1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604492 inlägg · 6212 ämnen

Apropå inget

Sv: Apropå inget
Ambroo: Jimmy svarade på en liknande fråga, men då i ett helt annat forum. Jag tar mig friheten att posta det inlägget här. Hoppas det är ok Jimmy?

"Timrå J20 - SAIK J20 1-3
Timrå J20 - Björklöven J20 1-1

Timrå-Noterat:

- Niklas Grahn (-89) har växt på sig och såg ut att ha mer pondus. Genombrott?
- Båda 90-backarna Törnros och Sunnqvist ser ut att kunna ta ordinarie tröjor.
- Detsamma gäller nog 90-forwardarna Huss och Svedlund.
- Rok Ticar (-89) från Slovenien som är här på try-out var lagets bästa spelare och gjorde båda målen. Han spelade klokt och var en bra två-vägs center.
- Saknades i Timrå gjorde: Eric Moe, Sebastian Erixon, Cristopher Erixon, Oscar Johansson, Magnus Pääjärvi och Anton Lander.

Timrå J18 - SAIK J18 0-5
Timrå J18 - Björklöven J18 3-1

Timrå-Noterat:

- De bästa spelarna var 90:or som är kvar i Kristian Karlsson, Victor Nordlöf, Erik Stridsberg, Andreas Sjöström och Tobias Sjödin.
- Av 91:or så såg Mattias Enroth rätt het ut, jobbade väldigt bra och åkte mycket skridskor. Sebatian Owuya påminde lite om Kalle Koskinen i sin spelstil, ser ranglig ut men är väldigt stabil då han sätts under tryck. Mycket bra defensivt.
- Enda 92:an i laget är Robin Westin. Han gjorde dock inget större intryck under dessa matcher. Men det lilla han visade tydde på att han har mycket i sig.
- I övrigt så såg laget både längre och grövre ut än vad Timrå J18-lag brukar göra.

Jag önskar även att jag hade info om Löven och SAIK också men det är rätt svårt då det inte fanns några laguppställningar att få tag i så jag koncentrerade mig på Timrå. Mini-Sundström drog iaf på sig matchstraff för en riktigt ful bentackling." 

Ambroo: Anton L/MPS är väl i Tjeckien med team-18 va ?

FM: stämmer bra det.

FM: Lander och Pääjärvi inleder alltså på tisdagkväll World Cup i Tjeckien där alla de bästa landslagen och deras bästa spelare födda 1990 deltar. Själv är Anton och Magnus med som minderåriga (91:or) och ska några veckor efter detta spela TV-Pucken.

Det är en duo som kommer att bli mycket spännande att se i J20 som 16-åringar i vinter.

Det är något som inte stämmer, när jag går in på www.timraik.nu/laget/ och klickar på spelarna så står det under ALLA spelare "Spelaren är fortfarande ledig"

Vad menas? Har dom fortfarande semester, eller innebär det att dom är singel? Flera av dem har väl flickvänner?

actionleif:
Jag gillar bilden på Tenkrat... :)

actionleif: Kolla till vänster så står det spelarsponsor.
Skulle tro att det är det som menas ;)

Dream Team: Nån som vet varför så många spelare saknades? bla.bröderna Erixon,jag menar det är väl viktigt för dom att vara med nu i början,kan det ha nånting med A laget att göra när det gäller bröderna Erixon,O.Johansson,A.Lander.Nån som vet?

fighter:
lander är väl med landslag?

Sedan kanske det är så enkelt att dom är med A-laget nu med tanke på skador.
I morgon är det ju match mot Björklöven, vi saknar väl Lotvonen,Pärssinen,Hedström,Tenkrat,Hahl...
Kan nog behövas lite junisar i morgonkväll.

Jonte under kniven på måndag..

Se länk..

FM: Ja just det. Man har i vanlig ordning ingen koll alls...

Kenta har lite att jobba med..
www.aftonbladet.se/sportbladet/article573225.ab

TIKbiff: Jaha ok det passar ju bra med att lufta junisarna lite.hoppas man kan följa matchen imorn på nätet,annars får man hoppas på att nån av syskonen är där,så man kan ha telefonkontakt.

FM: Du verkar ha lite koll på juniorerna så vet Du om Cristoffer erixon även har... el. kan spela som ytterforward el. har han bara gått center??

TIKbiff: Varför saknas Hahl? är han inte rehabiliterad ännu i sin handled o därav inte kan spela?

htikare: Detta är inget svar på detta inlägg.Men ändå vill jag skriva att jag nyss såg lokalradion,tv härnere på sveriges framsida.Man hade Per Bäckman på besök i studion,bla så garanterade han i tv och radio frölundasupportrarna att det skulle bli slutspel,jaja det borde det bli, men att säga så i radio o tv det är kaxigt,vad tycker ni?

htikare:

"Även centern Riku Hahl rehabtränar.
Han gjorde comeback i Timrås sista match för säsongen efter sin handledsoperation, men har ännu inte full rörlighet i handleden.
– Vi hoppas och tror att han ska kunna vara med i någon eller några av träningsmatcherna, men vi riskerar ingenting. Vi släpper inte in någon av dem i en tävlingssituation innan de är fullt återställda, säger Kicki Höglund"

Uddan: Så nu är alltså hela förstakedjan borta :O

Jensen_12: Borta? du får det att låta som nåt allvarligt,men det är det ju inte finns ingen anledning att dom ska spela nu när dom inte 100%iga,bättre att lufta junisarna då.

Jensen_12: Mika Pyörälä - Riku Hahl - Timo Pärssinen
De är min första kedja! Men Hahl och Pärssinen är tebax lagom till premiären. =)

Uddan: Du skulle alltså sätta in Pyörälä istället för Jonte i förstakedjan? Var det inte någon som skrev för ett tag sen: "Man ska inte laga något som redan fungerar."

fighter: Jo det är klart, man måste ge dom chansen också, fast dom kanske får göra några inhopp senare i serien också om vi nu mot all förmoda skulle få samma skadeproblem som i fjol. ;)

Jensen_12: Skador kommer vi tyvärr att få det är många matcher 55+ ev slutspel det sliter,men inte så många skador som ifjol tror jag,några skador får vi räkna med.

fighter: Det tror inte jag heller, det året var verkligen något utöver det vanliga :O

TIKbiff: Var står det att Hahl och Lotvonen inte ska spela emot Björklöven?

Så här såg kedjorna ut idag på träningen, dvs preliminära till morgondagens match:

Karl IX - Lotvo
Pyrre - Hahl - Svensson

Sanny - Styf
Sundh - Lill-Bagarn - Mynning

Kokko - Jonsson
Robban - Bagarn - C.EX

Martti - S.EX
Axel - Regin - Oscar J

Coach : Challe-Per

Hej.

JimmyH: Ursäkta en enkel fråga bara,lillbagarn o storbagarn menar du bröderna Erixon då? och i så fall lillbagarn som center?

fighter: Jag ska tydliggöra mig lite.

Johan "Bagarn" Andersson
Erik "Lill-Bagarn" Andersson
Christopher "C.EX" Erixon
Sebastian "S.EX" Erixon

Mina smeknamn, ej officiella även om Bagarn är vad Johan kallas.

JimmyH:
Har inte läst det någonstans, jag uppfattade det
som att man skulle ta det lugnt med dom nu under försäsongen
Bara glad att ha fel om de nu spelar i morgon :-)

JimmyH:
"Mynning"
Är han på topp?
:-D

JimmyH: Ok tack för upplysningen,jag hade hoppats att åtminstone lill-Erixon skulle få spela,men det kanske han gör vad det lider.

fighter: Han spelar nog.

JimmyH: Men på rapporterna angående Riku Hahl lät väl nåt i stil med: "vi släpper inte honom till spel innan vi är säkra på att han håller...", eller nåt sånt. Han lär väl kanske finnas med på träning, liksom Jonte när han är tillbaka efter sitt ingrepp. Men matchen redan i morgon lär allt missas..?

Dream Team: 11.32 idag så klistrade jag in kickis uttalande.

actionleif: Ok. Det kanske blir det första testet hur handleden känns i morgon då. Fast jag är då lite skeptisk att han spelar så tidigt om han inte känner sig ok. Detta med tanke på den i regel övertydliga brist på timing i närkamper och annat som brukar vara mer regel än undantag i de första träningsmatcherna.

FM: Skitkul, verkligen!

Tvåtallar: Ja mycket intressant,ska bli intressant att höra hur det går ikväll,man hoppas ju på seger tror på vinst med 3-1.En annan kul läsning Micke Andersson säger att TIMRÅIK har det bästa laget i sverige,tror inte alla hockeyfans i sverige håller med honom,men ändå kul läsning liksom.

Tvåtallar: Jag länkar till artikeln du förmodligen menar, den där sidan kan ju ändras så att denna inte ligger längst upp..

Tvåtallar:
Kommer att bli intresant att följa Challe och deras idér, undrar föresten om han å Jocke Nilsson kommer från samma place, samma gata möjligen.

Ambroo: Det här är lite roligt sagt "Timrå blir bara bättre. I varje fall på spelarsidan",,,, ja e int bitter....=)

Faan vad kul med matchpremiär träningsmatch eller inte det är väl skit i samma hoppas på bra med folk ska vi passera 3500 personer??

Blir det något "tryck" på ståplats?

Abron: Vadårå, tyckte du att dom var lik brevbärarn? ;P

actionleif: Denna förändring i spelsystemet har jag gått och väntat på hur länge som helst, jag har i studer till och från inte fatta varför hela laget står på västerkanten hela tiden och ingen inne i mitten och cirkulerar men nu fick man ju svar på det, det var alltså deras spelschema.

Maggan:
Precis, men postverket måste ha bytt under året ;-)

Jensen_12: Jo Mika ska in i första istället för jonte.
Jonte kommer att passa utmärkt med Regin och Tenkrat när han kommer.

Så fortsätter LHC att värva storbackar, de har ju lite att fylla upp; hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/18433.htm

Väldigt sent påtänkt att fråga detta men jag kom just på tanken nu när jag tänkte på introlåtar och kanske detta tagits upp tidigare men visst lirade dom "WÖ-Kalle - When the saints come marching in" den där matchen TIK lirade i W/Ö tröjor.. kom på att spela någon annan låt den dagen skulle ha varit helt idiotiskt...

Tar upp det för jag inte alls skulle ha något emot att ha den låten som intro-låt , nostalgiskt om inte annat.

dr-nix: Faan den låten drog jag av i somras när besökte mor min i
Götleborg innan jag for till Dubliner´s....får ståpäls av den låten

SMÅLAND: jo jag önskar att jag ägde singeln.

Finns de någon sida där man kan kolla resultat genom tiderna i SCA-cupen?

« · 898310 · »