1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596859 inlägg · 6213 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
dr-nix: nån som streamar matchen i morron

aha hade inte pejling på när vi skulle möta VF, hade gärna sett att vi möts en eller två veckor senare (så vi kan få hit Tenkrat bl.a.)

Det blir en tuff match.

Uno Gordon: Trovärdigt? Nä inte på långa vägar men 1 el. 2 skulle inte skada.

Hahl Bundy: Men trovärdigt att Zlatan hänger sju strutar då! Icke.

...så hoppas jag Zlatan gör en Alves ikväll!

timrå_ik: Nu blev det faktiskt 0-3 till Modo i den matchen då Karol Krizan gjorde mål. Och visst vann vi skotten, men jag tycker faktiskt inte ens vi var nära i den matchen att hota Modo. Det var enkla skott rakt på och längs isen och där gör man sällan mål på Krizan. Och sedan var väl jakten på en slutspelsbiljett i det skedet tämligen tröstlöst, då vi hade förlorat flera viktiga 6-poängsmatcher tidigare den säsongen, så vi var helt enkelt inte värda att gå till slutspel vid den tidpunkten. Det hade varit ett hån mot Hockey-Sverige.

51 Roger: "Tur förtjänar man" kanske det, men hade du skrivit att man ibland "förtjänar ett mål el. flera mål" då håller jag inte med.
Mål förtjänar man inte. Mål gör man!

F.ö hoppas jag att vi from nu alltid har turen med oss.

51 Roger: Fråga Börje Salming. Han om någon vet vad ordet HAT innebär och vilken elektrisk stämning det är mellan Brynäs och Timrå. Att karln inte blev dödad när han sänkte Finn Lundström i en match på 70-talet är en gåta. Då bildades en lynchmobb bland Timråpubliken. Och har varken förr eller senare i sitt liv varit så rädd som han var uppe i Timrå. Och det säger ganska mycket med tack på att karln har avverkat 17år i NHL.

Wesse1: Exakt! Brynäsdjävlarna skall hållas kort. Nu och för alltid.

51 Roger: Brynäs unnar man ALDRIG en seger.

Tur med första målet, javisst, men mot Mora hade Brynäs två klockrena träffar i stolpen, varvid en måste domaren ta till videogranskning, tur fötjanar man, och det gjorde Brynäs igår, hade hört talas om "finnfemman", men den såg man inte mycket av.Hedström mest grinig på plan.Så nog kan ni unna oss denna seger.

Imorgon vinner vi mot alla odds i scandinavium, och gud så glad jag kommer vara ;)

Hahl Bundy: m som matchen mot MoDo för något år sedan, minns att vi vann skoten med något typ (43-20) och det står 1-0 till MoDo, timrå tar ut målvakten och MoDo's målvakt får lägga in den i tom bur, så sluta det 2-0, timrå jobbade hårt den matchen men pucken studsade MoDo's väg, så den som jobbar hårdas stämmer nog inte jämt :/

..så tycker jag det är en intressant omröstning här bredvid om tur o otur.

"Den som jobbar hårdast har mest tur" Vete katten om det stämmer.
Slår man en lobbpuck från över halva plan för att dumpa ner o den singlar in i målet o målvakten står som en morgongök, vill inte jag kalla för att jobba hårt.

Jag vill se oss göra såna mål lite då o då, lite lätta mål.

Hahl Bundy: håller med, ge oss lite slump måål (till oss) inte till dom andra som de brukar vara

JimmyH: Tänk vad man glömmer. Jag räknade det som skickligt :)

Hahl Bundy: Åkerlund tog en puck i slutsekunderna mot Mora med 75% av handsken inne i målet. Målet kunde inte dömas som mål eftersom pucken inte syns i handsken.

Det är ju lite tur i det med.

... men varför är det (som det känns) bara vi som drabbas av osannolika "målvaktsmissar"?
Minns kvarten mot Modo o 2 mål som aldrig nånsin skulle gå in nån mer gång, hur mycket man än försökte.
Igår kom en till, Vore väldigt skönt ifall vi retroaktivt får denna osannolika tur med oss nån gång.

actionleif: ok då blire lite timrå tryck i den väldigt tysta hallen

timrå_ik: Godmorgon.

Det åker 2 minibussar, typ nu.

blir det ingen buss alls ner till Gävle eller ?

Citat ur Brynäsboken!

Sv: A propósito de nada
Huge: Att Brynäs har torskat 7 matcher beror till stor del på två saker.
1. Att elitserien har för många matcher och spelarna inte är beredda på att gå in och göra skitjobbet i varje match. Kanske inre spänningar då inte alla ställer upp ?
2. Lotteriet i spelschemat då man haft otur att möta 7 bättre lag i ett svep. Kanske vänder det ikväll då man stöter på lite mänskligare motstånd ?
oraklet @ StockholmIdag kl. 00:15 

Ann: Det var nog en liten Pärs!

Knylan: Ja nog borde det finnas tillräckligt med folk i området för att kunna fylla en buss ner till gävle, dåligt tycker jag. Ja de får vi hoppas men frågan e om det kommer hända.

jojje_timrå: Det är dåligt att inte kunna fylla 16 platser till Gävle, väldigt dåligt. Men det kommer nog bli bättre, speciellt när den här PPV-hypen har lagt sig.

Knylan: aj då lät ju nte så bra. skulle gärna har följt med om jag inte bodde så långt bort men tyvärr. önksar er lycka till därnere och sjung hela matchen för att stötta våra hjältar

jojje_timrå: 12. Det finns 16 platser, platser som behöver bli fyllda för att kostnaden för SK ska bli så låg som möjligt.

Ungefär hur många blir ni som åker?

Knylan: Kom igen nu och anmäl er, vi kommer ju inte hem så sent så alla som ska upp imorn, de är ingen fara..

Nu är det fyra platser kvar till Brynäs, var spontan och häng med!

JimmyH: Klockrent på min ära! Men jag har gett upp hoppet nu om att en dag få se Niklas Wikegård i båset. Jag gillar fortfarande hans framfart men jag har börjat inse att Wikegård har gjort sitt på den fronten. Karln gör sig bäst i TV och som föreläsare. Han har kramat ur sitt hockeyhjärta fullständigt i rollen som coach. Det finns inget mer att hämta. Dessutom blir han alldeles för exalterad nere vid sargkanten. Och jag tror inte familjen är beredd att bryta upp från tryggheten i Sigtuna, även om frugan härstammar ifrån Luleå. Men att karln gjort en beundransvärd insats för hockeyn är odiskutabelt. Men nu är det tid att gå vidare, tid att växla in.

Nu jublar ni säkert över mitt ställningstagande i denna infekterade fråga. Om det är så, får jag väl bjuda på den smällkaramellen då. Jag ser det som ett nyanserat tänkande och att jag låtit drömmarna sjunka in i mitt medvetande. Att jag haft gott om tid att fundera.

Jag kommer aldrig glömma Niklas Wikegård, inte en chans, inte efter min timmeslånga intervju i Schweiz, inte efter hans svarta korpögon, inte efter hans finger mot Timråklacken, inte efter hans fräna utläggningar i televisionen på bästa sändningstid, inte efter allt hans pissande på Sportbladet och Lasse Anrell i synnerhet och definitivt inte för hans förbehållslösa och gränsöverskridande kärlek till fysisk hockey och hårda tag, och slutligen inte heller för hans otroligt fantasifyllda klyschor och uttryck och hans sätt att förvandla möss till människor och pojkar till män.

TACK NIKLAS WIKEGÅRD! I MITT HJÄRTA FINNS DET ALLTID PLATS FÖR EN SÅDAN SOM DIG!

Amen.

Ann: Se där ja! Ytterligare ett bevis på karln trivs som fisken i vattnet i Timrå. Hrligt att det produceras i sänghalmarna också och inte bara på hockeyrinkarna . ;)

Uno Gordon: En bra krönika om Hockeykväll av en gammal lokal-journalist:

Peltomaa: nu är du väl ändå ute och cyklar. Wikegård har ju ideligen berömt Timrå IK och dess framfart. 2ggr har han tippat oss topp 4 och en gång under strecket. Något fel med detta? Han är ju ingen supporter till Timrå och skall ju göra ett subjektivt tyckande i televisionen utifrån sina egna värderingar. Du kan ju inte förvänta dig att han skall gulla med Timrå jämt bara för att du och jag älskar dem. Samma sak med Challe Berglund i sådana fall, på den tiden då han jobbade i lag med Johan Edlund och TV4 hade "Hockeykväll". Han kritiserade väl Timrå rätt friskt. Gör det honom till en sämre människa för det? Han hade ju dessutom rätt. Sedan skall man ju inte bokstavligt talat svälja allt med hull och hår det som sägs heller. Man får ju kritiskt granska det som granskas under lupp och välja själv vad man vill ta till sig för någonting.

Nej Wikegård är en frisk fläkt som bjuder på sig själv och sådana är dessvärre en bristvara i svensk hockey idag.

Amen.

Mathias: var har diffe tagit vägen då ... länge sen man hörde något inlägg från honom..måhända ventilerar han sina åsikter med molgan

JimmyH: Kan ju kolla men har svårt att tro det tyvärr

Mathias: Den andra bussen blir av. Det är dock två platser kvar nu så ragga gärna med någon fler.

TikRikard: De där låter rätt bra, jag vet ännu inte ens om jag får åka ner, igår kväll såg det inte ut som så, men vi får se vad dom svarar

någon som har koll på om de fått tag i chafförer och hur många platser som finns kvar i minibussarna?? jag skulle kunna ställa upp och köra om de behövs

Wayne Gresky:
Inte ens Detroit lyckas ju med det, och dom måste ju åxå äga rätten att existera.

Ann: Vad tevligt:)

Så tror jag vi får lov att gratulera familjen Pärssinen till ett litet tillskott...Om det nu inte är en docka han bär omkring på i bilbarnsstolen...

Gladh: enligt dagbladet kommer han inleda i fjärdefemman. men om det går bra flyttar challe säkert om

Fan va kul att jonte är tillbaka, undra vilken kedja han kommer att få spela med.

Kan nån streama matchen ikväll?

Wayne Gresky: Så länge femman producerar och gör sitt jobb, spelar det ingen roll om det är svenskar, finnar, tjeckier, kineser eller vilket land som dom nu kan komma ifrån.

Sen tycker jag att det är lite roligt att vi faktiskt har en hel femma första klassiga finnar i laget! Kommunikation måste ju vara både bättre och framför allt enklare i olika spellägen.

htikare: Så länge ni fans är nöjda med fem finnar i line up så är det bra så. Det är inte alla klubbar som klarar av att producera sin egen förstafemma och dessa klubbar måste ju också ha en rätt att existera.

När det gäller brunkare i tredje och fjärdeformationen så är det ju viss skillnad beroende på när spelaren värvas. Sker värvningen inför säsongen så finns det allsvenska spelare som kan hålla måttet. Handlar det däremot om en panikvärvning mitt under säsongen pga skador t ex så finns det ju vanligtvis bara utländskt krafs kvar på marknaden. Det vet ni själva.

Personligen tycker jag att Wikegård är rätt korkad och oflexibel. Han har bestämt sig att hockey ska spelas på ett visst sätt och spelas den inte så så är det dålig hockey även om laget vinner. Han har även en förmåga att ha djupa hjulspår när det gäller åsikter om enskilda spelare. Har han en gång tyckt att en spelare är bra så kan den spelaren sedan vara hur usel som helst, han är bra iaf och på samma sätt gällande spelare han en gång ogillat. Sen är det ju uppfriskande att han iaf vågar tycka något, men det känns som om han slår åt alla håll och någon gång ibland lyckas han träffa rätt. Dock inte överdrivet ofta.

Peltomaa: Ja jag kan inte heller se att det spelar någon roll om en spelare heter Micke el Mika el Pelle el. petri bara man får se skicklig hockeykonst..

Uno Gordon:

Habba!

Nu landat vid Donaus strand, dessutom fått fart på bredbandet så nu kan jej lyssna på web-radion ikväll.....

Jag tror på finnst/ Buxås.....

henrik: Håller med om nationalsången. Finns ingen anledning att spela/sjunga den före varje Elitseriematch.
Och vad gäller Wikegårds uttalande/uttalanden, så verkar han ganska trångsynt. För vill vi att Elitserien ska hålla internationell klass, så får man nog räkna med att det inte bara spelar svenskar där. Tror knappast att han hade sagt nej till att ha "våran" förstafemma. Han klagar ju inte på att Djurgården fått Ossi Väänänen? Men Wikegård har sällan sagt något bra om Timrå, så det kom ju knappast som någon överraskning.

« · 925743 · »