1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 603510 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Så är inaveln en gång för alla härmed bevisad;

timrå_ik: Som sagt; Är det du som hackat min presentation?

Ambroo: Om det är någon som hackat din pres så anmäl det til Marcus. Han kan säkert se i loggarna när presen ändrades och från vilken maskin förövaren kom ifrån.

Fast du skall nog inte ha så lätt lösenords som timjå_är_bäst ;-)

65selander: vem e markuss, ha hann jort sida?

Hu viste du därå? e de du som hakat sidan kankse? Va?!!1

Som dom säger i Nordamerika, Foppa, är inte det ett par tofflor?
www.cbc.ca/sports/hockey/story/2007/02/12/nhl-threestars-week.html?ref=rss

Per HApps: vad var det för skiss du skickade ?????

timrå_ik: vad var det för skiss du skickade ????? vems arena???

timrå_ik: Kovlands nya!!!!!

actionleif:
sönsvalls nya är det jö

Per HApps: Jahaaa. massuppfittade det hella

Är ni minst 35 år och har en stund över så rekomenderar jag att ni tar och klickar på länkarna som finns på min pres.

när ska vi få en ny fräsch arena då den här lilla trånga svetttiga arenan skit trånga gångar ....

timrå_ik: när sönsvall har bygt om sin kanske vi får spela där

actionleif: vem fan är timrå_ik? Man får ju lust att oskadliggöra någonting när man läser vad han skriver.

Hittade en kul videosnutt på den välkända sajten youtube.com.

Kasta om tonarterna och lägg till ordet Timrå på den första tonen i melodin så fattar ni nog resten ;-)

Signaturen H. K. Lubba har publicerat ett aldeles färskt "hockeykåseri" hos hundhonan.
Kul och liet "skruvad läsning"
Ligger under rubriken "TIKTANKAR"

Direktlänk nedan...

hem.bredband.net/hundhona

Janken:
Underbart :-))

Ser att Hahl tog bort gipset igår, allt bara bara, räknar med att kunna spela den första kvartsfinalen (om vi går dit)

.. Så gjorde Zäta tre poäng i 3-1 vinsten över Dallas.
Första assisten går inte av för hackor..

sports.espn.go.com/nhl/recap?gameId=270214009
Där har ni matchbilder

actionleif: Den passningen var helt okej.

Hälge:
Vilken jävla rövarpassning!
Det där är det bara Zäta och möjligen Ovechkin som kan komma på att testa.

Janken: Otroligt snyggt. Hadeknappt kunnat göra det bättre själv.

Det här inlägget skriver jag bara för att det är mitt 600:ande inlägg med dravel (8^(/)

Vill med andra ord inte få ut något av det.

Hej allihopa jag hoppas ni märker/uppskattar att det kommer upp lite mer artiklar och nyheter på Timrå IKs hemsida.

Är det någon som har något förslag på något jag kanske skall skriva om så kanske jag kan fixa något vem vet =)

mail. [email protected]

Just nu: Träffa Eric Moe

actionleif: Henkes mål var inte heller så tokigt, men oj, oj, oj vilken passning... Man får ryssningar!

Angående omröstningen, är det klart att det inte kommer at spelas ngn SCA-cup i år? Vad är isåfall anledningen till det? (nä jag orkar inte scrolla)

Kapten Lindow:
Nu går det liksom inte att fortsätta att skylla på skador och slita spelare längre.
Med ett mål i snitt dom senaste omgångarna får vi vara nöjda med en 8:e plats. Om då FBK väljer TIK i kvarten är det ju lika bra att inte lösa ut kvartsfinalbiljetterna :( Tyvärr

Per HApps: Äh sluta med de negativa vibbarna nu, allt ändras i slutspelet. Fatta om de bara hittar tillbaka till spelet som vi har sett att de kan prestera iår då blir det roligt igen. Ifall spelarna ger upp lika lätt som de flesta av supportrarna är det sorgligt. NU rä det nog inte så får vi hoppas!

Per HApps: Nja...Klubben tjänar ju några tusen på ett slutspel. Så det kan vi ju alltid glädja oss åt. Även om vi åker ut direkt.

jonmannen:
Jag har inte sagt att det blir så, men det är läge att börja inse det prekära läget som man har hamnat i. Kan man hoppas på en favorit i repris , ala Luleå eller LHC i kvarten som för några år sedan?

Röda Tallen: För 3 säsonger så var timråik jävligt nertippade när dom fick linköping i kvarten men då gick det ju bra.Ännu har vi stor chans att sluta bland dom 4bästa man måste vara optimist och inte gräva ner sig som en del här gör.

TT: Ja, det kanske är klokast att se till att vi har det klart först. Ändå så väljer jag att snegla lite uppåt i tabellen. FBK-MoDo 2-0 i nuläget. Det är alltid positivt de gånger som MoDo tappar poäng men förstås extra välkommet i nuläget.

Dream Team: Mora HV71 2-0 ser ju inte så lovande ut ..

Men vi kan ju inte lita på andra lag .. svårt att vinna slutspelsmatcher på det viset :)

Dream Team: Åhhhh..... Åhåhåhå..... åhhh

actionleif: Lek med den här tanken istället: Ja, att vi vinner och "har råd" med att lagen under oss i tabellen vinner matcher. I det perspektivet gör det inget om Mora slår HV, om SAIK slår Lulä och om Frölunda spöar LHC. I det skedet skulle nämligen LHC ligga på kvalplats. Hur lockande skulle inte det kännas..? ;-)

Dream Team: Jag ser gärna att Frölunda kvalar.

3-0 till FBK nu .. 3 fantastiskt fina mål

actionleif: Nej, Frölunda behövs i elitserien. LHC har jag aldrig haft mycket till övers för och ser heller ingen förlust om de skulle åka ur.

Matchen i Karlsta' verkar över redan efter 1:a perioden. Gott så.

Dream Team: Har aldrig sagt att dem ska åka ur.. bara att de får kvala, en liten dröm för mig..

Men visst klarar man sig gärna utan LHC

Mora - HV71 2-0, 5-15 i skott.

Kapanen har tagit 3 skott alltså. imponerande

actionleif: Jag ser oxå gärna att vf får kvala, bara tanken på det gänget får kräkreflexen att gå igång. De måste dock stanna kvar i ES annars blir det riktig öken för oss Tikare på västkusten.

Dream Team: Håller med att att jag ser hellre LHC ute men det gör nog FHC gott att få ta en runda. Dessutom så blir det betydligt svårare för LIF att ta sig upp ;-)

65selander: Tja, det är möjligt att en viss form av skadeglädje skulle kunna infinna sig. Men jag vet inte. Jag har aldrig haft skäl att känna så mot just Frölunda. Den gången de slog ut oss i slutspelet (2002/03) så var de ju helt enkelt bättre än oss. Och de gånger de har vunnit allting nu på slutet så hade man ju det bästa laget. Så jag förstår själva grundtanken, men köper den inte till fullo.

Men att det skulle göra det hela svårare för LIF att gå upp det skulle knappast närvaron av LHC i kvalserien förändra sådär värst mycket... ;-)

Dream Team: Det har du rätt i att LHC eller FHC i KS spelar nog ingen roll eftersom det är två starka lag. FHC verkar ha flytet än så länge.

Två mål på 25 sek

65selander: Ja, i grund och botten är det ju så. LHC hörde väl till de allra bästa hemmalagen under den tidiga hösten. Visserligen hade vi väl vissa andra lag som råkade vara bäst just då, men som inte kunnat hålla den nivån serien igenom. Dock så har väl LHC tappat i stort sett allt, det har inte vi.

Ja, det gick snabbt där. Ett till och LHC får åka från Göteborg tomhänta.

Dream Team: Vore underbart roligt med LHC i KS. Man kan ju alltid hoppas, precis som jag hoppas på 3 pinnar ikväll!

Mmmmånga lag som har 66,67 och 68 poäng nu. Sicket getingbo det ser ut att bli. 

250kg kärlek: Klipper in min tabell över botten. Satan i gatan.
6Luleå 4919 8 822152-14668
 7Skellefteå  4917121220136-14868
 8Djurgården 50 17121221131-13567
 9Mora 4920 722221 30-14267
10Frölunda 501919 823141-14 566
11Linköping 4917171319132-14866
12Malm ö 4911111325110-15546

65selander: Borgar för en härlig avslutning de sista fem omgångarna. Kan aldrig påminna mig att det har varit så här jämt någonsin tidigare. Sedan verkar Mif kunna stjäla poäng av alla lag. Fedorov verkar ha varit en guldklimp som de snodde framför näsan på alla andra.

Herminator: Värvar man så många spelare på en säsong så måste man ju lyckas förr eller senare :)

Herminator: Nej, den här säsongen är det verkligen ruggigt jämt. Hualigen för att ligga där runt strecken. Det är ju inte bara ett streck att bry sig om. Nej, här snackar vi att en förlust mot fel lag kan innebära en plats i kvalserien. Om vi tittar tillbaka 9 säsonger (jag räknar från säsongen 1996/97, då det var där man införde spel under 50 omgångar. Frånsett säsongen 1997/98, där det spelades 46 omgångar) finner vi följande tabellfakta vad gäller poängdifferens mellan lag 6 och lag 11. Jag väljer att jämföra poängen mellan just de tabellägena eftersom det är så pass jämnt som det är så jämnt mellan dessa lag i detta nu. (Säsongerna 1996/97 och 1997/98 spelades efter det gamla regelverket, med två poäng för seger. Därför blir antalet totalpoäng så mycket mindre här)

1996/97: Lag 6, HV 71, 53 p, lag 11, Södertälje, 37 p. (Differens: 16 p.)
1997/98: Lag 6, MoDo, 46 p, lag 11, Södertälje, 33 p. (13 p.)
1998/99: Lag 6, Luleå, 75 p, lag 11, Västerås, 65 p. (10 p.)
1999/00: Lag 6, MoDo, 83 p, lag 11, Västerås, 43 p. (40 p.)
2000/01: Lag 6, Luleå, 76 p, lag 11, Leksand, 57 p. (19 p.)
2001/02: Lag 6, MIF Redhawks, 74 p, lag 11, AIK, 54 p. (20 p.)
2002/03: Lag 6, HV 71, 79 p, lag 11, Brynäs, 53 p. (26 p.)
2003/04: Lag 6, Timrå, 74 p, lag 11, MIF Redhawks, 61 p. (13 p.)
2004/05: Lag 6, Djurgården 77 p, lag 11, Brynäs 47 p. (30 p.)
2005/06: Lag 6, MoDo, 81 p, lag 11, Södertälje, 44 p. (37 p.)
2006/07: (såhär långt) Lag 6, Luleå, 68 p, lag 11, Linköping, 66 p (2 p.)

Nej, det har som sagt aldrig varit så jämnt som det är den här säsongen. Störst poängskillnad mellan topp och botten hade vi säsongen 1999/00. Detta berodde på att vi hade två så pass klara bottenlag, och detta redan tidigt. Den här säsongen är det ju bara Malmö som halkat efter redan från början och som aldrig hade en chans att hänga med. Om vi istället tittar på hur många poäng det har krävts för att ta sig til slutspel under samma säsonger finner vi följande: (Här räknar jag enbart med de säsonger där mananvänt sig av trepoängssystemet)

1998/99: 68 p. (Malmö)
1999/00: 75 p. (HV71)
2000/01: 72 p. (Frölunda)
2001/02: 67 p. (Brynäs)
2002/03: 68 p. (Leksand)
2003/04: 68 p. (MoDo)
2004/05: 61 p. (Södertälje)
2005/06: 66 p. (Mora)
2006/07: (som det ser ut i nuläget) 67 p. (Djurgården)

« · 831858 · »