nä spelar det någon roll Jag tycker att tjobba är bäst
nej men seriöst jag tycker att dom borde värva en målvakt synd bara att Myllys stack till Leksand annars kunde vi har värvat honom annars tycker jag tjeckiens målvakt Svoboda skulle vara bra
sen tycker jag att 2 nya backar + 2 nya forwards för att få bredd...
Nike89: Tjobba har nog insett hur fel det är att spela med ett lag som saknar, ja, i stort sett allt. Han har ingen större anledning att förta sig i sitt nuvarande lag.
Att låna ut honom var Peos näst största misstag i sin tid i Timrå. Sitt största var att det var Sundsvall han lånades till.
actionleif: Stå på dig. Det du vet är bra mkt mer fakta än somliga andra. Myllys är inte klar för Leksand. Så trots ditt svalnade intresse för hockey just idag har du inte fel i det du sagt. Som en del andra, som följt gb:n under hela dagen- nästintill.
Har läst inläggen sedan plattmatchen mot MIF men varit alltför bedrövad för att kunna ha någon åsikt. Men nu jävlar vill man lufta lungorna.
Har sett alla hemmamatcherna denna säsong. Det man direkt kan konstatera är att - De senaste hemma matcherna har backspelet varit ännu sämre än det brukar. Och inte bättre än förra året trots att Tjobba och Klockare var så "dåliga". Tyvärr är inte våra backar särskilt spelskickliga och uppspel a la Wallin i maghöjd eller Källarsson mil från klubb bladet gör anfallsspelet trögstartat. - Vår berömda speed har stannat av. Var är den frejdiga skridskoåkningen, forwards är mycke mera stillastående än förr. Kan bero på dåliga uppspel men ändå. - Nyförvärven har inte alls kommit upp i den klass man har rätt att förvänta sig med tanke på att de skulle höja laget. Den ende man kan ge överbetyg är Niklas Norgren med tanke på att han kommer från Allsvenskan. - Killarna ser inte taggade ut, en bit in i matcherna ser de mest ut att ha kramp och ångest. Igår efter 1-2 kändes det i luften att matchen var över. - Powerplay, Powerplay, Powerplay. Prata om kramp, de har ett helt företag att ens komma in i anfallszon, om de ens lyckas vill säga.
Men, men, hoppet överger aldrig, hur vända detta? Fakta är att backspel och nyförvärven lämnar övrigt att önska men jag tror inte att ännu fler nyförvärv gör någon skillnad. Låt Ed Ward och Ålund spela sig in i laget men inga fler. Tränarbyte kan hjälpa men här är jag osäker. Brukar endast ge en övergångseffekt på nån match men sen tenderar spelet att återgå till det vanliga.
Jag instämmer med den (FH?) som påpekade att en idrottspsykolog är det enda rätta. Det kan inte bli sämre så anamma våga-vinn. Ge grabbarna mandat att spela TIK-spelet, anfallshockey med speed. Ge backarna order att spela pucken i första läget till den närmaste med fart, ge fan i att vända hem och försöka med långa svåra uppspel. Låt Z slippa boxplay och dubbla byten. Träna upp två speciella powerplay 5:or.
Varför skämma ut sig och fråga Challe Berglund, när vi har mr 100% Peter Smedberg och han åker ju skridskor varje dag,nästan. Han behöver bara ett pass i gymet så är han ikapp:)
Actionleif; Jag håller med dig. Det finns viktigare saker nu än hockey...som att hålla tårarna inne och tankarna i styr. Mer säger jag inte...
"Tåget har gått" osv känns inte relevant just nu. Timrå håller sig kvar, slutpspel eller inte, huvudsaken är att de håller sig kvar!
Optimismen är helt slut, så nu deppar jag *snyft* :´(
HH; Din teori om mig, klacken och 3 poäng får du inte se på ett bra tag! Hoppas du har fel denna gång. Förmodligen har det endast varit en slump de i matchen mot Modo, och flytten från skaran mot Vfhc...
Med ny tränare och en bättre organisation blåser äntligen positva vindar för damlaget.
"– Förra året gjorde vi en nystart, vi hade tappat hela vår trupp, men vi såg det som ett första steg och egentligen var tabellen ointressant. Vi ... | Läs mer