1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596792 inlägg · 6213 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Snoop: En spelare som kan kötta och ta för sig framför mål och som dessutom är ledig är väl Anson Carter. dessutom ingen superstjärna direkt...eller varför inte slå en singnal till Manderville. kanske kan han snöra på sig grillorna igen och hjälpa sitt gamla lag ett par matcher för en billig peng? han borde vara i form lagom till slutspel i så fall. ;-)

Snoop: Capitals får ett mycket tungt avbräck dom med :/

Om det ska värvas en forward nu så ska det vara en rollspelare som är beredd att ta sin uppgift att gå in och kötta och skapa utrymme för t e x Petr Tenkrat, en stjärna behöver vi knappast värva, hoppas som fan på att nubben kirrar något bra nu.

Olle: Kikade fram till kvitteringen. Luleå - Färjestad känns mer underhållande.

Bergius: Ganska snygga mål också men om han kan dra på sig ett par tvåor för diving och visa upp sin sanna, labila sida så kan det ju kanske vara värt besväret ändå.

Olle: Målhumör också tyvärr.

Någon som ser Modo - Mora? Håll ett extra ögon på Wernblom! Han är på bra filmningshumör verkar det som. Detta bäddar för en roande tillställning.

kommer nu ihåg att han kanske är med juniorkrorna i Mora....

Någon som vet hur det står till med Moe o hans skadade fot var väl inte heller med ifsh senast...

Knylan: Javisst du också, men glöm inte att kameran lägger på 5 kg.

actionleif: Fan vad tjock jag har blivit.

htikare: Inget snack om saken att han är fet-grym med stockarna!

Skarin: Du var Ju minst sagt bra som trummis i så många år o jag personligen tvivlade på att man skulle hitta en riktigt bra ersättare när Du gick i "trumslagarepension" men Olle är också suveränt bra...

Vet inte om man trummar ännu bättre efter cognacs-lögg men man blir kanske ännu mer avslappnad i händerna...

htikare: Det är mackorna och drickorna i pausen som gör att han är så pass bra. Nästa hemmamatch ska han få Cognacs-glögg.

actionleif: Ja vi har också en kille med riktigt "bra händer" nästan som Brendl...Olle med trumman han är lysande tycker jag!

Lite humor såhär på en deppig lördagkväll.

Ingen som hyrt bastuvagnen som finns i Vivstavarv? Verkar vara en rätt kul pryl.

lungan: Nja Englund sysslar kanske inte med detta. Men antingen domarbasen eller någon administratör på hemsidan.

Dream Team: nu får vi vara glada så länge koskinen får vara något sånär skadefri.

För övrigt hoppas jag på 3pinnar ikväll,och att Robert Carlsson gör en bra match,skulle ochså vara kul om backe kunde få hålla nollan,vi behöver han på topp av sin kapacitet.

JimmyH: Men herre gösses amalia, snacka om procedur, jag ska banne mig maila och försöka fixa detta.

Man måste ju prova men vem ska man maila Christer Englund?

lungan: Det kan vara människorna som jobbar i Moras sekretariat som missade att ändra assisten till Hahl.

Kontakta förbundet så ändrar de säkert. Det finns ju både bevis i form av film och att hockeyligan uppmärksammat det hela.

En annan detalj kan vara att domaren skrev under matchen utan att assisten blev ändrad vilket gör att det officiellt ändå är 15 poäng för Hahl. Men det borde gå att ändra men frågan är om inte matchens domare måste godkänna ändringen då?

JimmyH: Ja men denna poängliga då?

Rk No Name Team Pos GP G A TP PIM +/-

1 9 Mårtensson, Tony LHC RW 14 4 14 18 8 10:10
2 39 Voutilainen, Jukka HV71 CE 15 9 8 17 4 16:4
3 10 Thörnberg, Martin HV71 LW 15 5 11 16 2 16:5
4 26 Söderberg, Anders SAIK LW 14 8 7 15 4 7:6

5 32 Hahl, Riku TIK CE 12 5 10 15 2 11:3

6 27 Pärssinen, Timo TIK LW 15 4 11 15 14 10:10
7 24 Sundström, Niklas MODO RW 15 2 13 15 78 10:4
8 24 Hrdina, Jan HV71 CE 15 7 7 14 14 13:7
9 76 Davidsson, Johan HV71 CE 14 5 9 14 6 14:7
10 80 Weinhandl, Mattias LHC CE 14 10 3 13 8 9:10
11 36 Lind, Mikael BIF CE 14 7 6 13 8 11:10
12 24 Harju, Johan LHF LW 15 9 3 12 16 12:8
13 9 Ottosson, Kristofer DIF CE 15 6 6 12 10 10:3
14 50 Jämtin, Andreas HV71 RW 15 5 7 12 38 10:6
15 14 Chabada, Martin LHF LW 15 8 3 11 20 10:9
16 12 Pirnes, Esa FBK CE 15 7 4 11 6 7:8
17 37 Pyörälä, Mika TIK LW 15 7 4 11 10 15:9
18 97 Ledin, Per HV71 LW 15 7 4 11 28 11:7
19 12 McDonell, Kent SAIK RW 14 6 5 11 14 9:6
20 28 Brendl, Pavel BIF CE 14 6 5 11 42 11:7
21 71 Kallio, Tomi FHC RW 15 6 5 11 10 10:5
22 19 Renberg, Mikael SAIK RW 12 4 7 11 12 5:4
23 16 Nordquist, Jonas FHC CE 15 4 7 11 4 12:3
24 11 Kahnberg, Magnus FHC LW 15 4 7 11 8 11:3
25 30 Omark, Linus LHF LW 15 3 8 11 10 8:7

actionleif: Men varför har han inte 16 p i statestiken på svenska ishockeyförbundet. jag blir sne, vem där som inte gör sitt jobb!

lungan: Officiell poängliga...

actionleif: Att Kalle K aspirerar på titeln som poängbäste back I ES är förstås helt i linje med de blytunga förväntningar som ligger på honom...

lungan: 4-2 målet var Hahl till Koskinen till Lotvonen.

Jag har en fråga hur många poäng har Hahl gjort är det 16 eller är det 15?

Swehockey säger 15 de räknar inte med hans andra assist till 4-2 målet emot mora, där har Kokko poängen istället.

Hockeyligan däremot har 16 poäng på Hahl och där har Hahls andra assist på 4-2 målet i mora råknats med

Frågan: Va Hahl med iuppbyggnaden till 4-2 emot mora i måndags? Är det Hahl eller Kokko som ska ha andra assisten?

73Sjöbba: Ja, det är sant. Att gå på muggen är nog minst lika skitviktigt o ändå hinna tillbaks. :)

Hahl Bundy:
Men fotbollen kan vara praktisk. T.ex man kan gå och köpa en fika om det blir en kontring och ändå hinna tillbaka till den ev. målchansen.

mikenomad: Jag är nog inte ens marginalåskådare längre. Gillade IFK när jag växte upp. Gick på massor av matcher. Sen kom giffarna med Brolin o Sandberg då gick man några ggr till.
Nu går jag nästan aldrig max 1 match per år, kanske det blir lite annorlunda nästa år. Beror på ifall Giffarna kan leverera attraktivt spel, jag är kräsen när det gäller det.
Fotboll o torftigt spel är ju dödstråkigt o inget givande överhuvudtaget.

Hahl Bundy: Tror patronerna kan få vår välsignelse att sno "vi är Timrå och vi ger aldrig upp...." fast med GIF ist.f. Timrå naturligtvis...

Giffarnas prestation var utan tvekan av det heroiska slaget,. Bara att buga och bocka, jag är hockey-nörd och inte överdrivet fotbollsintresserad. Allra helst inte av svensk klubbfotboll...men nu lär man ju besöka Norrporten igen efter några års frånvaro.

Jag tillhör den s.k. marginalåskådaren i fotbollssammanhang...

Satt i igår o lyssnde på förnedringen av Giffarna på radion. 2-0 i baken o Lustig utvisad 25 min kvar av matchen samtidigt som Häcken gjorde 2-0.
Då stängde jag av. Kl. 16.50 slår man på radion lyssnar på kvart i 5 nyheterna o sen blir det radiosporten igen, där dom gratulerar giffarna till den allsvenska platsen.

Då gör jag det med. Grattis.

Var blev den nya hemsidan av?... den som skulle vara klar o fin lagom till premiären?

Någon som vet om Strålman är med i Torontos match mot Pittsburgh inatt ?

Swordster: Du och Tomas Ros.

Swordster: Lätt. Det är Niklas Nordgrens pappa som säljer bilen.

Någon som behöver en ny bil...

Och kan lista ut varför den platsar här!

Hahl Bundy:

Vi var där på jobbresa, men tog en sväng till både tjurfäktning (usch!) samt en titt på Real Madrids arena.

Men annars var det mest jobb samt god mat! :)

Gidde: Jo det är sant. Madrid? Var du på Bernabeustadion?

Hahl Bundy:

Ja, själv var jag i Madrid så jag kan faktiskt inte uttala mig om att allt stämmer ;-)

Men jag har faktiskt varit på matcher där Timrå-klacken varit mycket tyst också, vilket är rätt vanligt när det egna laget ligger under.

Det gäller nog alla supporters, fastän det ju är då som laget behöver stödet som mest.

Gidde: Jag som var där håller med om allt! :)

actionleif:

Enjoy!
Jag håller som sagt inte med om allt, men det mesta.

Kvaliten blev sisådär, men den kanske duger tillsvidare ;-)

Någon som vet om Tenkrat gjort några fler poäng?
Det blir väl inga fler matcher för honom i Tjeckien i år eller har han någon kvar?

Hahl Bundy: Det går väl också bra.. men jag har inte tidningen framför mig så för mig är det lite svårt :)

actionleif: Får man inte bara skriva av härinne som ett citat?

Gidde: Morfar skulle klippa ur den och ge till mig nästa gång jag hälsar på, så du får gärna göra en pdf så det kommer upp snabbare :)

actionleif:

Det var en vanlig insändare, och sådana lägger dom sällan ut på webben.
Å andra sidan är dom rätt dåliga på att lägga ut även artiklar dit, så du ska nog inte hoppas alltför mycket...

Men insändaren var bra, jag håller med i mycket av det som skrevs där!

Men om du är riktigt snäll så kan jag kanske göra en pdf åt dig, men det kanske du fixar till själv?

.. Så kan man idag läsa i Öviks allehanda om hur fantastiska Timråklacken var när vi var på besök i Ö-vik senast, hur vi ägde hallen och vilken fantastiskt trummis vi har.

När jag fått tag i artikeln så kan jag lägga upp den här.
Om ingen hittar den på hemsidan deras, det gjorde inte jag.
allehanda.se/

dr-nix: röstningen på Expressen "vem e elitseriens bästa finne" Riku Hahl dominerer med sina 143röster och (44%) tvåa är kallio med 32röster :)

Jag undrar om inte Johan Andersson är en av elitseriens mest underskattade spelare, den killen har gjort enormt mycket nytta i Timrå-tröjan. En sån där kille som jag absolut kan se i NHL men som troligtvis stannar kvar i Europa, Johan vill jag gärna ha kvar i Timrå länge till.

« · 967680 · »