1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598503 inlägg · 6213 ämnen

AIK - Timrå IK 2011-09-15

Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Olle: vi läker som ett såll. tråkigt. men det går jävligt lätt för aik att göra mål.

Berglund: Men fy fan vad sändningen från Csports är sen. Jimmy rapporterade om målet en minut före jag såg det.

bisterfinnen:
Tur det är 54 omg. kvar!

Nu ger jag upp :(

Olle:

Vi(n)rus menar du?

Det är väl spriten som ställt till det även för er pick?

Olle: Ja Dallas....

Johnny Bravo: Där fick vi lite rättvisa iaf! Tycker domaren gör rätt som dömer bort det målet, det känns som att båda AIK:arna interferar målvakten där.

knepig bortdömning?

Spark på benskyddet och in. Den varianten lyckades inte ens Rögle med.

Oj, underkänt.

Ok så Hagos är borta också, knäskadad?

Så kan man ju också göra mål...lägg pucken på mål och kör över allt och alla in i kassen. Med timråögon ser det där väldigt lätt ut när vi å andra sidan har bombat deras mål i 2 perioder...

Snacka om att hockey kan vara orättvis i sina grymmaste former.

Limpan: Linkan for President

Laken:

Pikkarainen - Virus/sjukdom
Halonen - Ryggskott
Hagos - Samma som sist, känningar i knä eller hur var det?

Känns som att jag har missat någon...

Fan de e ju inte så farligt, vi ligger ju bara under med 3-0 efter 2p

ÖstrandsNisse: Jo Robinson är riktigt riktigt bra!

ÖstrandsNisse: Tänkte också på det! Han åker upp med samma pondus och ser lika säker ut som Sebbe.

Laken: Är det inte roligare att fråga vilka som tar för sig? Är det inte nog med usel stämning här inne som det är tycker du? =)

hubbenorlen: Påminner inte Robinson lite om Erixon men en "bättre" Erixon. Han har ett bättre skott och är minst lika bra i sina offensiva räder. Dessutom högerskytt.

Jag gillar honom skarpt i alla fall.

Redigerad kommentar

Kom precis hem. Vilka är frånvarande i Timrå och varför?

liston: Ja, men han gjorde några sidledförflyttningar som var riktigt bra. Ett par mål hade vi gjort på de flesta andra elitseriemålvakter.

Måste säga att jag tycker det ser bra ut. Målskytten fattas bara.
Nu spelar Timrå IK med fart igen!

hubbenorlen:
Dom gör Fasth bra också genom att skjuta mitt på, men han har gjort en del svettiga räddningar också.

ÖstrandsNisse: Robinson är vår försteback, om han fortsätter på det här sättet. Sjukt dominant. Syns väldigt mycket på banan för att vara back.

Om den första perioden var rätt så bra från Timrås sida så är ju den andra äckligt bra.

Vampola och Jonte ligger bakom det mesta men Friberg hittar inte rätt mot en fullständigt omöjlig Fasth. Så här många chanser som vi skapade i andra trodde jag inte vi skulle vaska fram på hela matchen. Typ. Det vill sig inte det här. Vi är bättre än AIK (Fasth).

Sedan blir det ju som det blir att spela på fem backar när vi saknar ett gäng.

hubbenorlen: Ja jag såg reprisen nu, det var Högström. Två fel av två möjliga på Olle.

Simmalugnt: Att det tar tid att spela ihop ett lag köper jag inte. Däremot brukar det väl kunna variera rätt kraftigt i kvalité första fem omgångarna innan spelarna har hittat rätt tempo som de kan hantera pucken i på ett vettigt sätt.

Olle: Jag tror nog att de skakar av sig den rätt enkelt, eftersom det till största delen beror på Fasth att de inte gör mål.

Bragd-Birger:
Tror inte Hertzberg skulle vara sämre än Jonte.

Abron:
Jag hatar Boork, han kan inte säga nåt gott om TIK, bara hur dåligt dom värvat och hur spretigt allt i Timrå är.

Jobbig match. Timrå spelar i stort rätt ok, men en sylvass Fasth i kombination med trubbiga avslut blir det svårt. Gillar Friberg, men han är inte någon sniper. Hade en betydligt gråare spelare som Murran fått dom där lägena hade det gjorts minst ett mål.

Mr Robinson är klass. Gött att se. Hedman ser inte vass ut. Högström blandar och ger, men än så länge gillar jag hans daredevil attityd mer än jag ogillar hans felpositionering mellan varven.

Totala defensiva insatsen fortfarande icke godkänd. Fan vad man missar slottet lätt, inte bara vid målet. Har Perra eller spelarna glömt bort vad forwards har för uppgift i egen zon? Samma i BP. Alldeles för liten box och passivt. Brrr!

Däremot tycker jag PP ser lovande ut. Här kanske vi kan rycka upp oss jämfört med fjolåret. Saknar verkligen inte ¤44 Siirapainen i den spelformen. Borde ha slunkit in minst en puck på de förnämliga chanser man skapade.

Vampola klev fram i andra. Där kan vi snacka om en snubbe som kan äga planen när han är i zonen. Gåshud! Ge honom som sagt lite vassare omgivning så kan det hända grejer runt honom. Skulle t ex gärna se Pärssinen där, å andra sidan har han och Hallin faktiskt lite kemi. Men ändå: Vampen måste få ordentligt understöd.

Hedström? Har absolut inte gjort bort sig, och jag tycker nog att han ser lite bättre ut än jag befarade. Han kan motivera en plats i laget, no doubt. Men ska han lira i en offensiv förstafemma? Njaej, det tycker jag inte. Friberg bidrar med fart och frenesi så det räcker. Hedström ut - någon med mer målsinne in.

hubbenorlen:

Nr 71,,,, korrekt...

RubinCarter: Jag förstår inte hur man kan vara lugn i en match där vi borde leda med 3-1, 4-1 men istället ligger under med 3-0. Man skakar inte av sig en sån här pissmatch hur som helst, speciellt inte innan matchen ens är färdigspelad. Klart att det kan komma att se bättre ut om vi får tillbaka viktiga pjäser men det här är fortfarande 3 poäng som vi borde haft.

Johnny B Goode: Då säger vi andreback istället dårå. Robinson ser ut att kunna bli en försteback. Om "andrebacken" besitter goda defensiva kunskaper så duger det.

Olle: Ganska säker på att det var Högström. Jimmy skrev det på liverapporteringen också.

ÖstrandsNisse:
"förstebacken" kommer vi att sakna hela säsongen...

hubbenorlen: Högström?! Det var väl Hedman som backade iväg från pucken när han fick en passning bakom målet? Jag reserverar mig för att jag såg fel igen men i mina ögon är det där Hedmans mål. Precis som 1-0.

2-0 ser skabbigt ut men där är det ju Torp som inte har klubban i isen. Den pucken ska bara bort från slottet och den ska aldrig någonsin kunna gå förbi till en ren AIK:are på andra stolpen.

RocknRolf2: Sen får vi Pikken och Hagos och Larsson kan sitta bänk och Halondn gör det stabilare.

jag är lugn, vi spelar okej, Viktor Fasth är omöjlig. många returer av Lundström och inte helt 100.

RocknRolf2: Alltså matchen lär nog bli svår att vända helt klart. Ska sanningen fram tror jag inte heller på någon vändning men det vore iaf roligt att se någon i Timrå göra mål. 

hubbenorlen:
Jocke hade kunnat kliva ut och stöta bort pucken så hade aldrig chansen uppstått heller...

Olle: Det märks tydligt att vi saknar ett antal backar. Vi blottar oss på tok för mycket när AIK får press i vår zon. Annars är det väl Fasth som är det stora skillnaden. Han är ju riktigt bra, dessutom får man väl säga att Timrå-spelarna gör honom bra också.

Man kanske inte ska dra för stora växlar på en premiärmatch men visst känns detta lag betydligt "roligare" än förra årets? Tycker det är skaplig fart ändå, i en annars rätt så tempofattig match. Dåligt med närkamper och mycket hafs och slafs.
Glädjande är dock att Robinson känns otroligt jäkla bra, Vampola likaså och Friberg.

Vi saknar spelare som Halonen, Hagos, "en försteback", Dahlroth och Pikken. Det är trots allt spelare som betyder en hel del i det här laget.

Vore ju trevligt om förbannelsen kunde brytas i afton, även om det ser tungt ut. En vändning skulle ju vara en fin födelsedagspresent!

Frella:

I sak kan jag hålla med dig. Men jag tycker fortfarande att det är en jävligt lam bortförklaring att det tar tid att spela ihop ett lag.

Olle: Deras två senaste mål har varit en skridskoträff och en sanslös bjudning av Högström. Inte på nåt sätt mål de hade förtjänat.

Jag tänker i alla fall inte deppa ihop över den här matchen. Det spel som Timrå visar upp i kväll är så sjukt mycket bättre än förra säsongen. På alla punkter. Och då saknar vi dessutom tre riktigt viktiga spelare.
Jag är helt plötsligt inte så orolig längre.

Jag är nöjd med tempot vi har och antalet målchanser vi skapar. Vampola och Robinson imponerar. Missnöjd med formationerna och effektiviteten. Men kan vi hålla det här tempot match efter match så kan den här säsongen bli hyfsad ändå.

Skiter i tredje och drar och tränar istället. Det är ändå avgjort.

Simmalugnt: Träningsmatch och seriematch är helt olika saker. Jag är övertygad om att det räcker med att spela två träningsmatcher innan säsong. I en träningsmatch går laget som max på 80% jämfört med serie där det är full taggning. Hur många BRA träningsmatcher gör ett lag i snitt av de 8-10 man spelar? En eller två skulle jag säga. Resten är det lite lallvarning över.

Det känns som att träningsmatcher mer är till för att skapa ett kul avbrott i den hårda uppbyggnadsfasen än att de faktiskt ska ge någonting.

Alltså det är svårt att vinna matcher när motståndarna är jätteeffektiva samtidigt som deras målvakt agerar mur. 

Om man söker efter positiva saker så tycker jag till att börja med att PP sett rätt bra ut faktiskt. Det är bara målet som saknas. Det känns mycket bättre i den spelformen jämfört med samma tid förra säsongen.

Fortfarande irriterande att kommentatorn  har växlat ihop Gnagarn med Bagarn. Seriöst är det bara jag som känner så? De ha ju helt olika spelstilar, hur fan kan man växla ihop dem egentligen?

hubbenorlen:

Vem är förvånad, han är väl AIK-medlem.

pefr: han har ju yrat om fel J Andersson hela kvällen.

jävlar vad bra Viktor Fasth är -.-

pefr:

Ja en tjeck kille!
Nu jävlar vill jag se ett Timrå som kavlar upp ärmarna visar lite jävlar anamma

« · 1400647 · »