1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604459 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
JimmyH: Att olika skribenter som har samma ungefär samma åsikt stryker varandra medhårs är nog inget som någon anmärker på.

Men när någon på ett regelrätt sätt kommer in och stryker lite mothårs så blir det väldigt väldigt jobbigt för många.

Många av denna gästboks medlemmar ber, på mer eller mindre artigt sätt, den mothårsstrykande gästen att fara dit pepparen växer, eller i alla fall att hellre uppehålla sig någon annanstans. - Han tycker ju så fasligt olika så att det inte passar sig här.

Men debatt blev skapad i alla fall, det är min reflektion. De medhårsstrykande känner sig ifrågasatta men kan ju välja att låta bli att svara, vilket faktiskt också ofta är en direkt uppmaning till medlemmarna från moderatorshåll. - Mata inte "trollet".

"Trollet". Ett epitet som moderatorer här använder för att benämna en gäst som skriver och debatterar helt efter konstens alla HS-regler.

Nåväl. Medhåringarna bara måste svara, vilket är det mest naturliga, (Även tikar är således helt naturliga.) debatten flödar, argumenten och åsikterna går isär och gästboken har plötsligt blivit läsbar, i alla fall för en utomsocknes som jag. Men svaren är pliktskyldiga. Det är jobbigt att hela tiden argumentera för sin sak tydligen. I alla fal om det inte är i ett fluffigt moln-rus, med likasinnade uppeidetblåskribenter. - Kan han inte låta bli och dissa oss och ifrågasätta laget och vår ståndpunkt. Vad är det för mening med det här, kan han inte hålla på så någonannanstans? Bort, bort!

Jag tänker inte klaga på timrås gästbok, det ligger ju en uppenbar roande del i det här också. Sen är det tacksamt att ironisera lite kring. Bara en sån sak.

Så nu har alltså Timråsupportrar övertro på sitt lag och vi saknar ödmjukhet. Hmm...

Det sistnämnda är lite skönt ibland, att vara lite kaxig, att visa sin patriotism med en stark tillit till de som styr skutan och sätter ihop vårt lag.

Nackdelen är att besvikelsen bevisligen blir större om det inte går som man tror. Det är lättare för sinnet att gardera sig lite. Pucken är ju platt och leder och ben kan gå sönder.

Nu är det ju också så att det är ytterst få om ens någon som rakt ut säger att Timrå kommer att vinna SM-Guld. Det är mer en överdriven iaktagelse tagen av andra supportrar som skett i samband med att GävleLasse ogenomtänkta kritik fick mothugg.

Men vi är ändå kaxigare än vanligt. Det är inget: "Huvudsaken, att vi är bland de 8 bästa efter 55 omgångar, sedan kan allt hända." Eller ännu värre: "Jag är nöjd så länge vi slipper kvalserien."

Vi kom 5:a trots skadebekymmer förra året och vi har förstärkt laget så därför så sitter nog de gemena förhoppningarna på en topp4-plats. Rimligt dessutom trots att fler lag har förstärkt.

NuMo tycker att alla stryker varandra medhårs här. Njaa....

Vi har kanske blivit mer kollektiva och homogena efter alla MoDo-raljerare som försökte sig på ironi här i våras men nog brukar diskussionerna här om någonstans ofta gå isär under säsongerna.

Det finns ingen gb som diskuterar klack-insatsen så ofta som vi här och går laget dåligt så har vi många fler tyckare här än om laget går bra.

Men Timrå är ju trots allt storheten på HockeySnack, så det är lättast att klaga på den här gästboken.

NuMo: Som man känner sig själv känner man andra, heter det väl. Ja, jag tänkte på det där med att slicka uppåt och sparka nedåt.

I övrigt så håller jag med Tycho om den mer än påtagliga syranivån vad gäller ironin i ditt inlägg. Fast få se nu, är det inga supportrar som tror att det egna laget ska gå hela vägen den kommande säsongen? Nej, det är ju förstås bättre att ha ett högst medelmåttigt, ja, snudd på allsvenskt lag, enbart för att slippa ha de annars så oseriöst högt ställda förväntningarna, menar jag.

70 Rodrigues: Jag säger det igen: Som man känner sig själv känner man andra. Tack för att du delar med dig av din visdom ;)

NuMo: Ett klockrent inlägg i denna sanningens och ödmjukhetens Mecka :-)

NuMo: Hehe... Här har vi ett inlägg syrat med ironi om jag inte helt missförstått... =)
Timrå har ett bra lag och tillsammans med LHC, VF och Modo kommer de slåss om SM-guldet tror jag. Dock kan vi inte vara så skadedrabbade som ifjol, för det fungerar inte för något lag...

Det finns mer toppar(Tenkrat, Hynning och Pyörälä) och det finns även mer bredd än ifjol(Robin Jonsson, Moe+1 och Anton Axelsson). Den enda som jag ser som en riktig förlust är Strålman. Wargs plats tas upp av Regin och Andersson tar ett större ansvar i en tredjekedja. Broder Andersson är väl fortfarande ett öppet kort, det känns som han behöver lite tid att komma in i spelet och laget efter timeouten ifjol. Jag tror på hans potential, han behöver nog bara släppa loss och njuta.

Backlund är bra och jag hoppas att han ska hålla samma klass som under fjolåret, kanske till och med bli lite jämnare nu med lite mer erfarenhet. Åkerlund känns som en bättre backup än Asplund.

Backarna känns mer breda med två nya backar som ska gå in på tre backpar varav bara en sådan ut. Dock var Strålman bästa back i hela ES, så det tappet kommer ändå att bli kännbart. Dessutom sågs bra potential ifjol i Moe som nu blivit ett år äldre.

Längtar till starten av ES!

GävleLasse: Det var ju tråkigt, nu när du äntligen fått den här gästboken läsbar och intressant. Det är annars för många som står och slickar varandra medhårs i röven (ursäkta franskan.) och har absolut inte vill se något annat.

Jag tror precis som de flesta andra. Timrå bör vinna SM-guld i år bara de får vara skadefria. All rimlig statistik säger också att de kommer att vara det, för varför skulle Timrå drabbas av skador ett år till? Fru Ofortuna kommer säkert att uppsöka ett annat lag i år, Brynäs kanske t.o.m.

Man skall ju komma ihåg att Challe och föreningen lagt upp det på ett annorlunda sätt i år, där man inte tänker riskera något och göra om samma mistag som i fjol där man var formtoppade och man överbelastade spelarna redan tidigt på säsongen. Betänk också vad lite hästlinement kan göra tillsmmans med några fleecebandage. (Nä, det där var ett skämt. Stryk det ur protokollet.)

Sen har vi ju de individuella poängskördarna då. Hahl kommer säkerligen att göra minst 30 p i år, men mer rimligt 40. Det ser riktigt bra ut för timrå ur den aspekten, speciellt med tanke på att Hahl kanske är den spelare som ändå gör färst poäng av alla forwars i laget. Multiplicera det du.

actionleif: Jag säger ändå 2.800,ni behöver komma in i hallen och kyla av er lite.om jag inte missminner mig så var det väl 2.500-2.600 ifjol så några till borde komma.

För övrigt så kommer SK givetvis vara där och du kan då passa på att teckna dig för årets medlemskort.

fighter: För mycket.. för mycket.. Tror hAppos siffror är i överkant.

Per HApps: Då säger jag 2.800 en liten stund kan folk slita sig från solen,ni har ju haft bra väder länge däruppe ju.

mikenomad: Jo det har du kanske rätt i.Men anledningen till att jag och säkert många med mig,tycker att det blir uttjatat när han skriver 1miljon inlägg om samma sak,Dvs att vi ska få jävulskt många skador nästa säsong,och om hur många spelare som brynäs har på kontrakt,men dom bygger inte för att vinna.Han skrev ju igår o svarade på mitt inlägg att han kunde bättra sig men det var nog lättare sagt än gjort.

Danne_l: Där är jag bereed att hålla med dig Frölundas bredd i år på alla positioner är helt överlägsen alla lag i hela elitserien. Dock har de kanske för många stjärnor som kan leda till sura miner då vissa äv stjärnorna får mindre speltid än vad de egentligen borde ha, Frölunda har en enormt bra målvaktsduo, de har enormt bra backar, och de har tre landslagsmässiga kedjor minst om inte 4:a. Frölunda HV71 Linköping Modo Timrå är de lag som hamnar topp fem men vilka position de har det avgör lotten, beror på spelschema och vilket humör lagen är på när de mötervarandra!!

htikare: Hahl är givetvis en rollspelare med andra uppgifter än att i första hand göra en massa mål. Han är en spelartyp som alla lag behöver. Men du ser ju själv att det det finns en hel del som tror att han kommer att göra en massa poäng. Nu har man till och med räknat ut vilket poängsnitt han hade per match förra säsongen och multiplicerat detta med 55 och på så sätt kommit fram till att han kommer att göra 30 poäng. Övertro?

Men var de det som jag hade synpunkter på? Nej. Det var ju den till antalet tunna truppen. Med alla friska är Timrå ett väldigt bra lag. Men jag är alltså skeptisk till att man kan gå runt på så lite folk en hel säsong som numera består av 55 matcher. Vi har bara gjort en säsong med så många matcher med tätare matchande som följd. Det ska bli intressant att se hur detta påverkar de lag som väljer att köra på med samma antal spelare som när man hade färre omgångar under en grundserie.

Nu lämnar jag er åt ert öde och skriver inte mer om detta i er bok. Jag har förklarat min ståndpunkt och motiverat varför jag tycker som jag gör. Jag kommer inte att komma in här och skriva en massa "vad var det jag sa inlägg" om jag skulle få rätt, det behövs inte. Men tro inte att jag för ett ögonblick skulle visa några sympatier. Tvärt om.

GävleLasse: Vi vet att Du vet.. att Du själv skulle jubla om Du fick Hahl i ditt lag då skulle Du förmodligen också anse att han hade stora möjligheter att göra tillräckligt mycket poäng i vinter också förutom vad hans spelkvaliteer i övrigt tillför.. så det handlar nog inte i praktiken så mycket om spelaren Hahl som om din övergripande negativa känsla för Tik...

Min pappa har större bil än din, så dä så.
Natti natti

Ambroo:
Du ska INTE
Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).

GävleLasse: Hahl är född -80. När och var du är född är en gåta, då du knappast är från denna värld...
Ambroo @ Jonteland Idag kl. 20:56

Detta är väl inte direkt smart?

Hahl gjorde ifjol motsvarande 30 poäng över 55 omgångar vilket är helt ok men tror ändå han kan göra nån pinne till i år,men allt över 30poäng är jag nöjd med.

JimmyH:

Värvningen av Johan Andersson förstår jag, däremot känns Mikael Johansson lite mer tveksam.
Johan är en tuffing, en spelare som vågar ta för sig mer än vad en junior skulle kunna. En spelare perfekt för en fjärdekedja. Som det ser ut nu lär han dock inte få plats ens där. Borås jublar...

GävleLasse: Hahl är inte värvad för att spruta in poäng heller, han är en stjärna på sitt sätt och han är en av ligans bättre defensiva centrar och han har dessutom spelat med Finland i World Cup.Så ingen räknar med att han gör 30-35 poäng endå så.

Danne_l: Jag tycker att Frölunda har suveräna 89:or. Jag förstår därav inte varför Frölunda behöver 14 senior-forwards. Johan Andersson och Mikael Johansson hade ni klarat er utan.

Ambroo: Hahl är fortfarande ingen målskytt att räkna med.. får ni ut 10 mål av honom så får ni vara glada

Per HApps: Jag hoppas på 4.000 :D

General_Moisio:
SKulle gissa på 1500, med tanke på det förväntade fina vädret.

Jag hoppas verkligen de kommer mycke folk imorgon. Kul om de vore över 4.000 åskådare.

GävleLasse: Hahl är född -80. När och var du är född är en gåta, då du knappast är från denna värld...

Dream Team: Fast lite känns det som att många TIK-are härinne är snarstuckna så fort nån utifrån andas kritik mot vårt lag. Tokälskar man inte TIK så hatar man TIK lixom. Tycker inte alls att GävleLasses åsikter kring TIK på nåt vis är osakliga eller att han ägnar sig åt att kasta skit. Att jag sedan inte håller med honom är en annan sak...

Hejsan alla tikare e de någon som har Timrå låtar på datan som dom kan skicka til lmig lägg till: [email protected] i din msn så får ni gärna skicka några låtar

GävleLasse: Nej, wake up borde du säga istället. Åt dig själv..

Tillägg:

Timrå må ha haft maximal otur med skadorna ifjol, skulle det dock visa sig att det upprepar sig även i vinter så blir det svårt att skylla på otur.

Intressant diskussion! Men inte alltid går det att utse en vinnare, som i det här fallet. Två föreningar kör på två olika linjer, vad som funkar bäst får väl framtiden visa.
Jag gillar Timrås tänk med satsning på unga spelare kryddade med lite mer namnkunniga spelare, precis som Frölunda gjorde för några år sedan.
Nyckeln blir Challe, kan han bara fortsätta där Kenta lämnade så lär det bli topp fem i år.

Men ska vi snacka bredd på truppen tycker jag Frölunda med sina fem femmor krossar er fullkomligt! Brynäs och Timrå;)

Snoop: Problem eller inte. Får jag rätt i mina farhågor så kommer era problem att vara större än mina...

Hawerchuk: så du menar att samtliga 13 forwards är kvalite`?

Dream on...

GävleLasse: Hahaha du har så feta problem :D

Jag kan väl säga såhär att jag hellre har 13 forwards av kvalité än 16 utfyllnadsspelare. Varför? Ett alternativ kom förra säsongen femma med en bra mer skadekänslig trupp och pressade svenska mästarna till sju matcher, det andra kom på en sjätteplats och ska nog vara glada om dom klarar slutspel i år.

Dream Team: Fast det har ju varit ett par tunga förluster i Strålman och Warg där, båda var ju top 5 i den interna förra säsongen. Så det finns ju en risk att det blir status quo.

70 Rodrigues: Du vet mycket väl att Timrå hade uttalade problem med målskyttet under fjolåret. Varför man har värvat vissa spelartyper till den kommande säsongen är givetvis för att försöka råda bot på detta.

GävleLasse: Du verkar ju ha sanningen klart för dig. Att Timrå kommer att vara rena rama invaliditetshemmet runt jul är redan ett faktum. Då har du fått tillfälle att säga det. Igen. Jag får känslan att det nog är tämligen lönlöst att föra den här diskussionen vidare då du redan har förutspått vad som kommer att hända.

End of discussion, alltså.

Snoop: Gå in på eliteprospects och jämför Brynäs och Timrås topp 10 stats från förra säsongen så ser man verkligen vilka otroliga målskyttar ni brukar värva.

Snoop: Som vilka då? I sjukstugan åker man ju inte mycket skridskor

GävleLasse: vi skulle aldrig ha haft en tanke på att värva Brendl ens så de behöver du inte dra upp.Ska vi ha målskyttar så ser vi till att värva målskyttar som jobbar hårt och åker mycket skridskor.

Snoop: Gör han 12 mål så är han en flopp... Det är inte JAG som har värvat honom så det är svårt att skylla en sån sak på mig

Det skulle ha varit intressant att fått veta vad som sagt i den här boken om Brendl skrivit på för er. Det hade blivit orgie bland alla statsrunkare, det är jag övertygad om.

GävleLasse: vi har ingen tunn trupp, vi har 13 forwards och det är bra, dessutom har vi fler stjärnor i laget nu.Ni har ju ingen riktig stjärna i erat lag så därför har ni fler forwards, och jag föredrar som vi har det.Lycka till med Brendl förresten, jag blir förvånad om han gör 12 mål kommande säsong.

Snoop: Varför skulle jag vara avis på timrå? Jag är en ganska nöjd Brynäsare.

Så det skall värvas, fick du panik nu när jag belyste er tunna trupp ;)

Om vi tappar Regin eller Hahl till nästa säsong så hoppas jag på att Marttinens gamla polare kommer hit till Timrå.Marttinen borde kunna locka honom hit om han inte drar till NHL.

www.eliteprospects.com/player.php?player=3181

Måste säga, trots att det handlar om Modo, att man njuter lite extra varje gång miffona blir blåsta på en spelare! :-) Storsint omröstning förresten på frikyrkosidan...är anledningen till att vi inte är med att vi vore ett alltför självklart val tro...?

Skarin: Näe där är du ju mest hård...

Ambroo: Ibland är jag det. Men inte i sängen.

Skarin: Fan vad kvick du var då.

Forward: Tolsa är bra, riktigt bra. Men visst, han är väl ingen frälsare som gör 40+ vad gäller poäng... Det MoDo får är en allround kille som går till jobbet varje dag och nog skulle jag kunna tänka mig honom i TIK. Bättre en halvfinne i Jari än en fläskläpp som Däme.

Forward: Nu handlade det om att Döme försvann och ersattes av Tolsa. Ett bra byte av Modo där.

Tolsa är ju en spelare med hög frekvens och som jobbar väldigt hårt i 60 min. Sådana spelare är inte direkt oviktiga. Kan ju göra poäng också.

Han skulle självklart gå in på fyra kedjor i TIK.

« · 896525 · »