1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611817 inlägg · 6214 ämnen

Apropå nånting...

Sv: Apropå nånting...
Anonymous:
Sant, men då kanske man får vara nöjd med en omsättning på i bästa fall 100 millar. Har svårt att se hur man skall krama ur ytteliggare 30-50 miljoner ur den nuvarande lösningen, inte en med en modest utbyggnad.

Per HApps: Ja men han avslutar med:

"För oss har det varit en viktig framgångsfaktor att vi kunnat hålla nere kostnaderna. Vi har inte lika dyra kostnader som andra lag då vår arena är billigare än andras. Vi har 20–25 miljoner i lån mot Modos 180 och Brynäs 160, säger Johansson."

Så ligger den ca: 5000 till 10000 meter för långt norrut, tyvärr men så ligger det nog till.

www.dagbladet.se/artikel.php?id=393131&avdelning_1=104&avdelning_2=

JimmyH: Rimligt och rimligt... Jag vet såklart inte heller varför han lämnade. Jag konstaterar bara att det inte var för pengarna.

Skarin: Bend den som Janne, alltså Huokko...

Skarin: Men det hörs väl på namnet att han är klockren! Han Benda(r) ju upp vartenda motståndarförsvar ;)

Uno Gordon: Nja. Janne Benda känns inte riktigt rätt ;)

JimmyH: Ja varför, det är frågan.

Uno Gordon: Men hur är det med skadorna har han lätt att bli skadad??
Med tanke på hans ålder....

actionleif: Det vore grovt tjänstefel ifall inte Linkan lyfter luren och kontaktar Bendas agent. En klasspelare där åldern i detta fall är irrelevant. Skriv ett kontrakt på 1+1år och vi får värvat den befälhavare vi varit i stark avsaknad utav sedan Hahl drog iväg. Då ser det plötsligt väldigt ljust ut. Från en nyans utav grått till skimrande blått.

Go for it!

Ambroo: Köp

JimmyH: Så är Janne ledig:

Anonymous: Bra så. Får se bara så ingen säljer rättigheterna en gång till som med fotbollsallsvenskan.

Värdefullt vetande: Jag har i min ägo en ganska rolig nakenbild på TV5-chefen liggande på en fäll. Bara så ni vet. Får se om jag kan använda den till att utpressa in mig själv i hockeystudion på Petters bekostnad.

Anonymous: Det låter bra det, så länge TV 4 hålls borta från seriös idrott känns det bra.

mikenomad: Precis! Så varför försöka förstå det man inte skall bry sig om!?

Tydligen får femman behålla hockeyslutspelet:

www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=173072

Uno Gordon: Äsch nu är jag trött....Zzzzzzzzzz

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

diffe: Ambroo snackar aldrig skit. Han är konsekvent sanningsenlig till skillnad ifrån vissa andra härinne. Och sedan är det faktiskt så att den som är vän med alla är inte vän med någon. Våga vara okonventionell, som mig och Ambroo. Våga köra ditt egna race. Våga stå upp för dina synpunkter. Synliggör och blotta dem i dagsljus! Våga vara innovativ. Det är sådant som föder framgång- Inte de som häckar på i samma hjulspår år in och år ut.

Hellre hatad för den jag är än älskad för någon jag inte är!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÖTT ;)

1. Det finns ingen rimlig logik i Ambroos uppgifter. Varför skulle ens Frölunda till att börja med erbjuda honom mindre än vad de redan vet att han har i Timrå till exempel. Låter ju helt befängt och något som blivit överdrivet på vandringen fram till Ambroos hörstarka öron.

Däremot så var det ju någon eller några anledningar som gjorde att Hahl valde att lämna Timrå och det måste inte vara pengar. Men varför anta att felet ligger i Timrå och inte i Hahl i ett sådant fall? Hur långt ska en klubb gå i att "knäa" inför spelare till exempel? Det är en diskussion god som någon annan.

2. Challe och Jonte kom inte helt överens i början av säsongen men de är båda vuxna människor som redde ut det hela. Det har Charles själv sagt. På ett medlemsmöte bland annat.

Charles är bra, riktigt bra. Och han har goda resultat att stödja det på från sitt första år med både längre slutspel, mer publik och en ökning av årskortsförsäljande inför den kommande säsongen.

Ambroo:
Kan man vara kejsare i ett luftslott?

diffe: "Det finns fler i laget som är väldigt missnöjda, varav en är kanske den som kommer vara Timrås ryggrad.

Och som jag skulle vilja se i Timrås tröja hela livet..."

Sandlåda!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ambroo: 3år?
lägg ner skitsnacket sen använder jag hur många utropstecken jag vill!!!!!!!!!!!!

Laken: Liten hint? Vad är det som är så svårt att förstå? Hahl har gjort klart med Frölunda, men han kommer inte att tjäna de slantar han skulle kunnat tjäna och har tjänat i Timrå IK.

diffe: Skriver man som du skriver så behöver man ju inte vara mer än 3 år för att förstå vem du syftar på...

Kåt på utropstecken!!!1111!!!?

Jag gillar Challe och jag gillar även att inte alla drar jämt.

Ambroo: Hos VILKA går Riku ned i lön? Är det klart med nytt lag menar du?

Varför skriva en liten 'hint' och sedan inte avslöja det som är relevant?

diffe: Det var inte Challe som vågade satsa ungt? Det var inte Challe som komponerade Hynning - Regin - Tenkrat linan? Challe vågar inte satsa för att vinna?

Challe har överaskat mig faktiskt. Jag trodde att han skulle vara feg och inte våga coacha riktigt. Men se på fan, han vågar ju faktiskt!

Modo det var piss enkelt för Challe men när Hv klev in i bilden blev han lam!!!!

Men om du tycker om Challe det är helt OK för mig Ambroo, då tycker vi olika helt enkelt!

Ambroo: ja det gjorde dom men inte var det Challes förtjänst alla fall!!!

Kanske det är så att jag skulle varit tyst i frågan för att inte hänga ut nån!

diffe: Hmm, man pressade mästarna till sex semifinaler med honom vid rodret...flopp?!

Så du kan alltså rakt ut stå för att även Bagarn är "anti Challe"?

mikenomad: ja dom har nog varit som hund och katt men det har nog lagt sig.
Men det är inte bara Jonte som har / haft problem med Challe.

Det finns fler i laget som är väldigt missnöjda, varav en är kanske den som kommer vara Timrås ryggrad.

Och som jag skulle vilja se i Timrås tröja hela livet...

Jag har inte varit så anti Challe men det var en flopp av rang!!!

mikenomad: Vad är det Jonte har uttryckt sig som visat på missnöje mot Challe? Det har jag missat.
Det enda jag kommer ihåg var väl den gången då Jonte satt i direktsändning under slutspelet och som svar på studiomannens fråga om vilken tränare som Jonte tyckt bäst om, svarade Kenta.

Ambroo: Asch so....det låter ju najs. Det är så mkt snack kring stämningar i laget och allt det där bland oss supportrar, antagligen har vi inte den blekaste om vad som eg. händer eller har hänt.

mikenomad: Jonte har gjort det ja, men häromdan så var han och Challe ute på en golfrunda och de såg ut att mysa... Viktigt va?;-)

Hahl Bundy: Vet inte vilken av anledningarna som avgjorde till Frölundas (?) fördel betr. Hahls klubbval men vad gäller Challe så har ju även andra tunga namn i klubben (Jonte) uttryckt visst missnöje....

Hahl Bundy: Kan ju vara så att frugan inte trivdes också.

Ambroo: Mao så trivdes han inte i Timrå, varken med Challe, ledningen eller fansen.
That´s life.

Kul att det blir så i år igen det var bra drag förra året hoppas det blir det i år igen...

Anonymous: woooho, då kanske man slipper den där föredetta målisen till "expert"

T T:

Nej Jag bara svarader på ditt påstående om sllsvenskan =)

mattias - 74: Det var ju lite överraskande. Eller trodde du att jag plötsligt pratade om fotboll här?

T T:

Skiter väl i allsvenskan BAH!!

mattias - 74: Allsvenskan ligger redan i fyran så du berörs inte. ;)

mattias - 74: Nä Canal+ kommer de nog att ligga kvar på, men nian och femman hamnar ju hos en annan ägare så de kanalerna försvinner nog matcherna ifrån.

Anonymous:

Hur blir det med Canal + nu då. Skall man aäga opp det eller hur fungerar det ? Tv 4 har ju alla!

Såg att TV4 köpt upp Canal digital, nu lär det vara slut med slutspelsmatcherna på Kanal 5 och Kanal 9.

Blir kanske fyran och TV4+ för dem då...?

spud: Den var ju rolig, eller nåt. Eller nej förresten, det var faktiskt inte roligt alls.

Ambroo: Man kan alltså dra slutsatsen att han betalade för att få spela någon annanstans..

Ambroo: en gång är ingen gång, två är lika med noll

73Sjöbba: En gång, ingen gång. - Ett fel, inget fel.

Ambroo: 2-vägskontrakt i NHL?

Ambroo: Oj oj oj, nej men så kan det väl ändå inte vara? Att Ricky Halh bara drog för pengarnas skull alltså? ;) Hehe.

Det där scenariot skrev jag om redan långt innan det blev officiellt och efter. Du bör lita på din källa, Ambroo ;) Jag litar på min.

Tragiskt och tråkigt, men sant.

« · 1045937 · »