1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604440 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Skarin: Förstår inte varför alla tycker att Tolsa ska vara så bra. Jag skulle inte vilja ha honom till TIK. Pratade med en kollega på jobbet som kommer från Jönköping å han var lika förvånad som jag över denna uppståndelse.

JimmyH: Absolut. Där gjorde grannarna från norr ett litet klipp.

Hahl Bundy: Ja jag säger att det är ett uppköp jämfört med Robert Döme.

....så snodde Modo Tolsa mitt framför nosen på Mif.
Ha ha jaa, vad säger man?

Detta inslag från SVT om och med Mats Näslund är bara att älska. Bilder från den på sin tid unika skridskoskolan i Timrå, från både spel i OS och VM, samt givetvis bilder från Mats egen karriär i Montreal Canadiens.

Så lurar jag och sonen fara ner till Furuvik och kolla på brünäsare

TIKbiff: Modo Sallah från Djurgården...hmmm hur går det ihop?

hellge:
Inte är man förvånad att Modo tog SM guld, undrar om dopingtestet är mörkat?

Per HApps:

"Hittade en keps hemma i dag med 31 och en oläslig autograf"

Behåll den vettja, det är ju trots allt en svensk mästare du har där på kepan.

JimmyH:
Kanske något att ge bort till en Modoit i julklapp! :)

Per HApps: Fredrik Andersson.

vilken hade #31 året innan zetterberg drog till NHL?
Hittade en keps hemma i dag med 31 och en oläslig autograf

Konceptet: Om jag sätter likhetstecken mellan Lotvonen och gipskatten Forsberg med tröja #21 på ryggen så får du allt en aning om hans skadehistorik.

Ja, ni hade väl fem femmor att laborera med hos Frölunda, inte sant? Åtminstone enligt Danne. Men Mäntyläs nuvarande problem borde enligt min något lättpåverkade skadeångest kunna skapa iaf ett visst orosmoment även för honom och hans comeback. Visst, om han kommer tillbaka och allt går bra så är det ju en helfin förstärkning. Men de något osäkra vibbar du känner inför A-J Niemi borde enligt mitt sätt att se på det även finnas för Mäntylä. Men det är förstås bara mitt sätt att se på det hela. Jag blev bara så påverkad av de skadebekymmer vi hade under senhösten förra säsongen att jag inte tar något för givet.

Dream Team: Något som bör oroa är väl vilken typ av försäkring som finns på honom numera.

Dream Team: Usch nej. en ny skada på A-J fruktar man. Han är vår bästa defensive back. Hänsynslös mot sig själv och andra och oerhört placeringsäker. Visserligen något utvisningsbenägen men helt klart en försvagning av vår backlinje om man inte kan medverka.

Sedan får man ta i beaktning tidigare skadehistorik. A-J har inte varit för drabbad av skador så vitt jag vet. hur det ser ut för Lotvonen har jag ingen aning om.

Men rehabträning fortfarande låter lite oroväckande. A-J har väl redan börjat sin uppbyggnadsträning. Men för att sympatisera lite mer med er oro har vi givetvis en backup för denna skada i Mäntylää som inte beräknas tillbaks förrän november.

Konceptet: Det är ju som du skriver i det sista stycket som exakt motsvarar min magkänsla och oro gällande detta. Man kan väl i stort sett räkna med att både (?) Lotvonen och A-J Niemi lär vara i något sämre trim än både sina medkombatanter, och givetvis de motståndare de har att tampas med. Ja, man undrar väl så smått hur mycket mindre tåliga de är inför en ev. smäll. För jag tippar att inte heller du ser en ny frånvaro av Niemi hos er som vidare positiv.

Dream Team: Om man ska jämföra lite med vår egen A-J Niemi som jag har för mig gjorde sin knäoperation vid den tidpunkten som gäller för Lotvonen så beräknas det att A-J ska vara fit for fight tills seriepremiären. Kanske något liknande för Lotvonen

Dock så känner man givetvis oro för hur ska knät vara och inte minst var ligger spelaren fysiskt i jämförelse med sina kollegor. Ska man mjuka in honom i spelet och hur länge ska det ske.

På tal om inget så kan vi väl försöka hålla oss till rätt tråd här (undertecknad inräknad!), så blir det bättre. Tack!

Kerstin_k: Kansliet hade semester V.28-29, så idag är deras första dag... Det borde innebära att dom borde kunna börja "dokumentationen"...

Kerstin_k: I tisdags så hade man iaf byggt grunden för loge-läktaren som byggs på själva logerna.

thha: Ja, det byggs. Än så länge (tror jag) så syns det bara ett stålfundament utanför arenan. Den långsida som vetter mot Sörbergeskolan. Jag brukar se det när jag är ute och springer. Vet dock inte riktigt vad det är för något. Men det är i alla fall ett kvitto på att det byggs något.

Angående kort så sades det från kansliets håll att det skulle komma upp kort så fort det fanns något att dokumentera. Nu har väl dom också semester, så det lär väl dröja någon vecka till innan vi får se något.

Byggs det om något i hallen?
Nån som fotograferar detta?

Styr-Björn:

Okej, tack för tipset!

Styr-Björn: Referatet slår det mesta. Jag påstår att Timrås evenemang slår Modos SM-guld den gångna säsongen. Maken till euroforiska känsloyttringar kommer inte våra grannar i närheten av.

Detta referat är ett bland de värsta jag hört. Här har många idrottsfanantiker mycket att lära. Det är inte underligt att man älskar Timrå IK.

Styr-Björn: Ok, det var en lite luddig sida det där. Nåväl, nu har jag den.

Talangscouten:

Du behöver inte regga dig. En bit upp till höger finns det en ruta med en knapp bredvid som det står "download" på. Till vänster om rutan står en kod. Skriv i koden i rutan och tryck på download. Du kommer då vidare och får vänta 45 sek (du ser när det räknar ner). Sedan trycker du på "free download"

Helg Ernest: Nej, det var inte Deep Purple utan mycket riktigt Black Sabbath på den där bilden. Bilden är egenhändigt klippt och klistrad från ett av deras alster som finns att hitta på nätet och inlagd i gästboken, och den finns även att se [url=www.rockdetector.com/artist,1107.sm]här[/url], för den som nu tvivlar på det jag säger.
Men den som nu inte hyser något tvivel på att Black Sabbath verkligen gästade Timrå Isstadions gamla trappläktare som jag "bevisade" kanske gör klokt i att titta ett par gånger extra på den där bilden...

Dream Team: Det var Deep Purple!
DEEP PURPLES KONSERTER I SVERIGE GENOM ÅREN
1996-06-29 - TIMRÅ (Timråyran)

Sorry!

Dream Team: Kan vara fel av mig ? Minnet sviker.
Det kan ha varit Deep Purple också?

Dream Team: Det måste va senare delen av 90 talet.
För jag kommer ihåg att vi var hos min svåger i deras stuga i Myckelsjö.
Dom spelade så det hördes ända dit.
Uppskattiningsvis ca 10-15 år sedan.

Styr-Björn:

Vad är detta för sida? Har reggat mig nu, kostar det pengar??? Har tappat bort denna cd-skiva för 2-3 år sedan. Tungt. Kan ingen lägga ut på you tube eller nått?

Smokey: Men inte fan kan du väl rata Frank Zappa till förmån för Timrå eller har du två stereoapparater?

Jag menar "Bobby Brown" är ju gjuten på förfesten tillsammans med Lundell och Springsteen.

Kom ihåg det!

Smokey: Kjell-Åke "fasen-vilka-snygga-cheerleaders-Timrå-har-anlitat-som-warm-up-och-ögonskölj-på -matcherna-i-ladan" Tjernström.

Christer Jonasson fick sig ett gott skratt i vartfall när han upptäckte att "vågen" gick motsols för första gången i hans liv och säkerligen 18år bakåt i tiden i Timrå.

Brollan: Det referatet kör man fortfarande som partystarter på många sjuka fester!!! Kulturhistoria! Ska vara den versonen med pålagd musik i bakgrunden och gärna FAT21 med Explorer till.
För att inte snacka om bisittaren som spanar in målvakterna;)

(Rotar i skivbacken...)

Dream Team:

Jasså...jag trodde det var "gulliganen" som satt längst fram på trappan?

Brollan och Gurra:

www.megaupload.com/?d=MBQGH3WA

-Gurra-: Radioreferatet från Timrå - nyköping 2000, Det vill jag också ha nån som hade eller?

Lacka_64: Lägg upp den i ditt filarkiv eller på någon annan webhostingsida. Det vore väldigt trevligt.

-Gurra-: Har en version med musik i bakgrunden. Kan det vara något.

Wayne Gresky: Hmmm....
Hey Mister Banjo, är det Justin Morrisson?

Någon som har radioreferatet från 14/4 2000, TIK - Nyköping på datan ??

Snälla maila.

Dream Team:

Det där är 50 % Sabbath, Bill Ward på trummor saknas, likaså Ozzy på sång. Bill och Ozzy kan mycket väl sitta på en annan känd trappa i Timråområdet...

Fast det är klart, några stilpoäng kan jag dela ut för Tony och Geezer.

Dream Team:
"Ska vi gissa att det rör sig om elitserieåret, senhösten 1981?"

Nä, det ska vi inte. Men 83´ skulle låta mer troligt eftersom det var då de släpte Born again och hade marginelt mer publik än TIK vid den tidunkten.

Kevin O Shea: Nä, man blir ju sjösjuk bara av att titta på deras skjortor...

Redax 2: Norrlandspojkarna var inte heller att leka med...

I vår serie lika som bär...

static.hockeyligan.se/media/2006_2007/elitserien/modo/60.jpg

www.mini-shopen.nu/images/articles/E178%2EJPG

Annars känns det ju som om Lars Kristerz är ett modernt påfund. Nä, tacka vet jag Gert Jonnys...

Kevin O Shea: Han uppe till vänster påminner faktiskt lite om Anders Eriksson...

Här har vi en till med Timrå-anknytning:

www.aik.se/ishockey/laget/0203-16.jpg

www.zonicweb.net/badalbmcvrs/heymrbanjo.jpg

Wayne Gresky: 5 narrar i peruker!

« · 895822 · »