Så tycker jag att årets tågresa borde arrangeras till Götet detta år. Ojojoj, vad kul att åka dit och krossa dom j*vlarna. Visa vad dom egentligen missar!!!!!!
T T: Ja, jag fyller också år idag på otursdagen... hoppas Samuelsson slipper all otur precis som jag och blir den överraskningsforwarden vi väntat på. Finns inget som talar emot om man kollar på utvecklingskurvan. Har funnits spelare som lyckats slå sig in tidigare från div2... Fabian Brunnström och Mattias Remstam är tydliga exempel
Icing-Ove: Nu var det ju rätt många år sedan det var Zäta som följde Foppa och inte tvärtom, åtminstone hockeymässigt.
Appropå Foppas skador....i det avseendet kan ju Nolaskogsursprunget vara rena välsignelsen. Med tanke på den tämligen begränsade genetiska utvecklingspotentialen som råder i de trakterna är väl kroppen att likna vid en gammal 142:a....det duger med vad som finns till hands när nåt skall fixas.
mikenomad: Droppen var ju då Zäta skrev på för Modo, fan måste han följa efter Foppa hela tiden, snart offrar han väl en mjälte bara för att få vara likadan. Nä, nog är Zäta en skäggig toffel...
Icing-Ove: Komplex o komplex....han är allt som Foppa varit fast bara bättre. Han gör snyggare mål, har snyggare klädkollektion (men det är ju en straffspark med tanke på att Foppas mest kända varumärke är en absurt ful toffel) och klär bättre i skägg.
Vad beträffar onda fötter lär Foppa vara oöverträffad dock.
Mathias: Ännu en "Hemma hos Zäta"-artikel, ja snart får vi väl börja läsa om hans klädkollektion och onda fötter också. Måste han härma Foppa i allt från hockeyfinter till skäggmode, har han komplex ;-)
Otroligt skönt detta och fruktansvärt viktigt! Nu kan man ju hoppas på att Lehtonens kråka får bollen i rullning och att fler signar inom en snar framtid.
ralus: Ja för eran skulle hoppas jag han blir mätt på NHL-spel fortare än Lidas, Sundin och Holmström som troligast inte kommer orka spela i Sverige när de åker hem. Eller att han slipper bli skadad om och om igen som Foppa. Alltid trevligt med riktiga artister i ES, även fast man egentligen hoppas på att dessa ska spela för ens eget lag i stället för ett konkurrerande lag.
"The only thing left is for me to win a Swedish Elite League title. But that will come sometime after I'm finished winning a couple more of these, I hope."
Jensen_12: Dom ska va med på tisdag, så de är inte nu i helgen, men de ska bli skojj som fan att se Zäta på Jay Leno show, Lidas och Osgood ska va med också :)
DJ Hemp: Men du, Zäta är ju hockeyutbildad i Timrå och vi har fått fram honom, och han säger att Timrå de är hans lag lixom så varför ska vi inte glädjas och vara stolt över honom ?
Tack, jag vet. Men vann han SM-guldet med Timrå IK? Svar: Nej. Att en f d Timrå-spelare vinner SM med Malmö IF eller vilken annan klubb som helst bekommer mig inte. Så länge TIK saknar den där pricken över i:et fixar jag inte riktigt att glädja mig över ex-tikares bravader i landslag och andra klubblag. Jag håller bara på Timrå IK och inte på enskilda spelare! Så kommer det alltid att vara. Den dagen lär väl aldrig infalla, men om Timrå skulle ta hem SM-guldet under min levnadstid - DÅ lovar jag er att en annan kommer att fira som om det inte finns någon morgondag! Jag skulle dränka mig i närmaste fontän, korka upp den dyraste av champagne (så att kontot tömdes för gott), fria till halva världen etc... Men så lär inte ske. Erfarenheten formar en till att bli realist. Vi lär fortsätta att pendla mellan SM-semifinal och Kvalserien, i bästa fall. Visst, det var kul att svensklaget Detroit med Zäta i spetsen vann Stanley Cup. Men att en annan som infödd medelpading skulle känna mig särskilt stolt över detta stämmer inte. Endast ett SM-guld för Timrå IK skulle kunna frigöra något som kan liknas vid hysteriska glädjescener. De två senaste säsongerna har vi i alla fall nosat lite på den där riktigt stora framgången, men när vi verkligen ställs på prov så vill det sig inte riktigt. Och som det ser ut idag ligger ett lag som LHC före oss i kön som tänkbar SM-guldkandidat...