mattias - 74: Nä Canal+ kommer de nog att ligga kvar på, men nian och femman hamnar ju hos en annan ägare så de kanalerna försvinner nog matcherna ifrån.
Hahl Bundy: Vet inte vilken av anledningarna som avgjorde till Frölundas (?) fördel betr. Hahls klubbval men vad gäller Challe så har ju även andra tunga namn i klubben (Jonte) uttryckt visst missnöje....
Ambroo: Asch so....det låter ju najs. Det är så mkt snack kring stämningar i laget och allt det där bland oss supportrar, antagligen har vi inte den blekaste om vad som eg. händer eller har hänt.
mikenomad: Vad är det Jonte har uttryckt sig som visat på missnöje mot Challe? Det har jag missat. Det enda jag kommer ihåg var väl den gången då Jonte satt i direktsändning under slutspelet och som svar på studiomannens fråga om vilken tränare som Jonte tyckt bäst om, svarade Kenta.
diffe: Det var inte Challe som vågade satsa ungt? Det var inte Challe som komponerade Hynning - Regin - Tenkrat linan? Challe vågar inte satsa för att vinna?
Challe har överaskat mig faktiskt. Jag trodde att han skulle vara feg och inte våga coacha riktigt. Men se på fan, han vågar ju faktiskt!
Laken: Liten hint? Vad är det som är så svårt att förstå? Hahl har gjort klart med Frölunda, men han kommer inte att tjäna de slantar han skulle kunnat tjäna och har tjänat i Timrå IK.
1. Det finns ingen rimlig logik i Ambroos uppgifter. Varför skulle ens Frölunda till att börja med erbjuda honom mindre än vad de redan vet att han har i Timrå till exempel. Låter ju helt befängt och något som blivit överdrivet på vandringen fram till Ambroos hörstarka öron.
Däremot så var det ju någon eller några anledningar som gjorde att Hahl valde att lämna Timrå och det måste inte vara pengar. Men varför anta att felet ligger i Timrå och inte i Hahl i ett sådant fall? Hur långt ska en klubb gå i att "knäa" inför spelare till exempel? Det är en diskussion god som någon annan.
2. Challe och Jonte kom inte helt överens i början av säsongen men de är båda vuxna människor som redde ut det hela. Det har Charles själv sagt. På ett medlemsmöte bland annat.
Charles är bra, riktigt bra. Och han har goda resultat att stödja det på från sitt första år med både längre slutspel, mer publik och en ökning av årskortsförsäljande inför den kommande säsongen.
diffe: Ambroo snackar aldrig skit. Han är konsekvent sanningsenlig till skillnad ifrån vissa andra härinne. Och sedan är det faktiskt så att den som är vän med alla är inte vän med någon. Våga vara okonventionell, som mig och Ambroo. Våga köra ditt egna race. Våga stå upp för dina synpunkter. Synliggör och blotta dem i dagsljus! Våga vara innovativ. Det är sådant som föder framgång- Inte de som häckar på i samma hjulspår år in och år ut.
Hellre hatad för den jag är än älskad för någon jag inte är!
Anonymous: Bra så. Får se bara så ingen säljer rättigheterna en gång till som med fotbollsallsvenskan.
Värdefullt vetande: Jag har i min ägo en ganska rolig nakenbild på TV5-chefen liggande på en fäll. Bara så ni vet. Får se om jag kan använda den till att utpressa in mig själv i hockeystudion på Petters bekostnad.
actionleif: Det vore grovt tjänstefel ifall inte Linkan lyfter luren och kontaktar Bendas agent. En klasspelare där åldern i detta fall är irrelevant. Skriv ett kontrakt på 1+1år och vi får värvat den befälhavare vi varit i stark avsaknad utav sedan Hahl drog iväg. Då ser det plötsligt väldigt ljust ut. Från en nyans utav grått till skimrande blått.
"För oss har det varit en viktig framgångsfaktor att vi kunnat hålla nere kostnaderna. Vi har inte lika dyra kostnader som andra lag då vår arena är billigare än andras. Vi har 20–25 miljoner i lån mot Modos 180 och Brynäs 160, säger Johansson."