gud: Jomenvisst, jag har aldrig tidigare sett en bild på en Tomas Brolin insmord i brun utan sol och iförd Jonte Hedström-mask samtidigt som han har en tarmsköljning på gång. Måste jag säga att det var klockrent med bensinen som rinner ner på Wernblom. Att ni bara kunde associera så långt. Färgen på matchtröjan är ju petrol blue har jag för mig.
ALLA: Ni som någon gång haft anledning att tolka inlägg från MoDoiter som på minsta sätt nedvärderande och personliga, och då i negativ mening, utan att för den skull "haft på fötterna" för att kunna stötta upp denna personliga uppfattning i det ni sagt - snälla, svälj allt detta med hull och hår. Tänk istället att ni aldrig någonsin läst det. Ni har förmodligen bara inbillat er allt ni nu vet om att ni egentligen aldrig har läst.
Risken är nämligen rätt så överhängande att MoDofolket blir tårögda (bittra, t.o.m? (MoDoiter bittra? VA???)) och tar allting som skrivs i ämnet (banners inkluderade..) personligt och ser detta som "humorbefriat", och "under den acceptabla nivån" (nej, gudbevars, BORT, BORT!!). Ja, det kanske t.o.m redan har hänt.
Var tog humorn och självdistansen vägen? Måste allt som skrivs tas med 100% allvar?
Snyggt gjort av Backlund att tappa skridskon och skära sig, de verkar som att sånna skador följer efter Timrå i år igen, sen håller jag med Ros om att vi har lite glaslirare som går sönder lätt.
hellge: Ja, hur du har lyckats skrapa ihop 200 poäng är ett mysterium, med tanke på ditt uttalande. Låt mig gissa titeln på examen: Master of Inbreed Science?
Ambroo: Tänk vad svårt det ska vara att stava till Erixon.
Det är bra för Eric, om inte annat så här inledningsvis. Sedan blir det väl en tuppkamp om vem av Eric och Sebastian som blir back 8 och vem som blir blå.
Frisco: Du är inte bara festlig, din retoriska ådra är verkligen skarp. Förmodligen slipad av ett halvt decenniums utbyte av kvicka repiliker tillsammans med dina fyra kompisar på modolidsidan. Respect!
Däremot gör mig er banner både ledsen och kränkt. Vad är det för roligt med att antyda att Timrå kommer bli mördade och hängas upp och ner i fötterna??? Hört talas om olaga hot!!1?
För er andra som också missuppfattade (eller som också tillbringar oroväckande mycket tid av sitt liv på HS) så menade jag givetvis att de enda gånger supporterklubben har något ansvar är när det arrangeras resor, och supporterklubben står som ansvariga, då det är så att säga supporterklubben som "hyr" läktaren i hallen dit vi kommer. Hemmamatcher är inte såna tillfällen.
"Är det med ren avsikt, eller är det beroende på någon slags tvång du fortsätter älta de problem Jonte hade hösten -06? Du sa väl själv för inte länge sen att hans problem mycket riktigt var över.
Du behöver inte försvara den MoDoklack som trodde sig raljera över samma sak förra onsdagen. Man undrar väl så smått vad det betydde för deras "bild av verkligheten" när Jonte gjorde två av målen?
Men det kanske är här som tvånget kommer in i bilden för dig?"
Jag svarar bara till er banner. Vad väntar du dig egentligen?
dunderklumpen: Som jag uppfattat det så kom grejerna från hemmastå, i hemmamatchen mot Modo, det var så Abron skrev och han håller på TIK.
Vi som supporterklubb har inget att göra med att folk kastar in saker, framförallt inte då det inte sköts i våran regi. Det är en annan sak på bortamatch.
hellge: Är det med ren avsikt, eller är det beroende på någon slags tvång du fortsätter älta de problem Jonte hade hösten -06? Du sa väl själv för inte länge sen att hans problem mycket riktigt var över.
Du behöver inte försvara den MoDoklack som trodde sig raljera över samma sak förra onsdagen. Man undrar väl så smått vad det betydde för deras "bild av verkligheten" när Jonte gjorde två av målen?
Men det kanske är här som tvånget kommer in i bilden för dig?
Nja, lite dum är jag ibland, men helt dum i huvudet är jag inte. Där måste jag säga emot dig.
Anorexia, bullemi, alkoholism, utmattningsdepresion, spelberoende, kroniskt porrsurfande, narkomani, sektism mm kan mycket väl vara samma problem som tar olika vägar.
hellge: "Antagligen är det samma sjukdom". Ujujuj, nu vet jag med säkerhet att du är helt dum i huvudet. Vad ska man säga...fruktansvärt och chockerande!
Nu kan du lägga till att Hedström bajsar också. I dagens ÖA finns en artikel om honom där hans matproblem sägs vara över.
Så rita nu dit en bajskorv nu i photoshop till er banner.
JimmyH, det är väl klart att man kan skämta om ätstörningar oavsett det är övervikt likt Döme eller anorexia likt Jonte. Antagligen är det samma sjukdom.
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer