1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581782 inlägg · 6215 ämnen

Ang Zäta

« · 572985 · » Till forumet


Sv: Ang Zäta
Skarin: Det var ju lite dit jag ville komma med min teori.....
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Rox: Är det inte lite som så att ST (Mattias Eriksson) pratade med Zäta senare än Dagbladet och då fick mer färska nyheter? Jo, det tror jag.
Kommentera

Sv: Ang Zäta
ernie eagle: Nåja vi borde väl invänta bekräftelse från Detroit. Konstigt att
Ken Holland i dagens!! upplaga av Detroit Free Press säger att inget är klart än.....
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Dream Team: Tror nog att Mattias Eriksson har lite mer inblick i det hela än vad Gustav Tägström, Patrik Näsberg, Daniel Forsström och Fredrik Söderberg tillsammans har.

Efter ett 20-tal intervjuer (exklusiva) samt en hel del matchsurr, presskonferenser, PR-tillställningar, luncher och resereportage i Detroit tror jag inte Eriksson skriver något utan substans.

Den mannen har likt Nubben - fingertoppskänsla! Och vet vad som kan skrivas eller ej.

Tyvärr för Timrå IK och svensk hockeys del tror jag Zetterberg är förlorad, vilket iofs varit rätt väntat en längre tid trots segdragna löneförhandlingar.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Rox: det enda man kan lita på i Aftonbladet är ansvarig utgivare, men det vet faan om det stämmer heller..
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Dream Team: Egentligen borde man bojkotta Aftonbladet, speciellt med tanke på deras horeri när det gäller bland annat "Älska fotboll"-banden. Men jag kan fan inte leva utan deras djupgående Paris Hilton-journalistik.
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Dream Team: Henrik säger i Dagbladet att han inte hört något, det kan ju vara så att agenten förhandlat och meddelat honom mellan samtalen till de olika tidningarna......en liten teori iaf till de vitt skilda uttalandena...
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Frisco: Tja, eftersom att Aftonbladet refererar till den artikel som finns i ST blir väl trovärdighetenknappast större för att AB går ut med nyheten. Dagbladet OCH Henrik själv motsäger ju samtidigt detta rykte när man  dagens tidning säger att det inte förekommit några kontakter alls under en tid.

Min uppfattning är att det nog ändå mest är en tidsfråga när Zäta blir klar för Detroit. Men att Aftonbladet skulle vara något att lita på? Nej, för jösse namn!
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Frisco: Med tanke på de dubbla budskapen från de lokala tidningarna vet man inte och eftersom Aftonbladet hänvisar till Sundsvalls Tidning.....

Men som sagt, ingen rök utan eld, så jag tror att nån sanning lär det nog finnas bakom.....
Kommentera


Sv: Ang Zäta
TIKbiff: Ska man lita på Aftonbladet?www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,695554,00.html
Kommentera

Sv: Ang Zäta
El Maco:
Och i DB dementerar han att dom pratat överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Jo, men i Dagbladets pappersbilaga dementerar han att han förhandlat med Detroit, eftersom rykten uppstått over there..... Ingenting är klart....
Kommentera

Sv: Ang Zäta
El Maco: Ja man vet ju aldrig. Men det är nog bara en tidsfråga. Tråkigt för oss. Vi har verkligen marginalerna med oss inför seriestarten.
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Skarin: På Red Wings hemsida är han fortfarande inte signad i alla fall. ST ropar hej(då) lite tidigt.
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Baker: Zäta är nu t.o.m. klar för Red Wings. Han bör väl vara ganska så nöjd med att få ut lite mer än 19 miljoner per säsong. Fin slant.
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Z allt närmare Detroit...
Kommentera

Sv: Ang Zäta
keni:



vad jag vet så sa han så här på hockeyn i helgen, att han står utan klubb
och letar efter någon klubb att spela i och det vore ju inte helt fel att ha han i TIK!!!!!
Kommentera

Sv: Ang Zäta
TIKbiff: någon som vet vart micke samuelsson lirara kommande säsong, där har vi ju en sjukt bra lirare, när vi saknar z:a
Kommentera

Sv: Ang Zäta
JanT:
Har en känsla av att det inte är pengarna som är den stora grejen med Z:as tvekan om kontrakt utan längden på ett kontrakt, jag tror att Z.a bara vill ha ett ett års kontrakt för att sedan kunna tjäna lite mer pengar medans Detroit vill "binda" honom med ett 3-4 års kontrakt...

Vi får väl se vad som händer..
Kommentera

Sv: Ang Zäta
JanT:

Japp, tyvärr betyder nog detta att vi kan glömma Zäta i TIK i höst... Det borde ju bli pengar kvar till Zätas kontrakt nu..

Men..man kan ju aldrig vara säker..kanske är detta bara ännu ett utspel av Datsyuk för att få mer pengar. I vilket fall får vi nog besked ganska snart..
Kommentera

Sv: Ang Zäta
JanT:
I och med dom löneanspråken blir jag inte förvånad om han gjort sin sista match för Wings .. tror han kommer spela i en annan klubb nästa säsong om inte kommer med vettigare lönekrav eller om taket höjs med flera miljoner
Kommentera

Sv: Ang Zäta
WarhawK: Nu är det klart! Datsyuk till Avangard Omsk. Red Wings kommer säkerligen att signa Z inom kort...
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Salle:
Visst kan det vara så , själv har jag ingen vidare koll på hur GM och coacher kan tänka men visst kan det ligga nått i det

sen tror jag nog Datsyuk kommer få harva i ryska ligan nu efter senaste utspelet så .. finns ju även risk dom kommer behålla rättigheterna denna säsongen och kommer ingen vart så trada rättigheterna inför nästa säsong
Kommentera

Sv: Ang Zäta
WarhawK: Det är ju bara att inse att Datsyuk och Zäta inte är så eftertraktade som vissa tror. Inte än åtminstone.

Visst var dom bra i grundserien men i SC floppade dom ju i princip. Och Red Wings (mfl lag) är ju bara intresserade av att vinna SC.
Kommentera

Sv: Ang Zäta
pettsson:
Största problemet för detroit var ju gamla dyra kontrakt som vart skrivna innan lönetaket på t.ex lidas och lang som tjänar runt 7,6 mille och 3,8 mille $ och kanske även till viss del signingen av Mathieu Schneider för 3,3 mille oxå .. annars kan kan jag inte påstå dom öst ut pengar på gamlingarna dock när yzerman är den näst högsta resigningen med 1,25 mille
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Janken: De har inte nog med flis till både Pavel och Zäta. Frågan är om det beror på att andra fått "för höga" löner, men jag tror inte det. Lönetaket är ivägen helt enkelt.
Kommentera

Sv: Ang Zäta
pettsson:
Ja för mig är det en gåta hur Detroit tänker?????
Pavel o Zäta måste ju vara oerhört viktiga i dersa framtida lagbygge... Två unga, i stort sett, utvecklade NHL- proffs??
NÄ!
Vad gör dom??
Gödslar med guldflis över de gamla stötarna!!!!!!!!

Jag tackar och tar emot om Zäta blir kvar hos oss... Och de hockeyfanatiska Moskvaborna smackar nog gott över förtärkning i Dynamo... Men hur fasen tänker Detroit???
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Tallnäs: Hehehe, föga förvånande. Fast läser man aftonbladets artikel så är det ju inte jättenära där heller. 4 spelare till ska in i Detroit så de kommer bara en bit på vägen om Pavel gör verklighet av sitt hot.
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Rox:

...eller inte
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Det verkar kunna lösa sig med Detroit....
Kommentera

Sv: Ang Zäta
dunderklumpen:

Micke Samuelsson då!!!!!
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Kevin O Shea:
Det är extremt sällan en RFA byter klubb i NHL genom att nån erbjuder den högre lön , klubben får betala dyrt för den spelaren då i draftval + kan även bli en kompensations spelare oxå .. innan nya avtalet mellan spelarna och klubbarna hörde jag nån säga att man fick betala 5st 1:a val i drafterna om signade någon mer namnkunnig RFA , men inte säker om det var sant eller hur det ser ut i och med nya avtalet

Så när RFA´s byter klubb brukar det vara att rättigheterna till spelaren tradas så får den klubben försöka komma överens med kontrakt då istället , så var det ju i fallet Heatly nyligen
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Blir inte klok på våra morgontidningar !
Både Dagbladet och ST verkar ha intervjuat Zäta - och i den ena blaskan tycks han ha sagt att:- Är ingenting klart om tre veckor spelar jag för Timrå.

Allt medan den andra tidningen hänvisar till att Zäta sagt: - Jag har ingen deadline, det får ta den tid det tar...

Det mest troliga i sammanhanget måste väl ändå vara att något annat lag ger Zäta ett bud som Detroit måste matcha för att behålla honom - eller också spelar han för den organisationen (Edmonton, Toronto?) i vinter.
Kommentera

Sv: Ang Zäta
supp: lars jonsson är knappast så dyr. vill lars ha mer cash får han gå nån annan stans. han är ju 'bara' typ 5-6 back hos oss.
Kommentera

Sv: Ang Zäta
jokklas:
Ja..men om du har följt den bloggen så ska du se att han haft rätt i mycket, det var många som dissade honom när han skrev om att Gunno var på väg till NHL, och vad hände?

Ingen rök utan eld..
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Smokey... angående viissa fredagsanalyser och alla andra: det är
dags att slipa supporterskridskorna... för-säsong är och förblir för-säsong det är DÅ man ska testa och våga göra bort sig.... nubben och kenta har alltid en räv bakom varje öra = minst 4 rävar och en tro på att alla vill göra sitt bästa och dom har ju tidigare lyckats vaska fram det bästa ur många spelare ... nu väntat vi på premiären ! gör Sanny till lagkapten !
Robban kan gott ta timeout från den rollen i år... han kommer ända ge ALLT med eller utan bindeln Älska Timrå IK i nöd och LUST!!
skrev fel webadress DET ska vara moyo.se ifall man vill köpa en hemstickad Timrå mössa med tallar och hans moster på... i väntan på att föreningen inser att riktigt classic line kollektion behövs och efterfrågas NU !!
Kommentera

Sv: Ang Zäta
supp:
Okej...
Jag erkänner.. Brynäs vann en av matcherna med 6-2 i serien...
Sen gick det inte så vidar för dom...


Men snälla "supp"....

Jag tror inte att det var Brynäs målsättning inför säsongen... Att spöa Timrå i en av matcherna...
Kommentera

Sv: Ang Zäta
keni: Vad fick du luft ifrån då?. Så du utgår ifrån några simpla träningsmatcher att Timrå IK har ett kasst lag, men kassa målvakter.
Var det målvakternas fel att Timrå IK har förlorat en massa träningsmatcher? Var du i Luganon?
Ishockey är en lagsport. Där alla spelar för varandra och där de är en bra mix. Unga och rutinerade spelare ex.
Timrå vann inte många träningsmatcher förra säsongen och ändå gick det som det gick. Samma sak var det för två säsonger sedan!
Kommentera

Sv: Ang Zäta
TIKbiff: Fin journalistik. "Jag har hört att Zetterberg.."

Iofs från en Blogg detta väl så då handlar det väl mer om att sprida gossip?
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Rox:
Saxat från AB..

Zetterberg står fortfarande utan kontrakt med Detroit.
Konstigt, kan man tycka.Men i NHL är allt business.
Känslor och vänskap finns inte i förhandlingar.
Jag har hört att Zetterberg och hans agenter erbjudits ett kontrakt över fyra år med en årlig lön på 15 miljoner kronor.
Men Zetterberg sa no thanx.
"Z" letar efter Nash-pengar, 27 miljoner per år.
Detroits problem är att de två spelare, "Z" och Datsyuk, som kommer dominera NHL i många år framöver. Kanske har de inte råd att behålla bägge.
Om jag var GM Ken Holland i Detroit skulle jag kränga iväg några av de äldre spelarna i klubben och ge Detroit "Young Guns" vad de vill ha.
Kommentera

Sv: Ang Zäta
supp: ......och de andra fem matcherna....
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Janken: Brynäs vann med 6-2 i serien också!
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Stigsson: Det är ingen deadline utan truppen samlas till
träning
Kommentera

Sv: Ang Zäta
TIKbiff: NHL har nån typ av deadline 12/9 men jag vet inte riktigt vad det är som händer då.
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Baker:
Har NHL ett fönster som stänger om tio dagar för transfer mellan klubbar kanske?
Kommentera

Sv: Ang Zäta
TIKbiff:
Det första fönstret är 16 maj – 19 oktober, 2005. Övriga enligt nedan:
7 – 11 november 2005
12 – 16 december 2005
23 – 31 januari 2006
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Står i Expressen att transfer fönstret stänger om tio dagar?
vad gäller igentligen.....här i ES eller NHL?
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Rox: Det var det jag skrev ju! Rätt så hyfsat kontrakt skrev jag!
Kommentera

Sv: Ang Zäta
Rox: Tänkte inte på de.....
Kommentera

« · 572985 · »