla-på-domaren-sekvenser

I övrigt tänker jag försöka tänka på den här matchen lite som om det vore den första repan på en helt ny bil och konstaterar att siffrorna inte speglar matchbilden, att vi saknar de som är skadade/sjuka och att ett mål på 47 skott är för dålig utdelning om så jultomten själv står i motståndarmålet.

Trots förlusten har jag en positiv känsla. Jag gillar vad jag såg från laget. Kan man nu få tillbaka folket som saknades pga skador/sjukdom samt värva in en bra förstaback tror jag absolut det kan bli en trevligare säsong än förra. 

Men det är klart att det svider att åka på en 5-1:a där motståndarna gör mål på i princip allt medans våra grabbar inte lyckas få in puckuslingen...

Okej spel från våra krigare i 2 perioder, men avsaknaden av spets är påtaglig, samt att backsidan oroar som väntat, men det blir det svårt att känna en våldsam besvikelse vid förlust när man accepterat att pengarna i klubbkassan är slut och godtaget att vi är ett budget lag som det så fint kallas, och ärligt talat, vi är vigd åt sista platsen med denna trupp. Det är i April det viktiga börjar.

Jag har ju inte kunnat se matchen va.. (värdelösa csports..) men vad jag kan läsa så agerade Fasth kvartsfinal mot HV och AIK får in lite flyt puckar och kämpar insatsen är inte så dålig som siffrorna säger från Timrås sida??

Edit, "Skott totalt: 29 - 47" fan va vidrigt det låter..

Redigerad kommentar

Olle: Jo men utan Fasth är de ju inkentinken

Olle: Gaaaaaaah! Vad frustrerande.

Olle: Men vi har ju i alla fall spelat bra. I Modo-boken är de inte så nöjda. Det var tydligen klasskillnad.
Så är definitivt inte fallet för oss i alla fall.

RocknRolf2: Han är nöjd med 5-6 st så vi blir avhängda tidigt. Dåren har haft 5-6 månader på sig det säger ALLT:

Timrå Icon: Usch det känns som ett sånt gigantiskt hån att torska mot ett AIK som slår ifrån sig puckar som om dom var besprutade med SARS.

Limpan: Nä då nä

Timrå Icon: Landets bästa målvakt, vore inte så neggo om han stod i TIK

Olle: Inget slår hur man visste hur HV71 i nästa anfall skulle avgöra finalen 2010 när Djurgårdskillen träffade stolpen sedan ribban i samma läge...

Olle: Vi premiärtorskade ju inte på hemmais som vissa andra iallafall ;-)

Olle: Många fingrar = multitasking :) matchen är zluuut

Olle: Skönt att inte riksråttan Fasth fick hålla nollan iallafall

bisterfinnen: Är er match så tråkig att du hittat hit redan innan slutsignalen gått? :)

Linkan hälsar att 7 backar i truppen räcker.

liston:

Mmmh. Pirathockey. Träben, krok och lapp för ögonen...

liston: Det är så jävla ironiskt när man ser Vampola/Friberg/hedström klapp-klapp spela ända in på mållinjen en tre-fyra gånger i matchen och sen går första bästa höstlöv från blå in, från AIK:s sida. Så jävla tröstlöst att man inte ens skriker på skärmen när vi ska rensa pucken ur egen zon i BP, mot AIK så VET man att puckjäveln kommer att stanna på blå och leta sig in bakom målvakten efter ett höstlöv från backen.

zaccodog: Hedman Alexandra larsson Gnagarn skicka skiten till Ånge ta med Linkan på den nivå han "kanske" klara med stöd.

bisterfinnen:

Varför är det så mycket pucktapp, studsar ifrån klubban, mellan skridsko, dålig mottagning, etc. Är det nåt dom tränat på?

Burkmat: Plus klena avslut.

WOOOOO LET'S EMPTY THE TANKS BOYS

T T:

Pyrret är nykter och het kan jag rapportera;)

Johnny Bravo:
MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL

jå1: Fasth

Det här är en av säsongens svåraste bortamatcher. Jag hade varit mer bekymrad om det hade varit en hemmatorsk mot ett beigt Frölunda.

Skönt att få hål på Fasth.

Redigerad kommentar

nu har Lakers kvitterat också

Olle: nu bör han åkt in skridskorna ;)

ersson: Handpass i målgården. Solklart. Så går det när man inte kan freda egen kasse.

Edit: Alternativt att backen slöt handen över pucken, det bör också fortfarande vara straff i regelboken.

Redigerad kommentar

T T: Aik Mjälby 2-0
Dubbelt Gnaget ikväll

Jag mår illa. Jag är grymt besviken över utdelningen.

liston: 1:a och 2:a tycker jag vi är bättre på allt. Förutom målvaktsspelet då. Men faktum är att det är rejäla försvarsmissar på dom tre första målen. Det är darrigt, positionsspelet är riktigt dåligt och man spelar inte rejält någonstans.

Tredje perioden ska vi inte ens prata om, timråspelarna har givit upp fullständigt. Lundström står förmodligen inte nästa match. Ja om inte Ridderwall får ont i fötterna igen då dvs.

zaccodog: Vi ligger sist i alla fall.

54 träningsmatcher kvar inför Kvalserien. Tills dess bör de ju ha hunnit spela ihop laget.

Kostiainen: Timrå blir sist i år

Kostiainen: hahaha grymt

Kerstin_k: Nu är väl Lundström nere på 80 i räddningsprocent. Bra premiär av honom.

Kerstin_k: Vad FAN händer?! Vad fan fick dom straff där för? Jävla pissmatch!! Helvete!!

Fan det går bra nu gubbar!

Olle: vi har väl fokuserat på det defensiva under försäsongen..? Syns inte :)

Men jag misströstar inte. Timrås spel, framför allt i 2:a, bådar gott.

Straff?

liston: Väldigt bra målvaktsspel. Och lite pissigt backspel på sina håll.
Men Timrå har varit väldigt bra offensivt.

Olle:

Är det dåligt spel elletr bara ineffektivitet?

Kerstin_k: Förstår inte att det ska vara så svårt att sätta pucken, lägen har funnits.

Olle: haha backproblem har vi haft i några år nu

Olle: Glöm inte att även Dallas saknas. Det blir bra det här

Gör ett måååål!! Nu e det allt som räknas, vi ska inte gå mållösa ur premiären mot några kloakråttor

Berglund: Det ser alltid så retfullt enkelt ut när AIK spelar hockey mot Timrå. Vidrigt. Våra backproblem just nu är några dimensioner djupare än bara det faktum att Halonen saknas.

Berglund: Undra hur många slagskott Kolan dundrar in ikväll förresten....?

« · 1400749 · »