1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611689 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Grattis min käre namne!

Nu blev han den tjugonde svensken i ordningen att vinna de tre största turneringarna: OS, SM och Stanley Cup. Och detta inom loppet av lite drygt två år! Men tyvärr lyckades han inte vinna den viktigaste titeln av alla: SM-guldet med Timrå IK 2005. För min personliga del hade jag alla dagar i veckan och fler därtill velat byta ut alla dessa Zäta-framgångar mot ett SM-guld för Timrå (gärna med denne man i laget). Visst gläds man, men varken OS-guldet och VM-guldet 2006 eller Stanley Cup-triumfen 2008 har orsakat något firande i min tillvaro. Det är den lokala klubben man håller på och inte spelarna som lämnar den...

Grattis ännu en gång dock - världens bäste!

Tycho: Han plockar fortfarande tomburkar på stan.

... är det konstigt att inte Spud har varit inne och gratulerat Z:a till Stanley Cup segern och vinsten av Conn Smythe trofen.... ;P

... så vill jag bara sända ett STORT GRATTIS till HENRIK "ZÄTA" ZETTERBERG!

GRATTIS!

Så måste ju även de individer som fortfarande ältar "det-var-bättre-förr-och-Strimma-är-och-förblir-den-främste-genom-tiderna!" definitivt inse att Zäta är den klart störste och har så varit under en tid nu, jo faktiskt. Nattens triumfer borde absolut sätta punkt förr all ev. diskussion i framtiden. Att få lyfta Lord Stanleys buckla är stort, men att få höja Conn Smythe till skyarna är för mig störst. Ingen annan indviduell utmärkelse smäller högre enligt min mening.

Grattis Henrik!

Snoop: Instämmer : ) Inte varje natt/morgon man har ståpäls och får fälla en glädjetår. Underbart!

Berglund: Fan va härligt o se Zäta lyfta Conn Smythe, fan va kul för Detroit och alla svenskar och Lidas som förste europé, oj vad stort detta är, grattis Zäta & Lidström och hela Detroit !! :D

dr-nix: Ja riktigt stort! :)

dr-nix: Ja fy fan va vackert, jag fick nästan en tår i ögat när jag såg Z'ta lyfta Conn Smythe, GRATTIS RED WINGS

No Worries: Nä va ju hur lugnt som helst... skulle ju till ett jordskred för att dom skulle vända de där... tiden var ju dessutom ute om Hossa hade petat in pucken på slutet... kassaskåpssäkert! Zäta ägde matchen

Zäta vann Conn Smythe, stort.

No Worries:

YES...............

Lyssnat på Yenkee radio hela matchen, å det verkar ha varit en dj,,, bra match.

Z får massor av beröm, vinner ju även the troffe.
Både bäste def/offwnsiva spelare, vilken lycka....

Nu kan man få en timmes sömn innan det med glädje o stort flin far ner till jobbet här nere vid Donaus strand.....

TRL: Ta det lungt med spikarna, kistan jäser än - hu så jobbigt

Där satt nog spiken i kistan! 3-1 Detroit... och kungen har presenterat sig igen... bucklan till medelpad!

Kanon där satt tvåan! :) Nu är de dags att vakna Sjöstedt!... inte sova... ditt favoritlag ligger under

Snygg assist av kungen

Yeees! krossa pingvinerna!

Nu vill ja se ett Zäta mål...

qslig: Eller så vänder man på dygnet och lever efter Amerikansk tid :)

DJ Hemp:

man får planera in en liten powernap under dagen så man har krafter till natten :)

Om man ändå kände att man kan hålla sig vaken till 02:00 och ungefär ytterligare 2-3 timmar framåt, men det går fan inte. Man vill så gärna se den där jävla finalen igen och helst att en svensk (Lidström) får lyfta bucklan någon gång på morgonkvisten. Men det orkar man inte. Jag kommer att låta TV:n vara på och hoppas att man vaknar lagom till ett avgörande i Detroits fördel, men i stället lär man sova som en stock och få läsa om en ny Pissburgh-triumf i morgon. Jag brinner inte det minsta för NHL och Stanley Cup, men sedan Timrå IK-hjälten "Zäta" anslöt till svensk-kolonin Detroit Red Wings ligger mina sympatier hos denna klubb. Come on rödvitt!

Mathias: Om du nu gör det så är det ju märkligt att du svarar som du gör.

Ambroo: Ja. Men gör du?

Ambroo: Är rädd för att han inte gör det.....

Mathias: Du fattar va?

Appropå Dennis kan jag tänka mig denna tanke:
1. Vi hittar ingen riktigt ung backtalang som vill komma hit.
2. Dennis har avstannat i utvecklingen, dvs inte säkert han håller för NHL fast han är hyfsad/bra i ES. Detta kan göra att han helt enkelt blir kvar i Timrå istället för att gå till NHL.
3. Han lär vara i princip gratis.

Eller så hoppas de på en Strålman....

Det är för mej obegripligt att värva en backtalang som inte ska vara kvar i klubben, vitsen med en talang är väl att han på sikt ska bli bra.

Två bra backar och två bra centrar är ett måste om vi ska kriga i toppen av tabellen.

Ambroo: Ja synd att han förlängde. Att han fyller 40 tycker inte jag spelar någon roll. Han var ju riktigt bra senast han var bra..........eller här menar jag.

Uno Gordon: Shit vilken intressant hockey!

Ambroo: Tror du/ni att Djurgården resonerar likadant när det gäller Robert Figren? Han är ju också ett "loan" från Edmonton.

Om Dennis inte lever upp till några förväntningar kan TIK lättare "plocka bort" honom. Eller?

Uno Gordon: Lät som du tyckte Q-10 var en bättre starthand än J-J. I headsup så är det så gott som bara Q som kan rädda dig mot en hand som redan har ett värde.

Uno Gordon: Ja, jäklar vad intressant...

Ambroo: Kan du läsa? " Igår förlängde han sitt kontrakt med Olimpija Ljubljana och lirar vidare i den österrikiska ligan. "

Ambroo: TIK har ju varit ute efter en yngre förmåga hela tiden men fått nej tack från ett par spelare. Det hade man nog inte riktigt räknat med.
Det är inte lätt att hitta rätt ersättare till Halh och Regin, men det är heller inte alltid så lätt att hitta rätt back som ska "stå på tillväxt". Därav en sådan här lösning skulle jag tro. Inte så lätt nu mera för klubbar att tänka långsiktigt.

Sebbe som sjätteback är jag kluven till. Ibland vill jag, ibland vill jag inte. Men det som är säkert är att han i lugn och ro måste få en hel del chanser att spela in sig i laget. Så lär det väl också bli.

Berglund: Fy fan vad grisigt. Har suttit i nattmara på pokern till morgonen. Över 4 timmar för 47 dollars ersättning. Åkte ut på 88e plats av 2701 spelare med Q-10 mot J-J. Men sånt är livet.

Ambroo: Ja, jag håller med. Persson känns som en konstig värvning. Vi tjänar ju inget på att han tar ett år i Timrå (om han nu inte exploderar och gör en sjuhelvetessäsong vill säga) och sedan sticker. Man trodde ju att det skulle in en back som skulle stå på tillväxt.

Så är det svårt att inte hålla med Hamrin i hans senaste bloggande angående Perssons vara eller icke vara. Jag ser hellre att man satsar fullt ut på Sebbe Erixon som sjätteback och att man ger någon junis chansen på try-out (det behöver nödvändigtvis inte vara någon från den egna leden). Och skulle detta inte slå väl ut så kommer ju alltid Moe tillbaka förr eller senare. Alternativet skulle ju också kunna vara att man riktar blickarna åt annat håll...

Uno Gordon: Njaa, håller inte riktigt med :)

DJ Hemp: Det som hände var tamejfan det enda rätta!

Fy fan! Jag brukar sällan kolla in NHL och Stanley Cup, trots att man är innehavare av Canal+. Men de senaste två finalerna har jag fösökt följa till slutet. I helgen orkade jag endast med en period innan jag somnade. Igår var jag med ända till ordinarie matchtids slut. Men det var satan att Pissburgh skulle förstöra festen med så lite kvar, då Detroit kändes hyfsat överlägsna redan från period nummer två. Efter 3-3 kastade jag in handduken och gick och slaggade. Därefter drömde jag faktiskt om hur matchen skulle sluta. Period efter period utspelades i mina dröm. Döm om min besvikelse när jag följande dag tog reda på att scenariot från drömmen hade slagit in exakt. Avgörande i den sjätte perioden sedan Zätas gäng mycket väl kunde ha vunnit tidigare. Helt sjukt egentligen att kolla in matcher som börjar 02:00 på natten, då man redan är fullständigt slut...

Ambroo: Jo, men nu tänkte jag på början av matchen. Tappa till 0 - 2 tidigt och några alldeles för lätta misstag som man typ aldrig ser Detroit göra annars

mattias - 74: Men vad fan jiddrar du? ;) Du är en skogstome ifrån Siljansnäs och sådana borde tamefan inte klassas svenskt! :)

Uno Gordon:

Du skall kalla dig för svensk och sedan håller du på ett gäng kärringar från Pittsburgh , vet hur karl. En havblind amatör som du borde veta bättre :)

ralus: Komma upp och komma upp. Det beror ju på hur man ser det... Detroit kan knappast spela bättre än vad man gjorde under den andra halvan av matchen igår då man stundtals var överlägsna Pittsburgh. Skillnaden stavades Fleury helt enkelt.

TRL: Önskar verkligen att Detroit kommer upp stort i nästa match, börjar redan räkna ner timmarna....

TRL: Det är inte över förräns den feta damen sjungit färdigt :)

Paddan: Haha, ja kanske formulerade mig lite fel där... ja menar att de här avgör Zäta & co

TRL: Hur gör man när man vänder en finalserie som man redan leder? Är det kanske då man ser till att Penguins vinner Stanley Cup

Uno Gordon: Håller du på Penguins? Ja som trodde alla ville ha bucklan hit hem... Nä de här vänder Zäta & co... :)

« · 1043645 · »