1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601302 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
mikenomad: Jo jag är helt inne på ditt spår. Han kanske har "busestämpel" över sig men jag tycker fortfarande att han är mer ovärdelig för Timrå än vad många andra "busar" är för sina lag.

Dessutom spelar han back. Hur många notoriska filmare finns det egentligen på backsidan? :) Finns inget utrymme för sånt och jag tycker påståendet är löjligt.

Rytter: Din senaste fråga tror jag inte någon utanför modolidskaran har några som helst problem med att svara på. Det tråkiga är att ni är så absurt enögda att ni aldrig kommer att förstå varför ni uppfattas så. Det ligger liksom i själva defekten.

Vad gäller Fanny - höhö! - så är du givetvis ute och cyklar. Han är möjligen vårdslös och övertänd vid tillfällen, men han är ingen filmare. Jag vet att han måste vara det i din värld eftersom han med rätta kritiserat pajas-Wernblom för detta, men återigen: lär känna din defekt. Att Wernblom är en patetisk filmare - tillsammans med exempelvis Krizan - gör inte dig till en sämre människa. Inte heller betyder det att Övik är en håla, eller att Swedbank inte är en jättefin arena. Det är bara rättmätig kritik av en fjompig spelartyp. Att automatiskt slänga tillbaka epitetet i ansiktet enligt 'den som sa't han va't!!!1' är enögdhet upphöjt till stupiditet.

Btw: det finns däremot filmare i Timrå. En som utvecklat tjuvnyp och dramatiseringar till skön konst är Robert Carlsson. Jag skulle avsky honom om han spelade i ett annat lag. Nu gör han inte det, och därför diggar jag honom stenhårt i stället. Det kallas enögdhet, det också.

Olle:

Om vi ska roa oss med att dela in hockeyspelarna i olika fack så blir det ju till att generalisera. I det fallet kan vi lätt konstatera att Sanny INTE är en notorisk filmare, således kan han inte placeras i detta fack. Det innebär ju inte att Sanny aldrig filmar. Det är däremot inte hans särdrag, som för vissa andra. Sanny är isf mer av en buse kanske, han tar förhållandevis många onödiga utvisningar och kan faktiskt stundtals vara ganska ovårdad i sitt spel. Han har dock slipat på detta anser jag, det var betydligt värre för några år sedan.

Rytter: håller med om en del du skriver, men citat: "Spelarna bör hålla käften och låta dommarna avgöra vilka som ska ha utvisning eller inte under matchen."

Är du vaken? allt för ofta billiga utvisningar i Elitserien jusst nu, och har så varit under en längre tid. Proffsdomare eller ej, de måste nog jobba lite mera med att använda ögonen med, och sluta med dumma kompensations utvisningar o dylikt.

Rytter: Jag har då aldrig sett sanny filma, vad jag kan minnas på rak arm iallafall. Sen att Sanny är en gnällspik vet bara gudarna vad du fått det ifrån. Dessutom utsågs väl sanny av domarna ifjol att vara den lättaste spelaren att ha att göra med?

Sanny vs Wernblom är ju bara nånting som förstorats upp i media..

Rytter: Jag sa väl aldrig att jag tycker att Sanny filmar, jag har nog aldrig sett honom dyka för påstådda buttendings i armhålan osv.

För det första så verkar du ju ta Wikegårds ord för att vara sanna, om det nu är så att du tycker att det han säger är vettigt, så borde du väl tänka två gånger innan du refererar till en artikel som i samma veva dömer ut hela Modo som ett gäng lipsillar PLUS Wernblom som en filmare, vilket för övrigt skulle göra Sannys "påstående" sant.

"Spelarna bör hålla käften och låta dommarna avgöra vilka som ska ha utvisning eller inte under matchen"

90% av artikeln/inslaget i hockeykväll handlade ju om hur Modo gnäller på domaren. Jag tycker faktiskt att det är du som skjuter dig själv i foten och inte Sanny Lindström...

"Men jag är inte lika blind som er som tycker att Fanny inte gjort något fel eller kan göra något fel"

ALLT Sanny gör på isen är väl naturligtvis inte av godo och som någon sa så går han kanske in tufft i vissa situationer, jag kan förstå om det ibland uppfattas som fult spel av motståndarfans men någon filmare är han inte i mina ögon iaf.

Rytter: MoDo´s.

Olle:

Ha Ha så du/ni tycker att det är ok av en spelare som själv filmar/filmat att gå ut och kritisera någon annan för det? Patetiskt var ordet. Om Fanny själv har tendensen att filma i vissa situationer så gör han bäst i att hålla käften istället för att göra bort sig själv.

Fanny är ju själv något av en gnällspik, att gå ut i tidningarna dagen efter match och gnälla på Wernblom för att han filmar och indirekt kritisera dommarna pga att dom inte tar ut Wernblom och att Timrå får billiga utvisningar emot sig är väl också gnäll eller? Är det så stor skillnad att framföra sitt gnäll i tidningen dagen efter eller på match? Syftet med bägge typerna är ju att sätta press på dommaren och få dom att hålla ett extra öga på vissa spelare. Syftet med Fanny's gnäll var ju att sätta press på dommarna så att dom håller ett extra öga på Wernblom. Spelarna bör hålla käften och låta dommarna avgöra vilka som ska ha utvisning eller inte under matchen.

Jag håller med om att Sundström kan lägga för mycket energi på dommarna, och det tycker jag är väldigt synd. Men jag är inte lika blind som er som tycker att Fanny inte gjort något fel eller kan göra något fel.

Vilka fans är det egentligen som är mest enögda?

Rytter: Kalla mig gärna världens mest färgade knicke dick. Men för mig är Sanny Lindström så långt ifrån en som slänger sig och filmar man kan komma. Han är helt ärlig i det han gör. Han har ett grymt hjärta för det här. Ibland blir det misstag, ibland går tacklingarna till överdrift. Men så är det ju med spelare som vill så mycket. Hellre spelare som hela tiden vill något än en som åker runt och gnäller och tänker på hur tråkig publik det är i, exempelvis Gävle och Övik där ingen klappar med.
Sanny Lindström är faktiskt ett föredöme. Men att han skulle vara bra på att filma, det begriper jag ingenting utav. Jag brukar irritera mig lite lätt på att han bör spela ännu mera fysiskt och tufft, d.v.s. göra det han är bra på mer ofta. Men kommer på mig varje gång att det inte är särskilt vettigt att smälla på i varje byte, hela tiden. #8 har ett grymt stort TIK-hjärta. Och han är framförallt ingen som filmar, fuskar.

Wikegård är alltså helt fel ute när det gäller Sanny, även om jag tycker du överreagerar hans kommentar om honom lite.
Men självklart har han helt rätt när han påstår att Modo är det lag som gnäller mest. Kanske inte så konstigt då Modo har den mest gnällige tränaren av alla. Harald. Och den spelare som gnäller efter varje (nästan) avblåsning. Niklas. Sedan har de ju ett par filmare också. Stora, starka Werner.

MrAgony: Nä det är ju lite det jag menar. Han är ju mediabockens motsvarighet till vilken sportjournalist, på AB eller Expressen, som helst.

Jag skulle fortfarande inte lyfta fram programet/artikeln om jag vore modoit...

Rytter: Ok, kastar småsten, men du tömde just en tiotons truck i ditt eget glashus.

ang: förra inlägget. Wikegård vänder ju kappan efter vinden. Det har han enligt mig alltid gjort.

Olle: wikegård... orka bry sig vad han tycker eller inte tycker.

Rytter: Han gnäller iaf inte.

Rytter: det räcker inte med att spelarna gnäller, supportrarna är likadana ser jag.

Koncentrerar dig på ditt eget lag istället för att bry dig så mycket om vad Sanny tycker, dvs. ta inte åt dig så j-vla mycket.

Rytter: Hur kan man som modoit ens vilja prata om det avsnittet av hockeykväll? Wikegård slår ju fast att Wernblom är en filmare och säger sen att "jo visst filmar du också sanny". Sen går han vidare till punkt ett och säger att i princip hela modo gnäller, med Sundström och Lückner i spetsen.

Wikegård är ju en rubrikernas man men om du nu ska ta hans ord för att vara sanna...

Herminator:

Själv ser jag Hockeykväll om och om igen. Härligt av Wikegård att sätta Fanny på plats. Snacka om att göra bort sig genom att gå ut och anklaga någon för att vara en filmare, när man själv inte är speciellt mycket bättre. Fanny borde lära sig att hålla käften.

Hur var det där med att kasta sten i glashus?

Herminator: Så en trevligare länk om MPS framsteg efter skadan.

Gidde: Här är en länk för er MoDolider att specialstudera.
Bara ett gnällbälte saknades, det största, publiken...

... men var det nån förutom jag som la märke till att Tommy Samuelsson stod o diggade med huvudet till: "Vi är Timrå å vi ger aldrig upp!" i ca 20 -30 sek. i samband med ett nedsläpp?
Han kom på sig o såg ut som en skolpojk som blivit ertappad med nåt.

Wikegård, men det har vi vetat hela tiden!

Rytter:

Man hör nog bara det man vill höra!

BTW, jag hörde bara den där om Fanny, det andra gick mig förbi totalt... ;-)

Uno Gordon:

"Underbar smocka utav Wikegård på Modo. Där satt den! Dra ihop limpsaxen bara..."

Hade inte han åsikter angående Fanny också, eller dom kanske ni helt missade. Eller valde att inte höra.

Tjalle: Jag vill ligga sked med Wikegård ;)

Skarin: Underbar smocka utav Wikegård på Modo. Där satt den! Dra ihop limpsaxen bara...

Tjalle: En minut hit eller dit ;) Men två länkar är bättre än fyra elefanter.

...så är det roligt med länkar.

Gnäll-Niklas. Gnäll-Harald. Alla gnäller i Modo, för det är ju så synd om dem.

Det här skriver i alla fall jag under på ...

Timrås folk i arenan får tummen upp.. Visserligen från 2004 men kul endå att läsa

Uno Gordon: LOTVONEN VAR INTE KLAR FÖR TIMRÅ IK *

mattias - 74: Så Masken vet alltså mer än Kent Nubben Norberg? Inget är klart förrän bläcket torkat på kontraktet. Om de sedan är muntligen överens om villkoren är en helt annan sak. LOTYVONEN VAR INTE KLAR FÖR TIMRÅ IK!

Uno Gordon:

Haha fan var störd du är. Karljävlen gick ju ut i Lokalradion och bekräftade det långt innan nån av er i Timårlägret visste om det.

Tack för mig.

Pissa i en trappuppgång eller Sätta på Cheerleaders, vilket är värst ? Skulle nog gissa på det 1.a?

...börjar inte "Charles har en plan" bli väl tjatigt nu. Känns inte så fyndigt längre efter 38 upprepningar

mattias - 74: Masken litar jag inte ett jävla dugg på. Han har käften full med tjära och spänner på cheerleaders i parti och minut.

Uno Gordon:

Jaja Nubben visste säkert mer än Masken?

mattias - 74: Klart att rykten är roliga. Men i detta fall finner jag det föga relevant. Och du Kimmo var INTE KLAR FÖR TIMRÅ då vi resonerade. Han hade bara fört samtal med Nubben. Men något påskrivet kontrakt fanns inte, viss skillnad.

mattias - 74:

Senaste meddelandet skulle vara till Uno Gordon

Uddan:

Rykten är rykten som sagt jag tror inte heller på det.

Men minns du inte när jag sa till dig att Kimmo skulle vara klar och du bara sa Nää det tror jag inte, vem fick rätt.

Rykten är roliga =)

Uno Gordon: Jo jag vet de men ryckten ändå!

Uddan: Skitsnack! Varför skulle Björn byta ner sig till Leksand, nu när brorsan kommit upp ifrån Malmö? Han har ju skrivit 2-årskontrakt med Timrå och har således även kontrakt över nästa säsong.

Uddan: Vara på väg till Leksand ska de ju stå!

Hahl Bundy: "Tänk dig en helt ny 2:a femma eller varför inte 1:a med Hedström Hynning Tenkrat :)" Vem är Center i den kedjan??

Har hört på omvägar att B Svensson ska vara på till Leksand? Nån som hört nåt sånt?

Hahl Bundy: Synd bara att ingen av dom är center

Hahl Bundy: Håller fullständigt med, Det är proffsigt av Challe :)

mikenomad: I NHL mörkar man ju skador.
Tycker att det är rätt, varför ge gratis info. till motståndarna?

Man vill ju gärna inte tro att nån går in för att skada nån motståndare men men.... Varför chansa?

Sen vill man nog framförallt inte fokusera på de skadade spelarna utan på dom som är friska. Spelarna i laget vet ju hur det ligger till o det räcker ju med det, egentligen.

Dom är snart tillbaks. Tänk dig en helt ny 2:a femma eller varför inte 1:a med Hedström Hynning Tenkrat :)

mikenomad: så länge som det stannar vid att det mest är vi supportrar som spekulerar och inte media så är nog allt okej. Jag tycker dom gör rätt, kanske att dom kan ge några tidsramar så man vet ungefär när dom kan spela igen men man behöver inte ge ut mer info än så.

Hahl Bundy: Tungt. Man undrar ju hur pass "lätta" deras skador är, åtminstone Jontes. Vet inte om jag tycker att det här mörkandet är någon bra idé...öppnar ju för an massa spekulationer istället.

Hahl Bundy: Okej.. Vill så gärna att dom kommer tillbaka, iaf Hedström.

nectis: Challe på radio guld.

« · 916968 · »