Ännu har inte Timrå gått ut och bekräftat någon av övergångarna Fredrik Hynning, Mika Pyöräla, Jyri Marttinen och Anton Axelsson. Inte heller att det blir Challe Berglund och Per Nygårds som ny tränarduo är bekräftat. Det gör inte Thomas Johansson heller. – Vi kommer att få ett starkt lag nästa säsong också. Hela föreningen känner sig fylld av revanschlust.
....så känns det ruggigt tungt nu. Oerhört bittert att åka ut mot Modo i sista matchen i sudden. Timrå gör en kanonserie mot Modo o som jag ser det, o jag är ju absolut inte färgad) är det bättre laget men kan inte knyta ihop säcken samtidigt som Modo har århundradets flyt. Men sån är hockeyn o det är ju typiskt att Timrå alltid ska dra det kortaste strået.
Abron: I går coachade Johansson tappert i slutet och kastade om i formationerna inför sudden death. Miljonkedjan var tillbaka med Hahl, Hedström och Pärssinen och han satte även ihop de andra formationerna från i höstas. – Vi chansade lite för att få tillbaka lite av den känslan som vi hade i höstas. Lite tråkigt att vi aldrig fick chansen att spela ihop laget under lång tid. För vi hade något riktigt bra på gång i höstas, säger Johansson. www.dagbladet.se/artikel.php?id=351766&avdelning_1=104&avdelning_2=52
Laken: vilken pajas. Visst, vi har varit dåliga framåt, men vafan det står ju i förhållande till hur många mål vi har släppt in också. Vi missade slutspel iår, då är det väl i alla fall bra att vara på vippen till semi ifjol
Laken: Men cochning i 4e var lite skum, sätta ihopp 1á på det sättet, fanns andra betydligt hetare lirare. Men det är lätt att stå bredvid, å inte behöva ta ansvar för besluten.
Laget skall ha mer än godkänt för årets säsong, vad har inte TIK fått gått igenom med skador å allt. Se bara hur det gick för storstads lagen......
Skarin: På tal om det undermåliga spelet i PP såhär långt, och då främst från backposition, så känns väl få saker mer passande, sett till hur vi har valt att spela, än Rolle Stoltz klassiker "Gå IHOP"...
Låt Hahl lira i PP med Pärsinen och Hedström. Och sen vill jag se lite smartare uppställning av backarna. Man har mestadels lyckats med att inte få backarna att spela pp med klubborna inåt banan, vilket gör att direktskotten totalt uteblivet. Där har vi mer att ge.
fighter: Evighetsmaskinen Anton Strålman verkar vara helt övertygad om seger idag. Hoppas han får rätt, även om chansen till det på förhand känns försvinnande liten. Saxat från ST.nu:
"– Det känns som att det kommer bli väldigt tajt, men vi har två raka däruppe, och egentligen är det bara upp till oss att prestera som vi gjorde då. Första målet lär bli livsviktigt. Det får gärna komma från Anton Strålmans klubba. Annars finns risken att Strålmans 105:e match i Timråtröjan bli hans sista. Men han har en hälsning till alla Timråfans: – Vi åker aldrig ut mot Modo. Ni ska absolut tro på Timråseger i kväll, säger han med eftertryck."
Realist: Vilken planet är du hemmahörande på? Hahl tar Laines plats 7 dar i veckan, 365 dagar om året. Detta oavsett matchträning eller ej!Beträffande son-namnen+Hallin som du räknade upp är du rätt ute vad det gäller Nilsson. Hallin lär inte heller bli kvar men där hänger det nog mer på hans eget beslut. Carlsson och Svensson är givna i laget!
Realist: Apropå Strålman ja.Det står i sundsvallaren att hv71 och frölunda är ute efter honom.Om Strålman stannar i sverige ett år till varför skulle han välja att spela i hv71,frölunda och riskera att få mindre istid och i värsta fall bromsa sin utveckling?det har jag svårt att förstå.Ok närheten till släckt och vänner är väl kanske en bra anledning det räcker inte tycker jag.Jag menar han kommer ju ändå sticka till nhl.Sen förstår jag inte hur hv71,frölunda tänker. satsa på en kille som ändå sticker när som helst verkar ju inte vara att göra rätt satsning.Men det kan ju vara nåt som jag har förbisett vad vet jag? Det är iallafall så jag tänker.Vad tror ni andra?
När det gäller Westfält så måste jag säga att jag känner mig oerhört trygg när han är på isen. Han kommer nog aldrig bli någon poängmaskin, men han gör inga misstag heller! Vinner puckar,tar bort spelare och bäddar för lagkompisar!