1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11

« · 2098006 Till forumet


Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Almtuna har vunnit fyra av fem hemmamatcher såhär långt, i klassiska Upplands Bilforum Arena. När lagen möttes i Uppsala senast vann vi med 11-1, så det kanske är lite krydd att säga att vi brukar ha svårt i den där arenan. Men det har vi ändå haft, åtminstone lite grann. För några år sen. Eller? Jag orkar inte ens kolla upp det hela.

Björklöven vilar imorrn, med andra ord har vi synnerligen goda chanser att ta över serieledningen i händelse av att det ramlar in åtminstone en poäng på kontot. Kan tycka att vi gjort oss förtjänta av det.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Knylan: ...och gå upp på tio raka, vilket får ses som någon form av tidigt-på-säsongen-rekord för oss
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Knylan: Timrå har 28-5 i målskillnad mot Almtuna över de senaste fem matcherna lagen emellan (hemma/borta). Var på plats vid 11-1-vinsten senast det begav sig. Min bror skrek "Vi har Dahlén" i ren glädje när nämnde Dahlén hade show i sista perioden. Bilden har fastnat på min näthinna.

Almtuna gick bra i inledningen av serien men tycks ha tappat formen. Om jag såg rätt så har den gamle Timråbekantingen Emil Berglund inte gjort ett poäng sedan den 23 oktober.

Använder Timrå fysiskt och spelar sitt spel i sextio minuter får Almtuna det svårt ikväll.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Johan J: "Timråbekantingen Emil Berglund" är väl ändå en underdrift? Spelat i Timrå IK sen U13, gjort över 350 matcher för A-laget, är förutom Jeremy Boyce den aktiva spelare som har gjort flest matcher för klubben, nionde flest genom alla tider och var kapten hos oss i fjol.

Det är inte Lukas Enqvist vi pratar om liksom.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
RasmusVS: Jag tror säkerligen Johan j känner till Berglund och vad han har gjort för klubben.. andas
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Reign in red: Det är ändå ett hån att kalla Emil Berglund för "Timråbekanting" och då har jag inget som helst problem att påpeka detta.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Jag höjer ett varningens finger för kvällens match. Almtuna har ett par riktigt kvalitativa spelare, samt är bättre än oss i både PP och PK. Trots att man har goda minnen från MetallÅtervinning&PantArena (blir inte sexigare än så, Husqvarna Garden släng dig i väggen) så kräver matchen fullt fokus för att vi ska ha chans på tre pinnar.

Blir jääkligt spännade att se Jontes återkomst
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Håkkybåkky: Hmmm... Hade känts mer logiskt med namnbyte från Upplands Bilforum Arena till Metallåtervinning Arena.

Kan vi hoppas att AIS framstår som radiobilar från Grön(a)lund i kväll?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
RasmusVS: Vet att Emil Berglund har spelat många säsonger i Timrå. Retade mig på honom allt som oftast men de två-tre senaste säsongerna tyckte jag att han utvecklat sitt spel. Det jag minns mest är inställningen. När de korta benen gick på honom hände i princip ingenting. Skottet fick han heller aldrig till. Nu saknas Beglund ikväll så han får ingen chans att spela mot sina forna lagkamrater.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Ja herreguuu!!!!
Lillalörda ååå Dä rinn lätt i strupuslingen?
Har Dallen hunnit hem ifrån Kajakernas Cup än?
Då bli Dä åka Dä ikväll...
Å Lönnå på Grammofonen...
Vi vinn ikväll mä 5-0...
Vi kissa lätt..
Nu ladd vi tusen å stryp musen!!
Rid inatt och skål tamjefan!
Älska Timrå IK i vått och torrt alltid!!
10:e raga....
Å sen ska vi ju käka pølse mä ikväll i København..
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Johan J: saknas Berglund kan vi andas ut...
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
JanneH: Ja kann lov däj att Challe int ä mä ikväll 😂😂😂
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
SMÅLAND: Cancelled!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
NDR: Ja sägs att matchen är inställd på ST, inte helt bekräftat.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
NDR: Det ska handla om TRETTON fall i Almtuna, hur kan man inte hört något tidigare?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Synct: Skandal att detta kommer ut 15 minuter innan nedsläpp. Hur får det hända??
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
RasmusVS: Konstigt att man kan vara uttagen till match om man haft symptom och inte fått svar på sina prov..
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
RasmusVS: Ja, handlar det om tretton fall har dem inte kommit under en dag, då har det pågått ett tag. Då kan man ju tycka att man borde informera Timrå IK att det är ett gäng spelare som är krassliga och väntar på svar, jävla idioti. Om inte TIK fått reda på detta innan så ska ju Almtuna betala Timrås resa upp och alla kostnader för resandet.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
RasmusVS: Skandal är ordet!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
RasmusVS: Helt galet. Spelarna värmer på isen när beskedet kommer!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Men dra åt helsike :S
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Matsg: Vilken jä#la soppa!!! På uppvärmningen får dom reda på det?!!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Hahl Bundy 2.0: Ja det här är sinnessjukt. Har dem testat sig i smyg och provat mörka det hela eller? Vad fan är det frågan om
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Matsg: vad är det för amatörer? Då måste det väl bli WO när man kommer med besked så här sent?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Synct: Almtuna har en del att förklara. Muppar! Måste bli WO på det här... annars är det riktigt sjukt!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Tom Topp: Håller med. Nån jävla nivå måste hållas..
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Charlie2: Vilka jävla sopor! då kan dom betala Timrås kostnader för buss och allt annat. Det här måste dom har känt till betydligt tidigare än 20 minuter innan match!?
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Hahl Bundy 2.0: På deras instagram står det MISSTÄNKT smitta, Walk over ifrån Almtuna, pga amatörmässigt uppträdande tack.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Matsg: Då är väl TIK nästa lag att insjukna då.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Synct: Synd att det inte är Väsby borta istället på fredag. Då hade vi redan varit framme....
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Hahl Bundy 2.0: Respektlös av Almtuna om detta är sant. Man riskerar att sprida smittan till Timrås lag också, fyfasen.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Hälge: 3p till Timrå rakt av!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Woody: Det här måste få konsekvenser för Almtuna. Så här får man inte bete sig...
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Hahl Bundy 2.0: Haha, TRETTON spelare har alltså testat positivt, smart att påbörja uppvärmning och planera matchen när ni har gjort Coronatest, dumma jävla rövhål till klubb. Knappt att man tror att det är sant.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Peacedog: Parodi! Hur i helvete kan man komma så sent.. Oj Whoops 13 av våra spelare har covid, btw grabbar tack för uppvärmning.. Nu kan ni åka hem :))

Nu har väl alla våra spelare covid också...
Hoppas det blir repressalier på det här, eller nej det MÅSTE bli!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Costanza: Det värsta är att man måste titta på modo istället! 😱
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Tom Topp: Räkna inte med nån underhållning ;-)
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Herreguuuuuuu ja ska skick faktura på min Explorer ikväll Almtuna!!!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Tom Topp: Det kan nog blir rätt mysigt det också. Haha
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Stäng serien nu och vi går upp till SHL. Mest rättvist det för vi leder ju serien.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
va fan..visste dom inte de tidigare????
uppskjutet?
3poäng till timrå???
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Costanza: Det började underhållande i alla fall!
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Timrågogogo: Och Modo kan åka ur då för de ligger redan under mot Väsby.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Timrågogogo: Det är väl ändå Löven som leder ;)
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
roger_sundsvall: Jo, dom hade ju gjort testerna av en anledning.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Charlie2: Va faan, detta luktar ju mulltoa lång väg..
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Synct: ja, riktigt dåligt skött.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Charlie2: skandal, och ännu större skandal om inte Timrå får något tillbaka för det här. Almtuna kunde testat sina spelare redan igår och berättat för Timrå att dom inväntar provsvar. Istället lubbar nån helidiot ut och gormar "ledsen gubbar, halva laget har fått kåvid" (jag föreställer mig att det gick till såhär).

Att föredra är att almtuna lämnar wo, men det minsta godtagbara är att dom betalar resan åt Timrå.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
bar mofftak: Förstår det, hehe. Inte direkt förvånande. Nu stänger vi säsongen. Ingen vill ändå ha upp lag från Hockeyallsvenskan.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Öndulat: Jag fick veta det här om Almtuna imorse, helt jäkla sjukt att man ställde in den nyss.
Låst ämne

Sv: Almtuna IS - Timrå IK 2020-11-11
Costanza: varför ställa in? Snart har väl alla lag haft Corona och skjutit på ett par matcher och sen har dom antikroppar och kan spela på.
Låst ämne

« · 2098006