1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 603587 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
actionleif: Helt rätt!

Här kommer några ord från vår nye tränare, är det någon som tvivlar?;

Stor i orden men liten på jo´rden , ärväl ett gammal ordspråk ?

Helg Ernest: Både du och Ambroo verkar ha missat TTs inlägg :)

Ambroo: Gött att Hockeysnack fungerar igen. Jag måste erkänna att jag till en början kände en viss skepsis gentemot Challe, men ju mer jag funderar, kommer jag allt närmare insikten att han är rätt gubbe att styra Tik-skutan. Magkänslan säger att det kommer att bli väldigt bra.

Apropå ingenting...... KROSSA LAPPSATAN!!!

Ambroo: Medans vi ändå snackar tränare...

Ambroo: hann tipade ju timrå sisst!! challejävel, vill alldrig se han i timrå! helddre vikegord isånnfall!!

Knylan: Wikegård har säkert tippat Timrå sist nån gång han med. Det har väl de flesta gjort nån gång.

actionleif: Äh, jag skiter väl i det... Den här är jag iaf först med och snacka om att denna storback har svårt att landa;

Skrällkrönika av Mrs Foppa;

... o alla som tycker att det neggas över TIK o allt som varit: Gå in i BIF:s forum o även Luleås.
Vill nog säga att det kanske är likadant överallt när frustrationen kommer över att det går dåligt.

Vi kanske börjar komma igång lagomt till slutspel, Skönt i såna fall!

Hahl Bundy: Ja det kanske stämmer.Men varför ska timråfansen vara sämre.Lugn o fin nu det gäller vissa härinne.Vad jag minns så har det inte varit så här mycket negativt förut. rätta mig om jag har fel.Ikväll ska jag på sportbar o se modo-frölunda vetefaan vilka jag kommer att heja på.Antagligen modo jag ser gärna att frölunda missar slutspel.Vad tycker ni andra kunde vara kul att få höra..

fighter: Ja då vill jag rätta dig på en gång :)

Hahl Bundy: Jaha då får väl du fortsätta med negga.Det måste vara jobbigt att ha det så.Jag kan köpa att du har den inställningen eller det får jag göra varesig jag vill eller ej.Men jag gillar det inte och det får du köpa.

fighter: Självklart Frölunda. Vi har häng på fjärdeplatsen och kan FHC hjälpa oss så vill man givetvis att de ska segra.

Detta står att läsa i en krönika i NSD;

"Man kan även kritisera en spelare som Fredrik Hynning.

Det känns som om han inte varit sig själv sedan rättegången och man kan givetvis undra varför.

Många rykten florerar just nu och ett (trovärdig) säger att Hynning hade bestämt sig för att stanna i Luleå, men att han ändrade sig tvärt. Anlednignen var att i det kontraktsförslag som Luleå lade fram innehöll en klausul som gav klubben rätt att bryta det om det skulle bli en fällande dom. Hynning kände sig kränkt och sviken - och bestämde sig för att flytta.

Ett annat rykte säger att han redan har skrivit på - för Timrå."

Ambroo: Ok jag förstår vad du menar.Men jag vill helst slippa möta frölunda i kvarten redan.Bättre att få möta dom i final.Ja jag har tagit ett par groggar jag ska ju på krogen ikväll...

fighter: Risken att vi får möta dem då är minimal. Att sen komma bland de fyra främsta är optimalt, då man har fördel av hemmaplan. Ja men skål då!

Och tänk Ambroo som sågade nästan hela Timrås backuppsättning jäms med fotknölarna för inte allt så länge sedan...

Ambroo: Jo men som jag ser det så är risken stor att vi får möta dom ikvarten.Detta med i final var lite ironi.Men ok som frölunda spelat denna säsong så ska vi kunna slå dom.Jag bor i västra delen av sverige det vore en dröm att vara i scandinavium om TIMRÅIK slår ut frölunda.

Laken: Jaha? Jag hävdar fortfarande att Kokko och Svebba inte alls håller den klass som krävs på den här nivån och du ser ju nu hur det har gått då dessa saknats(?). När det gäller Koskinen så har han fortfarande mycket kvar att bevisa och Niskanens rörelsemönster kan man jämföra vid en pråm. Vidare så kan man forfarande tycka att det är märkligt att man signade Lotvonen på tre år... Positivt då? Tja, Sannys hjärta och att Styf går mot en ljusare vår... Är det nåt mer fröken ville eller undrar över?

Jag är inte otrevlig. Du är helt enkelt oviktig.

fighter: Jag struntar i vilka vi ev. kan få i en final. Det var detta jag svarade på;

"Ok jag förstår vad du menar.Men jag vill helst slippa möta frölunda i kvarten redan."

Ambroo: Kokko, Niskanen och Svebba har varit okej, inte mer.
Kalle K har varit bra när han har varit skadefri tycker i alla fall jag!

Jag är inte otrevlig. Du är helt enkelt oviktig.

Laken: "Och tänk Ambroo som sågade nästan hela Timrås backuppsättning jäms med fotknölarna för inte allt så länge sedan..."

Snälla Laken vad kallar du det som du nyss skrev då om inte en sågning av nästan halva backuppsättningen?!

Oroa dig inte. Jag har glömt ditt namn också.

Pojkar, pojkar...det enda som är oviktigt är den här modogästbokripoff-tråden...

T T: Alltför många missfoster, inte tillräckligt med cirkusar.

Såja, nu löser Ni det här som riktiga män så att det blir lugn och ro igen...

Ambroo: Att skriva att några varit okej och att en varit bra är inte en sågning i mina ögon...

Laken: Jag kommer alltid att värdesätta de första missuppfattningarna som jag hade om dig.

Jag ger dig en fin, skinande femkrona om du bara går din väg...

Ambroo: Niskanen fick ju sketahögt betyg ju, 32.75...=)

Var det någon av er som såg matchen uppe i Luleå igår?

Lemmy: Hihi

Ambroo: Nu är du oråttvis ! En pråm är faktist en väldigt bra båt.
Den manövreras ju av bogserbåtar, vilöket gör den ganska lätt manövrerad.
En knuff här och där och den hamnar på plats.

Helg Ernest:
Vilken sjöbjörn du tycks vara ;-)

Abron: snarare kanalfarare

Känns som att Salos bästföredatum gick ut våren 1994.

Så har Salo hjälpt MoDo i kampen om tredje/fjärdeplatserna. Jag ljuger inte när jag påstår att han tillverkat fem st äkta Rembrandt... Bosse kom tillbaka, allt är förlåtet!

El Maco:
Möjligen, men i mina ögen dock en krabba för land....

Helg Ernest:
En Pråm är ett fartyg som ofta är mycket platt och föga sjövärdigt.

Per HApps: wikipedia reder ut begreppen

El Maco:
Ingen båt med andra ord då.

För övrigt anser jag att Virus borde få sparken som bisittare på C+, han är ju lika färgad som regnbågen

Per HApps: Varför inte köra med Bulla nästa gång C+ sänder TIK?

Ambroo:
Jag hade velat se Eva Lindstrand på denna post.

Per HApps: Salo gjorde ju en grym match ikväll. Guuuuuuuud vad bra han är alltså.

Skarin: Salo är jätteduktig.

Skarin: På att släppa in mål.Ha,ha,ha.

om man läser Elitserietabellen, vilket jag gjorde noooga ikväll, inser man att Timrå inte gör så jävulskt många mål framåt, men när det gäller insläppta mål ligger vi trea i serien! Vi har uppenbarligen bättre målis och backar än vi tycks tro ibland...

orion: sammam fenomen som i fjol då...
Gjorde 40 mål för lite ifjol men alla klagade på defensiven...

Per HApps:
Men det mest taklande för ett sådant fartyg är ju just det att den inte kan ta sig fram för egen maskin.

« · 836239 · »