1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598797 inlägg · 6213 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Per HApps: Kör Erik Moe med J20 laget nu? ...

Per HApps: Kul att J20 tillhör Sverigetoppen. J18 hade tyngre och åkte på stryk av DIF med 5-1. Djurgårdarna spöade Modo med 11-1 igår så jag antar att de har ett hyfsat lag på gång i år...

VIK Västerås HK - Timrå IK 3 - 6 , bra jobbat J20

Två veckor kvar till värvningsstopp.. nån som har koll om det jagas nån ytterliggare spelare innan stoppet?? (tex. en center)

RocknRolf2: Vilken skräll att det var en NHL-domare som dömde finalen..

Ja, jag menade alltså finalen i Canada Cup 1981, den som Sovjet vann med 8-1. Fast 1-13-matchen hade förstås varit kul att de den med... på sitt sätt.

eltifoso: ja surprise!

Dream Team: ah okej, får kika runt lite. Finalen 1981... just ja, Canada cup. Tänkte att du menade Sverige-Sovjet i hockeyvm. 1-13 eller vad det nu blev

eltifoso: Ja, du ser. Varför blir man inte förvånad? ;-)

Dream Team: Don Koharski är Kanadensare och NHLdomare

RocknRolf2: Nja, inte online, inte vad jag vet. Jag laddade ner finalmatch 3 från DC++. Har snart finalen från 1981 nere med ;-) Där gick det inte fullt lika bra för Kanada....

Dream Team: okej. Vet du förresten nåt ställe där man kan kika på/ladda ner gamla matcher?

RocknRolf2: I sista matchen hette huvuddomaren Koharski. Jag kan tänka mig att det är tjeckiskt, eller nåt sånt. Eller ja, Tjeckoslovakiskt då, eftersom landet inte var delat 1987.

JimmyH: skitsnack? ptja. Sett "mirakelmatchen" 1980? det är ett skämt.. Eller ta bara en sån match som Kanada-Finland här om året.

Skulle vara intressant att veta vilket ursprung domarn hade 1987. Dem brukar ju gilla hemmadomare därborta.

wap.hockeysnack.com
4-3 Larry Robinson ska vara Larry Murphy, Robinson var inte ens uttagen. Dessutom så är det där med domarfördel skitsnack. Den enda fördelen Kanada har är att det spelas på liten rink och på deras hemmaplan. Sovjet har ju dock en fördel av att de alltid tränar ihop dygnet runt, året om. Kanadas lag var ju endast ihop i den befintliga turneringen.

Finalmatcherna är helt sanslösa! Gretzkys insats i den 2:a finalen är förmodligen den bästa match någon spelare någonsin gjort!

Dream Team: Går bort sig vete katten, det är en av de solklaraste interfernce hockeyvärlden skådat som banar väg för det målet (som förövrigt avslutas kliniskt) Spola tillbaks filmen du tittar på och kolla när Sovjeten(jag tror det är Bykov) som backcheckar blir nerdragen utan åtgärd i mittzonen. Efter att han är borta så är det öppen gata.

Surt, men Sovjet visade iallafall vilket lag som spelade den bästa hockeyn.

Har finalen 1981 här hemma också, det är också en underbar match.

Varför i helvete snackar ni om den här skiten!? Alla vet ju att Sovjet är/var bäst alla kategorier och att Kanada för alltid kommer att framstå som ett gäng hockeymördare/råttor/jävla as. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att förbli... Nordamerika måste alltid ta till en massa jävla fula knep/helst spela hemmavid för att vinna något och därmed kan denna skitvärldsdel aldrig vinna min respekt - God natt!!!

Dream Team: Tredje perioden fortsätter i samma stil som den andra, med tuff fysisk hockey från Kanada. Men så, i ett powerplay, får Sovjet ändå utdelning. 5-5 genom Alexander Semak, efter 12.21. Förlängning igen, trodde och hoppades väl de flesta. Men icke. Efter 18.34 kommer det då, Mario Lemieux klassiska mål som betyder 6-5 till Kanada. Märkligt här är hur Sovjet kan gå bort sig så fullständigt i sitt försvarsspel. Kanada får alltså övertag fyra mot en genom mittzon, och man har överläge tre mot en när Gretzky slår passningen som leder fram till målet. Larry Murphy störtar mot mål och Lemieux får öppen gata, och pang! En snärtig handledare rakt upp i Mylnikovs plockhandskryss. Over and out.

Shit, nu blir det här nya Modo-wannabe gästboken.

För tråden "Apropå ingenting......" är så off topic och tillför ingenting.

Apropå ingenting så ska jag sova nu för alla ni som är intresserade.

Dream Team: Möjligen vinner Kanada fördel i matchen på att domarna på den här tiden inte hade lärt sig att döma efter regelboken. Faktiskt inte alls, stundtals. Och då Kanada kommer ut som ett "nytt" lag i period två, och på typiskt Kanadensikst vis börjar smälla på, ja, då är det klart att de får fördel, då den typen av spel tillåts, och oftast klart över gränsen. Sovjet spelar dock en alldeles bländande hockey under hela matchen. Men man lyckas ändå inte stå emot Kanadas tunga fysik, utan blir övta överspelade i egen zon. Framför allt i boxplay. Därför får vi;

4-3, Larry Robinson, 9.20, 4-4, Brent Sutter, 11,06 och 4-5 Dale Hawerchuk, 15.32.

...men ändå inte. 4-2 till Sovjet, med blott 28 sekunder kvar av första perioden. Kanada kunde ställa upp med en rätt hyfsad PP-lina här. Mark Messier, Wayne Gretzky och Mario Lemieux tillsammans med Ray Borque och Paul Coffey. Få se nu, pratar vi passningstempo här, eller hur var det? Sovjets 4-2 kommer omedelbart efter ett oerhört tryck från Kanada i PP.

Dags för period två!

3-1 Rick Tocchet 9.50, 3-2 Brian Propp 15.23. Match igen!

Upplägget påminner till viss del om Timrå-Färjestad nu i december. Vi har en till synes säker ledning med 3-0...

Abron: Vad man ska komma ihåg i den här tredje och direkt avgörande finalmatchen är att Sovjet går ifrån till ledning 3-0 redan efter 8 minuters spel. Detta efter mål av Makarov, Gusarov och Fetisov. Förspelet från Makarov till 3-0 är riktigt högklassigt.

Tänk Johan Svedberg vid blå så fattar ni...

Dream Team:
Va ! Do we tooking same match ? Men nu förstår jag , du pratar finalen 1987 där reultatet var 5-6, 6-5 6-5. För match nr 3 är nämligen 3 kronor mot Sovjet 5-3.

RunarUp: Jag menar på torsdag såklart. Slant lite på tangenbordet.

Dream Team: Där kan man snacka om att domaren avgjorde matcherna. Maken till hemmadomare har väl aldrig skådats om det är den finalserien jag tänker på.
Minns att jag led nåt fruktansvärt med spelarna i The Big Red Machine. Maken till orättvisa förutsättningar hr väl inte skådats på annat håll än när Idi Amin blev ugandisk mästare i simning i 112 år i rad.

Förräxten. Blir det nån bussresa till Mora på fredag? Jag befinner mig i Stöten nästa vecka och ska försöka ta mig till badrumsanläggningen tillsammans med mellansonen.

Timrå rockar alltid fetast!

Abron: Ja, det blev ju samma resultat (6-5) i alla tre matcherna, med båda lagen som vinnare i match 1 och 2. Sedan avgör ju Mario Lemieux i förlängningen i match 3 med ett handledsskott i krysset. Det är otroligt hög kvalitet på spelet i den här finalserien. Trist att jag bara har hittat en av matcherna. Men trägen vinner...

Dream Team: Jag känner på mej att Canada vinner med 6-5..........;)

Dream Team:
Men den har jej mé, torsk blev det, för Sovjet alltså ?

Dream Team: Gordie Howe spelade 23 All Starmatcher.
Trevlig natt.

Frisco: Ja, det var väl det jag kände på mig. Tack för att du tog reda på det. Själv sitter jag och tittar på match 3 i Canada Cup 1987. Sovjet har 1-0 i nuläget. Det blir en lång, men fantastiskt underhållande natt..

Dream Team: Zetterberg will make his first All-Star cameo this year. Averaging 20:36 of ice time per game, tops among Red Wings forwards, the 26-year old Swede had 33 points and was a plus-15 in the first 44 games of the season.

Frisco: Jag vet inte riktigt, men det kan mycket väl vara så. Det borde ju gå att kolla upp. Vilka spelare har deltagit i de fyra senaste All Star-matcherna? Zäta har ju inte hunnit med fler än fem säsonger därborta, då en säsong ställdes in.

Skarin: Det är lite snö ute ser jag. Lite folk är det också ute. Tror det är kön till Olearys man hör.

Frisco: Finns det ingenting annat att göra än att sitta här på HS en lördagkväll? Det ska vara mys-pysigt i Övik har jag hört. I Timrå är det underbart. Och i Sundsvall är det....vad ska jag säga.... Sexigt. Sexigt och hårt.

Dream Team: Sorry att det var stora bokstäver. Är inte riktigt polare med nya tangentbordet ännu. Jag antar att svaret på min fråga är ja. Är det så?

Frisco: Det är väl första gången för alla spelare någon gång under karriären? Ja, av de som nu har lyckan att få vara med där.

Frisco: Få se nu... Hmm, första gången gick jag i åttan och jag hade nog inte fyllt femton tror jag. Det var en fyllegrej, hon hette Evelina och hade lockigt hår...

Själv då?

Ambroo: FÖRSTA GÅNGEN?

Zetteqvist är all star...

Talangscouten: Håller med dej om Hedström.Fan han åker ju inte skridskor.Och i egen zon står han uppe vid blå och tittar på.

Talang(lös)scouten: Jag säger inte att han är lika världsbästigastebra som Svebba, men det såg betydligt bättre ut idag än på länge...

Talangscouten: Händer att han blixtrar till ibland men överlag skulle han behöva lära lite av Carlsson o Nylander när det gäller kämpanda

Ambroo:

Men skämtar du?!

Hedström är ju helt under isen.

Ambroo:
Sant, men är det inte liiite motsägelsefullt när man tagit namnet "Talangscouten" och sedan idet närmaste hyllar en sän klåpare som Svebba?

RocknRolf2: Är du aldrig på plats på arenan?..... du verkar alltid hellre sitta här vid datorn än på plats på matchen, hur kan du egentligen ha nån pejl på vilka spelare som är bra o vilka som är dåliga?

Talangscouten: Men skämtar du?! Dagens match var helt klart ett fall framåt för Jonte och ett steg tillbaka, till normal nivå, för Svedberg. Hans miss vid 0-1 är oförsvarbar och sätter hela laget under press. Man får helt enkelt inte stöta framåt vid tenkningsförlust på offensiva blå och allra helst inte när samtliga forwards kliver på, han måste falla tillbaka och ta djup...

Per HApps:

Svedberg gör ju i alla fall ett bra mycket bättre jobb än vad Hedström gör i dagsläget.

Fortfarande obesegrade 2007, känns skönt!

Att Johan Svedberg spelar i ett elitserielag är fan tag mig en större gåta än Fermats stora sats. Speldummare kan omöjligt finnas.

Han heter ju för fan Svedberg i efternamn, Lillstrimma måste vrida sig i graven när en sån hockeyklåpare i Timrå bär hans efternamn.

RocknRolf2: Ja, det kändes som att Lulingarna hade järnkoll på matchen vid läge 0-2. Vi kom inte alls loss och skapa mållägen. Ja, fram till Niskanens slumpartade 1-2. Tänk vad ett mål kan betyda mycket i hockey! Luleå är ju svåra att möta då man på förhand vet att det blir mycket kamp och inte så mycket ytor att spela på. Kanske att vi hade orkat ta dom med fler gubbar på isen, men med blott tre kedjor hade vi inte riktigt den kraften. Luleå behövde dessutom extrapoängen bättre än oss. Varsågod.

Aja, starkt att hämta in 0-2. 2-3 i spel 3-4 är inte så mkt att säga om.

« · 816075 · »