1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581253 inlägg · 6216 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20

2006624 · » Till forumet


Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Smokey: Jag blev utskriven ifrån Sidsjöns Sjukhus 2001!
Och jag hamnade här!!!
Ja var tvungen sa min läkare!
Min dom blev livstids permission här!!
Och det går bra tyck ja!👍🏼
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: En fråga till alla ..vilka ritualer har vi när vi går på Timrås hockeymatcher
Jag har en viss tröja på mig en mönstrad i vitt och svart och pogram ihop vikt på ett speciellt sätt .
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Knylan:
Jag är säker att alla ser hans brister men vågar inte skriva om dem
Alla har brister , men jag hittar ingen på mig själv ..lite underligt tycker jag .
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: Ja, han behöver givetvis utveckla mycket för att kunna bli en NHL-spelare på sikt men han är samtidigt en offensiv dynamo av sällan skådat slag. Att sedan poängproduktionen mattats beror nog mycket på att vi gått ner i desperationsnivå som jag ser det, framförallt nu när serien börjat sätta sig. Det är tydligt att serien är ojämn och att det egentligen bara är Modo och Löven (möjligen BIK, det får vi se på söndag) som kommer kräva ordentlig ansträngning. I de matcherna förväntar jag mig att han är oerhört påslagen för det är framförallt då som han och Lööke behövs. Det är då det behöver synas varför man är draftad i andrarundan.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: Du håller alltså med om att han är seriens bästa offensiva spelare? Men att han ändå är medioker? I så fall är man ju nyfiken på vilka forwards i HA som du tycker är bättre än mediokra?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: Visst finns det mycket som Dahlén kan göra bättre, där framförallt det defensiva spelet emellanåt lämnar en del att önska.
Men jag tycker mig skönja vissa positiva tendenser i hans skridskoåkning/checkande. Har personligen inga problem om den utvecklingen går sakta framåt under säsongen om utfallet är att han spelar sin bästa hockey i mars/april.

Och gällande att han skulle vara en medioker spelare så är det bara löjligt. Utan tvekan en toppspelare vars potential är rövmycket högre än någon annans i HA. PUNGT!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Knylan: Ja det är han ..så en del behöver bara spel det spelet , därimot så fattas en del moment i hans spel , offervilja , försvar , fysiskt spel ,
låt höra har du ...
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: Skulle nog säga att han är bättre än medioker på gränsen till dålig som du tycker. Fast alla tycker vi olika. Jag TROR (utan några som helst belägg alltså) att om han erbjöd sina tjänster till vilket annat HA lag som helst så skulle de gärna ha hans namnteckning på ett kontrakt. Det tror jag att åtminstone 9 av 10 lag i SHL också skulle vilja. Det tror jag däremot inte är fallet med andra mediokra HA-spelare. Precis som att inte andra mediokra HA-spelare har gjort 28 poäng på 20 matcher.

Sedan kanske han inte spelar sitt livs hockey just nu men medioker/dålig, nej du, där håller jag inte med.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: Han är seriens bästa offensiva forward, råder det några tveksamheter kring det?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Bragd-Birger: Har jag inte skrivit utan tittat på helheten av hans spel i olika situationer .
Han har blivit större stjärna än vad han är ,hur bra är han egentligen ?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Bragd-Birger: Nu kom jag på det!

Vart de flesta av profilerna måste tagit vägen när Sidsjöns sjukhus stängde 2001.

Jag tror faktiskt många hänger här på Hockeysnack;)

För att inte svartmåla rakt över, en del profiler känns mer som överbliven personal i sitt agerande här på HS.

Uppdelningen där får ni själva fundera på...

Själv är jag snubben som blev kvar. Typ. Sitter med tvångströja i ett madrasserat rum och tuggar puck i väntan på nästa nedsläpp.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: så din beskrivning av Dahlén är en lat, speldum pjäs som endast kan stå och skyffla skott?
Hm. Du tycker inte att hans spelsinne och passningsförmåga håller "hyfsad" klass i en allsvensk kontext?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Hassan: Det handlar om att göra kedjan bättre i alla faser i spelet ..kanske kriga och offra sig för laget , inte att andra skall offra sig för dig så du blir bra .
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: Fast är man medioker då? Utan soldater hade knappast tyskarna satt skräck i Europa under WW2. Utan saffran är lussebullen inte gul. Utan plockhandske är Bratten en rent ut sagt dålig målvakt.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
FH - avdammad: Är Dahlen en medioker spelare ?
..ja..utan han skott så är han det , hans deltagande i spelet i 3zoner är han nästan rent ut sagt dåligt .
Vad jag kan se har han inte utvecklats nämnvärt om något alls sedan han lämnade Timrå på sin nya resa som inte gick så bra .
Han skall ha bra kedjespelare som gör han bra ..
Bra skott (målfarlig är det samma ) är hans signum .
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
FH - avdammad: Var också på plats, så länge ledningen var knapp kändes det nervöst men i ärlighetens namn var det klasskillnad. Matchen igår bestämde Timrå och inga andra ifall de skulle vinna eller förlora, glädjande nog valde de det förstnämnda.

Magisk hemmaklack f.ö, där såg man verkligen vad en trumma gör för stämningen
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Bragd-Birger: Amen! (Från en gammal legendar 😉)
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Bragd-Birger: Avdelning lysande inlägg. Man blir glad när forumets nivå höjs med 150%. Har inte mycket att tillägga mer än att jag var på plats igår. Där bakom målet, lågt stående tappar man i stort sett överblicken hur spelet ser ut i stort. Det man däremot ser är enskilda spelares aktioner, tacklingar, och energinivån avläst i blicken. Utifrån det perspektivet tyckte jag det såg bra ut igår. Det fanns mycket energi och farten och rörligheten var betydligt högre än mot exempelvis SSK borta och första bortamatchen mot AIK. Visst det passades fel en hel del, men man var också snabba med att ta tillbaka pucken. Jag känner mig försiktigt optimistisk.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Linkovich: Jag kan inte riktigt hålla med dig om att matchen va tråkig med dåliga pass,visst va de en del dåliga pass men den va ju riktigt bra i halva andra o hela tredje för jag va på plats tillsammans med många trevliga timråiter och nu ser jag reprisen på matchen och timrå har riktigt långa o ganska kreativa anfall som vad jag kan se nu tröttade ut AIS!!👏👏👍👍
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Håller med om att Lerebäcks Fysiska spel mot Almtuna var outstanding...

Hans dragningar var det med! Noterade att laget hade en frw som täckte upp hans backposition vilket gjorde det riktigt fint som helhet!

Jonte kändes som om han växlat upp tempot ordentligt med bättre fart och riktigt bra forecheck
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Charlie2: Nej för hundan!!!
Vi ska UPP i SHL å Jontepojken ska med på tåget!
Va inte oroliga rabbuslingar!
Till våren ligger man på isen framför lage i Sportblade när vi gått UPP!!!!!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
RasmusVS: nja...varför då? Säsongen Timrå gick upp gjorde man det inte för att man vann var 3e match med 7-1, eller gick segrande ur shoot-out-matcher där det stog 6-5 när krutröken lagt sig.

Jag ser fler glädjande tecken just nu.
1: spelet 5-5 börjar äntligen fungera. Vi ligger fortfarande på minus totalt sett i denna spelform, men vi klättrar. Det ser fortfarande sisådär ut totalt, men nog fan börjar det det så sakteliga ta sig. Inte minst...
2: defensiven börjar "sätta sig". Saliga äro de saktmodiga osv, men plötsligt händer det. Kanske. Det är fortfarande svajigt, och problemen i uppspelsfasen gör att det blir onödigt mycket tid spenderad i egen zon, men: de senaste matcherna inger hopp.
3: vi börjar få till ett lagspel. Timrå ska inte vara en leading-line och utfyllnad, utan en homogen hockeymaskin. Alla femmor ska in och bara köra. De första 10-12 omgångarna hade vi två saker som fungerade: förstafemman och PP. Visserligen fungerade dom så bra att man i princip vann varenda matchjävel, men: det är ingenting som i långa loppet kommer ta oss till vare sig en allsvensk final eller ett real-deal-kvalspel. Älskar verkligen att Madsen har blivit en härförare för sin kedja, och att en sån som Zeb kommer in från sub-leading-six och bara dominerar dojon. Det är därför ingen nackdel att...
4: fler tar plats. Firma Lundin/Dahlén har haft tämligen perifera roller efter uppehållet. Något som inte är bra i det långa loppet (vi kommer aldrig att kunna utmana på allvar om inte dessa herrar har impact i majoriteten av sina byten), men på kortare sikt - och efter den inledningen dom/laget hade - är det kanske enbart positivt. Tar dom och laget det på rätt sätt så...
5: minskar pressen på enskilda stjärnor. Dahlén framförallt måste få lite lugn och ro. Det syns tydligt på isen att han inte är i närheten av sina 100%. Explosiviteten i åkningen och det allmänna agerandet saknas. Låt oss ge honom tid att återuppfinna sig själv. Hitta den spelare han vill och kan vara. Att ständigt kastas in på isen när det tekas på rätt sida röd har nog inte varit den rätta medicinen. Låt honom ta ett litet steg tillbaka. Det finns andra som kan ta ansvar.
6: vi hänger med jävligt bra i tabellen trots knackigt spel. Det är rätt sjukt egentligen. Timrå snittar mer än 2 poäng/match, men ligger "bara" fyra. Eller, om man vänder på det: Modo går fram som en ångvält och vinner 12 raka matcher, men ligger efter 20 omgångar ändå bara 3 poäng före Timrå. Ska bli väldigt intressant att se hur poängfördelningen för de 4 topplagen blir de nästkommande 10 omgångarna. Vore nästan vansinnigt om det bara fortsatte i det här tempot.
7: men låt för all del Löven och Modo fortsätta imponera och stå i strålkastarljuset. Att ligga och tugga strax bakom, gneta sig till oglamorösa treor i form av 2-1:or mot Tingsryd på bortaplan, och stadigt se små detaljer börja kugga i känns som ett ultimat drömscenario. För:
8: vi är i andra halvan av fuckin november. Inga allsvenska finaler eller kvalspel kommer att utspelas med nuvarande form eller förutsättningar. Allt handlar om utveckling. Vi har ett ungt och till största delen nytt lag, och vi måste för andra året i rad försöka acklimatisera oss. Det tar tid. Och det visste vi. Målsättningen har varit "topp 5", mantrat har varit "bäst efter jul". Vi behöver...
9: tålamod. Något som är förbannat svårt när man ser laget lalla till det mot Karlskrona hemma, eller helt onödigt ge AIK en 3-0 ledning efter en period på Hovet. Men: vi bör sitta liiite jävla chill i båten. Igen: över 2 poäng i snitt/match efter 20 omgångar. Med ett spel som i det stora hela knackar. Och i jämförelse med vår degraderingskollega som ligger och snörvlar i botten på tabellen och sparkar/värvar allt som rör sig. Hockeylivet ä r trots allt rätt så...
10: jävla gött just nu. Det vi likt strykrädda, förnedrade hundar då och då sa förra säsongen: "hellre vinna i allsvenskan än att åka runt och få dyngspö i SHL" är fanimej inte bara trams. Det ä r jävligt kul att gå bra i allsvenskan. Det är lite sunkigare, mindre struktur, lägre kvalitet, valiumknaprande kameramän, flängigt, fladdrigt...och egentligen ganska så jävla underbart. Mindre plastångest och skitnödighet. Tävling på rättvisare villkor. Gemensamma drömmar om något annat, något bättre. Vetskapen om att precis allt-jävla-allt k a n hända i slutet av säsongen, om hockeygudarna, felstudsarna och nerverna spelar rätt lag i händerna.

Så: låt oss inte jämföra oss med töntlag som Modo, eller nyrika snajdare som Löven. Vi gör vårt, och vi gör det faktiskt riktigt jävla bra. Låt oss fortsätta ligga på 20% mindre gjorda mål, så länge defensiven fortsätter att täppas till. Ge dom hårdjobbande slithästarna större manegeutrymme, och låt l a g e t växa.
Och: låt oss stötta, svettas, lida och glädjas med pöjkera. Dom är rödvita, och dom bär upp färgerna jävligt bra.

Långt kvar, men...det k a n gå!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
SMÅLAND: Precis! Tänkt Jonte i Lakers eller Saik.. "egen produkt" kommer de skriva då, nä hua!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
mikenomad: Det är ju för fan därför vi går till vårkanta!!!🤣
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
mikenomad: Ja den tanken har slagit mig också nu på slutet, tyvärr
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Linkovich: Hatar att skriva det men jag tror Jontes karriär skulle behöva en SHL-klubb
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
JanneH: Gruppdynamik? Lundin gör ett bra jobb över hela planen. Lööke spelar uppoffrande ibland iaf och försöker. Jonte skulle kanske lyckas bättre i en annan klubb med ordnat spel, vetifan om det är timrås spelide som gör han sämre eller om de behöver skotta jord på ryggen hans så latmasken kryper ur. Eller så blir han episk till slutspelet som förra gången
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
SMÅLAND: Det har sagts förr och tål att sägas igen. Ironi göre sig icke bra i skrift! 😊
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
JanneH: Ja, jämför man med lagen ovanför oss så ser det haltande ut.
Målskillnad:
IFB +39
BIK +38
MODO +39
TIK +17

Skulle vara skönt om vi kunde fortsätta vinna med lite marginal.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Hassan: instämmer som faan!!! ett jävla snack om massa annat oviktigt som nykterhetsrörelsen och hur många pavor vissa "runnit lätt" i sig. Hur faan vore det om vi diskuterar allvarligare saker som Jonte och Albins poäng torka? Visst Jonte får nåt enstaka poäng med sig men vad hände med han och Albins väg mot att slå Arlbrandts allsvenska poängrekord? Vore ju kul om vi också kunde stänka in 7-8 mål i var och varannan match, precis som de andra topplagen.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: Ta du en kaffe, så tar jag mig en öl och en dubbelpunsch i logebaren. Hur någon vill spendera sina pengar och sin fredagskväll på arenan är upp till var och en, du gillar kaffe och punschrulle, jag gillar punsch och punschrulle.

Gott så.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Linkovich: Som du förstår så glorifierar jag inte alkohol och sport tillsammans , att ta ett glas ibland inget fel i det men det skall inte förknippas med idrott på alla plan ,,då blir det löjligt !
Amatörerna förorsakar skit på arenorna man kan rabbla upp hur mycket som helst !
Matchen såg jag inte följde den på media , på Fredag och Söndag är man i hallen och upplever den totala spänningen från början till slut .
Med en kopp kaffe istället för en öl i pausen ,varför skall man dricka sprit och se på hockey ?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
TIK-Lund: alla andra backar borde ta efter Lerebäcks fysiska spel helt outstanding igår👏👏
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: Det var en skock folk på bortastå igår, det sågs även på cmores sändning. Timrå har ofta en hyffsad bortaklack överallt faktiskt. Men vafasen, även om de skulle va två pers så är det väl en klack om inget annat finns :)

Det blir lite mycket snack om alkohol ibland, visst, men på något sätt känns det harmlöst, dock skulle jag aldrig visa mina barn detta forum :D

Vad tyckte du om matchen igår? Jag tycker den tråkig med dåliga pass rakt genom, men jävla trevligt att de vann
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
SMÅLAND: Blir lite osäker på dig , du skrev står i klacken men bor långt ifrån Timrå åker du upp varje match till Timrå eller ingen alls , för klacken far väl inte runt i Sverige och iallafall inte där du bor ?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay: HALLELUJA...🙏
Så va dä helg igen och imorgon kommer Mora till HockeyTemplet!
Blir det nåra glas nattvard 🍷 innan match?🤔
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Donald: Du kanske ska lägga ner lite mer tid på fakta om laget du ska yttra dig om innan du spyr ut det där. Nu är du bara pinsam och bevisar vilka dåliga hockeykunskaper du besitter.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
mikenomad: MoDolid skriver sig vara kränkt i vår bok? Eller har jag massuppfittat?
Det känns då bra i vilket fall.
Humorvarning? Joråsåatte... =D
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Tikkare: Jag gjorde både och i Gränby ikväll!!!! 👍
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: 60kr med medlemskortet från Supporterklubben ;)
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: kul att präster och nykterister går på hockey oxå. Men det är väl fritt valt om man vill ta en bira eller en fucking jävla kaffe med dammsugare!!!!?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: Ja kollar aldrig priset!
Ja bar dra kortet å sveper!
Nog om dä!!
Vi VANN ikväll..
Nu laddar vi tusen till freda!!
Då har vi en helg med matcher i Himmarinken!!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: Hockey någon?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
SMÅLAND: Kommrr du inte ihåg vad en öl kostar ? 70 kr är det väl ?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: Törstsläckare!!
En dammsugare å kaffe är lika dyrt som en öl!!!
Skricker man en hel match måst man ha någe som släck törsten!!
En öl eller en grogg!
Iblann besök ja kyrka å då drick ja nattvarden!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
SMÅLAND: Vad söker du då i baren ? ..kaffe finns i kiosken i Timrå hallen och det är inte fel att köpa mugg och en dammsugare och billigt är det ..
Vilken hall står du i ?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: Amatörer? Man är väl int tuff för att vara i baren?
Ja står på ståplats och tappar rösten efter 60 min skrikande...salongsberusad mä vänner....
Så int fan sitt ja....
Ja STÅR å bär fram mitt lag till VINST!!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Clay.2: Baren Tikare håller inte med.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
Donald: Har man vunnit 12 raga matcher...
Så behöver man väl helvete INTE komma in i vår bok och bryta ihop och gråta ut!!!
För det är INGEN som vill trösta dig här!
FÖRSTÅTT!!!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2019-11-20
SMÅLAND: amatörer super på hockeyn .!
Jag behöver inte vara tuff för att se på hockeyn
Man tar bilen ner till hallen , köper kaffe , en korv kanske , pratar med vänner ,
Var sitter du ?
Låst ämne

2006624 · »