1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Apropå inget

« · 1052617 · » Till forumet


Sv: Apropå inget
Nu tycker jag de börjar bli lite gnälligt på hur folk röstar.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Jensen_12: Andersson skulle funka fint som första center en bättre fråga är vilken vettig människa som röstar fram två stycken rightare som ett backpar. Det har med huvudet att göra..
Kommentera

Sv: Apropå inget
Jensen_ håller fullständigt med .. en defensiv center i första linan? . men det är ju inte fansen som tar ut laget . så det gör ju inget .. folk måste få tycka vad dom vill.. bagarn har ju blivit lite av en gud i timrå . med all rätt .han är oersättlig i laget . men någon poängmaskin är han ju inte direkt
Kommentera

Sv: Apropå inget
Jensen_12: Jag la min röst på Mika Pyörälä därför att han gör väldigt mycket poäng och det är ju bra om en första center kan göra det...
Kommentera

Sv: Apropå inget
..så måste jag säga att jag är extremt förvånad över att Bagarn röstades fram till att ta första centerplatsen i laget av oss HS:are. Jag skulle vilja höra hur ni tänkt lite faktiskt, ni som röstade på honom.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Cartman: Det där är fina grejer det, håller tummarna för dem :) Vilken historia det skulle skrivas om dom skulle ta sig tillbaka.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Cartman: Från*
Kommentera

Sv: Apropå inget
Bajen fans hockey, villka lirare.
Det här är ett lag färn 08/09!
Kommentera

Sv: Apropå inget
Ambroo: Är det inte bättre om du lovar att cykla nånstans?;)
Kommentera

Sv: Apropå inget
Ambroo: Helt rätt, helt rätt!
Kommentera

Sv: Apropå inget
lungan: Går Rögle till en kvart så ska jag inte se en hockeymatch mer.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Sedan kan jag passa på att säga att de som tror att inte Rögle blir farliga i år, tror ohyggligt fel. De kommer med all säkerhet nå en kvartfinal om inte en semifinal. Dessutom är jag rädd för att Timrå kommer få det grymt tyfft emot just Rögle, som Mora för något år sedan då vi inte vann en match emot dem!
Kommentera

Sv: Apropå inget
Det kommer inte bli bagarn för han kommer vi troligen att tappa till NHL efter denna säsong om han prestera på liknade vis som han gjorde i VM.

Jag tror och Hoppas på Styf dels att han är den nya Pappan i laget, är om jag inte misstar mig den som spelat längst i Timrå just nu samt att han skrivit på en kontrakt till 10/11. En kapten ska spela flera år i rad i Timrå inte ett, så jag tror Bagarn utifrån att han bara har kontrakt denna säsong inte kommer bli kanpten, blir han detta kräver jag att han skriver på för flera år med Timrå i samband med att han blir Kapten i sånt fall.

Jonte kan jag oxå tänka mig att se som Kapten detta för att han presterar bäst när han får mycket förtroende!
Kommentera

Sv: Apropå inget
Knylan: Vad fan är du Bengan under täckmantel? Är allt en bara en myt om att du är någon annan?
Kommentera

Sv: Apropå inget
Jag tror någonstans att Robin Jonsson skulle kunna ha chansen på rollen som lagkapten. Det baserar jag främst på det sättet han, främst enligt media, verkar ha mot juniorer. Lägg därtill den ödmjukhet han fått av det han gått igenom med cancern och hela den grejen. Att han var bedrövlig under stora delar av förra säsongen bör inte spela någon större roll, när han blivit bekväm med allt, vilket jag förmodar att han blivit vid det här laget, så bör man kunna kräva bra mycket mer än vad han uträttade under föregående säsong.

Av det man sett av Bagarn så är det en ledartyp på isen, med sitt uppoffrande spel, i övrigt kanske det finns mycket mer att kräva. Hur hans person är vet varken jag eller någon annan här på HS. Men Robin Jonsson är det bästa alternativet jag kan se just nu.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Uno Gordon: Jag tycker att Timo sk få vara en av dom assisterande tillsammans med Jonte H, sen så får vi väll se om det blir bagarn eller någon annan som får äran att bära det stora C på tröjan.

Efter att ha läst det du skrev så har jag bytt sida och tycker att bagarn ska vara kapten bara för att han är en så stor publikfavorit, och en riktig vinnarskalle.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Speicer: Då får nog fanimej STYF hitta tillbaks till formen i fornstora dar om han skall vara kapten. Styfen är fortfarande bra. Men inte tillnärlesevis lika het som för 3-4år sedan.

Han har blivit så jävla mjuk sedan han giftade sig och skaffade barn. Mjuk som gelé.

Får nog ta ett snack med sönerna Hugo, Harry och Helmer om att reta upp farsan på matchdagarna ochbe Sandra servera blodiga biffar till middag.

Fan det är ju ingen killer i karln längre! Han skall ju bara gå ut och DÖDA motståndet! Köra över hela skiten! Upp med en handske i nyllet på Ronnie Sundin t ex. Det väckar alltid ont blod och irritation.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Cartman: Håller med PÄR STYF!
Kommentera

Sv: Apropå inget
Kerstin_k: Bagarn är en kanonkille. Tycker att han kan stå upp för sig både på isen och utanför. Han är väl kanske inte killen som brinner av i första taget och ryter sig högröd i ansiktet och svär så det osar svavel i motgång. Men nog kan Bagarn bli förbannad om det krävs. Han är lite lik Robban i sin ledarstil. Lågmäld, artig, trevlig, väluppfostrad och en riktig mjukis som kan konsten att få folket att ställa sig upp i led och göra honnör åt honom. Men gränslöst hård på isen. Viker inte en tum, inte en millimeter. Dessutom kan konsten att berätta roliga historier och få folk att garva hysteriskt. Och så har han en pojkaktigt bus i blicken precis som Jonte. Ett oskyldigt leende och så är flickornas favorit. Ett går ett sus genom publikhavet när han gör entré och den kvinnliga publiken slänger lystmätna blickar efter honom och studerar varje millimeter utav hans kropp och bara trånar av åtrå och lust. Medan den manliga publiken bara brölar utav upphetsning inför hans obarmhärtiga brytningar på defensiva blå och hans solorajder genom hela banan och hans vackra mål. Vuxna män gråter av glädje för hans odiskutabla uppoffringar. En riktig karlakarl med andra ord som skulle kunna få folk att göra ett korståg till Indien utan att ens grisblinka.

Däreför lägger jag min röst på Bagarn!
Kommentera

Sv: Apropå inget
Cartman: Nu handlar det ju inte bara om egenskaper så som längd på tjänstgöringen eller att vara laglojal när man väljer kapten. Det ska ju vara nån med pondus, nån som tar täten i varje läge och nån som kan ställa sig upp i omklädningsrummet och ta tag i taktpinnen. Det är ju inte bara spelet på isen som skall primeras även om det är en avgörande faktor.

Jävligt svårt att avgöra vem som kommer att bli kapten. Jag tror att Jonte ligger bra till.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Uno Gordon: Håller med Uno - Bagarn känns given.
Kan även bli Jonte (som var assisterande tillsammans med Hahl ifjol) eller möjligen möjligen Styfen.

...men Bagarn får min röst alla dagar i veckan!
Kommentera

Sv: Apropå inget
Cartman: Bagarn är given i mina ögon.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Cartman: Ove Öström
Kommentera

Sv: Apropå inget
Vem tror in kommer att spela med C på bröster i tik nästa säsong?
Pär Styf tycker jag iaf därför att han har spelat längst av alla och för att han är laglojal. Vem tror ni?
Kommentera

Sv: Apropå inget
mikenomad: Låter som ett spännande äventyr... Finns det inte någon Förstecenter Timrå kan plocka från den ligan? haha
Kommentera

Sv: Apropå inget
För alla er som sitter och funderar "den där Patrik Wallenberg, vad blev det av honom egentligen?" kan jag upplysa om att han spelar hockey i en stad som heter Miercurea Ciuc, nära Transylvanien i Rumänien...

Allt enligt NSD.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Snoop: Ja den sociala biten är ju det bästa med regin, men jag tror inte att han kan spela förstacenter.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Cartman: Ja kanske de, hur som helst ska de bli intressant att se vad som kommer, men Regin vore ju de bästa eftersom han känner alla här.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Snoop: Eller så år vi kanske randy i utbyte, det kanske var klart innan!
Kommentera

Sv: Apropå inget
Helg Ernest: De är nog mycket möjligt de, för Ottawa får ju inte ge Timrå nå pengar så då kanske man kommer överens om att han spelar med oss om han inte tar en plats.
Kommentera

Sv: Apropå inget
250kg kärlek: Kan det inte vara så att grollet mellan Otawa och Timrå ang. Regin. Det har dom kanske jämkat, så Otawa skickar tillbaka honom istället för att skicka ner honom i farmarligan?
Kommentera

Sv: Apropå inget
250kg kärlek: Svårt o svara på jag vet inte hur han är i omklädningsrummet och så, men han kan säkert vara ett alternativ helt klart.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Snoop: Vår nya kapten kanske?
Kommentera

Sv: Apropå inget
Jacksson 71: Ja kul de, Timo verkar verkligen trivas i Timrå och de är ju kanon :)
Kommentera

Sv: Apropå inget
250kg kärlek: okej...
Kommentera

Sv: Apropå inget
Mer för Intresseklubben i ämnet Jag-mötte -Lassie:
Såg Per nygårds igår på notdragningen i Bergeforsen. Han sippade på en burk Sprite Zero och såg ut att trivas i värmen. Fiskeintresserad?
Kommentera

Sv: Apropå inget
Jacksson 71: Intresseklubben antecknar.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Jag såg Timo Pärssinen på mittnorden i dag.
Han såg inte ut att ha några jätte problem med ryggen då han lekte med sitt barn men men det är ju en helt annan sak en att spela hockey...
Men för övrigt verkar han vell trivas riktigt bra här annars skulle han ju inte skrivit på ett 2 års kontrakat.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Sitter och kollar på FBK-SSK. där ser man vad inställning och vilja kan göra susen. SSK har gått från 1-4 till 4-4 med mersmak.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Tröjan är absolut INTE grön.

Tröjan är en klassisk Edmonton Oilers tröja från 95/96, #19 Manderville på ryggen. Då tröjan forfarande var stöpt i den form som laget hade under sin storhetstid.
Kommentera

Sv: Apropå inget
glenninski: Hahaha.. okej, då är förvirringen vad det verkar fulländad härinne. Men någon gång ska väl även den blinda hönan hitta rätt på något korn... =)
Kommentera

Sv: Apropå inget
Dream Team: Det var Davidowski som undrade vad det kunde vara för grön tröja. Därför ter det sig väl fullkomligt logiskt att jag svarar pratarn och du hjälper till med bilden och tror att det var jag som undrade. Kalabaliken total och förvirringen likaså =).
Kommentera

Sv: Apropå inget
glenninski: Nemas problemas =) Det är Whalers-tröjan som Manderville är iklädd på bilden i E.ON alltså? Vi stötte ihop igår på väg till match jag, Friman och DJ Hemp. Det lär alldeles säkert bli nåt mer här framöver igen. Jag hälsar honom vid första bästa tillfälle.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Dream Team: Tack för det DT. Nu behöver jag inte rannsaka mitt minne så mycket =). Hälsa Friman när du träffar honom.
Kommentera

Sv: Apropå inget
pratarn: Frågan är hur tröjan ser ut. Hartford Whalers tröja ser ut såhär:



Men Kent har ju spelat för rätt många klubbar genom åren. Länken nedan visar på vilka det är. Någon annan av dessa kanske stämmer in?
Kommentera

Sv: Apropå inget
pratarn: Ett W i vitt och silver mellan med en blå valfena borde finnas på framsidan i så fall.
Kommentera

Sv: Apropå inget
glenninski: ...ja, jag har ingen aning då jag inte vet mycket om NHL alls och Hockey för övrigt är väl inte en av de ämnen man vinner någon frågeQuizz heller på om man tänker efter...

...surra om allt och inget funkar dock riktigt bra och vad jag nu kan tänka mig är väl Edmonton Oilers ett "Alberta-lag" men vilka färger som denna klubben representerat sig utav har jag nu igen inte en aning om...

...skall ta mig en promenad runt korridorerna och kika på tröjan själv för nöjes skull när jag får tid...

Har "straffpucken" kvar bakom mig i ett skåp från den första matchen i Sydkraft Arena där han i sista sekunden fick näta.
Kommentera

Sv: Apropå inget
pratarn: Av listan att döma så verkar det vara Hartford Whalers som tröjan kommer ifrån. Deras tröjor var väl gröna i början om jag inte missminner mig. Men det kan väl iofs vara en tröja från juniortiden.
Kommentera

Sv: Apropå inget
Dawidovski:

1989-90 Cornell University NCAA
1990-91 Cornell University NCAA
1990-91 Canadian National Team Intl
1991-92 Canadian National Team Intl
1991-92 Toronto Maple Leafs NHL
1991-92 St. John's Maple Leafs AHL
1992-93 St. John's Maple Leafs AHL
1992-93 Toronto Maple Leafs NHL
1993-94 Toronto Maple Leafs NHL
1994-95 Toronto Maple Leafs NHL
1995-96 St. John's Maple Leafs AHL
1995-96 Edmonton Oilers NHL
1996-97 Springfield Falcons AHL
1996-97 Hartford Whalers NHL
1997-98 Carolina Hurricanes NHL
1998-99 Carolina Hurricanes NHL
1999-00 Carolina Hurricanes NHL
1999-00 Philadelphia Flyers NHL
jan-00 Philadelphia Flyers NHL
feb-01 Philadelphia Flyers NHL
feb-01 Pittsburgh Penguins NHL
mar-02 Pittsburgh Penguins NHL
apr-03 Timra IK SEL
maj-04 Timra IK SEL
jun-05 Timra IK SEL
jul-06 Blues FNL
Kommentera

Sv: Apropå inget
pratarn: Okej:-)
Kommentera

« · 1052617 · »