1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599962 inlägg · 6212 ämnen

Anti-Virus?

Sv: Anti-Virus?
JimmyH: Jaja, förstör...

Ambroo: Haha. Jo men visst vetta :) Men..........nu är det ju som så här att det finns förmodligen inga bättre platser i hela hallen än där vi sitter........i holken så att säga. Det vet du säkert om, även om du ville vara rolig din luring.

mattias - 74: Ja, Nilsson har gjort en bra säsong så här långt.

Skarin: Ta och häll upp ett par glas ur din pava och slå på Vinterland-skivan så jag slipper dig från och med nu...

Ambroo: Mig kommer du aldrig undan ;) Det är så vackert här. Nej men, kom upp och hälsa på oss på lördag. Då kan du få ett glas juice.

Skarin: Får man skratcha och spilla också?

Ambroo: Nej, det är inget underbetyg. När Pär Styf enkelt och rejält är han en av Timrås bättre backar.

Jari Kaski: Det säger jag ingenting om, men jag tyckte inte han var så strålande idag... Han var mindre dålig i jämförelse med andra, men han har en bra bit kvar till sitt forna jag. Kan han höja nivån ytterligare och hålla sig där så skulle ingen vara mer nöjd än jag.

Jari Kaski: Äntligen en STYF som vi kommer ihåg honom, Nu måste en elit- back Värvas!!!!!! så kommer detta gå bra

Laken: Väntar med spänning på din bedömning av Ryno

Det är väl inget snack om att Styf haft det lite jobbigt så här långt. Lättstressad på blå och slafsig i uppspelen. Igår spelade han dock precis så som han ska göra - och gjort så bra tidigare: resolut. Enkelt, inget tjafs.

I övrigt kände jag stor lättnad över det jag bevittnade. Äntligen något som liknade säsongsinledningen. Givetvis tungt att tappa 3-0, men att självförtroendet och den fysiska såväl som mentala orken sviktar är förståeligt.
Njöt verkligen av Hallin. När han kör på som igår är han verkligen en personifiering av det jag älskar med Timrå. Fart, fläkt, uppkäftigt. Så jävla vackert.

Annars: Mora-kross på lördag, oddsen knappast spelbara. Det blir seger. Därefter: oerhört efterlängtat uppehåll. Med en bra tabellplacering. Timrå har gått ungefär som jag förväntat när skadeeländet började (dvs riktigt jävla skitdåligt), men övriga topplag har gått något sämre. Nu är det en riktigt skön gegga, där alla tar poäng av alla och klumpar ihop sig poängmässigt. Behagligt långt ner till strecket. Nog fan ser en topp-4 klart möjlig ut.

Bragd-Birger:
Fortsätter Strålman spela som igår behöver vi ju inte oroa oss för NHL iallafall, Styf och Svedberg glänste i jämförelse.
Vilan kommer lägligt för Strålman, och resten av laget.

Någon som vet var man hittar en back förutom på systembolaget så här i juletid?
Lotvonen verkar ju bli borta ett tag.

actionleif: Du kan få min så länge...

Jag var inte imponerad och Ryno måste ha den största svängradien av alla i elitserien.

OK...två matcher på två dagar, bara någon träning innan match osv och det kan inte vara lätt för honom.

Konstaterar bara att han inte imponerade på mig i alla fall....

Vi får facit när Tallangscouten vaknar.

TIKbiff: Tyckte att Oskar Sundh hade en tung kväll igår...

Inte många rätt där....

Shadar Logoth: Jag fick känslan av att Ryno ville visa den nya hemmapubliken lite trix, kanske han ville lite för mycket.

Några träningar med de nya kompisarna så blir det nog bra

actionleif: Om man väger in att han (Ryno) spelade match dagen innan, att det var första matchen i Timrå och så vidare så ger jag honom betyget godkänd, inte mer.
Jag blir alltid lite skeptisk när stora spelare inte använder sin fysik, vilket jag inte tyckte Ryno gjorde, sedan sätter jag ett frågetecken för hans defensiva kvalitéer i egen zon (markeringsspel till exempel). Men samtidigt gjorde han några bra byten. Betyg 2/5 (finns även under min profil).

Shadar Logoth: Ryno har kvaliteer tekniskt sett.. klubbtekniken bra o på längre sikt kan han bli lite Krykovlik i spelet o han har ju inte haft just någon försäsongsträning så jag tror han blir bra!

Har man haft diskbrock finns det nog i bakhuvudet när man går in i sargdueller men det fysiska spelet kommer säkert ändå förbättras.

Det som framförallt behövs är rappare skridskoåkning o mer ork till backchecking men det kommer nog..

htikare: Och mer än en match i benen med de andra gubbarna....

Han har äckligt krasst rätt ibland den gråe löken.... Men ge karln semester
på livstid och porta han från E.ON arena..... snälla....

Ambroo: Hur är han idag då?

Bissett19: Jorå, nu e han tebax, kanske inte riktigt i gammal god stil men snart så. Han tycker att bara för att Timrå missade en straff så är det ok med crosscheking i bakhuvudet på Sanny som leder till 1-4.

« · 798878