1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581686 inlägg · 6215 ämnen

"Z" i TIK 2005/2006?

550713 · » Till forumet


Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
JAg tycker annars Samuel Påhlsson är ett intressant namn! HAn stod juh också med på den där listan! Å vilka har Modin skrivit kontrakt med??
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Bragd-Birger: Jag har en gammal god vän som såg Den gode...i Bollsta på 60-talet. Avsikten var att man skulle byta rulle ett par gånger i den smockfulla biografen. Men det blev något fel så de kom i fel ordning så man tvingades starta om ett par gånger.... Hela föreställningen varade i 6 timmar.

Jag brukar aldrig fråga Lars ( ej Nyllet ) vad han tyckte om filmen...

Birger jag rekommenderar Dig att lyfta blicken och ta Dig an lite nyare alster än denna sega spagettinostalgi. Se "Sideways" istället.

För övrigt så är Du en bra kille Birger.

Smokey : Du är inte så ond som Du vill vara.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Smokey: Jag hör, och tar åt mig. Trodde i min enfald att vissa kopplingar var så tydliga att ett försök till tydliggörande skulle uppfattas som intellektuellt provocerande. Så icke fallet, uppenbarligen. Bot och bättring utlovas.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Rox: Jag håller med!!! Själv är jag mycket noga med att knyta hockey till alla möjliga skitinlägg. Jobbigast är när man skriver om Malmö... Hur fan får man hockeyanknytning till det?

Film är enklare. Från Clintan till Tony Adams vidare till Timrås egen Koskinen är kopplingen enkel för den som kan sin hockeyhistoria. Själv trodde jag först att Z i tråden hade något med filmlegenden Zorros efterlämnade märke att göra...

När jag senare läste på tråden (här skyller jag på den överjobbiga sommarvärmen och bristen på svalkande ishockeyhallar) så fann jag förvisso tråden något märklig...

Att sedan sådana hockeyidioter som Bragd-Birger inte mer tydligt antyder sina hockeykopplingar till sina filminlägg är förödande för kvasikulturen runt Timrå...

TA ANSVAR!!!

Själv lirar jag hockey utan axelskydd... I motsats till sundsvallsspelare som också kör utan, så synns det inte att jag tagit av mina.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Rox: Sorry. Trodde vårat lilla sidospår skulle drunkna i den allmäna inläggsfloden och undgå upptäckt.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Rox: Att det snackas och skrivs om saker som inte direkt är hockeyrelaterade nu under off-season tycker jag bara är naturligt. Är det nån som orkar ha hockey i tankarna året runt?

Att detta sedan borde skrivas i en helt annan tråd, det håller jag dock med om.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Kan vi inte lägga ner detta j---a snack om filmer hit och dit, Det hör liksom inte till tråden och definitivt inte om hockey.....
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Smokey: Visst, dynamit-filmen är rätt menlös. Märkligt nog, kan tyckas - vill minnas att James Coburn även var påtänkt i dollartrilogin innan Leone fick nöja sig med nödlösningen Eastwood. Detta samarbete borde ju ha inspirerat lite mer än vad det uppenbarligen gjorde.
Poängen i det hela är dock att det i Leones fall inte spelar någon roll. Har man gjort filmer som 'Den gode...' och 'Harmonica' kan man regissera Rederiet resten av sitt liv och ändå förtjäna knäbugningar när man går på stan.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Jag har fått post om att filmen heter "En handfull dollar". Vet. Men Sergio har spelat in en film som efter många om och men fått titeln "En handfull dynamit" också... Det är väl den typen av magplask som FH lutar sig mot när han inte helt utan grund dissar helheten...
Men det är väl som i hockey... Man glömmer skitmatcher och ger legendstatus åt Strimmas dragningar 100 år efteråt.

Axelskydd till alla!!!
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Bragd-Birger: Vi ska väl inte gräva ner oss i spagetti westernträsket... Men munspelsfilmen spöar nog "Den gode, den onde, den fule" också... Annars håller jag givetvis med.

Frågan är hur vi vinklar in Timrå IK i den här tråden?

Vem är den "fule" i Tik? Hedström? Vem är den gode? Är det Cintan som lirar den rollen i filmen? Koskinen? Eller är han fast i rollen som Tony Adams?
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
FH - avdammad: Blir lite orolig när jag läser ditt uppenbart förvirrade inlägg. Måhända har din tillvaro som hockeysnacks-eremit blivit direkt skadlig. Om du läser detta - tag dig i akt! I dag känslan för filmiska kvaliteter - i morgon...känslan för god kroppshygien?

Men visst, Leones stil passar icke alla. Jag kan förlåta - om än icke acceptera som fullvärdiga representanter för människosläktet - folk som har svårt att fatta storheten i Leones filmer. Med ett undantag: 'Den gode, den onde, den fule'. Där går en jävligt skarp gräns. Dissa den, och du har fått en fiende för livet.

Därför: FH, min vän. Jag ber dig. Gack genast ner till videohökarn din, och låna ett ex av ovannämnda film. Du är illa ute, men än finnes tid. Kom sedan tillbaka och låt oss ta del av din Frälsning.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Smokey: Det bästa med hans filmer är väl ändock musiken.
Kan få vilken B-rulle somhelst att kännas världsklass.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Skarin: Om Sergios filmer kan man ha många uppfattningar... Själv tycker jag "För en handfull Dynamit" är så jävla ökendålig... Medans inledningsscenen i "Once upon a time in the west" (Som är jävligt låååååång) är i världsklass!

Tänk om inte Tarantino hade haft Sergios filmer att inspereras av när han skapade Kill Bill-fimerna... Det hade varit som ishockey utan tacklingar.

Smokey den onde, Skarin den gode, FH den fule;)
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
FH - avdammad: Du tycker päron, jag tycker äpple.

Jag tycker i princip helt tvärtom och har en annan uppfattning.

Det räcker så.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Skarin: Sergio Leone är en av de mest överskattade filmregissörer som andats luft på denna jord. Han bekräftar bara sanningen att efter en viss tid blir allting kult. Dialogerna är pinsamma, filmerna plågsamt långsamma ( och då ska man veta att jag uppskattar David Lean ) och skådespeleriet så krystat att man längtar efter en helväll med svenska pilsnerfilmer.
Visst hade han en egen stil, men på sextio och sjuttiotalet kallades det spagettiwestern och det epitetet var inte avsett att vara positivt....
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
ChriZt3r: Alldeles riktigt. Femstjärnig film, som de flesta Sergio Leone skapade.

Släpps på DVD den 13 juli för övrigt. Två dagar innan Jontes vara eller icke vara.

"Let Red go".
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Skarin: För några få dollar mer gjordes 1965 med Sergio Leone som regissör.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
BROS4EVER: Att lyckas skriva in ordet 'högavlönad' och 'lönetak' i samma mening utan att inse sambandet tyder på en fantastisk brist på logik. Därför vore det närmast fegt av mig att fortsätta diskutera med dig.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
BROS4EVER:
"För några få dollar mer". Spaghetti-western med Clintan från slutet av 60-talet tror jag.

Stöd Daniel Alfredsson. Ring in ditt bidrag. Du också. 07101-777777.

Nej men det där kommer nog ordna sig. Pengar är livet.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Bragd-Birger: Märker du inte att din skoter går orent?

Det är nte främst Alfredsson och dom andra högavlönade som förlorar på ett lönetak!.

Däremot, kommer alla som inte nått viss status få nöja sig med en handfull mindre dollar!
Kommentera


Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
mok: Man grinar alltid med facit när man har fel.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Per HApps: My point exactly.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Bragd-Birger: Men alla kanske hade strejkat om dom vart medvetna att dom kunnat nå upp till dom högsta lönerna och få nytta av det eller vad tror du? Sen är det alltid lätt att stå med facit i hand och grina....
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Bragd-Birger:
Skulle gissa att det berör 2-5 procent av lirarna som får gå ner i lön.

Undrar hur många Scandia-anställda som skulle strejka för att direktörerna blev tvungen att gå ner i lön?
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
mok: Jo, det verkar ju som om du inte bryr dig ett dugg om vad jag tycker, teflonpannan min.
Om du slutar hyperventilera göteborgsprotektionistiskt och istället läser vad jag skriver så handlar det inte om att 'tacka nej till högre löner'. Det är väl klart ingen gör. Däremot är det rätt ovanligt med arbetsplatser som strejkar i syfte att behålla eller höja lönerna för den procent av arbetarna som har h ö g s t lön. Däri ligger poängen. Men är NHL-arna så dumma att dom slänger fram företrädare som - just det - representerar den där procenten får dom skylla sig själva.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Bragd-Birger: Så Alfredsson är ensam om att vilja behålla dom höga lönerna? Han är inte bara en av facksnubbarna som går in och föärhandlar? Och tror inte en enda spelare skulle tacka nej till höge löner om du frågade någon. Sen att det gick så långt som det nu kanske verkar göra kan knappast Alfredsson lastas för han tar ju liksom inte besluten själv. Men du är väl ännu en avundsjuk lapp-j*vel med skotern bakom husknuten och flaskan med HB i innefickan. Så dina åsikter rinner liksom av ungefär som smör på en teflonpanna.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
mok: Oväntat med ett snabbt påhugg från Sveriges framstjärt. Alfredsson är gniden, punkt. Oavsett hur många göteborska felkorsningar ens DNA består av, vissa fakta kan icke förnekas.

Sen var väl hela min poäng med inlägget just Alfredssons drift att få mer pengar satta i relation till den vanlige NHL-aren. Hela lönetaksgrejen är ju en ickefråga för den stora NHL-majoriteten. Att dom hängt med i konflikten så länge - för att senare möjligen få ett sämre bud än vad dom fått om dom dragit igång en halv säsong i vintras - är närmast tragiskt. Kan se det framför mig, Alfredsson tar ton i omklädningsrummet: 'Tack ska ni ha grabbar, men tyvärr...jag kommer tvingas sänka min lön.'
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Bragd-Birger: Gnidne Alfredsson? Kan du utveckla det där.... hade nån gett mej 10 mille i lön o sen några år senare vill sänka den rejält så tro 17 man hade reagerat.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Om de senaste uppgifterna stämmer, och spelarna tvingas krypa till korset och acceptera ett betydligt sämre bud än det dom nobbade i vintras så...vore det faktiskt riktigt festligt. Förhandlar man så uselt som dom gjort förtjänar man att bli urinerad på.
Undrar om den vanlige NHL-knegaren tycker att det var värt en missad säsong och en jävla massa ståhej för att gnidne Alfredssons lön inte ska spräcka ett lönetak?
Kommentera


Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Stigsson:
Jo men i vintras gjorde dom aldrig nå framsteg .. nu har dom ju träffats 14 ggr på kort tid och överens om lönetak , det som diskuteras nu är ju nivån på lönetaket

jag tycker det talar för spel kommande säsong , förra säsongen hoppades man och trodde dom skulle bli överns men nu tycker jag det talar för spel kommande säsongen med tanke på framstegen i samtalen
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
WarhawK: Det var det ju i vintras också när förhandlingarana definitivt bröt ihop.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Fet-Ecke:
Det finns inge OM i mina tankegångar , NHL kommer komma igång dom har ju gjort skapliga framsteg så jag tror på spel till hösten .. dom är ju redan praktiskt taget överens att det ska bli lönetak nu är det ju summan dom för komma överens om
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
WarhawK: Det var ju just det där "om" ja.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
När NHL kommer igång kommer Detroit erbjuda ett bra kontrakt , men dom varken får eller vill erbjuda kontrakt förrens konflikten är löst
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
JimmyH: Snacka om att Modin förlorade flis under lockouten. 21 mille! Jösses...

Om nu inte NHL kommer igång och Timrå inte är framme med kontrkat på en gång så tror jag ingen behöver bekymra sig. Det ska nog mycket till för att han ska spela för någon annan klubb.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
En minst sagt duglig första center. Men förhoppningsvis får han det kontrakt han förtjänar av Detroit om det hela kommer igång.
Kommentera

Sv: "Z" i TIK 2005/2006?
Fet-Ecke: Men vafaan Skicka fram ett kontrakt till Grabben omedelbart...
Kommentera


550713 · »