1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604392 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Nice Zäta och Holmström för Detroit, fan tänk om man hade en sån kille i sitt lag, vilken lirare. Henrik har ju växt lite också sedan han lämnade TIK för första gången ;)

Jag gillar även den här kommentaren:

"Zetterberg doesn't get scared of a player, he has so much skill that he scares other players" (inte exakt men det är ungefärligt korrekt)

...blir det nåt nytt stuk på matchtröjorna till nästa säsong?

Hahl Bundy: Men lugna ner dig litegrann nu. Dom kan väl inte hålla på och byta matchtröjor inför varje ny säsong heller.

-Gurra-:
Och varför skulle laget inte kunna göra det??

-Gurra-: Finns många lag som gör det. Allt för försäljningen.

....så gillar jag inte Antons uttalande i länken här bredvid från SvD "Från ettan till NHL".
Citat" och dessutom är Dif mitt favoritlag."
Hmm, borde han inte sagt: "och dessutom VAR Dif mitt favoritlag."

Får hoppas att Sthlmsjournalisten medvetet skrev fel!

Hahl Bundy: ja men vad jag har märkt så finns det väll inge hjärta ör nån klubb allt handlar ju om pengar .. så det förvånar mig inte om DIF FORTFARANDE är han s favorit lag :(

..så får man verkligen hoppas på TIK power ikväll mot Kanadensarna o visa vad svenskt stål är!

timrå_ik: Visst finns det spelare som har hjärta för den klubb dom spelar i, självklart.

Fan vad skönt det var när Koivu satte 2-1 målet, satt ju och höll på Finland rätt så rejält idag hehe :)

dr-nix:

"Fan vad skönt det var när Koivu satte 2-1 målet, satt ju och höll på Finland rätt så rejält idag hehe :)"

Fy skäms, det är ju nästan lika illa som att hålla på Modo )-:

arnio: Nej, det är det ju verkligen inte. Att hålla på MoDo, det är ju t.o.m lägre än Glocalnet ;-)

....vart är Pärssinen??? Har jag missat nåt, eller varför är han inte med i finalen.....

Rox: Bänkad. Dessutom är Pyörälä den ende finländare som inte har gjort någon poäng i turneringen...

T T: Ser bra ut det här ;o)

Rox: Pärssinen är inne och spelar nu

ÄlskarTIK: Timo gjorde det bra. Han var en av de rappaste i det finska laget tillsammans med Kontiola. Märkligt att dessa var bänkade innan match... En annan sak var att Pyörälä gjorde sin första pinne då han fick en assist på 2-3 målet.

Ambroo: första och SISTA pinnen åxo den här tunerigen :/

Ambroo: Sammanfattningsvis under VM så har de  spelare som har representerat Timrå under innevarande säsong följande stats:

NameGPGAP+/-
Peter Regin 9336 +2
Jonathan Hedström 8325 +5
Fredrik Warg 7235   0
Timo Pärssinen 9202 +1
Anton Strålman 9112 +3

Johan Backlund: 6 GP, 2 SO, 90.70 SVS%

För spelare som ännu inte är TIKare men som ska bli det gick det såhär:

NameGPGAP +/-
Mika Pyörälä 9011  0

Det ska väl vara alla det, eller har jag glömt någon?

Dream Team: ser att ingen ligger/kom på minus sidan iaf det är ju bra :)

Dream Team: ev. han P.trekant då men där är viju inte säkra på att det blir Tik..

htikare:

P.trekant är det K.huselius brorsa?

Simmalugnt: Va inte de fyrkant ??

Tvåtallar:

Beror på...kan ha varit partnerbyte :-)

Kommer till förändra matchtröjjorna inför 07/08 eller kommer det vara samma som 06/07?

tobbe_d: vem ä du?

När man letar efter vissa saker så dyker man ju alltid på små överraskningar. Som på Tradera t.ex, där "Habba" har lagt ut ett signerat kort på en mycket ung Zäta. Kan det vara från säsongen 2000/01, eller är det tidigare?

...så verkar det vara riktigt turbulent i en del klubbar.

När "Sjödin-affären" ebbat ut så kommer "Renberg-affären" som en smäck.

Grattis till Daniel Alfredsson, han avgjorde själv för Ottawa i sudden. Hyffsad hjälte :)

Nu får vi alla hålla tummarna att han får möta Zäta och kompani i finalen.

...så är jag glad att jag inte håller på Luleå...

mikenomad: Precis, jag har också varit inne på de tankegångarna. Våra bryderier, (ersättare till Strålman, sticker Backe över pölen? etc.) är relativt små om man jämför. Men, men, den man ligger med får bädda (eller hur det var...) Det är gott att vara TIKARE!

Hahl Bundy: Klassisk film på SVT1 nu, mycke banjo o annat...:-)

zigge: Guldfesten i repris...?

Kapten Lindow:
Paddla aldrig i närheten av Ö-vik.

wap.hockeysnack.com
Kongo... paddla aldrig obeväpnad

Kongo: Ser Du ut , o skriker som en gris? :-)
Då är det stor fara, se upp!!

Nån som vet om detta är första träningsmatchen ?
77 dagar och 3,5 timmar kvar i så fall

Tvåtallar: Det stämmer, vi möter Björklöven i den första träningsmatchen. Du har för övrigt hela nästkommande säsongs spelprogram i högermenyn här bredvid under "Spelschema 2007-08". (Och även länktipset nedan går dit)

Tvåtallar: Japp så är det. Här är hela försäsongs programmet:

07-08-16 19.00 Timrå IK - Björklöven E.ON Arena
07-08-28 19.00 Timrå IK - SaiPa E.ON Arena
07-08-30 20.00 Leksands IF - Timrå IK Clas Ohlson Cup
07-08-31 16.30 Timrå IK- Brynäs IF Clas Ohlson Cup
07-09-02 14.00 Timrå IK - Mora IK Clas Ohlson Cup
07-09-05 19.00 Timrå IK - Modo Hockey SCA-cupen
07-09-07 20.30 Timrå IK - Brynäs IF SCA-cupen
07-09-08 17.00 Sundsvall Hockey - Timrå IK SCA-cupen
07-09-20 19.00 Djurgårdens IF - Timrå IK Ej klart.

Se länk.

Red Rocker: Ser 2 st torskar nu direkt :-)

70 Rodrigues:

3 på raken menar du väl ??

actionleif: Tack !! Härligt har just hittat en ny startsida ;-)

så säger ryktet att Obol försökte lägga ut sina nät även runt TIK men att en skeptisk klubbekonom anade tjuvfiske och avstod från att vittja näten.

Tack och lov får man väl säga så här i efterhand. Den enda fisk som bör förtäras på våra breddgrader är Oscars på burk.

Så var det klart att Linköping inte ser fullt lika starka ut längre. Brister på backsidan hade man redan, men nu när Magnus Johansson lämnar för Chicago så ser det faktiskt lite lätt krisartat ut.

Och Johan Ryno lämnar Frölunda för Detroit...

Och LHC hade bokstavligt talat en rätt så ångestflylld fredagskväll eftersom man tappa´de både Magnus Johansson och Jonas Junland till NHL.

Om man tolkar detta rätt, alternativt läser mellan raderna, så får nog Johan Ryno vackert vänta på spel i NHL och Red Wings, trots att han skrivit kontrakt.

"'Både Detroit och jag vill att jag spelar en hel säsong med Frölunda först, berättar Johan i dagens CITY."

Och nej, jag var inte färdig riktigt än.. ;-) Mer om Ryno och Detroit på länken nedan.

« · 882632 · »