... så är det gött när HS fungerar igen, man blir lite less när så inte är fallet. Tänk om man skulle missa något... Man kanske skulle skaffa sig ett liv...
Dream Team: Trodde även jag att Ryno skulle stanna ett år i elitserien när han på allvar kan konkurrera tack vare skadefri försäsong.
Men det verkar som om Detriot eller Johan inte vågar chansa med elitserien. Det är trots allt stenhård konkurrens om platserna i år med den ökade truppstorleken som Frölunda med flera kommer köra med.
Junland har väl själv sgt att han ska lira med LHC ett år fast det har ju även Ryno sagt.
Mappe: Ja visst är gott när den häringa sidan fungerar.Men jag har en liten fråga till er dataexperter,det är så att jag tappar kontakten med hockeysnack då och då,jag kommer inte åt sidan,och det är bara den här sidan jag inte kommer åt.Utan jag måste reseta modemet,o då brukar det fungera.Nån som har nån aning vad som är fel? är väldigt tacksam för tips.
Dream Team: Anledningen till att NHL-klubbarna skriver kontrakt med svenska spelare som egentligen inte är färdiga för NHL-spel är att de i annat fall tappar rättigheterna till spelaren. Drafträttigheterna gäller i 2 år, därefter blir spelarna free agents eller blir åter draftbara om de inte är över 20 år. Ryno var t ex draftad 2005 så nu var sista chansen för Red Wings att behålla rättigheterna. För spelare som draftades innan de nya reglerna infördes efter lock out-säsongen gäller de gamla reglerna.
Det kommer antagligen bli allt vanligare att NHL-lagen skriver kontrakt med sina svenska draftval för att sedan låna ut dem till elitserien och låta dem mogna där tills de anses redo.
Wayne Gresky: Tack för den utförliga informationen. För egen del kände jag redan till det mesta rörande drafträttigheter och annat, men det är ju inte alla som gör det.
Varför jag tvekade som jag gjorde var nog att jag dumt nog tog för givet att spelarna skulle stanna kvar i ES och mogna som hockeyspelare. Kanske för att jag inte tycker att de riktigt håller klassen fullt ut ännu. Div. källor talade även om detta. Därav mina något luddiga inlägg här i morse.
Junland sägs ju stanna i LHC medan Ryno ses som förlorad för Frölundas del.
Att Backlund stannade känns givetvis skönt, men väntat. Som han säger i Dagbladet-artikeln: han behöver (minst) ett år till i elitserien. Han är en oerhörd talang och har en väldigt hög högsta nivå, men rent tekniskt är han förmodligen inte ens topp 10 i elitserien. Därför hade NHL redan nu varit bortkastade år. Där har man rimligtvis andra prioriteringar än att lära ut målvaktsspelets grunder till halvgamla svenskar. Men, notera: jag vill inte tokdissa Backlund. Han ä r trots detta väldigt bra, och kan med rätt träning bli fantastisk redan denna säsong. Men så briljant som media och förbundskaptener vill få föregående säsong till, njae. Någon Kapanen-klass var det inte.
Angående Ryno: de flesta kallar honom årets flopp och anser att det är vansinne att han drar över redan nu. Här håller jag inte med, heller. Flopp möjligen, om man tänker på vad han förväntades uträtta i serien. Likväl, jag tror han har alla chanser att lyckas i NHL utan att behöva ett år till hemma. Han är en Zlatan-typ. Fantastisk teknik och ypperligt spelsinne. Bygger han upp sig rätt och kommer i harmoni med sin stora kropp blir det succé. AHL kan vara precis rätt miljö för honom att utvecklas i.
Inser också att bekymren/farhågorna angående Timrås backsida får ett annat perspektiv när man ser LHC:s brandskattning. Visst kommer det att värvas nytt, men jädrars så dom tappat. Luoma, Holmqvist och Johansson. Alla deras offensiva pjäser. Med Surovy och Weinhandl som nya löntagare undrar man ju hur dom ska kunna ersättas. Mitt tips är att det inte alls går. Tråkigt, tråkigt. Verkligen.
Bragd-Birger: Kan hålla med dig ang. Backlund och säsongen som var för hans del. Inte dominerade han direkt sett över hela säsongen. Enstaka matcher och vissa perioder var han dock grym men han är fortfarande alldeles för ojämn. Som 1:e målvakt i ES är han däremot ett mycket bra alternativ och ser man till vad som möjligtvis skulle ha funnits till hands på marknaden om han dragit vore ett sånt scenario en smärre katastrof!
Din bedömning av Ryno känns av någon anledning som väldigt rimlig. Vet inte vad jag grundar det på egentligen men nån magkänsla hos mig tror precis som du, hockeylivet "over there" är nog helt rätt steg att prova för honom redan nu.
Instämmer även i att våra "backproblem" är lite "spik i foten" jmft med LHC:s. Skulle dock hyckla om jag likt dig påstod att det känns tråkigt...;-)
...så är det aldrig fel med en liten påminnelse. Ja, för oss som nu inte är bilburna och vanligtvis färdas norr- eller söderut längs E4 från Timrå vill säga.
Snoop: Precis inget är 100 innan det står på hemsidan,och webansvarig är ju inte världens snabbaste precis.Men detta känns bra,måste vara det bästa laget timråik ställt på isen nån gång.
Sune: Ja kanske,men den har jag förträngt,jag blev så jävla arg då vi förlorade på ett jävla sätt mot djurgården.jag blev så arg så att dom skickade hem mig från jobbet.
Maggan: Jepp. Det händer inget annat intressant här ändå.. Visst hade det varit en helt annan attityd om jag berättade om någon annan, enligt ryktena, aktuell spelare? Ta och kamma dig, snälla.
Ebba: Kamma mig? Det har jag gjort. Men jag fullkommligt ointresserad om någon av spelarna går på stan, eller sitter och tar en fika. Känns som att det är ett naturlig del av deras liv.
Däremot om det är ett rykte om någon ny spelare på G, då är det betydligt mer intressant.
Men som du skrev om att de hade gått på stan med sina respektive... saknade bara bilden också. Eller varför inte när de går på krogen... oj oj oj. *ironi på hög nivå*
Maggan: Vad är den här tråden till för om inte just "ingenting"...? Du får det jobbigt om du ska besvara alla "apropå ingenting":s med att du är fullkommligt ointresserad.
Captain Crash: Personligen tycker jag att spelarna får göra vad de vill och röra sig vart de vill utan att det ska behöva rapporteras här. Om de inte beter sig på sådant sätt som är positivt för klubben kan det skötas internt, inte på HS.