1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581017 inlägg · 6216 ämnen

AIK - Timrå IK 2011-11-23

1431780 · » Till forumet


Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

Det blir nog att ställa in sig på att åka till Tjeckien i December för Jonte. Väl förtjänat. Fantastiskt kul att se hans comeback. Men kan han inte få en lite mer dynamisk center än Hagos att spela med?

Nu gick det ju vägen ändå till slut, men tänk Jonte med denna form med lite bättre folk runtom sig.

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Jonte Jonte hes our man! If he cant make it no one can!!!!!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
aj, fy fan vilken läskig vinkel benet fick där. det gjorde ont att se.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
RED DEVILS: Det där är faktiskt ett riktigt bra alternativ. Synd att vi behöver en center främst.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

Kan man få drömma lite.

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
pefr: Äh...det som inte dödar härdar, lika bra att lära sig i tid hur det är att vara tikaree. :-)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

Blizzard: Ja vad menas egentligen med Årets komet???

Jag trodde det var något positivt, men undra hur klacken tänker när dom sjunger den och vi ligger fastgjuten i botten.

Perra Johnsson är åretscoach är åretscoach är åretscoach. Den vill jag höra istället ungefär lika ironiskt som Timrå IK årets komet.

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
mikenomad: stackars unge ;)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Timrå Icon: Själv är man på plats med pöjken.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Kattgubben: Nu vill inte jag ha nya ramsor för att "laget förtjänar de" eller att "laget borde få höra nå nytt" utan för att jag som timråit är sjukt less på samma ramsa om och om igen. Både spelet och klacken är tråkig just nu, tur att hälften av matcherna går på bortaplan.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
jens_88: Tifogruppen* ska de stå
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
zaccodog:Jag tycker laget ska vara tacksamma att det överhuvudtaget kommer dit några åskådare, som de betedde sig i förrgår. Vi har väl de ramsor vi förtjänar i dagsläget.....
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Blizzard: Ja de får dom, dom tillhör lika mycket som oss andra och dom kommer ta över när dom känner för de
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
jens_88:ni kör ju bara "vi är timrå o vi mm"uttjatat o urtrågigt
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
jens_88: jo för folket vid ventilationsröret får ju så mkt att säga till om menar jag....
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Modano: Kom till klacken eller håll käft
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

Timrå Icon:

SNÄLLA, SNÄLLA, SNÄLLA, Om jag sitter här hemma och jobbar fram en vinst så kan Ni väl bidra med ett sjuhelvetes drag i hallen ikväll så att jag får ta en segerwhiskey , det är en hel vecka sedan sist.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Hahl Bundy: Jag åker också snart :-). Synes i puben!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Hahl Bundy: Vi åker 5 från H-sand  snart , i kväll beter vi oss som proffs.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Vill höra klacken AVGÅ PERRA AVGÅ PERRA AVGÅ PERRA AVGÅ PERRA men det blir nog inavel ramsan sen 30 år tillbaka vi är timjå o vi ger aldrig upp VÅGA ÖPPNA KÄFTEN NU ALLA drar iväg snart mot mes pera och tuffa tanta hagos syförening, Ja just det tänk klacken så här vem fan är andreas jämtin vem fan är andres jämtin för vi har tant hagos fö fan va vi ä bra.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Hej alla infantila dårar.
Väl mött på Eon. Nu åker jag.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
TimraIKRulez: jag hoppas verkligen att man fortsätter med lundström i mål. Han har känts riktigt stabil nu på slutet. Säga vad man vill om det där jävla gynge målet från bakom mål... vad jag kunde se så skulle jag sätta min högra hand på att en annan gnagare hade slagit in den pucken isst. Det var så jävla turligt att jag inte skulle förvåna mig om gynge halkar till o klämmer pungen i en motionscykel som kompensation.

Ett skymmt slagskott från blå av en rutinerad back som gick stolpe in... bra gjort av tärnström! Inte dåligt gjort av jocke.

Gynges friläge till 1-1 hade endast hasek tagit eftersom han redan hade legat o simmat när gynge passerade offensiv blå...

Mcnevvins mål var tydligt singerat hedströn som vackert gled en eller två meter bakom o fashinerades över aik's rörelse i vår zon.

Vid den där mask styrningen var ordentligt rörigt framför honom...

Nya tag idag! Inga jävla forwards i lundströms knä ikväll tack. Håller nära era motståndare isst. Sedan kan kanske backarna mörda puckarna som hamnar lösa framför egen kasse. Så som dom gjorde i cloetta i lördags.

Men framför allt. Håll ett öga på petterström!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
TimraIKRulez: st gör också ett omslag här!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
TimraIKRulez: 8-0 vinst idag och allt är nästan förlåtet
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
lite credd till jocke som ber om ursäkt efter matchen
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

Timrå Icon: Oavsett om vi kommit till spel med bara en seniorfemma får det inte se ut som det gjorde igår. Alla har spelat hockey så pass länge att det måste finnas någon form av spelintelligens i det defensiva spelet. Nu vill jag också se Perra lämna men spelare på den här nivån ska kunna gå till match endast på individuella förberedelser och prestera på en jämnare nivå.

Jag tror inte att man spelar med huvudet under armen på träning så det man jobbar på att förbättra i försvarsspelet kan ju vara något helt annat mot det spelarna sen går ut och presterar. Fan det ska räcka med en fågelholk (vilket vi också har) i båset för att spelare ska kunna prestera det som är tänkt av dom i mer än en match åt gången.

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

Bragd-Birger: Ja jo precis. Visst saknas det en center och det säger ju även Nubben i artikeln att han prioriterar.

Men jag kommer nog ändå aldrig att sluta gapa mig hes över att jag tycker att vi skall bygga om Linkans fuskbygge nedifrån grunden. Eller snarare bakifrån. Målvakt-back-sniper. Men en center borde kommit före det precis som du säger. Risken är nu bara att Nubben anser att han löst back- och sniperplatserna med Motin och Fleury. Fleury kan jag isåfall instämma med men Motin behöver kompletteras.

Tränarparet förutsätter jag att han redan har ett par namn till

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

Bragd-Birger: Särskilt som Bremberg och Motin togs ur omstrukturering av befintlig budget. Alltså bara Fleury in än för Vampolasäcken. Men antagligen behöver det väl förstärkas på så många platser att vi skulle behövt sälja fler Vampolas (Hej Pikkarainen och Pärssinen!).

Bara Sebbe Erixon får OK från Vancouver lär en del av summan vara tingad för honom. Sen ska det in en förstacenter och en målvakt också. Kanske t om Nubben börjar inse att Perra måste gå i decemberuppehållet och det uppkommer ännu en utgift där också. Nej det har blev positivt känner jag så jag slutar här.

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

Timrå Icon: I går har jag svårt att se att centerbristen trots allt inte hade ett finger med i spelet. Innan match hade vi två naturliga centrar (tre med Boyce, men han var ju extraforward). Hagos och Bagarn. Två så extrema icke-playmakers att det knappt kan bli mer okonstruktivt.

Sen försvann Bagarn tidigt. In med Boyce, och fortsatt matchande av Murran och Röymark (som verkligen visade sig vara så usla centrar som man befarade att dom skulle vara). Hagos briljerade ju också med den där tiominutarn (hans kastande av handskarna och efterföljande dans med domaren emellan fick mig att ta fram skämskudden och vrida mig i plågor), vilket knappast hjälpte till.

Jag vill ha in en kompetent center, nu. Av dagens ST-intervju med Nubben blir man ju inte direkt lugnad. Pengarna nästan slut. Intressant att han medger att han ville bli av med Vampola för att frigöra pengar till värvningar. En strategi som kan funka, men då måste det bli något mer än Motin, Bremberg och Fleury.

Det har gått ett antal veckor nu sedan det börjades agera (!!!1), men jag är tveksam till om vi verkligen har ett starkare lag än innan. Fortsatta och snabba aktioner livsviktiga.

Eller, snabba och snabba. Vi har till den sista januari på oss. Möjligheten att hänga kvar utan kval har man sannolikt redan försatt. För jävla trist.

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

lungan: Ja men nu var jag i och för sig inställd på torsklåda redan innan match då vi notoriskt alltid lyckats hitta ett sätt att fönedras av AIK. Och att tränarna skulle lyckas komma med en genialisk lösning just till den här matchen när de inte lyckats på två år kändes ju som en utopi.

Men ändå. Sättet man uppträder på är det som retar mig! Man måste börja utreda vad det handlar om förutom dåligt självförtroende.

Drar det in avgaser i spelarbussen eller vad är det frågan om.....?

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

Vad illa man mådde av att se matchen igår.

Det var den största besvikelsen på År och Dar.

Känn skammen enda in i benen, Timråspelare.

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Frazze: B-Å:s värmlandsanknytning känns inte hälsosam...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

Frazze: Jag tycker definitivt synd om dig, dels att du har kontoret i Solna men än värre, att vi inte ens kan bjuda upp till match mot Gnaget - under snart två säsonger, det är direkt pinsamt.

Förresten, vad utlöste bråket mellan Hagos och MacNevin?? Nån som vet? Jänkarn såg ut som dom brukar göra på film när det fälls ngn kommentar om deras morsa eller syrra.

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Tyck synd om mig....om några min stegar jag in på kontoret i Solna efter ännu ett nederlag mot dessa. Förut har jag alltid skakat av mig alla gliringar men idag vette fan....vad ska man göra? Hoppa ut genom fönstret??

Kom å tänka på en sak B-Å Gustafsson, vad gör han nu? Han fick väl foten från Ryssland nyligen va? Tror inte han är rätt person för att vända detta men ..ja..så mycket sämre kan det väl knappast bli....
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Timrå är inget lag, det är ett gäng överblivna hockeyhoror. Sammansatt av Linkan  T.J och C.E. Så grymt jävla förbannad på dessa herrar. Jaa hela jävla Timrå IKs styrelse kan dra åt helvete.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Andersson: ja inte gör det mej nåt gladare då vi förlorar 5 på raken sen. Timrå är fan slut som lag så länge den där tröga gubbjäveln från Värmland sitter kvar. Perra är säkert en mysig gubbe, men nån vidare hockeyfilosof är han inte. AVGÅ.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

Enda bra med det här är att det nu bara är 2 AIK matcher kvar

På Fredag kommer Linköping och hälsar på , dom brukar vi slå iaf ...

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

Jimmy gör det enda rätta

Två  spelare fick betyget  2

Resten får skämmas

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Hur många spelare fick vi skadade ikväll, det blev ont om centrar.....dags att presentera förstecentern nu nubben!
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Linkan såg rätt trött ut ikväll, ändå spelade han inte mycket. Trots allt måste det kännas märkligt för fleury, snyggt mål i första bytet, sen total genom klappning sen för att få lite moment i sista. Intressant debut i allafall. :-)
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

Kattgubben: Amen!

Spelarna vågar liksom ingenting när dom spelar mot AIK, trots en smakstart, det hade verkligen kunnat blivit annorlunda idag....

jäklar va mycket psykologi det är inom lagsport.

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Kattgubben: nej vi var kass mot DIF ist.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
erathoo: Inte en chans att DIF-Challe hade tillåtit sitt Timrå att förlora åtta raka mot AIK. Nej, Perra och TIK var ett eländigt äktenskap. Begär skilsmässa, NU!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

Varför ser ALLTID matcherna mot AIK ut som en mental härdsmälta?

Är det inte tränarens uppgift att se till att det INTE gör det?

Nu var det Perras 8:e chans att ordna till detta, men nej nej, det ser ut precis som vanligt......SUCK!

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

Taurus:

Det är sant, men det kan ju inte blir sämre i alla fall av att byta tränare.

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Taurus: Samtidigt uttryckte ju sig Nubben i nån intervju nyligen om hur jobbigt det varit att sparka kompisen Dahlen och konsekvenserna av det. Kanske Nubben hunnit bli för bra polare med Perra under tiden i båset? Nån som vet?
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Blizzard: Japp, ljumskarna brukar ju t ex kännas på många spelare när de är ovana vid matchtempo.
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Bad_Brett: Welcome to the matrix! I Perras coachingvärld är logiskt relaterade frågor inte relevanta. Här gäller det parallella universumets grundlagar...
Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23

Timrå Icon:

Eftersom Nubben stått med Perra i båset så tycker man att han skulle åtgärdat det å det snaraste innan nyförvärven om akilleshälen sitter där!

Kommentera

Sv: AIK - Timrå IK 2011-11-23
Bad_Brett: "Och varför fick Bremberg bara spela 12?"

Kan ju vara så att han inte är helt i form, en match kan man köra många minuter utan mycket träning sen börjar det ju kännas, han gjorde väl typ 2-3 isapss i veckan med DIF junisar.
Kommentera

1431780 · »