1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611930 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Heja fotboll! Hockey, någon?

Snoop: joo, fast nu var det inte så jag menade...
drevet går mot Nubben, våga vara hund med självkänsla:
skäll åt vilket jävla håll du vill!

73Sjöbba: hehe jasså :D vart det en sånn helg ;)

Blizzard: Sorry, lite seg i kolan efter helgen =)

73Sjöbba: scrolla ungefär 4inlägg :)

TRL: Vilken?

Hahl Bundy: Den där skulle timrå haft istället :)

Uno Gordon: Pesonen kommer helt klart vara bra för Pens, månag tror han bara gör 20 poäng men Janne har stor kapacitet och kan nog bli en stjärna i NHL, de tror jag iaf.

Hahl Bundy: Vilken jävla guldvärvning alltså. De´där behövde verkligen Penguins alltså.

..så är Pesonen klar för Pittsburgh.

Portello: Sänder en solig och het hälsning ifrån Götet. Vädret är fantastiskt och pilsner smakar utmärkt. Igår gav The Boss den första utav sina 2 konserter på Ullevi. Man hörde sångerna och publiktrycket ända bort till Brunnsparken faktiskt.

En liten reflektion ifrån gårdagen, det är skandalöst dåligt av SJ att enbart ha 3st Gin & Tonic-flaskor ombord på tågen en fredageftermiddag/kväll en stekhet sommardag i juli. Amen hallå herregud, vad tror ni egentligen? Folk vill ju läska för bövelen! Det bör givetvis påskinas och belysas med ett inlägg i DN Debatt. Ett väääärldsligt problem!

Kalle Jakobsson agerade jumtomte och delade ut en Gambrinus väl avkyld sm avnjöts tillsammans med en MP3-spelare och "Bobby Jean" samt "Prove it all night". Fruktansvärt vackert och poetiskt på alla dess sätt och vis!

Hamnade senare på kvällen The Dubliners längs Avenyn och det var ett bra drag vill jag lova, fortsatte sedan vidare mot Storan innan man stängde igen butiken runt halv tre och satte sig på en spårvagn till Kortedala.

För övrigt anser jag att färskpressad jordgubbsjuice är det absolut mest läskande tips du kan få om sommaren bortsett bärsen då´rå!

Peace and love!

mattias - 74: Gary spelade på havsbadet i Piteå igår. Apropå någonting. Eller så ingeting. Beror på hur man se det.

mattias - 74: Men kör han inte enbart de i mina ögon rätt tråkiga blueslåtarna numer? Viist är han en gitarrvirtuos fortfarande, men nog saknar man Over the hills och en radda andra klasiker from before... ;-)
Över kullarna-låten bjöds vi på från jämtländska Ständut Blakk istället. Fiolinspirerat så det räcker och ett sjujäkla drag!

orion: Aa Riku kan gärna få ett ryggskott, och jag hoppas hela Frölund fortsätter floppa o missa slutspel eller åka ut i kvarten igen, dom suger så håårt.

Dream Team:

hade velat höra Över kullarna och långt långt borta =)

mattias - 74: Jo, han lirade i torsdags. Betyget blev rätt bra har jag för mig.

Berglund:

Spelade inte Gary Moore i år ?

Gatufesten borde ha mer rock..... rätt tråd å allt :P

orion: Fin länk ^^

Snoop: Lek med tanken:
Hahl får ryggskott i vinter:
Timrå slipper problem, Nubben är åter ett geni...

Tao enligt Puh...

Jonah: Nubben är ett äckel och Zäta är kung.

Jonah: Så sliten ut den där skylten. Hur länge har han jobbat för Frölunda egentligen, kanske längre än man tror?

Nubbens nya liv...

Apropå nånting....vi stötte ihop med Pelle Hallin idag på Storgatan, han är lika trevlig och glad fortfarande.

Snoop: ja istället för finnkedjan kunde vi ha tjeck-Petr kedjan då kan ju iskommunicerandet också fungera lika bra som fjolårets suomintrojka.....

Snoop: Japp! Helt rätt! Men det finns säkert en massa andra lag i Europa som behöver en första center också.
Att det redan finns en landsman i TIK gör att chansen ökar att han väljer medelpad.

McCarton: Borde bli Timrå som vinner kampen mellan dessa klubbar, han får vara förstecenter plus att vi har bättre lag i övrigt i jämförelse med AIK och BIF.

Theo: Har mina källor jag med, hörde de idag och han skulle nog vara en fin förstecenter som kan lira med Hynning och Tenkrat.

Petr Vrana! Brynäs, Timrå eller Skellefteå!

Snoop: Vart har du hört det?

Timrå är ute efter Petr Vrana.

Mathias: Hur ska man få märkvärdiga Finar att välja en svensk klubb lika ofta om de kommer in finska klubbar i serien.

söderbergh: Om igen dryga skåningar som inte varit norr om göta älv
som inte vet vad dom pratar om.

Däruppe finns ju en hockeykultur som skåningarna inte är i näheten av
och som aldrig kommer att komma i närheten av.
och det menar jag borgar för att vi kommer att stanna i högsta serien
hur blir det när sponsorerna där nere slutar att pumpa in pengar
när resultaten uteblir.

Mathias: Tanken som Ros har är god och ligger väl i linje med vad Percy tänkt när han sett en expansion söderut. Att skapa en hockeyliga med gott underhållningsvärde som drar in stora sponsorer i expansiva områden. Jag kan bara inte se vad ett hockeylag från en förort till en mellannorrländsk industristad(Timrå) eller ett ett hockeylag från ett avfolkningsområde (Sheleftyou) eller ett hockeylag som är granne med platsen gud glömde (Lulä) skulle ha för attraktionsvärde.

Se länk! Har inget bra att skriva före, kommer inget på.

T T: Ja, det skall bli spannande att se vad Jesper S kan åstadkomma i vinter.
Ett intressant nyförvärv - på min ära...

'99 Wings draft a 5'11" center from Timra with the 210th pick in the 7th round.

'08 Wings draft a 5'11" center from Timra with the 211th pick in the 7th round.

dr-nix: Det var otippat. Det betyder att inte bara Nygårds utan också Håkan Andersson har sett något här. Spännande.

Hej Allesammans! Är det helt dött i gästboken bara för att det är midsommar? Alla verkar vara ute i sina sommarstugor. Jag föredrar fiske i en bäck idag runt sättnaån. Man får se om det finns något vatten kvar i annat fall åker jag hem och ringer Urban vid röret... God fortsättning på ert midsommarfirande!

7 211 DET JESPER SAMUELSSON Jun 13, 1988 STOCKHOLM SW 5' 11" 178 SWE TIMRA C

vårat nyförvärv blev sista valet i draften.

Blizzard: VFÄDDOBME?

Berglund: ROFLMAO

TRL: LMAO

ja ikväll blir det dans kring midsommarstången och alla ska vi sjunga: Små arslena, små arslena är lustiga att se... små arslena, små arslena är lustiga att se. Ej klubbkänsla ej klubbkänsla och pissböter får de...

73Sjöbba: Hoppas att ni alla får en trevlig midsommar! Kör hårt!

ÄlskarTIK: Nu kliver vi in i dimman, dansar ett par varv så hörs vi imorgon.
(8^(/)

Ja, Glad Midsommar allihopa :)

andyo: För mig är det nog ändå det faktum att karln skall alliera sig med Greenpeace. För supporterklubben överlever även utan Jimmy. Det är jag fullständigt övertygad. Klarade sig SK helskinnade när "storheter" såsom Willysson, bröderna Uhlin, Micke Sandgren, Kent "Habba" Lindahl, Stefan Jalonen (comeback i dagsläget förvisso), Perhapps, Kenneth Bohman, Dalan, Sjöstedt, Kjell "Frisbee" Sandberg, Knylan m fl klivit av, så gör de det nu också.

Även om det till en början kan kännas tungt så går livet vidare och jag tror snarare att det är lättnad mer än en belastning att de stora elefanterna blivit mätta och lämnar över stafettpinnarna till nästa generation.

Första gången jag klev och tog ett "mellanår" kunde jag inte hålla mig borta utan försökte involvera mig ändå och kände ett sug tillbaka. Men när jag steg åt sidan ifjol var det med en enorm lättnad. Det kändes helt enkelt som att jag var färdig som styrelsemedlem i SK för denna gång. Sedan kanske man kommer tillbaka en dag, när fluktat på livet lite grand och skaffat sig lite mera livserfarenheter och blivit tryggare i sig själv. Men det är ett oskrivet blad ännu och skall så förbli tills den dagen de kan tänkas aktualisera sig igen, om det någonsin gör det d.v.s.

Nu njuter utav att inte ha en massa åtagande och betraktar med tillförsikt och optmismen an vad som händer och sker på ett behörigt och bahagligt avstånd. Och det känns skönt och väldigt bra.

Jag har helt enkelt fått distans, det som aldrig trodde skulle drabba en själv när man var het och hungrig i ungdomsåren och man bara brann, ville och vann.

Fortfarande finns passionen kvar men jag har lärt mig att sortera ut det väsentligaste och njuter numera utav godbitarna istället.

HA EN TREVLIG MIDSOMMAR ALLA HOCKEYSNACKARE OCH EN FORTSATT SKÖN SOMMAR MED FÖR DEN DELEN! TA OM HAND OM VARANDRA!

Love, peace and understanding!

Jag vet inte vad som tynger mig mest, att Jimmy kliver åt sidan rätt radikalt i supporterklubben, eller att han ska börja jobba åt greenpeace.

« · 1047999 · »