1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604207 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
tobbe_d: Signa Vinnerborg som en författare samtidigt i så fall. För det krävdes mycket fantasi för att få till den utvisningen på Tobbe.

#6 i Modo Tobias Enström 2 min Diving

Fundera på ett film kontrakt istället!!!!

mrchong: Nää.. men deras supportrar är sämre än andra..

Onödig debatt egentligen om vilket lag man " får" hålla på eller inte! Det är väl upp till var och en?! Som jag ser det, så är det pest eller kolera att "välja" mellan MoDo och LHC, men det lag som har spelat grymt bra hockey (så bra att till och med jag har blivit imponerad) det är LHC! Så i just det här fallet, så aah måste jag tyvärr säga att jag håller lite på dom, egentligen så vill jag inte hålla på nåt utav lagen, men är man hockeyidiot så är man..

Simmalugnt: jo de förstod ja med

Realist: Visst! jag håller helt med dig. Av två onda ting väljer man naturligtvis det minst värsta alternativet. ;)

General_Moisio:

Tyckte jag var rolig...menmen

Simmalugnt: Ja men då skiter du ju inte i vilka som vinner.

Realist:

Ähh hockeysäsongen är slut jag skiter fullständigt i vilka som vinner finalserien....bara Modo får stryk.

73Sjöbba: Bör tilläggas att det finns många idioter på Östergötaslätten.

Heja Clöbben

Salle: Du snackar supportrar och jag pratar om Hockeyklubben.

Realist: Det var väl jättetråkigt att Modo inte vann ikväll.Hoppas dom vänder på det här

73Sjöbba: Hej jag har gått och tiitat på Timrå i 25års tid och om nu inte mitt kära Timrå är kvar i slutspelet är det väl HELT givet att heja fra m Modo vi är väl norrlänningar eller?

DJ Hemp: Man får väl hålla på vilket lag man vill eller? Linköping är ingen sämre förening än nån annan.

73Sjöbba: Nä precis dom blev ju friade...

[url=expressen.se/Nyheter/1.624979/1.624979]

LHC-supportrar frias från hets mot folkgrupp[/url]

[url=tv4.se/sport/539899.html]Frias från hets mot folkgrupp[/url]

DJ Hemp: Non the less:

Semifinal
Match 3
Linköping - Färjestad 5-1

Match 4
Färjestad - Linköping 1-4

Match 5
Färjetsad - Linköping 2-6

Final
Match 1
Linköping - MoDo 5-1

Jag måste ju rent objektivt säga att jag är mycket imponerad av Linköping just nu.

Så där ska vi spela i nästa års slutspel!

DJ Hemp: Påstår du att Linköping HC är ett nazzegäng? Lev i nutid.

Kopierar in mitt eget inlägg från härom dagen:

... så har man sjunkit jävligt lågt om man ens överväger att sympatisera med Linköping White Lions i finalen. Det vore inget annat än en fullständig katastrof i sammanhanget om SM-guldet går till Östergötland. Nej, nu sätter vi den västernorrländska äran framför allt och förenas i ett unisont "Heja MoDo!"...

Skärp er för fan, det är förjävla pinsamt att ni sitter hemma och håller på ett jävla nazi-gäng som "klöbben" i finalen! Ska nazzarna verkligen få äran att hinna före vårt älskade Timrå IK när det handlar om att vinna SM-guld??? Och har ni redan glömt hur de samarbetade med Idioterna (Blobbarna) för att försöka krossa oss för ett antal år sedan... Historielösa jävla fuckers!!!

vilken utskåpning.. Modos slump eller turmål räckte inte den här gången. :D

Dalan: Har aldrig gillat LHC men fan vad gött att se dem vinna.
Jag är ett LHC fan i sju matcher nu men garanterat aldrig mer.
inatt sover man gott tjohoo.

Men Herr Hålögd, hur kan du skylla även den här förlusten med 1-5 på domaren?

73Sjöbba: 

Stor risk för det..

73Sjöbba: Han eller Dääme.

gud: Skröder drar väl på sig 5+20 snart

Dalan:

Amen

73Sjöbba: Fy fan vad underbart! Finns ingen som njuter så mycket som mig nu. Ska bli så skönt att se de falla på målsnöret ännu en gång.

Dalan: 3-0 nu MOAHAHAHA!!!

SMÅLAND: 100 gånger av 100 håller jag på LHC om de möter Modo... Visst, gillar inte alls LHC överhuvudtaget, men det finns inga ord som kan beskriva hatet jag känner mot modoliderna...

mikenomad:

Vi hade väl fått FBK i semin medans Hv-LHC mötts i den andra?!

73Sjöbba: Fy vad jag skäms!!!!!
Lärde mig för några år sedan att hata LHC i och med att Helber o
en viss Melin gick ut i pressen och sa att guldet skulle lätt gå till
LHC det året,men vad hände???
Vi pissade på dem i kvarten.........!!!

SMÅLAND: Supportrarna kanske, men inte laget.
Heja LHC!

friskan: Det handlar inte om att gå med i MoDos fan-Club,
det handlar om att stå bakom dom.....för INTE fan jag se
LHC vinna SM-GULD!!!
Deras suppotrar har ju skämt ut sig över hela vårat avlånga land!
Snälla missförstå mig inte!

Inlägget riktar sig till Smålands inlägg....

Gå med i MoDos fanclub om du vill men blanda inte in mig.

mikenomad: Yes...I no that,but we had taken them hard and in the
final we should have meet HV71 and I had se all the matches in
Kinnarps Arena!!!We should had ours first SM-GOLD in our history!!
YES......but the fucking puck wouldn´t taken us to heaven...SHIT!!!
But next season man man we gonna take GOLD!!!Trusta me harden!

John K: Polisen bedömmer brevet som oseriöst som tur är.....
tur är väl det!!!!!Matchen spelas!SKÖNT!!!

John K: Hotet bedöms som oseriöst och ingen x-tra bevakning är insatt.

SMÅLAND: Fast vi hade fått LHC redan i semin isf...och FBK hade ställts mot HV71.

SMÅLAND: Om det nu blir nåt spel i kväll? Såg just på Aftonbladets hemsida att arenan i Linköping är bombhotad. Måste nog gå och kolla på TV:n och se vad som händer.

mikenomad: Ja,i kvarten så kunde det ju ha slutat hur som helst
i sudden mot Timrå!!!!!!
Det kunde lika gärna varit VI som mött LHC i EO:N Arena ikväll
om puckuslingen studsat vår väg.....men Challe tar oss dit
nästa säsong...trusta me harden!
Knyter ändå tummarna hårt för våra VästerNorrlandsbröder i SM-FINALEN!

Krozza LHC hårt!

Han menade dock inte det exakt som jag tog det.

Kongo: eliteprospects forum.

"Noterar fortfarande att Modo faktiskt haft en del tur i både kvartsfinal-spelet och semifinalerna."

(Saxat ur Tomas Ros blogg i AB, avd "även en blind höna....")

dr-nix: Timrå IK och Linköpings HC ska nog helst inte ens nämnas i samma andetag. Absolut inte sett till historik och meriter på klubbnivå i stort. Inte heller på det mer individuella planet sett till utveckling av unga spelare under en period då svensk ishockey överlag utvecklades väldigt mycket. Där var Timrå med sitt nytänkande med skridskoskolan en klubb som många valde att följa.

Timrå IK har sedan starten av den dåvarande högsta serien, Klass 1, år 1922, fram till idag funnits med 29 säsonger och där är man på 11:e plats i maratontabellen, 1922-2007, bland alla klubbar i Sverige. Väljer vi att se enbart till elitserien, vilket vi behöver göra för att LHC ens ska få vara med, finner vi att Timrå här gjort 10 säsonger med innevarande säsong medräknad. LHC ligger här i bakhasorna med sina sju säsonger. Så man kan väl med dessa siffror i bakhuvet säga att Timrå är det av lagen som har en anknytning till både historik och tradition. Detta har givetvis skett hos Östgötarna. Självklart har de en grund och historia som talar om vad klubben är och vad klubben står för. Tyvärr inte alltid i positiva ordalag, dock. Dock så är man väl en relativt ung klubb där utvecklingen har gått rasande fort. Där känns det bara som att Timrå har lite mer pondus, eller vad jag ska säga. Färgad som få andra är jag ju när jag skriver detta, men jag finner precis samma skäl som dig att säga ifrån när det läggs fram på det där viset.

nån som vet om det kommer nån till back?

dr-nix:
Vart läste du det inlägget? Vem skrev?

dr-nix: Folk som kommit upp lite i åldern tror jag inte ser Timrå som uppkomlingar från ingenstans. Men för folk under 25 kan vi nog uppfattas som det.
Historeilösheten är tyvärr mer utbredd än man kan ana på flera plan, hur kan annars Sverigedemokraterna vara på väg in i riksdagen?

Timrå rockar vidare!

dr-nix: ...inte är en klubb som bara dök upp från ingenstans...

Jag ville bara kolla med er som far runt i sverige på alla bortamatcher, visst känner folk runt om i Sverige (asså supportrar osv.) till att Timrå inte är en klubb som bara ingenstans när dom gick upp 99/00?!

Anledning en till att jag frågar är för att jag läste ett inlägg där dom tog upp Linköping och Timrå i samma andetag som lag utan tradition. Linköping håller jag med om men man blir ju lite upprörd när TIK tas upp samtidigt som LHC på det sättet.

« · 867862 · »