1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604042 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
actionleif: Det var ju Välivaara.

Långben: vilka 2 till ?

stoff: vah fan fy fan vah skööööönt det skulle vah med en nya arena hela timrå ik och sundsvall skulle få ett lyft ..mhhh tänk er .....allt nytt stora gångar slippa trängas flott bar och allt sånt mhh härligt:) men det blir ju aldrig något ::( istället blire små dåliga ansikslyftingar på e:on arenan eller plywodd arenan kanske;(

Så verkar Oscar Sundh få chansen i landslaget i förlägret till VM enl länken här till höger. Kul för honom.

Frella: Absolut. Mycket roligt. Fast det känns väl lite så där halvdaskigt då det saknas spelare från de lag som är kvar. Men icke desto mindre en debut i blågult. Hoppas att han får fler chanser framöver, även om det lär dröja innan han får chansen på riktigt. Men kul för honom.

Kom igen HV!

Dream Team: Inte fullt i Foppabank arena i en SEMI.....intresse på topp i "heart of hockey"

Och mododamerna ramlar fortfarande jädra lätt..

Tomma stolar och halvtaskig stämning = Modo i semifinal...

Laken: ja, pinsamt och bedrövligt.
semifinal... o halvfullt... the heart of hockey? PINSAMMA MoDo

TIKEUNDERBART: Uselt spel också! Jag längtar redan efter Timrå IK! :-)

Laken: Hehe... mest skit att det står så mkt tomma stolar ledig osv då det är semifinal.. MoDo hockey har inga fans... hehe riktigt dåligt stämning där...

Laken: MoDo spelar väl som man gjorde mot oss, d.v.s med ett tätt försvar och aggressivitet i anfallszon. Timrå ställde väl upp på ett likadant sätt och gav inte MoDo några ytor att spela runt på. HV däremot, har tagit semester, och MoDo har fått fritt spelrum. Det var ju betydligt närmare 3-0 till MoDo än att HV skulle göra 2-1. Vi skulle kunna ha dominerat på samma sätt mot ett rätt uselt HV.

Men matchen överlag är ju rätt kass. Knappt nåt tempo alls att tala om. Men det lär väl drivas upp ju längre fram i matchserien vi kommer.

Publiksiffra, semifinal 1, Swedbank Arena, MoDo - HV 71: 6 139.

Heart Of Hockey..

Wikegård kan leva på SVT och expekt.com Challe ligger i lä

Dream Team: Modo mot SM final, tar timrås plats grattis!

TD: Segern idag är redan klar. HV är pinsamma att se. Dock så behöver ju MoDo vinna minst en match i Kinnarps för att kunna gå till final. HV känns väl inte lika enkla att tas med där kanske.

Att sedan MoDosupport inte kan hitta på bättre ramsor än "sämre än timrå ja ni är sämnre än timrå" i en semifinal då det egna laget leder med 4-0 är lite bedrövligt...

Dream Team: Tycker inte att den låga publiksiffran är ologisk. Ö-vik är trots allt en rätt liten stad och efter att ha sålt ut (i stort sett väl?) 4 matcher i kvarten, den senaste för några dagar sedan kan man förstå om folk ligger lite lågt så här i 1:a hemmamatchen. Men efter denna starten kan man nog räkna med att söndagens match blir slutsåld.

TIKEUNDERBART: Frågan är om vi ska se det som en komplimang? Nä förresten, inte när HV spelar som idag. Pinsam inställning, snacka om avslaget jämfört med våra möten med Modo!

mikenomad: Oja... inte direkt roligt att se, men ty hockey är hockey.
tips.... 7-1

mikenomad: Ja, med tanke på att laget är i semifinalspel för första gången på fem säsonger så borde väl intresset vara rätt så stort i stan. Men man kanske upplever en mätthet efter segern över oss. Kanske att det var det som "gjorde säsongen" däruppe?

Publiksiffror i kvartsfinalen mellan Timrå och MoDo:

Timrå-MoDo5 800
MoDo-Timrå7 479
Timrå-MoDo5 800
MoDo-Timrå7 524
MoDo-Timrå7 190
Timrå-MoDo5 800
MoDo-Timrå7 600

Man hade alltså bara helt utsålt i en av kvartsfinalerna. Hos oss var det ju ett lite annat intresse. 
1 500 tomma platser ikväll. För fan, det är ju semifinal i slutspelet vi snackar om här!

Är inte en diskussion om Modos publiksiffror intressantare att föra i Modoboken?

Hahaha.. storsimmaren Karol Krizan bjuder på uppvisning.

El Maco: Instämmer till fullo!

Dream Team: Jag ser inte matchen men har svårt att tro att han skulle filma. Du måste ha sett fel.

250kg kärlek: Däremot hör gnäll på Karol Garbo alltid hemma här...

El Maco:

Hmm..Kanske läge för dig att kolla trådvalet??

Såg ni mododamernas kända målis när han gjorde sin version av döende svanen??

Dream Team: han är ju osann.....det är bara pinsammt! Inte ens modoiter kan tycka det är kul, dom som är där.

gud: Jovars... Börjar tröttna på ämnet bara. Sväddbank arena alltså. Modoiterna har lallat på hela säsongen, vad det än har gällt är det en sak som kommit tillbaka.

"Kon har dött, barna får gå barfota i snön till skolan i Mellansel, Hokkyhasse har fått sparken från Aftonbladet och vi har den största fjanten som skådats sedan Wallinheimos dagar i målet - men vår hall är större än Timrås!!!"

Jag har givetvis varit rent bedrövad sedan i söndags, men redan när det var klart för sudden death visste vi ju alla hur det skulle gå. Eller fanns det någon enda här som hoppades på att vi för en gångs skull skulle ha det där extra lilla flytet när det verkligen gäller? Nej, för fan, denna bittra spik i kistan kändes bara signifikativ för hela säsongen...

Och söndagen var kanske den värsta jävla dag jag någonsin upplevt i sporthänseende - månaden mars suger verkligen!

Helt okej att MoDo leder stort ikväll. Jag bryr mig inte ett piss om den löjliga sandlådenivå som fått råda på HS kvartsfinalserien igenom. Visst är man bitter som fan, men av de återstående lagen är det MoDo som jag till 100% unnar SM-guldet och inte minst i och med vissa grymma finalförluster 1994-2002. FBK känns bara astråkiga, LHC ska aldrig vinna ett skit och HV har fått så det räcker...

... är det värt att notera hur bra suringsonen från Västernorrlands mecka (Söråker) spelar i rätt omgivning. Måste kännas som en revansch att få så mycket speltid som han ändå får i Sveriges bästa lag... med ett alldeles strålande resultat.

Tro när vi återser detta yrväder i rödvit räkt? Förr än vi anar hoppas jag!

El Maco:

Förstår din smärre frustration men det är samtigt väldigt kul att retas lite med modoiterna som just har nämt i många sammanhang att svettis arenan är så större än våran när dom inte kan fylla arenan när det är slutspel..

gud:

Jag tror tyvärr inte dom känner sig det minsta uppretade. Däremot garvar dom nog en skvätt åt er bitterhet över att inte själva få gå och se på hockey i dagarna.

250kg kärlek: På tal om istid på Crippe-pojken så ligger han med sina totalt 58 minuter efter kvartarna före rätt så etablerade kollegor i FBK som t.ex Pelle Prestberg (55 min.), Jonas Höglund (52 min.) och Enil Kåberg (50 min.) 1 mål och 3 ass. har han bidragit med offensivt. Väl godkänt Crippe!

Danne_l:

Den bitterheten har nog du känt hela säsongen, Med tanke på att ditt lag inte har lirat mycket till hockey denna säsong..

Själv är jag hyfsad nöjd med "våran" säsong med tanke hur det har sett ut..

Tror dock ändå att det svider lite för våra Västernorrlandsgrannar som har den nya fina arenan..

gud:

Jag har inte känt någon bitterhet, snarare ångest.

Hur som helst, inte helt ovanligt att det inte är lapp på luckan i semi ett.

HV krossades. Härligt MoDo - mot SM-guld!

Danne_l: För egen del så upplevde jag väldigt mycket en på och av-känsla både före, under och efter match sju i kvartsfinalserien. Den andra halvan av matchen var en enda lång tortyr. Jag kan bara minnas en match tidigare som jag har mått så mentalt jävla dåligt. Jag var fullständigt trasig. På ett vis var det en lättnad när det tog slut, även om såklart fel lag vann. För då fanns det ju inget kvar som gjorde att jag behövde ha de här känslorna. Någon bitterhet hade jag inte plats för. Visst hade det förstås varit kul att se Timrå spela semifinal mot FBK ikväll. Jag fick nog mer känslan ju längre serien mot MoDo gick vilka brister i laget som är mer påtagliga än andra. Där räckte vi inte till, inte mot MoDo, och alldeles säkert inte i en ev. semi mot FBK.

250kg kärlek: ...och kvitterat i Cloetta Center. 3-3...

Dream Team: Ojojoj....
Chrippe fortsätter producera.

250kg kärlek: Och Crippe blir match-hjälte i Cloetta! Avgör i sudden death!

Dream Team: Avgörande mål av Crppe: väl godkänt var ordet!

Dream Team: När är Söderström redo för en comeback i Timrå? För en comeback lär vi få se förr eller senare.
Killen har vuxit flera meter med sin flytt till Karlstad och andra arbetskamrater. Äntligen får jag (vi?!) se vad Chrippe kan åstadkomma i rätt miljö och med rätt ledare.
Karln spåddes en bättre framtid än Zetterberg i unga dar. Nu vet vi hur det gick. Zäta är bäst men hur bra kan Söderström bli?

250kg kärlek: han lär knappast komma hem än på ett tag, skulle tro att det blir utlandet efter tiden i FBK

Snoop: Han har ett år kvar på sitt kontrakt med Fbk så nej, han lär inte komma tillbaka inom den närmsta tiden. Å andra sidan är det bra. Söderström visade prov på en enorm talang redan i tidig ålder i Timrå IK. Detta stagnerade med åren och på slutet fick han knappt plats i 3:e, 4:e femman.
Men han var/är en riktigt duktig tekniker som dessutom utvecklat andra egenskaper som gör att jag anser att moderklubben borde rikta sina blickar till denna egna produkt,

Om det sedan är smart att redan nu locka tillbaka honom låter jag vara osagt. Han har trots allt mått bra i sitt miljöombyte. Han växer för varje dag som går.

gud:

Tycker det är lite pinsamt från vår sida med alla dessa "surt sa räven" inläggen med anledning av att det inte var utsålt i kvällens match i Ö-vik. Ja, oj vad jag tror det svider för Ö-viksborna att endast drygt 6100 pers såg SEMIfinalmatchen ikväll. De ligger säkert sömnlösa inatt och är avundsjuka på oss Timråiter som hade lapp på luckan i KVARTSfinalerna men som nu vilar oss i form till nästa säsong...

mikenomad: Visst vore det väl bäst att bara släppa det som varit. Dock så har väl MoDoiterna varit rätt mycket i ansiktet på oss genomgående under hela säsongen med att påtala hur mycket folk man får plats med i Schwåårmood Arena. Att det då kommenteras när det s.a.s bjuds till dans är nog inte så konstigt.

Dream Team:

Tja, kan bara konstatera att de har en sportsligt mer lyckad säsong än oss samt en så in i h-e mycket finare arena än vad vi har. Svider att tillstå det men det är svårt att bortse från fakta.

mikenomad: Faktum är att Timrå IK blev utslaget av just MoDo från Örnsköldsvik i kvarten. Folk sitter och häcklar sig framför datorn över den mediokra uppslutning som var. Det gnälls i parti och minut över klack, lag och allt annat äckligt som förekommer (när v talar Ö-vik).

MoDo vann i sju matcher mot Timrå IK. Rättvist eller ej, det kan diskuteras. Men det som händer nu i denna gästbok, att kasta mer bränsle på elden lär inte funka.

« · 860451 · »