NuMo: vad är övik då en rondell och typ en korvkiosk mycket mera är det inte ja just ja en ishall oxå som ni kan tacka foppa för annars hadde ni fått spelat i ladugården ännu ;)
MoDo 5:a "Tveksam försäsong, Modo har mycket att bevisa. Det känns som att laget är sämre än i fjol och har lite flopprägel. Modo kan få kämpa hårt för att överhuvudtaget ta sig till slutspel."
Timrå 6:a "Tunga skadeproblem på försäsongen. Det kan ta tid för några viktiga spelare att komma i form på allvar. Timrå känns trots allt som ett givet slutspelslag, men kan knappast utmana storlagen om SM-guldet."
Det här är så roligt MoDo tippas som 5:a och får denna mening mot sig "Modo kan få kämpa hårt för att överhuvudtaget ta sig till slutspel."
Timrå som tippas 6:a får denna mening "Timrå känns trots allt som ett givet slutspelslag"
Vi är givna och hamnar 6:a, MoDo som tippas på 5:e plats får kämpa för ett överhuvudtaget slutspel.
Du snackar ju bara skit. Från din lilla sketna håla. Gå och lägg dig! Ni var så pinsamt chanslösa mot oss i Timrå i våras att det var rent skamligt. Minns du eller har du förträngt...?
Uno Gordon: Jo, Sundsvalls eget hockeylag tycker det nog bara är skönt om Timrå tar över deras inkissade territorium. Det förekommer ju ändå ingen konkurrens mellan lagen.
NuMo:När var vi någonsin ett Sundsvallslag? Mig veterligen spelades alltid matcherna i Timrå Isstadion. Bara för att man lägger sig till med ett extra namn i klubbnamnet blir man inte per automatik ett Sundsvallslag!
Per HApps: Satan vad snyggt! Jag kapitulerar. Projektera ett hallbygge i Sundsvallsfjärden med all tänkbar och uppkomlig komfort. 15.000 i kapacitet rakt av.
Då glider vi förbi nolaskogsarna och Modoentusiasterna på en brädlapp och Sundsvallsborna glädje att få "låna" vårat älskade hockeylag och någonting att vara stolta över. För ingen kan ta ifrån oss historian och kulturen som finns invävd i brukslaget Timrå IK.
ASA: Tror säkert de skulle kunna ha en hockeypub på Hockeyfärjan också med lite tilltugg för den som vill. Enda nackdelen är väl att pengarna för ölen etc inte skulle tillfalla Timrå IK.
Det positiva är väl att trafiksituationen inte skulle vara något direkt problem och att det vore ett lite nytt grepp att ha en färja istället för en buss. =)
Hur mycket svårigheter ett isbelagt Alnösund skulle ställa till med är jag inte rätt man att svara på. Här kanske jag gjort en riktig tankeblunder. Det kan säkert någon insatt själ kommentera.
Per HApps: Du glömde en sak på din bild... hockeyfärjan som kör rutten Söråker-Nya arenan med stopp på väl valda ställen efter vägen och sedan lägger till utanför arean. =)
Så känns det som att vi har taskiga efterträdare efter Nubben. Visst, så kan det vara en död marknad men feelingen är att det har varit lite tafatt av dom nuvarande sportcheferna. Mäkiaho känns som en chansning, typ, vi värvar något.
Vi går mot en säsong med mycket ångest, lidelse och förhoppningsvis en stor glädje.
TRL:- Du var orolig över vårt lag tidigare. Känn dig trygg! Vi förfogar över ett jättefin trupp med stor kapacitet som kan trycka ner dom flesta s.k. storlag typ Färjestad i skoskaften. Här i TIMRÅ håller vi ihop till 110% minst ! Expert har jag varit över 40 år + några år till och har inte haft fel angående hockeyn i TIMRÅ. Jag vill även passa på att hylla Janne Söderström som tog över som ordförande när vi låg risigt till ekonomiskt och sportsligt. Håller med Uno Gordon: ALLTID RÖTT--ALLTID RÄTT!
Per HApps: Men vi vet väll hur linkans strategi är, avvakta tills nån anna klubb tar han och sen lova att vi sak få in en till för att nästa dag säga att vi inte ska värva nån center.
Per HApps: Det var ett väldigt tjat och visande av dina bilder på "din" arena, tror du inte att klubben är kompetenta nog att avgöra vad som är bäst för föreningen? Är det någon som har rätt förutsättningar och underlag för ett beslut i frågan så borde det vara klubbledningen och inte ett gäng "glada amatörer" på ett forum.
Jag är INTE motståndare kan jag säga, det skulle till och med fungera att ha kvar klubbens namn, se bara på HV71 från Jönköping.
Nedanstående citat hämtat från HV:s hemsida
"HV71 bildades av en sammanslagning mellan Husqvarna IF:s hockeysektion och Vätterstads IF den 24 maj 1971. Namnet som antogs var Husqvarna/Vätterstads IF. Den 7 september samma år beslutas att laget officiella namn hädanefter skall vara förkortningen HV71."
Cartman: Jag bor inte i närheten av Sundsvall själv, då jag bor en bit utanför Göteborg. Men jag förstår inte att man är emot en ny arena i Sundvall, som du verkar vara. Det låter på dig som om Sundsvall och Timrå låg hundratals kilometer ifrån varandra, och att Timrå IK ska spela i Timrå. Jag tror detta exempel varit uppe tidigare, men spelar Frölunda i Västra Frölunda?
Cartman: Tänk den dan Sundsvallslaget Timrå IK lirar sin första hemmamatch i Sundsvalls Hamn. Om 5 år kanske. Då kan man åka dit på bron över Sundsvallsfjärden.. :)
Timrå ik vi ger aldrig upp