1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604491 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Helg Ernest: Men ta bussen då!

Ingen som håller me mig att man borde lägga upp samtliga av Ramsorna klacken använder på Tikare.se?

lättar att hänga med för dom som inte kommer på varenda match!

Uno Gordon: Då kan jag ju lika gärna gå till "Lada".
Nästan lika långt till busshållplatsen i Timrå dalen som till lada

Helg Ernest: Nu höftade du väl väldigt friskt - eller?

Uno Gordon: Ok jag har 2 km närmare till busshållplatsen. ( c ;
Ca 4 till Lada.

Uno Gordon: Allt enl. Route66

Helg Ernest: Ja du ser! Genom att vandra ner till Timrådalen och ta bussen, samt bussen hem och gå från Timrådalen till hemmet behöver du bara lunka 4km istället för 8km och spar således en runda i endera riktning.

Fiffigt va!

Buss å kram!

Helg Ernest: Det var länge sedan jag tappade räkningen på dom matcher jag varit på och jag har aldrig suttit 1 timme i bilkö för att få komma hem.

Klart att det är lite smådrygt att sitta där dom minuter det tar att komma därifrån men om det är det som får en att stanna hemma istället för att gå på hockey kanske man inte är så intresserad helt enkelt.

Skarin: De matcher som Canal+ ska sända från säsongens elitserie ska tydligen produceras lokalt. Det är iaf tanken, enligt Tomas Johansson i ST:

"Ger det här er några extra pengar?
– Nej, i det avtal som skrevs för ett år sedan fick de rätten att sända alla matcher. Det här ger inte oss några extra pengar. Det är snarare så att vi riskerar att tappa marginalåskådarna på hemmaplan.

Men att synas i tv mer måste vara bra sponsormässigt?
– Absolut. Det här är bra för hockeyn. Även om vi skulle tappa marginalåskådare så får vi ta det. Fördelarna väger upp det negativa. Varumärket stärks och blir mer intressant för sponsorerna."

Vidare kan vi konstatera att det snurrar på rätt så bra för Timrå IK bara jämfört med 2006/07. Runt 2500 sålda årskort, ungefär lika mycket som under hela fjolårssäsongen, plus bättre reklamförsäljning, gör att intäkterna ökat med drygt tre miljoner sedan samma tidpunkt ifjol.

(vidare, se länk)

Dream Team: Och länken!

Dream Team: Dock ännu inga uppgifter på comhems hemsida... Nån som vet mer?

Ambroo: Nu blir man ännu mer livegen. TV'n kommer totalt att ta över ens liv. ;-)

Blir intressant och se priset sedan. Betalar nu 99kr för säsongskortet fotboll/hockey. Men kan man se alla matcher så är det värt pengarna som det kommer att höjas till.

Dream Team:
Själv anser jag att det är en tråkig utveckling av livehockeyn. Jag kan förstå att det finns en massa pengar för klubbarna i dom luktrativa tv-avtalen. Men finns det inte en risk att publiken stannar hemma i soffan istället för att man betalar in sig på arenan?

Fråga vilken hockeyspelare som helet i Timrå vilket dom föredrar mellan att supportrarna sitter hemma och ser på tv kontra att dom hejar på dom på plats.

Hocjkey skall ses live vare sig det är sittandes i en loge med buffe och starköl eller på ståplats med en vattning korv i näven drickandes tråkka.

Per HApps: Jo det är väl alltid bäst att se live.Men för oss som inte bor därhemma längre så är det en bra grej.En väldigt dyr grej,pratade nyss med comhem,som sa att det billigaste paketet för att få alla matcher kostar 357kr i mån + startavgift 495kr.det är mycket pengar det. och med tanke på att hockeysäsongen är c:a 6mån så kan man nästan dubbla den avgiften,visst man kan se fotboll och en massa annat skit,men det pga hockeyn man skaffar säsongskortet.Nu vet man ju inte hur man jobbar i vinter heller blir förmodligen anställd av ett bemanningsföretag,och då förekommer skift.får ta mig en riktig funderare på detta.

fighter: 357 kronor i månaden, vad har de då räknat med ska ingå i detta? 199:- i månaden kostar Canal+ Sport och sedan tillkommer då priset för Säsongskortet.

Paddan: 199kr +39kr man måste ha ett grundabbonemang för att det ska fungera + säsongskortet 119kr =357 Dyrt tycker jag med tanke på att man ser hockey halva säsongen.

Helg Ernest: JAJA själv bor man i Mjösund i Zätaland - det måste vara rena lyxlivet att bo 2-4 km från ladan. Lyllos er ! Godmorgon förresten på er ALLA Timråiter !

Ni som var på första isträningen. Hur såg den nya hängläktaren ut ?

Tvåtallar: Den såg väldigt ofärdig ut. Det som såg ut att finnas var väl i stort sett bara själva läktargrunden. Stolar och sådant saknas fortfarande.

Vad som påtalades under isträningen i övrigt var att man kommer att bygga till ytterligare två nödutgångar i den del av arenan som vetter mot E4.

Dream Team: Sen så får jag känslan av att många tror att man bygger etaget ovan ståplats redan i år, vilket ju inte stämmer.

Den enda åtgärd man gör är ju att bygga två rader ovanpå logerna, samt det där med nödutgångarna.

Knylan: Prexis. Jag har funderat lite på det där med det tilltänkta läktarbygget ovanför ståplats. Hur skulle det komma att påverka ev. TIFO-arrangemang och dylikt, till det bättre eller till det sämre? Nu vet vi väl inte riktigt hur tänket går och hur läktaren är tänkt att se ut, men jag har som sagt ägnat det lite eftertanke.

Dream Team: Svårt att säga egentligen, finns både för- och nackdelar med ett till etage. Det man mest funderar över är om akustiken kommer att påverkas, och hur pass långt ut det övre etaget är tänkt att gå.

Knylan: Just det, akustiken och på vilket sätt den påverkas hade också snurrat runt i hjärnbarken. Ja, hur många stolar var det tänkt att man skulle få plats med på det där etaget? 1000-1500, eller ännu fler? Som det är i nuläget så går ju de översta raderna på ståplats rätt långt upp. Frågan är hur man bygger då för att ståplatspubliken ska påverkas så lindrigt som möjligt. Eller så bygger man kanske bort en större andel ståplatser.

Dream Team: Runt 1200 har jag för mig att man siktade på. Det skulle alltså innebära att man då kan trycka in Drygt 7200 och då kan man iaf konkurera med övriga på det planet. Det som saknas är väl lyx och flärd.

fighter: 119kr är ju det nuvarande priset. Jag tror att man får räkna kallt med en femting till, minst...

Dream Team: Som jag fattat det så ryker väl hörnen och det blir en rak ståplats och där utgångarna flyttas. Hängläktaren sträcker sig väl fram till översta räcket på ståplats. Men det är ju bara vad jag utläst av den knapphändiga info som getts. Sen kan det slutgiltiga ju se helt annorlunda ut, men tanken är väl att bygga den till nästa säsong?

Ambroo: Ja det är nog mycket möjligt.Men du kan få det för 357kr om du tecknar avtal nu,dom får inte lov att höja priset innan bindningstiden gått ut.Hur som helst så är det inte billigt precis,höjer dom mycket så drar nog många öronen åt sig.

fighter: Själv tycker jag det låter som ett överkomligt pris, för bara reskostnaden för att ta mig till EN match kommande säsong kommer att ligga närmare 400 kronor. Och jag räknar med att i varje fall kunna se alla lördagsmatcher på hemmaplan den kommande säsongen

Paddan: Ja det gäller att räkna på det.Glöm inte att du måste signa för 12mån.

fighter: Det har jag räknat med, även om jobbet inte räcker längre än 10 månader.

fighter: Jag tror det är bäst att avvakta tills att Canal+ går ut med det officiellt. Att döma av artikeln från GP som postades här tidigare verkar det ju som att man skall kunna betala ett paketpris för endast sitt lags matcher och inget annat. Det vore ju det enda rätta tycker jag. Man vill ju inte lägga ut hundralappar på en massa sparka boll och annat skräp.

nord: Det kan du ju göra redan nu, genom att välja säsongskortet som bara gäller ishockeyn. Men någon form av abonnemang på C+ kanaler lär du ändå inte komma ifrån.

Paddan: Jo, det är ju bra. Men när hela Elitserien kommer att visas innebär det ju 330 matcher istället för 55, därav "sitt lags matcher" som jag skrev tidigare. Det senare bör rimligtvis gå att få för ett lägre pris.

nord: Ja hoppas du får rätt i det.Men dom företagen bjuder inte på nånting,jag har varit kund hos canal digital i flera inte numera,blev nonchalant bemött,det enda dom tänker på är att tjäna pengar,jag tröttnade o sa upp mig.bara sitt lags matcher vore ju underbart,men jag tror inte att det blir billigare.

Per HApps: Nyström har lite rätt om Sundström, han är underskattad men jag är kanske lite skeptisk till att han kliver fram som en förstacenter till Pavel Brendl direkt däremot.

Jag tror han behöver växa in i Brynäs, han har missat mycket de senaste åren på grund av skador.

Men att säga att ett lag kan vinna SM-Guld är ju lite väl garderande kan jag tycka. Om tex Mora vinner alla matcher så tror jag ockå att de kan vinna SM-Guld.

Per HApps: Hur blir det med Sjödin?

Helg Ernest: Han blir kvar.

T T: Nu var det ju denna Sjödin jag menade

Per HApps:
GävleLasse:
Grattis till guldet,
www.expressen.se/sport/1.79082 ... -kan-ta-sm-guld

Grattis till silvret då. ;-)
Nä det krävs nog större stordåd från oss om det skall bli Guld.

Helg Ernest: Fråga Ambroo

Helg Ernest: Ibland är du verkligen lustig

Bissett19: Fantastiskt roligt, verkligen.

Så.. hörde jag att Jonte har oppererat sin handled idag efter ha skadads sig i Icebarkers och lär bli borta ett tag.....

Tvåtallar: Fack yeah, så att säga. Roligt besked. Hoppas att det inte är för länge bara.

Tvåtallar: Det KAN inte vara sant! Det FÅR inte vara sant.
Om det nu är sant så kan vi bara konstatera att skade helvetet fortsätter.

Röda Tallen:
Lugn nu, ni kommer att leda serien med 15p efter några omgångar. Sedan hoppas jag att vi kommer ikapp så småningom...

Tvåtallar: Ja, när jag såg han så vara han på Berners vid 15.00tiden idag och för att ha opererat handleden idag och sedan kanske ett bilbyte på eftermiddagen så har grabben ett jefla fint läkkött i sig.

73Sjöbba: Speciellt som de där matcherna med Icebreakers brukar vara rena orgierna i tuffa tacklingar och ovårdat spel. I princip den enda närkontakten mellan spelarna är väl när man tackar varandra för matchen.

Vilket pundhuvud skämtar om skador på nyckelspelare efter förra säsongen, suck...

« · 896932 · »