1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601390 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Paddan: Petrol Blue?? Tycker mer det ser ut som en dagisteckning.

gud: Jomenvisst, jag har aldrig tidigare sett en bild på en Tomas Brolin insmord i brun utan sol och iförd Jonte Hedström-mask samtidigt som han har en tarmsköljning på gång. Måste jag säga att det var klockrent med bensinen som rinner ner på Wernblom. Att ni bara kunde associera så långt. Färgen på matchtröjan är ju petrol blue har jag för mig.

gud: Farbror kommer ihåg en del från 1980 och framåt och före 1965 kommer jag inte ihåg något :-))

65selander:

Och farbror kommer ihåg alla gånger..;)

Dream Team: Japp det var betydligt bättre förr.

1964, 1966, 1967, 1968, 1970, 1971, 1972, 1976, 1977, 1980, 1993, 1999

Dream Team:

Fruktansvärt och chockerande..

ALLA: Ni som någon gång haft anledning att tolka inlägg från MoDoiter som på minsta sätt nedvärderande och personliga, och då i negativ mening, utan att för den skull "haft på fötterna" för att kunna stötta upp denna personliga uppfattning i det ni sagt - snälla, svälj allt detta med hull och hår. Tänk istället att ni aldrig någonsin läst det. Ni har förmodligen bara inbillat er allt ni nu vet om att ni egentligen aldrig har läst.

Risken är nämligen rätt så överhängande att MoDofolket blir tårögda (bittra, t.o.m? (MoDoiter bittra? VA???)) och tar allting som skrivs i ämnet (banners inkluderade..) personligt och ser detta som "humorbefriat",  och "under den acceptabla nivån" (nej, gudbevars, BORT, BORT!!). Ja, det kanske t.o.m redan har hänt.

Var tog humorn och självdistansen vägen? Måste allt som skrivs tas med 100% allvar?

Nej, det var bättre förr.

Snyggt gjort av Backlund att tappa skridskon och skära sig, de verkar som att sånna skador följer efter Timrå i år igen, sen håller jag med Ros om att vi har lite glaslirare som går sönder lätt.

Stenkarn: Glöm inte "...and banjo playing"

actionleif: Inte för mig ligger sömnlös varenda natt och mumlar j-a Sanny ;-)

Fint att Sanny bad om ursäkt, nu borde ju denna sak vara ur världen.

hellge: Ja, hur du har lyckats skrapa ihop 200 poäng är ett mysterium, med tanke på ditt uttalande. Låt mig gissa titeln på examen: Master of Inbreed Science?

hellge: Jag tror att du behöver lära dig när du ska sluta.

Alla småkomiska poänger har sin topp. Där bör de då klippas, det ger respekt och retorisk avund.

Larvande njuter dock ingen av.

Ambroo: Tänk vad svårt det ska vara att stava till Erixon.

Det är bra för Eric, om inte annat så här inledningsvis. Sedan blir det väl en tuppkamp om vem av Eric och Sebastian som blir back 8 och vem som blir blå.

Back blå får mer speltid.

Frisco: Du är inte bara festlig, din retoriska ådra är verkligen skarp. Förmodligen slipad av ett halvt decenniums utbyte av kvicka repiliker tillsammans med dina fyra kompisar på modolidsidan. Respect!

Däremot gör mig er banner både ledsen och kränkt. Vad är det för roligt med att antyda att Timrå kommer bli mördade och hängas upp och ner i fötterna??? Hört talas om olaga hot!!1?

Frisco: Det vore det definitivt.

För er andra som också missuppfattade (eller som också tillbringar oroväckande mycket tid av sitt liv på HS) så menade jag givetvis att de enda gånger supporterklubben har något ansvar är när det arrangeras resor, och supporterklubben står som ansvariga, då det är så att säga supporterklubben som "hyr" läktaren i hallen dit vi kommer. Hemmamatcher är inte såna tillfällen.

Knylan: "Vi som supporterklubb har inget att göra med att folk kastar in saker, framförallt inte då det inte sköts i våran regi"

Planerade inkastningar i supporterklubbens regi vore kanske bättre?

Frisco:

Haha..

hellge: Allt, är nog det svar jag kan ge för tillfället.

Om det är bannern som påtalas så är säkerligen full tillfredsställelse redan uppnådd. Ja, härinne iaf.

Game on.

Redax 2:

Jag busar bara med er. Jag tycker inte bannern är så farlig. Men den triggar till svar som också är lite elaka.

hellge: Ärekränkning... Tihi, jag skall komma ihåg den nästa gång MorDor är på besök och se om det argumentet kan hjälpa mot Bortastås ramsor...

Dream Team:

"Är det med ren avsikt, eller är det beroende på någon slags tvång du fortsätter älta de problem Jonte hade hösten -06? Du sa väl själv för inte länge sen att hans problem mycket riktigt var över.

Du behöver inte försvara den MoDoklack som trodde sig raljera över samma sak förra onsdagen. Man undrar väl så smått vad det betydde för deras "bild av verkligheten" när Jonte gjorde två av målen?

Men det kanske är här som tvånget kommer in i bilden för dig?"

Jag svarar bara till er banner. Vad väntar du dig egentligen?

dunderklumpen: Som jag uppfattat det så kom grejerna från hemmastå, i hemmamatchen mot Modo, det var så Abron skrev och han håller på TIK.

Vi som supporterklubb har inget att göra med att folk kastar in saker, framförallt inte då det inte sköts i våran regi. Det är en annan sak på bortamatch.

Fast vissa har det värre...

dunderklumpen:

"Borde inte ni som supporterklubb stänga av dom?"

Samma säger jag. Undra om det inte är på gränsen till ärekränkning med allt pissande. Men kan en moderator stänga av sig själv? Vem vet

Är det inte ironiskt att medan vi bråkar här sitter våra respektive slipsnissar och myser tillsammans... :D

Knylan: Sakerna kom från borta-stå.

dunderklumpen: Vad har supporterklubben att göra med att folk kastar in saker på isen, framförallt på hemmaplan?

Frisco: ...och värre blir det.

Vi gillar inte er, ni gillar inte oss. Fine, thanks. See ya in the pit.

Abron: Borde inte ni som supporterklubb stänga av dom?

Frisco: Tack Frisco för att någon äntligen sätter ner foten, alternativt stämmer i bäcken. Precis vad jag ville höra, tack!

Dream Team: Det är ni som lagt nivån. Vi spelar hockey.

hellge: Är det med ren avsikt, eller är det beroende på någon slags tvång du fortsätter älta de problem Jonte hade hösten -06? Du sa väl själv för inte länge sen att hans problem mycket riktigt var över.

Du behöver inte försvara den MoDoklack som trodde sig raljera över samma sak förra onsdagen. Man undrar väl så smått vad det betydde för deras "bild av verkligheten" när Jonte gjorde två av målen?

Men det kanske är här som tvånget kommer in i bilden för dig?

Stenkarn:

Ska vi tävla. Jag har 200.

Jag är halvless på skaffa fler. Så om du har eller tänker skaffa fler så vinner du.

hellge: Jag tror att du behöver skaffa dig fler högskolepoäng. Det är vad jag tror.

Stenkarn:

Nja, lite dum är jag ibland, men helt dum i huvudet är jag inte. Där måste jag säga emot dig.

Anorexia, bullemi, alkoholism, utmattningsdepresion, spelberoende, kroniskt porrsurfande, narkomani, sektism mm kan mycket väl vara samma problem som tar olika vägar.

Jag är beredd att tro det. Vad tror du?

Helg Ernest: beror väl på vem som för upp pucken,och sen vilka som tar emot densamma.

hellge: Nu fick du allt till det.

Som sagt, på bilden syns dessutom rätt tydligt att Jonte sondmatas. Det måste vara en gammal bild. Han är ju frisk nu.

hellge: "Antagligen är det samma sjukdom". Ujujuj, nu vet jag med säkerhet att du är helt dum i huvudet. Vad ska man säga...fruktansvärt och chockerande!

gud:

Fast det var en rätt bra artikel, den verkar bara finnas på papper

hellge:

Vi gillar hellre att skämta om dig..Bajs är något för er moodoolider..

actionleif:

Nu kan du lägga till att Hedström bajsar också. I dagens ÖA finns en artikel om honom där hans matproblem sägs vara över.

Så rita nu dit en bajskorv nu i photoshop till er banner.

JimmyH, det är väl klart att man kan skämta om ätstörningar oavsett det är övervikt likt Döme eller anorexia likt Jonte. Antagligen är det samma sjukdom.

actionleif:
Yepp, fick i vart fall ett foto på töserna.....

Fick inget SMS i söndags, skärpning ?

Abron: Det är då du ska svara " inte till fullo men nästan 70%" .. får se vad dom säger då.

Eller så skvallrar du till Patrik

actionleif:
Det gjorde jag med besked, men man fick då frågan om man " ÄGDE HALLEN" ?

Abron: Ta dom i örat nästa gång du ser såna dumheter

actionleif:
Tyvärr var det några yngre i vår klack som kastade in saker åsså.
Dj,,, påfund vilket borde rendera i avstägning.

Dogsbite: Vanesak.. hyggligt av dem att städa undan efter sina supporters iallafall.

« · 908369 · »