lötabo: Har inte den icke-händelsen varit ute i den betydlesellösa periferin och diskuterats färdigt? Varför det dras upp här och nu är väl för att försöka möta upp den snart helt bisarra långbänk av inlägg från MoDohåll som Jimmy bad oss andra att försöka ignorera under gårdagskvällen. Jag får väl säga att det verkar gå sådär.
Så jag gör väl ett nytt försök; Skribenter (a.k.a troll, just i det här fallet) som Wayne Gresky, hellge och Icing-Ove behöver inte få mer självantändande virke för att kunna fortsätta den här meningslösa diskussionen på "buskisnivå" - ungefär som Jimmy uttryckte det.
Det känns som att Silly Season och snack om Timrå IK borde få stå mycket mer i centrum här och nu. Tack för att ni lyssnar.
.... så stod jag bakom en Modoit i kassakön idag. Himmel o pannkaka vad han stank kattpiss under armarna. När han sträckte fram armen för att betala så sa grabben min: "Måste dom som är Modoiter lukta så fruktansvärt illa?" Tjejen i kassan kunde knappt hålla sig av skratt liksom det övriga. Vad Modoiten tyckte förtäljer inte historien men vi köpte iallafall varsin Wunderbaum o satt den under näsan för att klara uppväga pissdoftens frätande på luktsinnet.
"Jonte” verkar ha glömt hur man tacklar och har varit en stor besvikelse hittills. Hedström förstår helt enkelt inte sin roll just nu. Det är dags för honom att börja utnyttja sin fart och att vara fysisk."
JimmyH: Du som skapat omröstningen här bredvid? Kul med ett alldeles eget alt för oss enögda i norr!! :-) Men svännskan? ...och andra sidan...Jonte kanske vänder och andra sidan till för mycket? Däri ligger felet.
"Har Jonte blivit för snäll" Ville verkligen inte dra upp detta igen.. Men ni ger mig inget val :-(.
Hur kan ni lägga ut en sån här omröstning?? Har ni redan glömt vad Jonte och hans familj varit utsatt för? Att ni inte har mer medkänsla för en person som mått så pass dåligt som Jonte faktiskt gjort skrämmer mig så jag blir likblek i ansiktet. FY FAN !! Jag hoppas innerligt att ni inte menar allvar med detta, för då är det jävligt illa.
-Gurra-: Måste säga att jag inte riktigt förstår hur frågan om Jonte blivit för snäll i sin spelstil, dvs kritik mot vad en kille som drar in ett par hundra tusen i månaden presterar i förhållande till den lönen, kan kopplas till förföljelse, hotelser och trakasserier...?
-Gurra-: Tycker att jonte fått och får bra tid på sig att komma tillbaka som hockeyspelare och människa i Timrå.Tid han med största säkerhet inte fått i nån annan klubb. Sen har det tycker jag inte varit så mycket gnäll på Hedström från oss timråfans.det mesta gnäll har tycker jag kommit från sverige i övrigt och från hockeyexsperter i tv och tidningar.. Hedström är oavsett om han spelar fysiskt eller inte en av dom 3 bästa forwards i Timrå.
Dallas & -Gurra-: Jag rekommenderar er som känner att vi på något sätt har kränkt Jonte genom att lägga fram den här frågeställningen på det här viset att tänka såhär:
Frågan gäller om Jontes spelstil i Timrå IK har gjort honom till en snällare hockeyspelare än vad vi sett tidigare. Med det utökade ansvaret på poängproduktion i laget under en skadefylld säsong och det mindre utrymme som iom detta lämnades till hans uttalade tuffhet vad gäller tacklingar o.dyl har möjligen bidragit till att han inte längre "vill" spela på det här viset.
Det har således inget, och vi vill verkligen betona att det har inget att göra med de tråkigheter som hänt Jonte tidigare. Var och en får självklart förstå frågan på sitt sätt. Men vi tycker att det vore tråkigt om ni tycker att vi inte visar Jonte respekt, för så är inte fallet.
Dream Team: Ja, jag tycker att ni kränker Jonte med en sån här omröstning och varför måste ni lägga mer bränsle i debatten om hur Jonte ska vara. Det räcker väl med att media skriver om diverse hot mot han och att Wikergård eldar på debatten. Du som "moderator" är helt fel ute just nu.
Skulle bli mycket förvånad om jonte själv blivit kränkt av frågan om han blivit för snäll. Skulle nån bli det? snäll är väl nått positivt till skillnad mot Dum,feg eller liknande.
mrchong: Tror Jonte inte skulle bry sig ett dugg om detta om han läste här.. Han vet att Timråfansen gillar honom!..Tror Jonte kommer att vara kanon nästa säsong i en ännu bättre trupp.. nu också när han "saltat upp sig" och får träna på i lugn o ro..
Jag tror inte att Findland vinner speciellt mycket på att försöka skrämma Jonathan, dom retar bara upp honom och det kanske vi ska tacka J. Ruuto för. Dom som har saknat "gamla Jonte" kanske får se honom i kväll?!
..så är jag fruktansvärt glad för att jag inte är Brynäsare överhuvudtaget. Det verkar var otroligt turbulent förening från styrelse ner till den glade supportern.
Hej o Hå Sjödin lämna den sjunkande skutan medans tid är!
Tvåtallar: Ikväll har dom nog skakat fram ett lämpligt arbete el. plan åt Sjödin antingen i år el. efter en säsong till på isen med kanske lite höjd lön..tror inte Brynäs nu vill ha mer badwill nu utan känner sig helt tvungna att lösa det ikväll!
Per HApps: "Dom har ju badwill för en hel livstid"
Ja, hos den som okritiskt sväljer allt som skrivs och reagerar med ryggmärgen på första bästa indikation om att ngt kan vara snett, så handlar det säkert om badwill. Det tråkiga är kanske att ex många sponsorer e dyl som klubben ifråga är beroende av sas, tillhör denna kategori okritiska personer. Inte mkt att göra åt kanske, då all badwill tyvärr trots allt är badwill...
Frisco: Tänk att en liten oskyldig gliring ska måsta leda till att man vänder taggarna utåt med en gång. Varför är det så? Njut istället av varje gång vi skriver att MoDo vunnit SM-guld i den här gästboken. Det verkar ju vara de av er som har haft jobbigt även med det. Det är nog inte så troligt att ni kan bli av med ert guld hur gärna ni än vill.
Jag tyckte att du sa att du var trött på alla MoDoiter som kommer in hit och hojtar om guld.
Men hallå, du lägger ju upp bollen på straffpunkten.
Så här kan man annars tolka det:
Genom att glömma när Svartvadet smiskade ut småbrorsorna för en stund, kan åter igen få njuta av det.
Steen snor pucken på vänsterkanten och åker ifrån den drällande timråbacken, Steen chippar över med ytterst nätt och välavvägd passning till Svartvadet som smaskar upp den i nättaket. Universum exploderar i en 7600 orgasm.
MoDo har för alltid ristat in i Timråsjälen: LILLEBROR
hellge: Så otippat att det var just du som inte kunde hålla dig härifrån...
Ja, genom att själv skriva "the word" så kan man väl säga att jag på egen hand hoppades bidra till att få slippa det även framledes. Uppenbarligen gjorde jag det helt förgäves. My deepest apologies.
"för alltid"...
Jojo, gotta er åt nuet ett tag ni. Eller gotta er ända till september för min del. För det är väl fram till då som detta kan sägas gälla. Jag misstänker nämligen att just den ordväxlingenlär fortsätta oss fans emellan ett tag till. Men jag kan förstås ha fel. Mark my word, isåfall.
Dream Team: Tycker det här känns riktigt bra. Nu kommer "storebror" att vara loj, fet och leva på den gamla goda tid när de minsann tog guld. De ställer ut skridskorna och tror att det löser sig men aj vad de kommer bedra sig när "lillebrorsan" lärt sig PP och visar var skåpet skall stå...
hellge: Passa på och njut nu och kalla oss gärna lillebror. Alla vet vi ju nämligen att det svider extra att få pisk av ett yngre syskon...
Äh, det är ju bara lite psykningar. Sköter vi våra kort rätt är det inte omöjligt att MoDo och Timrå spelar final nästa säsong. Jag tycker just nu att Timrå ser ut att ha seriens starkaste lag, åtminstone på pappret.
Som vanligt är det få matcher som spelas på papper, de flest spelas på is.
hellge: Vad gäller just lagbyggen så finns det väl många andra lag som visat sig vara sämre på det än Timrå genom åren. Framför vad gäller spelet på is.
Fast jag vidhåller att Tik ser kanske ut att ha den starkaste truppen, framförallt på forwardsidan. Om ni lirade med hög frekvens förra året så ser det ut att vara än högre i år.