........ja apropå ingenting, är det bara jag som inte kan kolla på highlite:sen på hockeyligan.se? ljudet funkar men bilden hackar som värsta "rullator-Quake" på en gammal 286:a med 2Mb internminne.......
JimmyH: Förhoppningsvis kan vi ha ett par-tre spelare med bland de tio-femton som gör mest poäng den här säsongen. Pyörälä, Hedström, Tenkrat, Pärssinen.
En "stor" spelare hade inte svarat det en "journalist" vill att man ska svara för att skapa rubriker. Hade Fanny haft lite pondus hade han svarat något rakryggat t.ex.
Såg du något av värde i matchen då? Fråga något om hockey istället...
eller
Det där får någon "experttyckare" behandla, jag koncentrerar mig på mitt och mitt lags spel. Låt Wikegård svara, han verkar ju tycka om att swinga till höger och vänster. Rapportera om hockey istället för att fjanta runt och leta konflikter! Jag kallar det seohör-journalistik...
AndersN: Ja, det håller ju jag med om också, självklart. Det finns nog ingen modoit som vill se honom i utvisningsbåset 10-20 minuter varje match för protester.
Rytter: Huh? Den biten av diskussionen har jag inte ens läst.
Faktum är att jag inte lägger speciellt stor vikt överhuvudtaget över vad som sagts i en svallerblaska, vare sig det är Sanny eller Weiner som har sagt det. Det är lite lustig läsning och det är väl i sort sett allt.
Däremot så är den där webundersökningen "Är Modo gnälligaste laget i elitserien?" mycket rolig att titta på även fast det är en ledande fråga :)
Petr Tenkrat har på 7 matcher stått för 3 mål och 2 assist i Kladno, och det är bara första assisten som räknas så det går bra för Petr så här långt :)
Bragd-Birger: Jaså, Ja, låt oss göra just den här gästboken till platsen där vi koncentrerar oss på att posta så fula bilder vi kan på varandra. Att tala till om varandra som till negrer i USA på sextiotalet osv. Varför sänka nivån till något annat?
NuMo: Fin slutkläm. Därmed har vi alla lärt oss vår läxa, och vi konstaterar att ditt gästspel här inne var av det mer framgångsrika slaget. På återseende.
Efter denna favorit så tycker säkert fler än jag att vi skiter i moodolidfansen som är härinne o tjötar..Vi pissade på dom i deras egna djurpark och vi har gått vidare...
Nu börjar myntet att rammla ner. Precis så är det och det var ungefär dit jag ville komma. Väldigt många här inne tyckte att Wikegård hade helt rätt angående Sundström och att han var en hjälte för sitt uttalande som stämmde till 100%.
Var väl någon som till och med ville ligga sked med honom eller hur det nu var ;-)
Men samtidigt så valde man att blunda för kritiken mot Fanny och avfärda den som löjlig och en ren lögn.
Faktum är att jag tror nog att du tycker att Fanny hade gjort det bästa av situationen genom att hålla käften och visa på planen nästa gång vad han tycker om Wernblom istället för att gråta i tidningar, eller?
Rytter: Jag tror att man ska se kritiskt på det mesta som skrivs i skräptidningar det är vad jag tror. Förstår inte varför man ska ta det på sånt stort allvar. Wikegård snappar ju direkt upp "sensationsartikeln" och gör det enda han är bra på dvs "skandalrubriker".
Bragd-Birger: Orkar inte läsa vad du skrev, men det var säkert bra. Ta inte det jag skrev så hårt, det vara bara en vetenskaplig test, helt oprövat på djur tidigare.
Knylan: filmningar är alltid fel, oavsett vilket lag dom spelar för. Jag vet att det är något man får leva med så jag blir knappast jätteupprörd när det händer men jag vill inte att mitt lag ska vinna en match p.g.a. en filmning.
NuMo: Hårda ord. Men visst, är det epitetet på mig får jag leva med det. Förstår dock inte din sorgmodiga passus om hur förbrödringen här på HS sakta håller på att förbytas i glåpord och smädelser. Något jag f ö antar att jag kanske har den största skulden i?
Antar vidare att Utopia i modolidtappning är ett forum där olika lags supportrar ser världen med samma starrangripna modoöga som ni använder? Inse att HS är jobbigt för er kortsiktigt, men i det långa loppet livsnödvändigt för er överlevnad. Endast genom att konfronteras med omvärlden kan era defekter komma till er egen kännedom, och den långa vandringen mot tillfrisknande påbörjas. Jag lovar dock att vara mer försiktig i min hantering av er framledes. För, som det heter i dikten: visst gör det ont när knoppar brister.
dr-nix: Samtidigt så är det fantastiskt när tex då Robert Carlsson tar en vältajmad filmning i ett kritiskt läge av matchen. Markus Matthiasson var också en gigant på detta området när det begav sig, främst på att simulera hakningar.
Rytter: Nu är det väl ändå en viss skillnad. Personligen tycker jag att det är en stora olikheter med att jämnföra en spelare som åker fram till domaren eller en som svarar på journalisternas frågor.
Rytter: oavsett vad sanny sagt eller gjort så låter det på dig som om att du försvarar filmningar och ser på det som en bra grej. Skulle det stämma blir jag väldigt besviken på dig.
Vad antar du att syftet med Fannys kommentar i media är då ifall det inte är att sätta lite press på dommaren? Ifall det som du säger inte är pga att sätta press på dommaren så gör han ju rätt för namnet Fanny, gnällkärringen.
"Wernblom bara filmar hela tiden och han får aldrig utvisning för det, stackars oss som alltid står i alla situationer"
"Själv ser jag Hockeykväll om och om igen. Härligt av Wikegård att sätta Fanny på plats"
Du UTGÅR ju ifrån Wikegård när du framför din "kritik" eller åtminstonne förstärker dina åsikter. Han som i samma veva öser skit på Modo.
Att säga att Sanny försöker sätta press på domarna är väl att ta i? Det är väl stor skillnad på att "gå ut i media" och att svara på en fråga från en journalist som jobbar på AB, Expressen...vilken av dom det nu var.
NuMo: Tycker faktiskt du skall ta och läsa lite längre ner i denna bok vad "ralus" har skrivit. Själv blir jag inte förvånad om han får samma pris i år igen.
Olle: Du missar hela min poäng. Men det var väl inte väntat att du skulle begripa heller.
"För det första så verkar du ju ta Wikegårds ord för att vara sanna"
Nej absolut tar jag dom inte för sanning. Vet mycket väl vad han går för. Men det är lustigt att se hur ni tar det som guds sanning när det gäller en spelare i MoDo, men tolkar dem som totalt felaktiga när det gäller en Timrå spelare.
"90% av artikeln/inslaget i hockeykväll handlade ju om hur Modo gnäller på domaren. Jag tycker faktiskt att det är du som skjuter dig själv i foten och inte Sanny Lindström..."
Igen missar du hela poängen. Jag skrev ju att jag vet att Sundström slösar alldeles för mycket energi på dommaren under matchen, och det är inget jag är speciellt stolt över. Frågan är väl ifall inte Fanny agerar på liknande sätt när han går ut i tidningarna och klagar över att Wernblom faller lätt och att dommarna inte tar ut honom samt ger billiga utvisningar emot timrå. Syftet är ju detsamma dvs, att sätta press på dommarna. För indirekt så kritiserar han ju dommaren i matchen MoDo - Timrå.