Snoop: En spelare som kan kötta och ta för sig framför mål och som dessutom är ledig är väl Anson Carter. dessutom ingen superstjärna direkt...eller varför inte slå en singnal till Manderville. kanske kan han snöra på sig grillorna igen och hjälpa sitt gamla lag ett par matcher för en billig peng? han borde vara i form lagom till slutspel i så fall. ;-)
Om det ska värvas en forward nu så ska det vara en rollspelare som är beredd att ta sin uppgift att gå in och kötta och skapa utrymme för t e x Petr Tenkrat, en stjärna behöver vi knappast värva, hoppas som fan på att nubben kirrar något bra nu.
Bergius: Ganska snygga mål också men om han kan dra på sig ett par tvåor för diving och visa upp sin sanna, labila sida så kan det ju kanske vara värt besväret ändå.
Skarin: Du var Ju minst sagt bra som trummis i så många år o jag personligen tvivlade på att man skulle hitta en riktigt bra ersättare när Du gick i "trumslagarepension" men Olle är också suveränt bra...
Vet inte om man trummar ännu bättre efter cognacs-lögg men man blir kanske ännu mer avslappnad i händerna...
Dream Team: nu får vi vara glada så länge koskinen får vara något sånär skadefri.
För övrigt hoppas jag på 3pinnar ikväll,och att Robert Carlsson gör en bra match,skulle ochså vara kul om backe kunde få hålla nollan,vi behöver han på topp av sin kapacitet.
lungan: Det kan vara människorna som jobbar i Moras sekretariat som missade att ändra assisten till Hahl.
Kontakta förbundet så ändrar de säkert. Det finns ju både bevis i form av film och att hockeyligan uppmärksammat det hela.
En annan detalj kan vara att domaren skrev under matchen utan att assisten blev ändrad vilket gör att det officiellt ändå är 15 poäng för Hahl. Men det borde gå att ändra men frågan är om inte matchens domare måste godkänna ändringen då?
mikenomad: Jag är nog inte ens marginalåskådare längre. Gillade IFK när jag växte upp. Gick på massor av matcher. Sen kom giffarna med Brolin o Sandberg då gick man några ggr till. Nu går jag nästan aldrig max 1 match per år, kanske det blir lite annorlunda nästa år. Beror på ifall Giffarna kan leverera attraktivt spel, jag är kräsen när det gäller det. Fotboll o torftigt spel är ju dödstråkigt o inget givande överhuvudtaget.
Hahl Bundy: Tror patronerna kan få vår välsignelse att sno "vi är Timrå och vi ger aldrig upp...." fast med GIF ist.f. Timrå naturligtvis...
Giffarnas prestation var utan tvekan av det heroiska slaget,. Bara att buga och bocka, jag är hockey-nörd och inte överdrivet fotbollsintresserad. Allra helst inte av svensk klubbfotboll...men nu lär man ju besöka Norrporten igen efter några års frånvaro.
Jag tillhör den s.k. marginalåskådaren i fotbollssammanhang...
Satt i igår o lyssnde på förnedringen av Giffarna på radion. 2-0 i baken o Lustig utvisad 25 min kvar av matchen samtidigt som Häcken gjorde 2-0. Då stängde jag av. Kl. 16.50 slår man på radion lyssnar på kvart i 5 nyheterna o sen blir det radiosporten igen, där dom gratulerar giffarna till den allsvenska platsen.
Det var en vanlig insändare, och sådana lägger dom sällan ut på webben. Å andra sidan är dom rätt dåliga på att lägga ut även artiklar dit, så du ska nog inte hoppas alltför mycket...
Men insändaren var bra, jag håller med i mycket av det som skrevs där!
Men om du är riktigt snäll så kan jag kanske göra en pdf åt dig, men det kanske du fixar till själv?
.. Så kan man idag läsa i Öviks allehanda om hur fantastiska Timråklacken var när vi var på besök i Ö-vik senast, hur vi ägde hallen och vilken fantastiskt trummis vi har.
När jag fått tag i artikeln så kan jag lägga upp den här. Om ingen hittar den på hemsidan deras, det gjorde inte jag. allehanda.se/
Jag undrar om inte Johan Andersson är en av elitseriens mest underskattade spelare, den killen har gjort enormt mycket nytta i Timrå-tröjan. En sån där kille som jag absolut kan se i NHL men som troligtvis stannar kvar i Europa, Johan vill jag gärna ha kvar i Timrå länge till.
Montén Python: Hoppas verkligen TS. har lite nya ide'er vad gäller uppspel, hålla i och inte "dumpa puck" i tid o otid. Rörligare PP och inte att han har förutfattade meningar om vilka som skal vara på isen vid PP. Inte vara rädd att ... | Läs mer